Spring naar bijdragen

Een Paar Logtips


Diederikus

Aanbevolen berichten

 

@TT ter uitleg van je vraag twee on topic voorbeeldlogs van mij: hier en hier.

 

Voor wat betreft de loglengte dat is een zaak tussen de cacher en de legger, om Vlindertje te parafraseren. Tot nu toe wel aanmoediging maar geen afkeuring gehad. Schrijven is schrappen, zei Bomans. Daarom schrijf ik ook 90% niet op.

 

Ik heb al veel van je logjes gelezen, omdat er hier door jouzelf en anderen regelmatig naar verwezen wordt en ik vind ze leuk. Geen twijfel over. Ik denk alleen, dat wanneer ze iets korter zouden zijn de essentie van je verhaal net zo goed stevig overeind blijft. Om nou een beleving te verdelen over twee of drie logjes vind ik persoonlijk wat overdreven. Het zou me echt geen moeite kosten om voor een leuke cache 4 of 5 logjes vol te pennen en sommigen zullen dat nog wel leuk vinden ook, maar dan ben ik bezig met literaire (nou ja) zelfbevrediging en ik vind niet, dat de hobby "geocaching" daarvoor gebruikt moet worden. Dat is ons enige verschil in inzicht en dat moet kunnen. Voor de rest vind ik je berichtjes hier heerlijk, want daarvoor neem ik (in tegenstelling tot wanneer ik in het veld sta) ruim de tijd om ze te lezen en te doorgronden. Doorgaan dus, wat de moderator er ook van vindt!..... grin grin

 

Overigens had hij natuurlijk wel een beetje gelijk, kijkende op het geheel vanuit zijn professie.... Het betreffende topic ging over de overeenkomsten/verschillen tussen gpsr en mobiele telefoons en daar passen de avonturen van vier loslopende heren met een pot koffie en nieuwe schoenen in een sinister Flevoland's bosje niet helemaal tussen.... :-).

Als hij echter had meegelezen, had hij de verkeerde trend binnen het topic al veel eerder op kunnen merken en jullie kunnen waarschuwen via een berichtje of een pm. Het tij had dan gekeerd kunnen worden zonder dat er berichten verwijderd werden. Nu heeft hij zich kennelijk laten leiden door een mede-forumgebruiker die het zo nodig vindt om op de Judasknop te gaan rammen. Dat vind ik wel een beetje jammer.

bewerkt door Team Tabak
Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Wie durft daar eigenlijk voor uit te komen, dat hij/zij de rapporteerknop gebruikt? Zelf zou ik nauwelijks weten waar het ding zit ... o ja, bij de quoteknoppen waar ik tegenwoordig ook altijd ruzie mee heb ...

 

Hier lees ik (ook tussen de regels door) dat sommige cache-eigenaren zelden naar de logs op de cachepagina kijken en alleen de verhalen lezen zoals ze via de mail binnenkomen. Dan mis je dus de foto's! Ik zou daarom zeggen: voortaan na het vinden eerst 'log en foto's volgen' loggen en daarna pas je verhaal met foto's uploaden. Dan heb je nog eens kans dat de legger er iets van ziet. Leggers die alleen geïnteresseerd zijn in het aantal logs worden zo netjes bediend en wie echt wil weten wat er geschreven/gefotografeerd is gaat naar de cachepagina.

 

Ander idee: icoontjes voor 'TFTC accepted' en 'elaborate log appreciated'. Het eerste kan een puntje zijn, het tweede misschien een ganzenveer (want dat staat zo mooi).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ons mini-event gisteren bij de Stille Kern heeft, vanuit mij gezien, als initiële aanleiding mijn logs. Hierdoor heb ik de co's van X en Zoete Wraak ontmoet. Door mijn logs bij de Schat van de Zuydersee en andere caches in de buurt heeft de cacher ioHpeiH contact gezocht. Prachtig toch, zo'n hobby?

 

De loglengte is irrelevant. Het gaat erom wat je tussen de regels door leest.

bewerkt door Diederikus
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als je op kontakten binnen de geocaching community uit bent, dan maakt het eigenlijk niet uit hoe je deze vindt. Dat kan via events (de meesten zullen zo hun mede-cachers hebben leren kennen), dat kan onderweg tijdens het cachen (daar hebben WIJ -ondanks het feit, dat we er niet specifiek naar op zoek waren- toch een aantal fijne kontakten aan overgehouden), dat kan via dit forum (de datingtopics) en het kan dus ook met logjes (lang of iets minder lang... haha). En als je vervolgens dan een plezierige dag met z'n allen beleeft dan is het helemaal in orde. Dan heeft de hobby je gebracht wat je zoekt! En je krijgt er gratis een hoop noodzakelijke beweging en frisse lucht bij! Mooie hobby, dat geocaching! Eén van de weinige dingen waarover we het hier met z'n allen wel eens kunnen zijn.... :-)

bewerkt door Team Tabak
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 5 weeks later...
  • 2 months later...

De voorpret bij het maken van een cache is een deel van de beloning die je als cachelegger krijgt. Een ander deel komt in de vorm van de logjes die geschreven worden. Zonder die logjes is het niet aantrekkelijk om veel werk te steken in een cache.

 

...

 

Wat dat betreft verwacht ik veel van vrouwelijke cachers, want vrouwen hebben over het algemeen veel meer gevoel voor humor, en bovendien is deze subtieler. Of ben ik nu ouderwetsch?

 

http://www.geocaching.com/seek/log.aspx?LUID=acf8c1bf-4591-4582-836e-722e23074a4b

http://www.geocaching.com/seek/log.aspx?LUID=fc62b92f-a8d3-44c9-bcc9-c435f2fa26e9

http://www.geocaching.com/seek/log.aspx?LUID=6702ab42-d99e-49a9-8a86-5e202cd4e667

http://www.geocaching.com/seek/log.aspx?LUID=0732aa53-db69-4c59-a2d5-e9b16083b09c

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Misschien is het nog niemand opgevallen maar als iemand een log schrijft de "eerste log " via de mail komt bij de CO. (b.v. log volgt)

Gaat hij/zij deze wijzigen later dit niet meer via de mail te zien is en dus alleen op *.com.

Dus als je b.v. Logt: : "log volg" en de CO de echt log wil lezen dit moet gaan opzoeken op *.com want via de mail krijgt hij alleen de eerste mededeling.

Als je dus een cache heb liggen waar een paar keer log volgt word gelogd vergeet je meestal dit heeel snel en kijk je als CO niet maar naar de goede log en dat is soms er erg jammer want dit kunnen soms best wel goede/leuk logjes zijn.

Daarom kan je beter 1 keer loggen zodat de CO deze WEL leest

Daarom stuur ik, sinds ik dit weet, even een mailtje of plaats een write note als ik mijn log geplaatst heb.

 

En natuurlijk is je log ook afhankelijk van de cache. Ik kan echter en prachtige cache-ervaring hebben op een heel mooie plek terwijl de cache zelf op zich misschien niet zo heel erg bijzonder of verzorgd is. Dan schrijf ik toch een mooi log. Ik schrijf namelijk de logs vooral voor mijn eigen plezier, maar ook om de owner te eren.

Ik denk alleen, dat wanneer ze iets korter zouden zijn de essentie van je verhaal net zo goed stevig overeind blijft. Om nou een beleving te verdelen over twee of drie logjes vind ik persoonlijk wat overdreven. Het zou me echt geen moeite kosten om voor een leuke cache 4 of 5 logjes vol te pennen en sommigen zullen dat nog wel leuk vinden ook, maar dan ben ik bezig met literaire (nou ja) zelfbevrediging en ik vind niet, dat de hobby "geocaching" daarvoor gebruikt moet worden

 

Dat moet ik misschien soms ook proberen, juist beknopter zijn, maar soms lukt het me gewoon NIET. Dan heb ik té veel te vertellen.

Maar schrijven is schrappen, dus wie weet leer ik dat ook nog een keer. Ik heb tenslotte zo veel geleerd al hier.

 

Leuk draadje dit, dank voor het omhoog halen Vlinder!

Logjes worden door ons ook nog wel eens gebruikt onderweg in de hoop, nog een extra hintje te kunnen vinden. Ik zal de enige niet zijn, die tijdens het langdurig zoeken naar een cache zijn vrouw of partner even vraagt om de logjes door te lezen.... Als je dan zonder enig resultaat vier of vijf van die lappen tekst, die een hele dag cacheplezier moeten beschrijven, maar feitelijk nergens over gaan door moet worstelen, dan heb je het wel even gehad met die ellenlange logjes.....

Dat probeer ik dan weer wel, ondanks de soms afschrikwekkende lengte van mijn logjes.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik schrijf namelijk de logs vooral voor mijn eigen plezier, maar ook om de owner te eren.

 

Dat moet ik misschien soms ook proberen, juist beknopter zijn, maar soms lukt het me gewoon NIET. Dan heb ik té veel te vertellen.

 

 

Maar schrijven is schrappen, dus wie weet leer ik dat ook nog een keer. Ik heb tenslotte zo veel geleerd al hier.

 

Laat je niet op stang jagen door het vele goede advies dat je hier krijgt. Het is je misschien nog niet opgevallen, maar het advies dat je hier krijgt is vaak 180 graden tegengesteld aan wat je doet. Als je korte logs schrijft dan moet het langer, als je lange logs schrijft dan moet het korter, en als je gemiddelde logs schrijft dan moet het extremer. Men wil kennelijk erg graag zijn advies kwijt.

 

Een log zoals jij schrijft is heerlijk om te ontvangen voor de owner. Realiseer je dat hij (mv) alleen maar weet wat jij bereid bent hem te vertellen! Bovendien is de loglengte irrelevant, want het gaat om de boodschap die je tussen de regels door leest. En hier is duidelijk dat je het erg naar je zin gehad hebt! Een prima log met veel humor inderdaad!

 

En dat mevrouw Tabak even moet scrollen voor een hint, dat is háár probleem. Je kunt niet overal rekening mee houden.

bewerkt door Diederikus
Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

Laat je niet op stang jagen door het vele goede advies dat je hier krijgt.

 

Ik zal mij niet op stang laten jagen, daar zitten mijn plofkippen al. Of was dat nu op stok(paardjes)?

 

:)

Nee maar serieus, ik probeer iedere tip wel op bruikbaarheid te bekijken en op waarde te schatten. En ik neem ervan mee wat ik kan en wil verbeteren. Inderdaad kun je het nooit voor iedereen goed doen, dat is ook weer een leermoment, want ja, natuurlijk wil ik eigenlijk dat wel graag. Dat is onmogelijk, ook dat weet ik.

Uiteindelijk kies is de Gulden Middenweg voor mezelf. En die zal voor een ander weer totaal anders zijn. Zolang ik plezier beleef aan het schrijven, en de owner aan het lezen: prima!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

En dat mevrouw Tabak even moet scrollen voor een hint, dat is háár probleem. Je kunt niet overal rekening mee houden.

 

 

Waar Mevrouw Tabak een hekel aan heeft is aan ellenlange logjes, die gelijk zijn voor de 62 gevonden caches van die dag. Een heel lang verhaal, waarim staat dat het zo leuk was met buurvrouw op pad te gaan en dat het ijsje zo lekker was aan het einde van de rit. Dit logje treft ze dan via ctrl-c ctrl-v bij alle 62 gevonden caches van die dag aan. Iedere cacher zal weten wat Mevrouw Tabak bedoelt..... behalve misschien een paar cachers in Flevoland, die duidelijk hun eigen ongeschreven wetten en maatstaven hebben of simpelweg te weinig variëteiten aan caches bezoeken... :-)

Het logje zegt niets over de caches, die ze die dag bezocht hebben, het zegt niets over de tocht, die ze hoogstwaarschijnlijk met de auto gemaakt hebben, het zegt niets over de inspanningen van de cache-eigenaar, die ze wel of niet waarderen, maar het zegt alles over de aanwezigheid van de buurvrouw en nog meer over het ijsje, dat gekocht werd bij "Wees wijs, eet v.d. Linden's ijs".... Het is niet nodig om rekening te houden met Mevrouw Tabak, maar wees er wel van overtuigd, dat Mevrouw Tabak een dergelijke logger / logster niet of slechts met extreem veel gemor zal gedenken in haar avondgebeden. :-) Kortom, God hoort het aan het einde van de dag en zal de logger/logster op passende wijze onderhouden en waar nodig bestraffen!!! Zo... daar ben ik weer mooi van af.... delegeren noemen ze dat!

bewerkt door Team Tabak
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Akkoord, samengestelde loggen die meerdere caches betreffen in combinatie met batchlogging, dat kan natuurlijk wel vervelend zijn. Neem ik aan, want ik doe zelden meer dan twee caches per dag. Daarnaast heb ik in het bos 80% van de tijd geen verbinding, dus door logjes scrollen is er niet bij. Maar dit verhaal slaat dus niet op de log van MarcoDomi.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Diederikus en Team Tabak, ellenlang slaat in elk geval WEL op mijn logjes. Soms is minder meer, hoewel niet altijd. Dat pik ik uit deze overigens zeer prettige en leuke discussie mee!

 

Dat is geweldig Domi, mits je maar niet één ellenlang logje voor al je 54 gevonden caches op een dag schrijft. Maar daar geloof ik in jouw geval helemaal niks van!!!!

bewerkt door Team Tabak
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...