Spring naar bijdragen

Hoeveel Dnf's Worden Niet Gelogd?


appeldoo

Aanbevolen berichten

Wanneer ik niet gezocht heb of om wat voor reden dan ook op eigen initiatief heb besloten de cache te laten voor wat die was, dan schrijf ik in de regel gewoon geen log.

Heb ik toch iets te melden of bijvoorbeeld een leuke foto ter plekke gemaakt, dan schrijf ik een "Note".

Een nieuw log-type lijkt me helemaal niet nodig...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Ik kan me niet voorstellen dat de meeste cachers DNF logs schrijven.

Zelf doe ik het ook alleen als het een leuke cache betreft waar ik niet snel nog eens ga zoeken, of ik moet iets te melden hebben aan de andere zoekers en de cache owner. Regelmatig kan ik zo'n ding niet vinden, meestal log ik dat niet, soms wel.

ik schat in dat het gross van de mensen nooit een DNF schrijft.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik kan me niet voorstellen dat de meeste cachers DNF logs schrijven.

Zelf doe ik het ook alleen als het een leuke cache betreft waar ik niet snel nog eens ga zoeken, of ik moet iets te melden hebben aan de andere zoekers en de cache owner. Regelmatig kan ik zo'n ding niet vinden, meestal log ik dat niet, soms wel.

ik schat in dat het gross van de mensen nooit een DNF schrijft.

Als jij het over 'zo'n ding' hebt denk ik 'Wij denken anders over het geocachen'. Maar ik ben het met je eens dat ik ook denk dat een hoop mensen een DNF niet loggen. ;-)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik kan me niet voorstellen dat de meeste cachers DNF logs schrijven.

Zelf doe ik het ook alleen als het een leuke cache betreft waar ik niet snel nog eens ga zoeken, of ik moet iets te melden hebben aan de andere zoekers en de cache owner. Regelmatig kan ik zo'n ding niet vinden, meestal log ik dat niet, soms wel.

ik schat in dat het gross van de mensen nooit een DNF schrijft.

 

Dat begrijp ik niet, je hebt namelijk iets te melden.

Een DNF log waarschuwt de CO en andere cachers dat er mogelijk iets aan de hand is en de cache verdwenen is.

Hoe moet men dat anders weten?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee, een DNF laat de CO en andere cachers weten dat ik gezocht heb en de cache niet heb kunnen vinden. Dat kan ook zijn vanwege mijn slechte zoekkwaliteiten, dus dat hoeft zeker niet direct te betekenen dat er iets mis is met de cache.

Precies, ik plaats dus wel een DNF als ik die cache niet wil zoeken met korte broek bijvoorbeeld. Of inderdaad als ie opeens veel minder vaak wordt gevonden. Als ik het volkomen aan mijn slechte zoeken ligt dan lijkt mij dat niet echt interessant voor anderen. Ooit wel eens vijf keer terug geweest, volgens mij heb ik toen een paar keer het log gewijzigd: http://coord.info/GLKZ6TY

 

Heel soms ook omdat ik niet van plan ben op korte termijn weer te gaan zoeken maar wel een verhaal heb: http://coord.info/GLBGA072.

Dit bleek inderdaad een rip te zijn. Nu liggen er opeens drie caches op die houten steiger, dat komt bij mij over als een degradatie van de locatie maar dat is een andere discussie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee, een DNF laat de CO en andere cachers weten dat ik gezocht heb en de cache niet heb kunnen vinden. Dat kan ook zijn vanwege mijn slechte zoekkwaliteiten, dus dat hoeft zeker niet direct te betekenen dat er iets mis is met de cache.

 

Dat is zeker ook zo en ik zal dan ook niet bij een eerste DNF log uitrukken om mijn cache te gaan inspecteren.

Bij meerdere DNF logs zou er echter wel een lampje moeten gaan branden dat het wellicht niet aan de zoekkwaliteiten van de cacher ligt dat de cache niet gevonden wordt.

 

Daarom vind ik toch dat DNF logs vooral ook een signaalfunctie hebben.

 

Voorbeeld:

Ik heb eens een DNF log geschreven bij een listig verborgen en moeilijk te vinden tradie in Apeldoorn.

Dat ik de cache niet kon vinden kon daarbij dus heel goed aan mijn zoekkwaliteiten liggen, want het gebeurde veel vaker dat de ene cacher hem niet vond en de volgende wel.

Op de avond dat ik mijn log schreef volgde nog andere DNF logs, van cachers die ook niets hadden gevonden en nu mijn log er stond, toch ook zelf maar hun bevindingen via een DNF log wilden melden.

Zes DNF logs stonden er opeens, van dezelfde dag tot twee dagen ervoor.

De CO is toen direct gaan kijken en de cache was inderdaad weg.

Dank zij deze DNF logs kon de CO reageren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat wij wel eens hebben ondervonden, is, dat wij onze zoekinspanningen lieten afhangen van de logjes die wij aantroffen. Voorbeeld... wij stonden bij een best wel pittig verstopte cache en we konden in eerste instantie niets vinden. Dan bladeren wij nog even de logjes door voor een onverwachte aanwijzing en zagen twee DNF's achter elkaar, waarvan pas later bleek, dat het twee teams waren, die tegelijkertijd aanwezig waren. Op dat moment zakte de motivatie om verder te zoeken en zijn we vertrokken. Later bleek dat de cache wel degelijk aanwezig was en dat bij wat meer doorzettingsvermogen ook wíj deze wel gevonden zouden hebben. Dat was dan toch wel weer jammer.

 

Voor alle beweegredenen om een DNF te loggen is dus best wel wat te zeggen, maar enige terughoudendheid met het trekken van conclusies in wel op zijn plaats.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

DNF log ik als ik uitvoerig heb gezocht en tijd heb besteed aan de cache. Als ik weinig tijd heb en alleen vluchtig heb gekeken, dan log ik niet, maar ga ik eerst nog eens terug. Ongeveer 1 op de 10 vind ik niet en daar schaam ik me echt niet voor. Wel baal ik heel erg als ik een DNF heb na een lange multi.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wanneer ik op 1 of andere manier een multie niet afgemaakt heb en deze multie is zeker de moeite waard om hem af te maken, dan schrijf ik meestal een note.

Als ik wel een DNF schrijf, verwijder ik deze wanneer ik de cache gevonden heb.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik moet iets duidelijk zijn :-)

 

Ik ben bij de cache geweest, heb hem gevonden (ik zag hem), maar omdat ik door een buurtbewoner argwanend werd bekeken heb ik geen poging ondernomen de cache te openen en te loggen. Een DNF is dan naar mijn idee niet terecht, maar een found ook niet. Vandaar mijn note.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...