Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Een vraag. Als ik een nieuwe cache neerleg, welke DT rating zou ik dan moeten kiezen om zoveel mogelijk cachers te krijgen? Het gaat niet om de cache zelf, maar wat ik in de listing op moet nemen. Ik ben benieuwd naar de voorkeuren.

Geplaatst (bewerkt)

Ik denk dat je mij het meest blij zou maken met een multi/wherigo/mystery-multi met een D van 2,5 tot 5 en een T van 2 tot 4, maar het meest hou ik van creativiteit en daar heb je helaas nog geen rating voor (al geven favorites over het algemeen wel een aardige indicatie)

Als ik het gemiddelde neem van de favo's die ik het uitgedeeld (38 stuks), dan kom ik op een gemiddelde rating van 3/2,8

bewerkt door Fotogravinnetje
Geplaatst

Mij maak je het meest blij met een multi 3 tot 5 sterren D en terrein tot 4 (als ik maar geen klimgerei, waadpak of boot nodig heb). Maar ik denk dat ik niet representatief ben. Als je veel cachers wilt trekken, dan kun je het beste een trailje met difficulty 1,5 neerleggen.

Geplaatst

Het gaat er niet om wat de cache zelf moet worden, maar wat in de listing moet staan. Ook wel handig om te weten bij het organiseren van een event.

Geplaatst

Hangt er vanaf wat voor type cacher je op bezoek wilt hebben. Met 1/1 krijg je de meeste aanloop. Voor mij een multi met D3-5 en T3

Geplaatst

Ja, maar dat is toch niet bijzonder?

Geen toestemming vragen voor het leggen van een cache is ook niet meer bijzonder, maar wat mij betreft ook 'not done'.

Als je veel cachers wilt lokken, leg dan een geweldige cache neer die 100% favorites scoort.

• Top! 1
Geplaatst

Een vraag. Als ik een nieuwe cache neerleg, welke DT rating zou ik dan moeten kiezen om zoveel mogelijk cachers te krijgen?

Hiervoor staan ze in de rij ...

SMAKKER.JPG

Geplaatst (bewerkt)

Als ik op project-gc.com kijk naar de 10 meest gelogde caches van Nederland zie ik het volgende:

6 x micro, type traditional

2 x small, type traditional

1 x size other (eigenlijk nano, dus micro), type traditional

1 x size other, type mystery, type traditional

Eén van de zeven micro's is de oudste cache van NL en waarschijnlijk is dat de belangrijkste oorzaak van het feit dat deze in de top 10 staat.

De mystery met size other is van een soort die tegenwoordig niet meer is toegestaan (want moving cache).

Blijft voor een nieuw te leggen cache als wel haalbare vergelijkingsmiddelen in de top tien 6 micro's en 2 small formaten over.

Van de 7 micro's zijn er vier uit een bij elkaar horende serie in een niet echt stedelijke omgeving plek (Texel) waar toch nogal wat toeristen komen. Van de andere drie zijn er twee uit een serie. Die overige drie liggen in het toeristisch bereikbare deel van A'dam. Wil je veel bezoekers trekken dan is dat laatste gegeven interessant om rekening mee te houden.

De twee small's liggen ook in stedelijke omgeving (eveneens A'dam), waar eveneens veel toeristen komen en maken ook allebei deel uit van een eigen serie. Ook dat is een interessant gegeven om mee te nemen.

Wat D en T betreft:

3 x D1 T1

1 x D1.5 T1

1 x D1.5 T1.5
4 x D2 T1

1 x D2.5 T1.5

Wil je hierop middelen kom je ongeveer uit op D1.5, T1

Mits je doel uiteraard is zoveel mogelijk bezoekers te trekken.

Tsja, en zoals ik hierboven zie moet een heel enkele keer dan eens een niet-bezoeker naar de wc ;-)

Onder de wel bezoekers zal het toiletbezoek flink hoger zijn.

Zij genereren met zijn allen waarschijnlijk niet bepaald verwaarloosbare extra inkomsten voor diverse branches in resp. Texel en A'dam en wellicht spekken zij ook nog de staatskas.

Kortom als ik het zo beschouw: mietert allen toeristische D1.5 T1 micro-series neer en we zullen gezond, rijk en gelukkig worden.

Gemiddeld natuurlijk, er zijn altijd uitzonderingen :goof:

bewerkt door Bloodwoosj
  • Top! 1
  • Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...