BigFurryMonster Geplaatst 1 september 2013 Geplaatst 1 september 2013 Stel, een ammobox bevindt zich in een diep gat. Een cacher wil met een magneet aan een touw de box opvissen. Hoe sterk moet de magneet zijn?
jakkes Geplaatst 1 september 2013 Geplaatst 1 september 2013 Ligt er aan hoe zwaar de box met inhoud is (volgens mij dus geen antwoord mogelijk) Of je moet een overkil aan magneten mee nemen.
antarctica Geplaatst 1 september 2013 Geplaatst 1 september 2013 Even voor je getest met iets dergelijks: http://www.rectangularmagnet.com/sell-ndfeb_magnet_elliptic_type-65600.html Gaat probleemloos, mits de magneet ongeveer midden op de kist klikt. Klikt hij uit het midden, dan glijdt de kist eraf. Maar hoe sterk deze magneet is? Geen idee. Antarctica
BigFurryMonster Geplaatst 1 september 2013 Auteur Geplaatst 1 september 2013 Ga uit van een standaard 30 cal box (het "kleine" van de regular typen), met "normale" inhoud: logboek plus wat ruil-goodies. Kilo of twee.
brouwertjes Geplaatst 1 september 2013 Geplaatst 1 september 2013 http://www.supermagnete.nl/R-27-16-05-N
Flaker91 Geplaatst 1 september 2013 Geplaatst 1 september 2013 Oh dear.... BFM, ik ben nu al benieuwd wat je gaat maken...
BigFurryMonster Geplaatst 1 september 2013 Auteur Geplaatst 1 september 2013 @Brouwertjes: die had ik ook gezien, ja. Maar op dezelfde website staat dat een magneet een kracht parallel aan het oppervlak kan vasthouden gelijk aan ca. 15% van zijn (loodrecht beschouwde) houdkracht: http://www.supermagnete.nl/faq/Waarom-houdt-mijn-magneet-aan-de-muur-niet-de-volledige-last-vast 15% van 8.3 is iets meer dan 1.2 kg, dus wellicht niet genoeg. Als de magneet dan aan de zijkast van de kist klinkt en je trekt omhoog dan valt-ie waarschijnlijk alsnog. @Flaker91: hehe
brouwertjes Geplaatst 1 september 2013 Geplaatst 1 september 2013 Tja dan kun je er natuurlijk ook twee voor gebruiken, of de zwaardere variant nemen: http://www.supermagnete.nl/S-30-10-N
jakkes Geplaatst 1 september 2013 Geplaatst 1 september 2013 Oke je gaat nu uit van een standaard cache maar wat als er 20 cachers geweest zijn ?
BigFurryMonster Geplaatst 1 september 2013 Auteur Geplaatst 1 september 2013 ... dan is het logboek voller ?
Team Professor X Geplaatst 1 september 2013 Geplaatst 1 september 2013 30 tb's erbij natuurlijk. Ik zou gewoon wat magneten uitproberen op een ammobox. Maar niet iedere cacher heeft natuurlijk zo'n sterke magneet bij zich. Je kan dan in de buurt van de eindcache een hulpmiddel verstoppen. Uiteraard zonder tekst en uitleg erbij, laat mensen maar eens creatief denken. Wel met het vriendelijke verzoek het hulpmiddel terug te stoppen. En tegen hufters en dieven doe je toch niets. Suc6!
Bloodwoosj Geplaatst 1 september 2013 Geplaatst 1 september 2013 (bewerkt) Een interessant probleem. Ik heb zojuist in de garage eens wat geexperimenteerd. Ik heb cirkelvormige neodymium magneetjes genomen met een doorsnede van 11 mm en een dikte van 2 mm. Daarvan heb ik er zes aan de onderkant van een volle ammobox geplaatst (zo'n breder type, niet de smalst voorkomende) Vervolgens heb ik die volle box omgedraaid en er een andere ammobox tegenaan geplaatst. De volle box was probleemloos op te tillen en bleef er netjes aan kleven dankzij de magneetjes. Zelfs lichte op en neer bewegingen konden gemaakt worden zonder dat de box eraf viel. Pas bij wat heftiger bewegingen viel de volle box van de andere box af. De magneetjes worden door mijn vrouw gebruikt als magneetjes om corsages bij bruiloften op de kleding te bevestigen zonder dat deze zoals bij spelden het geval is beschadigen. Inkoopsprijs 30 cent per stuk. Inhoud ammobox: flink logboek, set knikkers, set speelkaarten, simpel fototoestel en nog redelijk wat kleine goodies. Totaalgewicht van de ammobox plus inhoud: 4,7 kg neodymium magneetje, doorsnede 11 mm, dikte 2 mm ammo box plus 6 magneetjes in twee keer drie rijen 1 september 2013 bewerkt door Bloodwoosj
Bloodwoosj Geplaatst 1 september 2013 Geplaatst 1 september 2013 Ik vermoed dat alles staat of valt met hoe vlak de magneetjes op het te kleven oppervlak aansluiten, aangezien als de zaak scheeft de kleefkracht niet meer optimaal is, alhoewel ik de box nog redelijk scheef kan laten hangen voordat ie echt valt. De twee ammoboxen kleven aan elkaar met 6 magneetjes ertussen De inhoud van de onderste ammobox
GeSi Geplaatst 2 september 2013 Geplaatst 2 september 2013 Het omhoog halen van de kist zal niet zo lastig zijn met een goede magneet, maar hoe wordt die weer teruggeplaatst is de vraag die spontaan bij mij opkomt.
Triskelle Geplaatst 2 september 2013 Geplaatst 2 september 2013 Het omhoog halen van de kist zal niet zo lastig zijn met een goede magneet, maar hoe wordt die weer teruggeplaatst is de vraag die spontaan bij mij opkomt. In de schacht (buis, goot oid) laten vallen?
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden