Spring naar bijdragen

Magneet


BigFurryMonster

Aanbevolen berichten

ReizenReizen

@Brouwertjes: die had ik ook gezien, ja. Maar op dezelfde website staat dat een magneet een kracht parallel aan het oppervlak kan vasthouden gelijk aan ca. 15% van zijn (loodrecht beschouwde) houdkracht: http://www.supermagnete.nl/faq/Waarom-houdt-mijn-magneet-aan-de-muur-niet-de-volledige-last-vast

15% van 8.3 is iets meer dan 1.2 kg, dus wellicht niet genoeg.

Als de magneet dan aan de zijkast van de kist klinkt en je trekt omhoog dan valt-ie waarschijnlijk alsnog.

 

@Flaker91: hehe :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

30 tb's erbij natuurlijk. Ik zou gewoon wat magneten uitproberen op een ammobox. Maar niet iedere cacher heeft natuurlijk zo'n sterke magneet bij zich.

Je kan dan in de buurt van de eindcache een hulpmiddel verstoppen. Uiteraard zonder tekst en uitleg erbij, laat mensen maar eens creatief denken.

Wel met het vriendelijke verzoek het hulpmiddel terug te stoppen. En tegen hufters en dieven doe je toch niets. Suc6!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een interessant probleem.

Ik heb zojuist in de garage eens wat geexperimenteerd.

Ik heb cirkelvormige neodymium magneetjes genomen met een doorsnede van 11 mm en een dikte van 2 mm.

Daarvan heb ik er zes aan de onderkant van een volle ammobox geplaatst (zo'n breder type, niet de smalst voorkomende)

Vervolgens heb ik die volle box omgedraaid en er een andere ammobox tegenaan geplaatst.

De volle box was probleemloos op te tillen en bleef er netjes aan kleven dankzij de magneetjes.

Zelfs lichte op en neer bewegingen konden gemaakt worden zonder dat de box eraf viel.

Pas bij wat heftiger bewegingen viel de volle box van de andere box af.

 

De magneetjes worden door mijn vrouw gebruikt als magneetjes om corsages bij bruiloften op de kleding te bevestigen zonder dat deze zoals bij spelden het geval is beschadigen. Inkoopsprijs 30 cent per stuk.

Inhoud ammobox: flink logboek, set knikkers, set speelkaarten, simpel fototoestel en nog redelijk wat kleine goodies.

Totaalgewicht van de ammobox plus inhoud: 4,7 kg

 

 

neodymium%20en%2010%20cent.jpg

neodymium magneetje, doorsnede 11 mm, dikte 2 mm

 

box%20plus%206%20magneetjes.jpg

ammo box plus 6 magneetjes in twee keer drie rijen

bewerkt door Bloodwoosj
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vermoed dat alles staat of valt met hoe vlak de magneetjes op het te kleven oppervlak aansluiten, aangezien als de zaak scheeft de kleefkracht niet meer optimaal is, alhoewel ik de box nog redelijk scheef kan laten hangen voordat ie echt valt.

 

box%20to%20box.jpg

De twee ammoboxen kleven aan elkaar met 6 magneetjes ertussen

 

inhoud%20box.jpg

De inhoud van de onderste ammobox

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...