@rend Geplaatst 18 augustus 2013 Geplaatst 18 augustus 2013 Kees, Barny heeft je al een keer gezegd over Vlinder. Denk maar eens aan je periode bij de buren toen je ineens wat kwijt was. Toen heette je daar ook ineens anders, toch. Verder nog een fijne cacheavond toegewenst.
keske27 Geplaatst 18 augustus 2013 Geplaatst 18 augustus 2013 Kees, Barny heeft je al een keer gezegd over Vlinder. Denk maar eens aan je periode bij de buren toen je ineens wat kwijt was. Toen heette je daar ook ineens anders, toch. Verder nog een fijne cacheavond toegewenst. Ha die @rend, Duidelijk (alleen het verhaal van Vlinder en Geowolf niet, zou dit wel eens duidelijk willen hebben...) En dat ik wat kwijt was trouwens bij de buren. Heeft naar mijn idee hier helemaal niets mee te maken... Dus is hier niet van toepassing!!! Ik wil eerder een antwoord van Vlinder, maar dat krijg ik toch nooit. Groetjes, Keske27
Vlindertje Geplaatst 18 augustus 2013 Geplaatst 18 augustus 2013 Keske27, hoe vaak moet ik nog uitleg geven? Je bent een incidentele bezoeker van dit forum en daarom onvolledig geïnformeerd. Daarbij stoor jij je aan mijn persoon en grijp je elke gelegenheid aan om mij met allerlei verdachtmakingen in een kwaad daglicht te stellen. Omdat ook anderen zich nu aan jouw stemmingmakerij ergeren, en je dit draadje aan het verpesten bent, leg ik het nog één keer uit. In ben op dit forum slechts onder één naam actief, hoewel ik berichten aan oude kennissen nog wel eens onderteken met GeoWolf. Waarom ik hier niet meer als GeoWolf post kun je hier lezen: http://forum.geocaching.nl/index.php?showtopic=20590&p=340151 Als je twijfelt aan mijn goede bedoelingen en denkt dat ik een verborgen agenda heb, spreek dat dan nu uit en hou voortaan je mond. Door je onwetendheid en kleingeestige verdenkingen maak jij jezelf keer op keer belachelijk.
keske27 Geplaatst 18 augustus 2013 Geplaatst 18 augustus 2013 (bewerkt) Reactie op die van Vlindertje: Keske27, Hoe vaak moet ik nog uitleg geven? Heb je nog nooit duidelijk gegeven, want als ik dit had dan had ik dit niet blijven vragen!! Je bent een incidentele bezoeker van dit forum en daarom onvolledig geïnformeerd. Fout ik kom hier regelmatig. Daarbij stoor jij je aan mijn persoon en grijp je elke gelegenheid aan om mij met allerlei verdachtmakingen in een kwaad daglicht te stellen. Ik stoor mij helemaal niet aan jou, nog nooit gedaan ook!! Dat is dus jou gedachten gang en niet mijn bedoeling.. Omdat ook anderen zich nu aan jouw stemmingmakerij ergeren, Ook weer jou woorden ;-( en je dit draadje aan het verpesten bent, leg ik het nog één keer uit. Draadje ben ik niet aan het verpesten Vlinder; Heb zelfs aangeboden om "keurmeester" van het Westland te worden!!! Maar van niemand een reactie?? In ben op dit forum slechts onder één naam actief, hoewel ik berichten aan oude kennissen nog wel eens onderteken met GeoWolf. Waarom ik hier niet meer als GeoWolf post kun je hier lezen: http://forum.geocach...=20590&p=340151 Na dit gelezen te hebben is mij een heleboel duidelijk geworden. Had ik dit geweten dan had ik nooit door blijven vragen!! Bedankt voor de uitleg. Als je twijfelt aan mijn goede bedoelingen en denkt dat ik een verborgen agenda heb, spreek dat dan nu uit en hou voortaan je mond. Na de hint hierboven is mij een heleboel duidelijk geworden (bedankt daarvoor) Door je onwetendheid en kleingeestige verdenkingen maak jij jezelf keer op keer belachelijk. Wie weet zit daar een reden achter?? Uit de tent lokken, olie gooien?? Groetjes, Keske27 18 augustus 2013 bewerkt door keske27
brouwertjes Geplaatst 18 augustus 2013 Geplaatst 18 augustus 2013 Tis hier wel gezellig zeg. Dan spreekt men wel eens over 'de jeugd van tegenwoordig'. Nou de oudjes kunnen er blijkbaar ook wat van.
de kikkers Geplaatst 18 augustus 2013 Geplaatst 18 augustus 2013 Trek het je niet aan Kees! Deze post van Vlindertje is, wederom, onmogelijk sympathiek te noemen. Proef ik minachting? Een schrijver zegt vaak iets over zichzelf denk ik maar. Ik wens iedereen een fijne avond.
Odlaniger Geplaatst 18 augustus 2013 Geplaatst 18 augustus 2013 De rode draad in dit draadje is het keurmerk. De zwarte draad is het zeurwerk. 2
Team Tabak Geplaatst 18 augustus 2013 Geplaatst 18 augustus 2013 Best TT de discussie over keurmeesters en een keurmerk is al eerder gevoerd, alleen op andere draadjes. Je zou dus kunnen stellen dat ik/wij daar andere draadjes mee kaapten. Besloten is dan ook dat er een voorbeeld logo gemaakt zou worden en meteen een nieuw draadje op te starten. Daar heb je gelijk in. Maar Vlinder doet het nu overkomen, alsof er met betrekking tot het keurmerk ineens een golf van enthousiasme door geocachersland is getrokken. "Volle mailboxen" veel "échte geocachers", die reageren via Vlinder's mailbox, "mogelijk overleg met de eigenaren van deze site" etc. etc. Het ziet er indrukwekkend uit, maar het is op zijn minst vreemd te noemen, dat wij daar niets, maar dan ook niets van hebben meegekregen op dit forum. De gebruikelijke hap hier heeft wat met elkaar gediscussieerd over dit onderwerp, waarbij naar voren kwam dat de meningen nogal verdeeld waren. En dat was het. En even later ontploffen er mailboxen met positieve reacties.... Ik zou Vlinder's verhaal willen kenmerken als een verkiezingsrede van Mark Rutte..... Indrukwekkend maar vooralsnog ongeloofwaardig..... Maar het is in ieder geval duidelijk geworden, dat enige vorm van discussie op dit forum zinloos is geworden. Dat was het voor mij al, maar nu ik weet dat de discussie eigenlijk via een mailadres in Eindhoven wordt gevoerd houdt het helemaal op...... Wij gaan hier over tot de orde van de dag.... "Welke GPS kan ik het beste kopen....? " 1
Odlaniger Geplaatst 18 augustus 2013 Geplaatst 18 augustus 2013 Of het keurmerk een goed idee is of niet, laat ik in het midden. Ik twijfel, maar je kunt het een kans geven. Niet geschoten is per definitie mis, alhoewel ik voor een volledig verbod op vuurwapens ben. Maar ook is het wellicht een idee om te stoppen met losse flodders die geen doel treffen. En het gooien van boemerangs is ook niet slim, lijkt een beetje op kaatsen en ballen.
keske27 Geplaatst 19 augustus 2013 Geplaatst 19 augustus 2013 Hallo all, Wat een stilte zeg: Ik kan de zee vanaf hier horen ruisen. Iedereen is zeker een nieuwe GPSer aan het kopen? Of is iedereen aan het kaatsen met z'n ballen.... Groetjes, Keske27
mmjjt Geplaatst 19 augustus 2013 Geplaatst 19 augustus 2013 En dan is de grote vraag; Wanneer gaat dit alles plaatsvinden/ vorm krijgen??
Flaker91 Geplaatst 19 augustus 2013 Geplaatst 19 augustus 2013 Aww, ik mag Geoman z'n reactie niet leuk vinden! Dan maar zo: GOED NIEUWS!
Bloodwoosj Geplaatst 19 augustus 2013 Geplaatst 19 augustus 2013 Zonder beledigend of belerend te willen overkomen, maar ik zie al ruim 4 jaar op dit forum de berichten langskomen van mensen die erbij betrokken zijn/waren over "de nieuwe site" die bijna klaar is, eraan zit te komen, waarover nagedacht wordt, waar mensen voor gevraagd worden of werden, etc etc En gedurende die tijd is het forum het enige onderdeel dat nog zou kunnen bijdragen tot het verwezenlijken van begrip en inzicht over wat sommigen "het echte geocachen" noemen. Statistieken zijn deels (vooral het FTF gedeelte) ooit bewust afgeschaft, o.a. in een poging om de negatieve bij-effecten van (metaal)jagers te ontmoedigen.Er sprongen andere sites in het ontstane gat. Op deze site is niets veranderd dat tot bewustwording van de negatieve effecten van potjespleuren en puntjesnajagen bijdraagt, behoudens een enkele discussie op het forum. De hier niet werkende knopjes aangaande de statistieken die overbleven geven voor een deel van de lezers tot vervelens toe aanleiding om bij newbies telkens opnieuw de (terechte) vraag te stellen: mijn gevonden aantal werkt niet, hoe komt het dat ik geen Geo D'Or kan uitreiken enz enz. Toch staat dat knopje Geo D'Or nog steeds in de kantlijn links. Kleine moeite om het gewoon even weg te halen lijkt me. Telkens opnieuw zijn er forumdeelnemers die de moeite nemen uit te leggen waarom iets niet werkt, terwijl het verzoek om wat niet werkt weg te halen of er op zijn minst een toelichting bij te plaatsen dat enige functionaliteit niet meer werkt zoals bedoeld niet ingewilligd wordt. De schare mensen die als vrijwilliger meewerkte is steeds kleiner geworden, zo ook de groep die op het forum de moeite doet newbies op weg te helpen. Ik heb het al eerder in dit draadje gemeld, maar blijkbaar is het niemand opgevallen, want reactie bleef uit, dus ik herhaal het nog maar eens in de hoop dat het nu wel opgepikt wordt. Er staat niet veel info over de doelstellingen van SGN, maar bij "wie zijn wij" op deze site staat: Geocaching.nl is gemaakt met als enige doel het promoten en ondersteunen van het in 2001 ontstane Geocaching.De geestelijk vader van dit spel is Jeremy Irish, webmaster/founder van Geocaching.com, webdeveloper en 'tech head' uit Seattle, Washington area, USA.Deze Nederlandstalige dochter wordt onderhouden door Stichting Geocaching Nederland. Naar mijn beste weten is geocaching ontstaan in 2000. In 2001 werd het al commercieel uitgebuit door gc.com Dat "promoten en ondersteunen van het in 2001 onstane geocaching" als enige doel van geocaching.nl, is m.i. in tegenspraak met het idee van het beoogde Keurmerk, nl "het kaf van het koren scheiden".Groundspeak vindt de potjes op iedere plek prima zolang dat leidt tot schaalvergroting.Het Keurmerk vind dat potjespleuren achter een lantaarnpaal helemaal niet prima. Jeremy is niet de geestelijk vader van geocaching, Jeremy is de geestelijk vader van het bedrijf Groundspeak.De oorspronkelijke gedachte van geocaching is eigenlijk al verloren gegaan bij de oprichting van het bedrijf Groundspeak dat geld is gaan verdienen aan iedereen die het spel geocaching via de website van geocaching.com wilde spelen. Als SGN via deze site enige kans wil maken nog iets van het "originele geocachen" te blijven promoten (want dat is toch het doel van het Keurmerk, ook al wordt het iets anders omschreven), dan wordt het de allerhoogste tijd de doelstelling op de site aan te passen zodat die met de beoogde koers overeenkomt, het knopje "statistieken" te verwijderen en te stoppen met het tot in den treure toe beweren dat micro's achter een lantaarnpaal geen geocaches zijn, want ook volgens de wiki-pagina's op geocaching.nl zijn dat nog steeds geocaches. Kort samengevat: het uitdragen van je eigen koers en het uitdragen van wat volgens je eigen Keurmerk-definitie "echte geocaches" zijn, lukt pas als je duidelijke informatie verschaft die ook nog eens correct is en zichzelf niet tegenspreekt. Een nieuwe site (die zoals gezegd blijkbaar al jaren in de pijplijn zit, maar er nog nooit uit is gekomen) lijkt me dan het allerlaatste waar behoefte aan is. Ook daarvoor hebben zich in het verleden flink wat mensen voor aangemeld die bijna allemaal er na kortere of langere tijd de brui aan hebben gegeven. Anderen hebben in het recente verleden bewezen goed te zijn in het ontwikkelen van geocaching sites en software. Of dat allemaal een goede ontwikkeling te noemen is waag ik in sommige gevallen te betwijfelen, feit blijft echter dat geocaching.nl qua koers stilstaat en vele anderen in beweging zijn. Een beweging die bezoekers trekt.Bezoekers die je m.i. hier nodig hebt wil je nog iets van je eigen doelstelling en Keurmerk bewerkstelligen.Is je doel niet meer het vergroten van het bewustzijn en ben je blij met de harde kern die overblijft (en die als ik Vlindertje moet geloven nog niet meer de moeite neemt op dit forum mee te denken, maar hem rechtstreeks mailt), dan is de huidige opzet een sterfhuis-constructie en kun je al je activiteiten net zo goed beperken tot een eigen vriendenclub van gelijkgestemden. Greetz Bloodwoosj. 5
Linkalovers Geplaatst 19 augustus 2013 Geplaatst 19 augustus 2013 (bewerkt) Met heel veel belangstelling het draadje gevolgd. Topic sluit aan op de interne actuele vraag "Welke oude functionaliteit - statistieken, kaarten, etc- nemen we mee naar de nieuwe site nu de basis klaar is?". Bij voldoende draagkracht is het zeker mogelijk Geo d'Or nieuw leven in te blazen............"....bij voldoende draagkracht ....": ik vrees dat dit een zoet houdertje is ( maar wel hopende dat ik ongelijk krijg ). Zonder beledigend of belerend te willen overkomen, maar ik zie al ruim ruim 4 jaar op dit forum de berichten langskomen van mensen die erbij betrokken zijn/waren over "de nieuwe site" die bijna klaar is.... ....dan is de huidige opzet een sterfhuis-constructie en kun je al je activiteiten net zo goed beperken tot een eigen vriendenclub van gelijkgestemden. Zo ist, niet meer en niet minder. 19 augustus 2013 bewerkt door Linkalovers
keske27 Geplaatst 19 augustus 2013 Geplaatst 19 augustus 2013 Met heel veel belangstelling het draadje gevolgd. Topic sluit aan op de interne actuele vraag "Welke oude functionaliteit - statistieken, kaarten, etc- nemen we mee naar de nieuwe site nu de basis klaar is?" Bij voldoende draagkracht is het zeker mogelijk Geo d'Or nieuw leven in te blazen. Mogelijk kan de scripting in een latere fase worden aangepast om de 'exclusiviteit' verder te laten toenemen, al dan niet ondersteund door 'Keurmeesters'. Ha die René, Alles onder controle zie ik. Is er al een idee wanneer de vernieuwde website word losgelaten in de wei? Hoop je binnenkort weer eens te spreken onder het genot van een pilsje. Dan kunnen we verder praten waar we laatst zijn gestopt ;-) Groetjes, Kees
Aanbevolen berichten