Odlaniger Geplaatst 15 augustus 2013 Geplaatst 15 augustus 2013 Maar wie weet een oplossing voor CC-databases?
Bloodwoosj Geplaatst 15 augustus 2013 Geplaatst 15 augustus 2013 Ik lees een beetje mee, ik denk niet dat ik een bijdrage aan leveren aan jullie discussie, als echte beginner. Maar ik word nu wel nieuwsgierig naar andere cache sites? Ik wist niet dat die er zijn. En vind je daar dan ook nog nieuwe /andere caches, die hier niet te vinden zijn? ...knip... Yep. Zonder volledig te zijn vallen me de volgende allemaal onafhankelijk van elkaar opererende sites in, sommigen actief, sommigen op sterven na dood, elk met een eigen database van zoekbare doosjes: www.geocaching.com (Groundspeak) www.geocaching.hu (hongaarse site met eigen database) www.terracaching.com www.opencaching.com (Garmin) www.opencaching.nl (en in diverse andere talen met eenzelfde database opencaching.de, .pl enz, overkoepeld door opencaching.eu) www.navicache.com www.qualitycaching.com www.cistes.net (van oorsprong Franse cachesite voor gps-loos doosjeszoeken ad hand van soms mysterieuze omschrijvingen) www.letterboxing-germany.de (Duitse site voor doosjeszoekers volgens het letterboxing principe) en dan is er nog www.munzee.com voor de snelle doosloze stickerzoeker en www.bookcrossing.com voor mensen die graag (soms in geocaches, soms op andere plekken) verstopte boeken zoeken Allemaal met een eigen idee van wat het "echte" zoeken is en velen met een eigen scoresysteem en/of eigen waarderingssysteem en/of keurmerk.
Sivota Geplaatst 15 augustus 2013 Geplaatst 15 augustus 2013 (bewerkt) Ik begrijp eigenlijk nog steeds niet wat nu de bedoeling/het doel is van zo'n keurmerk, andere site of 100 caches bij een andere site on line brengen en wie dan tot de doelgroep horen. Wanneer je kijkt naar enkele andere sites die kwaliteits-cachen dan wel het andere cachen trouw zijn, dan lijkt duidelijk dat deze slechts een beperkte groep bedienen. Als je dat wilt, prima, maar dan kun je misschien beter gewoon aansluiten bij QC o.i.d. Een keurmerk als zodanig is, denk ik, hetzelfde lot beschoren en zinkt weg in de beoordelingssystemen die er al zijn. Wil je meer mensen bereiken dan zul je m.i. toch echt iets op Geocaching.com moeten gaan doen. Start bijvoorbeeld een actie door hier aan 100 cachers te vragen de uitdaging aan te gaan om een mooie kwaliteitscache (te voldoen aan bovengenoemde criteria) neer te leggen en aan elk van deze cachers te vragen om een bevriende cacher te motiveren om hetzelfde te doen. Op zo'n manier zonder je jezelf niet af, maar zet je iets tegenover het (Gc.com) cachen dat hier zo afstotelijk gevonden wordt en wie weet doet goed voorbeeld, goed volgen... 15 augustus 2013 bewerkt door Sivota
hooningkorf Geplaatst 16 augustus 2013 Geplaatst 16 augustus 2013 Vraagje WIE zijn de keurmeesters ?? Reviewers soms ?? En wanneer is de jaar vergadering ??
snoopy and woodstock Geplaatst 16 augustus 2013 Geplaatst 16 augustus 2013 Ik begrijp eigenlijk nog steeds niet wat nu de bedoeling/het doel is van zo'n keurmerk, andere site of 100 caches bij een andere site on line brengen en wie dan tot de doelgroep horen. Wanneer je kijkt naar enkele andere sites die kwaliteits-cachen dan wel het andere cachen trouw zijn, dan lijkt duidelijk dat deze slechts een beperkte groep bedienen. Als je dat wilt, prima, maar dan kun je misschien beter gewoon aansluiten bij QC o.i.d. Een keurmerk als zodanig is, denk ik, hetzelfde lot beschoren en zinkt weg in de beoordelingssystemen die er al zijn. Wil je meer mensen bereiken dan zul je m.i. toch echt iets op Geocaching.com moeten gaan doen. Start bijvoorbeeld een actie door hier aan 100 cachers te vragen de uitdaging aan te gaan om een mooie kwaliteitscache (te voldoen aan bovengenoemde criteria) neer te leggen en aan elk van deze cachers te vragen om een bevriende cacher te motiveren om hetzelfde te doen. Op zo'n manier zonder je jezelf niet af, maar zet je iets tegenover het (Gc.com) cachen dat hier zo afstotelijk gevonden wordt en wie weet doet goed voorbeeld, goed volgen Dat de andere sites zo weinig aanhang heeft is denk ik te verklaren. Doordat er weinig deelnemers zijn is er weinig activiteit, omdat er weinig activiteit is blijven er weinig deelnemers. Waarschijnlijk zijn er veel cachers die de opzet wel kunnen waarderen maar er gebeurd daar gewoon niks. Ik heb zelf een kwaliteits cache in een populair ski gebied geplaats hij ligt er al meer dan twee jaar bij opencaching en is nog nooit gelogt. Eigenlijk is het dus zo dat .com een monopool heeft en dat is zelden goed. Mijn voorstel betrof dan ook niet 100 caches maar 100 teams die inclusief hun caches bereid zijn te switchen en een nieuwe impuls te geven voor een alternatief.
Krimpenees Geplaatst 16 augustus 2013 Geplaatst 16 augustus 2013 Vraagje WIE zijn de keurmeesters ?? Reviewers soms ?? En wanneer is de jaar vergadering ?? Volgens mij zou de taak van keurmeester bij de reviewer moeten liggen.Dat lijkt me de meest logische plek, omdat daar de cache als eerste beoordeeld wordt voor plaatsing. Alleen denk ik dat ze weinig zin hebben in een jaarvergadering.
indiana Geplaatst 16 augustus 2013 Geplaatst 16 augustus 2013 Vraagje WIE zijn de keurmeesters ?? Reviewers soms ?? En wanneer is de jaar vergadering ?? Volgens mij zou de taak van keurmeester bij de reviewer moeten liggen.Dat lijkt me de meest logische plek, omdat daar de cache als eerste beoordeeld wordt voor plaatsing. Alleen denk ik dat ze weinig zin hebben in een jaarvergadering.Als een reviewer vanachter de PC de geocache kan beoordelen, kunnen geocachers zelf dat toch ook? Hiermee geef je aan dat een keurmerk niet nodig is, want geocachers zelf kunnen het prima zelf beoordelen. 1
Vlindertje Geplaatst 16 augustus 2013 Geplaatst 16 augustus 2013 Volgens mij zou de taak van keurmeester bij de reviewer moeten liggen.Dat lijkt me de meest logische plek, omdat daar de cache als eerste beoordeeld wordt voor plaatsing. Volkomen juist, maar de reviewers nemen deze taak niet op zich. Het hoort ook niet bij hun functieomschrijving. Reviewers behartigen niet de belangen van de Nederlandse geogemeenschap, maar van gc.com. Daarom zijn er Keurmeesters nodig, die wel oog hebben voor de belangen van de Nederlandse geocachers en doen wat de reviewers nalaten: controleren of het bij het ter publicatie aangeboden object wel om een geocache gaat. De rol van reviewers als onbezoldigde vertegenwoordigers van een Amerikaanse webwinkel wordt toegelicht in postje #146.
Vlindertje Geplaatst 16 augustus 2013 Geplaatst 16 augustus 2013 Als je van GS geen medewerking verwacht, waarom dan dit keurmerk? Waarom dan niet lekker je eigen weg gaan, je hebt QC toch al? Ik snap niet dat jullie nog willen geocachen via GC.com, als er in jullie ogen toch niegs deugt van het bedrijf, de website en zijn bezoekers. Continue worden mensen die niet doen wat julie doen, weg gezet als kokerkneuzen en sbsvolk en toch maken jullie deel uit van diezelfde groep, namelijk zij die geoachen via GC.com. Als ik zo zou denken, dan had ik allang mijn account weg gedaan. huh omgekeerde wereld, eerst word het spelletje verprutst door de kokerstrooiers, enkele mensen proberen (ter vergeefs) maar proberen in iedergeval iets van het kokergedoe voor de mensen met wel een geocache hart te laten ontlopen, moeten nu juist doe mensen maar ergens anders naar toe? laat die kokergraaiers lekker munzeeën daar gaat het niet om de locatie, maar om de puntjes, en de organisatie van Munzee heeft hele leuke ideeën voor samenwerking en staan wel altijd open voor andere ideeën maar de mensen met een geocache hart wegsturen omdat de kokerdwazen het spelletje hebben vergiftigt gaat mij iets te ver Barny Toch lijkt het me nog niet zo'n verkeerde gedachte. Stel je krijgt zo'n 100 teams met mooie multi's ( het liefst de meest beroemde) op één lijn. Ze halen allemaal tegelijk hun caches weg bij .com en plaatsen ze op bv Quality. Heel veel cachers die nu niet zo bezig zijn met dit forum zouden zich toch afvragen waar deze mooie caches zijn gebleven die ze nog graag wilden doen en zullen wellicht mee-switchen. Wie weet krijg je dan voldoende activiteit daar om een serieus alternatief te zijn. Daar zou ik meer van verwachten dan een keurmerk Dat gaat niet werken. Cachers zijn te zeer vertrouwd met gc.com. Jij bent daarvan zelf een voorbeeld. Wat wel zou werken is het overhevelen van QC-functies naar gc.nl. Daarmee kunnen we niet alleen geocaching in Nederland saneren en de oude glorie van gc.nl, inclusief de Geo d'Or, herstellen, maar voortaan ook zelf bepalen hoe wij het spel in eigen land willen spelen. Sinds 2008 heeft SGN/gc.nl de missie: "Geocachers steunen om de kwaliteit van caches en de kwaliteit van het beleven van geocachen te verbeteren". Het Keurmerk kan dit streven handen en voeten geven. Het Keurmerk onderscheidt geocaches van de attributen van andere GPS-spelletjes, die eveneens zijn opgenomen in de database van gc.com. De eerste stap op weg naar sanering van het geocachen in Nederland begint met een kaart waarop uitsluitend geocaches zijn aangegeven. Dat overzicht zal in eerste instantie niet compleet zijn, maar het aantal caches met een Keurmerk zal snel groeien, want elke CO wil zijn creatie presenteren op de meest populaire Nederlandse geocaching-site. Geocachers kunnen caches selecteren op dezelfde manier als bij gc.com en bovendien beschikken over tal van extra mogelijkheden. Ook kunnen cachers hun creaties voortaan aanbieden bij gc.com en/of bij gc.nl. Bij gc.com worden de caches beoordeeld door de reviewers, bij gc.nl door de Keurmeesters. In beide gevallen is toestemming voor plaatsing vereist, maar bij gc.nl geldt geen afstandsregel. De Keurmeesters bepalen of een cache conflictueert met naburige caches. Op deze manier kunnen Nederlandse geocachers voortaan zelf bepalen hoe zij hun hobby in eigen land willen beleven en desgewenst ook cachen bij gc.com. Nieuwkomers, maar ook de Pers, komen bij het zoeken naar informatie over geocaching meestal bij gc.nl terecht en krijgen dan een juist beeld van het spel. Volgens mij is dit de enige manier om de neerwaartse spiraal om te buigen. Een ideale oplossing voor alle partijen, maar wie bedenkingen heeft kan deze hier ventileren. Bedenk echter dat we hier kunnen wikken wat we willen, beschikken kan alleen Geoman.
Diederikus Geplaatst 16 augustus 2013 Geplaatst 16 augustus 2013 (bewerkt) Met name de niet veterinair geschoolden onder ons, waartoe ik mijzelf reken, vermogen niet onmiddellijk de levenslust op te merken in de ogen van het paard waaraan hier door verschillende personen zo heftig wordt getrokken. Als dit schijndode dier plotseling van de grond komt en weg galoppeert dan is dat natuurlijk alleen maar prachtig. Van het keurmerk zal zeker een aantrekkingskracht uitgaan naar co's die nu nog hun logboekjes plegen op te rollen. De wervende werking van het keurmerk zal zeker niet onderdoen voor die van de slogan "Prima Paardenvlees!". En daardoor krijg ik toch ook altijd weer zin in een paardenlapje. Als het allemaal blijkt te werken dan zal ik de eerste zijn om de keurmeesters te feliciteren. Ik zal dan ruiterlijk de tekortkomingen in mijn hippische kennis toegeven. Ook het beste paard laat tenslotte wel eens een vijg vallen. 16 augustus 2013 bewerkt door Diederikus
hooningkorf Geplaatst 16 augustus 2013 Geplaatst 16 augustus 2013 Toch heb ik nog steeds geen antwoord op mijn vraag gekregen ........ Wie zijn / worden DE keurmeesters Moet je hier voor terug naar school ?? Krijg je dan ook een diploma ?? Net zoals een apkkeurmeester ?? Moet je bij scholing doen ... Avondschool ..... Of worden keurmeesters gekozen zoals de burgermeesterssssss ?? Inwelke salarisschaal zit je dan ??
@rend Geplaatst 16 augustus 2013 Geplaatst 16 augustus 2013 hooningkorf jij wordt gegarandeerd KEURMEESTER. Met al die slimme opmerkingen van jou ben je meteen geslaagd als keurmeester. Nu even doorzetten en je opgeven.
Odlaniger Geplaatst 16 augustus 2013 Geplaatst 16 augustus 2013 Volgens mij is dit de enige manier om de neerwaartse spiraal om te buigen. Een ideale oplossing voor alle partijen, maar wie bedenkingen heeft kan deze hier ventileren. Bedenk echter dat we hier kunnen wikken wat we willen, beschikken kan alleen Geoman. Is het dan niet beter eerst Geoman te laten beschikken of hij iets ziet in jouw plan? Anders wikken wij ons wezenloos en misschien wel voor niets.
Vlindertje Geplaatst 16 augustus 2013 Geplaatst 16 augustus 2013 Jij vindt het doorgaans niet bezwaarlijk om je wezenloos te wikken over niets, dus waarom nu wel? Dit is niet hatelijk bedoeld, dus graag jouw waardevolle bijdragen aan deze gedachtenwisseling.
Linkalovers Geplaatst 16 augustus 2013 Geplaatst 16 augustus 2013 .... Eerst maar het keurmerk rond zien te krijgen! Daarvoor moet je bij De-Fam zijn..... On-Topic: ik vrees dat al deze ideeën nooit de ontwerpfase zullen ontgroeien, voordat ze eindigen in ( zoals zo vaak ) nog meer conflicten.
Aanbevolen berichten