Spring naar bijdragen

Geocacher(S) Van De Maand


Geo-Brein

Aanbevolen berichten

Even dit berichtje omdat misschien niet iedereen die hier aanwezig is, ook op het de buren.eu forum zit of de blog leest van Geocaching.com:

Een tijdje terug heb ik dus De broekies opgedragen als geocacher van de maand. de reden hiervoor is niet omdat ze super prachtige caches leggen, want dat kan ik niet weten. De reden hiervoor is omdat ze al hun vrije tijd (of toch het grootste deel ervan) stoppen in deze website, forum en niet te vergeten GAPP (de buren APPlication).
Ik vond persoonlijk dat dit wel een figuurlijk bloemetje verdiende, vandaar de nominatie! msp_w00t.gif

Je kan steeds je stem uitbrengen door naar volgende link te gaan: Geocacher Of The Month
Je stemt door onderaan het artikel een reactie te plaatsen met daarin hun naam “de broekies” en je motivatie.

Alvast bedankt … en moge de beste Geocacher Of The Month worden!!! eusa_dance.gif?w=625

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Ik wil ook niet brutaal klinken, maar volgens mij haal je er net uit wat je wilt. Er staat wel degelijk geschreven: website, forum en niet te vergeten GAPP.

Dat is nog net ietsje meer dan enkel een forum!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Alhoewel de Broekies aardige mensen zijn, die heel betrokken bezig zijn met hun site moet je je wel goed realiseren, dat zo ongeveer 80 % van de inhoud van de site software gerelateerd is. Zowel GAPP als GDAK zijn programma's, waar de Broekies een belang in hebben. De site zou als geocaching / forumsite vele malen beter en interessanter kunnen zijn indien zij hun softwareactiviteiten zouden loskoppelen. Gewoon een eigen site voor GAPP en voor GDAK of desnoods samen en dan hun ..gl.eu site helemaal ter beschikking stellen aan de geocaching hobby.

 

Op basis van het huidige beleid vind ik het forum daar van generlei meerwaarde. De onderwerpen zijn beperkt en de onderlinge meningsverschillen doen niet onder voor die van dit forum. Geen nominatie dus van mijn kant.

  • Top! 3
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Inderdaad het was augustus 2011 dat we dezelfde discussie gehad hebben, toen waren de Broekies ook genomineerd voor deze verkiezing. Maar mijn stem gaan ze ook niet krijgen. Waarom niet? Hun misschien wel prachtige apps gebruik ik niet, hun site en forum laat ik links liggen. (Waarom zijn er überhaupt 3 Nederlandse fora; deze, de buren en GC.com, met allen hetzelfde geleuter). Dus op hun stemmen zou puur en alleen zijn, omdat ze landgenoten zijn en dat is voor mij geen reden om iemand tot cacher van de maand te bombarderen.

 

Bovendien hangt heel deze verkiezing aan elkaar van zieltjes winnen er zal niemand zijn die een welonderbouwde afweging kunnen maken, wie deze titel verdient. Misschien heeft een van de andere kandidaten wel echt een aantal echt exceptionele caches neergelegd. Goed misschien ook wel een reden om cacher van de maand te worden, maar ga ik de komende maand naar Amerika? Nee, staat niet in mijn agenda. Bovendien waarom zou een Amerikaan op een webmaster van een Nederlandse caching site stemmen? Leuk deze verkiezing, maar als ik de Broekies was, dan zou ik bedanken voor de eer. Al zou je al geocacher van de maand worden er zal erg een luchtje om hangen.

 

Maar graag wil ik even het bericht van de OP even corrigeren:

 

De reden hiervoor is omdat ze al hun vrije tijd (of toch het grootste deel ervan) stoppen in deze website, forum en niet te vergeten GAPP (de buren APPlication).

 

Deze website lijkt te slaan op geocaching.nl en dat is natuurlijk niet waar, de broekies als ze hier nog komen, hebben met deze site niets te maken. Ze hebben een splintergroepering opgericht die de buren heet.

bewerkt door Knight of Ni
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Misschien moet iemand het dan maar allemaal netjes uitleggen voor de 'nieuwen' onder ons.

Oók wat dat Geocacher van de maand allemaal inhoud en zo.

 

Mij zegt het in ieder geval vrij weinig, en hier kom hier ook al weer een tijdje.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Geocacher van de maand (of beter Geocacher of the month) is een initiatief van Groundspeak om mensen over de hele wereld die op hun bescheiden plekje veel betekenen voor de geocaching-wereld eens in het zonnetje te zetten.

En GDAK is niet van De Broekies, maar heeft (ook) een eigen site met (support)forum: http://http://gdak.wolojoli.nl.

Ik vind het best als mensen menen allergisch te moeten reageren op bepaalde mensen of sites, maar kijk dan wel eerst of wat je over hen zegt wel klopt... Dus koppel GDAK niet aan De Broekies. Wat je wel aan hen kunt koppelen: een uitgebreide site met allerlei tools en een heleboel informatie; een forum; een windows-only geocaches-beheer-programma (dat op sommige punten beter werkt dan GSAK en op andere punten wat minder, dus of je er interesse in hebt, hangt af van wat je wilt en wat je computervaardigheden zijn) ; het hosten van de gemeentecoinrace; contacten met diverse natuurbeheerders waaronder staatsbosbeheer en diverse landschappen, waardoor het makkelijker te vinden is bij wie je toestemming moet regelen. En dan ben ik vast nog niet compleet ;) En wat je ervan vindt, moet ieder voor zich weten. Het is alleen jammer dat "hét Nederlandse startpunt voor een wereldwijde zoektocht" de pas afsnijdt voor het wijzen naar een (mogelijk) interessante site voor zowel beginnende als gevorderde cachers.

  • Top! 2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Waar er twee vechten, hebben er twee schuld, Aragom. De een gaat er alleen volwassener mee om dan de ander. En een volwassen manier is om degenen die er niets mee te maken hebben er geen last van te laten hebben. Ik bedoel: je kunt als beheerders problemen met elkaar hebben en niet meer on speaking terms zijn. Maar is het dan nodig om je gebruikers te censureren op het verwijzen naar de ander? Ik vind dat nogal kinderachtig, eerlijk gezegd. Een volwassener houding is: blijkbaar zijn er tussen ons als beheerders onoverkomelijke obstakels, maar als de gebruikers op een normale manier naar de ander willen verwijzen, gaan ze hun gang maar.

Ik heb zelf als gebruiker van beide forums niets te maken met wat er achter de schermen gebeurd is, of wat er voor mijn tijd gebeurd is. Het enige wat ik kan doen is af gaan op welke ruimte ik als onafhankelijke partij krijg. En dan prefereer ik het om vooral daar actief te zijn waar ik zonder problemen naar andere sites kan verwijzen en verwezen worden waar nuttige informatie op te vinden is

  • Top! 2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

En GDAK is niet van De Broekies, maar heeft (ook) een eigen site met (support)forum: http://gdak.wolojoli.nl.

 

 

Daar heb je gelijk en was ik te snel, terwijl ik het wist.... Excuses daarvoor. Dat neemt niet weg, dat het forum ter plekke heel veel gebruikt wordt voor GAPP softwarekwesties en aangezien ik die software niet gebruik blijft er voor mij weinig interessants over. Voor het overige wordt er niets anders besproken dan hier. Wat ik wél heb gewaardeerd, dat ik op twee door mij gestelde vragen binnen een uur antwoord had van de beheerders. Dat getuigt van betrokkenheid maar het is nog geen reden om tot geocacher van de maand benoemd te worden.

bewerkt door Team Tabak
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...