Spring naar bijdragen

Geocacher(S) Van De Maand


Geo-Brein

Aanbevolen berichten

Wat een gedoe over en weer weer en dat op een site die maar een functie heeft.

Dit forum, waar graag over en weer tegenelkaar aangezeken word en afwijkende meningen van het hier zogenaamde algeheel goed worden afgeschoten.

 

Ik zeg altijd maar zo.... je kan het maar gezegd hebben.... Je hebt je hart weer gelucht.... Daar kunnen die hooguit 10 mensen, die hier regelmatig wat plaatsen en tenminste een poging wagen (niet meer dan een poging) om er nog wat van te maken het mee doen. Ik heb gezocht naar je positieve en opbouwende ideeën en het voorstel om zelf ook een bijdrage te leveren om het forum weer wat op te krikken, maar op één of andere manier heb ik die gemist..... Ik zal het bericht nog eens van achteren naar voren lezen.

 

Ik heb het al in een ander draadje gezegd. Het is zoooooooooo makkelijk om hier alleen maar even over de hei te komen kijken om vervolgens de zaak af te schieten, zonder ook maar de geringste poging te hebben gedaan mee te helpen aan een verbetering door op een zinnige wijze onderwerpen aan te dragen dan wel zélf een mening te verkondigen.....

 

En dan begrijp ik ook nog, dat er mensen zijn, die op regelmatige basis gebruik maken van de Rapporteer knop..... Niet hier zeggen, waarom zij het niet leuk vinden, niet iets aandragen om een draadje weer in het juiste spoor te krijgen.... Nee op een uiterst laffe manier op een knopje te drukken, want dan ziet niemand het..... Jij zult dit niet doen, want je geeft hier je mening, hoe negatief ook, maar oh, wat staan die knopjesdrukkers bij mij laag op de ladder en dan hoop ik eerlijk gezegd ook nog, dat die onderste sport breekt....

 

Afijn, ik zie je fles azijn over een half jaar wel weer langs komen.... Als er nog meer van dit van gal druipend negativisme voorbij komt, zal ik het in ieder geval niet meer onder ogen krijgen. Maar dat is wellicht je bedoeling, dat ook die laatste 10 verdwijnen... Dan kan de zaak op slot!

 

Sorry dat dit berichtje jou treft... Het had ook een ander kunnen zijn, maar het viel me even helemaal verkeerd!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Dank je wel.... Daarmee verhoog je mijn sympathie voor jou van 70 naar 73 %. Ik was even bang verkeerd uit bed gestapt te zijn.... Enne... Ooit komen we aan de 100 %.... Alhoewel, dat is natuurlijk voor de discussie niet zo leuk meer..... Laten we het maar op 73 % houden. Dat komt dit forum ten goede.... Grin grin.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben in al mijn jaren op internet op veel forums actief geweest. Soms al bezoeker, soms al beheerder, soms als serverprovider. Dus enige kennis over fora meen ik wel te bezitten.

 

Forums blijven in het algemeen pas interessants wanneer er steeds nieuwe ontwikkelingen in het onderwerp van het onderwerp zijn. Dat is bij Geocaching amper het geval.

 

Een andere reden waar forums het goed bij doen zijn trollen... Dus bij voorkeur afwijkende meningen scherp neerzetten.....

  • Top! 3
Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Team Tabak

 

Ik begrijp in het totaalplaatje je reactie en onderschrijf die zelfs gedeeltelijk,.

Maar naar mijn persoon ben je dan met kijken niet ver genoeg terug gegaan in de geschiedenis.

Diverse keren zaken aangekaart maar nooit kwam er enige positieve respons, men bleef maar hangen in oude zaken en ideeen.

Want ben nou eerlijk wat stelt buiten het forum deze site nog voort, niets toch?

 

Wat mij hier het meest stoort is dat je schijnbaar geen afwijkende mening mag hebben.

Constateer zelfs dat dit gedurende de ruim 8 jaar dat ik op dit forum kom helaas alleen maar erger geworden.

  • Top! 2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Wilbertoord....Geocaching is in de aard een simpel spel. De basisprincipes zijn in 2000 bedacht. "Ik leg een doosje neer, geef jou de coördinaten en jij probeert mijn doosje te traceren (wees voorzichtig bij vrouwen anders heb je een rode plek op je wang) en als dat gelukt is laat je mij dat weten door middel van een logje in een door mij bijgesloten logboekje." Meer niet. Dat er nadien wat varianten zijn ontstaan in de manier waarop het doosje gevonden kan worden, zoals bijv. door middel van een multi, puzzeltje of wat dan ook doet niet ter zake.

 

Dat dus ook de onderwerpen, waarover je kunt praten of discussiëren met elkaar behoorlijk beperkt zijn is ook duidelijk. Daar hoef je geen tien jaar voor op fora te hebben rondgewaard, dat weet iedere beginnende geocacher na 12 vondsten.... En soms nog minder.... Het valt ook niet mee om op verjaardagspartijtjes je medegasten te boeien met het hoe of wat van jouw hobby.... De meesten onder ons zullen er niet eens aan beginnen..... Ik tenminste niet....

 

Wat jij precies onder een trol verstaat (ik ben ze alleen in Noorwegen tegengekomen) weet ik niet, maar als ik je zin goed ontleed dan denk ik dat jij daar iemand mee bedoelt, die zo af en toe zijn medelezers op een provocerende wijze benadert, die tot adrenalineverhoging bij de betrokkenen kan leiden en reacties ontlokt waar de persoon in kwestie juist op uit is.... Hij beziet ze met een glimlach. Soms irritant maar vaak ook het begin van nieuw leven in een discussie.

 

Dit forum zal dus nooit de hoofdprijs krijgen waar het om vernieuwende, boeiende of levensinzichtelijke veranderingen gaat. Dat geldt uiteraard ook voor de andere fora op dit gebied. Daar moet je mee leven en kun je dat niet, dat moet je iets anders gaan doen met de ervaring, die je zegt te hebben opgebouwd. Simpeler kan het niet gebracht worden.

 

@Team Wilp. Nee, ik ben pas lid geworden van deze club in het voorjaar van 2009. Op dat moment vloog de dunne stront je om de oren die bij mij prompt begonnen te klapperen, want kon een beginnend geocacher vermoeden, dat een dergelijk spelletje zoveel emoties kon losmaken...? Ik niet in ieder geval. Ik heb me overigens nooit gehersenspoeld gevoeld en had ook geen last van indoctrinatie.... Daar ben ik veel te nuchter voor. Dat Fotogravinnetje met zulke teksten smijt slaat nergens op. Zij maakt zichzelf daarmee helaas belachelijk. Ik heb me nooit ergens mee bemoeid, want de oorsprong van alle ellende lag voor aanvang van mijn hobby, ik heb doorgebeten, verdween zo af en toe eens een aantal maanden en pakte de draad dan weer op..... Gewoon, om te bezien wat er leefde onder mede-hobbyisten en om een bijdrage te leveren om dit forum in stand te houden. Ik vond het leuk, om 's avonds even geen TV te kijken maar hier op het forum.... Tja....

 

Ik ben het met je eens, dat het forum soms niets voorstelt (niet altijd, want velen zijn met de juiste antwoorden verder gekomen indien ze een technisch probleem hadden). Met name in de caféperiode heb ik echt het gevoel gehad te zijn terecht gekomen tussen een stel pubers en volwassenen, die ergens onderweg in hun volwassenheid een hormonenprobleem hebben ontmoet. Ik heb daar herhaaldelijk wat van gezegd (zonder de rapporteer knop te hebben gebruikt) en natuurlijk krijg je dan de goegemeente over je heen.... Het zij zo. Ik vind echter wel, dat we althans moeten trachten het hier een klein beetje serieus te houden in zoverre je geocaching serieus kunt benaderen. Je ziet, ik zie het heus wel in de juiste proporties..... Van mij geen grotere woorden over geocaching dan dat het werkelijk is. Gewoon leuk in de natuur bezig zijn. That's all.

 

Als jij met een enigszins serieus onderwerp aan komt zetten ben ik de eerste die daar serieus op in zal gaan. Natuurlijk kan het dan zijn dat het niet helemaal het antwoord is dat jij verwacht maar daar is het een forum voor. Als je acht antwoorden krijgt in de trant van "Jeetje joh, daar ben ik het nou helemaal mee eens", dan zakt je broek af of je voelt je heftig in de maling genomen..... Ik zou zeggen.. Probeer het eens. Ik heb al een tijdje niets van jou gezien terwijl je (dat weet ik zeker) zinnige taal te publiceren hebt.

 

Eerlijk gezegd weet ik niet of het op dit moment nu beter of slechter is dan in begin 2009 toen ik begon..... Er werd toen hevig gemodereerd op een manier die knap irriteerde. Als je twee regels teveel had aangehaald kreeg je al commentaar. Je kreeg de indruk dat men met het kleinst mogelijke servertje ergens in een achterkamer op driehoog zat.... Nu wordt er helemaal niet meer gemodereerd en dat vind ik ook niet goed. Maar dat is blijkbaar de wens van de beheerder en daar hebben wij met z'n allen ons bij neer te leggen.

 

En wat betreft de buren. Kijk nu eens voor de aardigheid naar de onderwerpen, die op dit moment aan de orde zijn..... (buiten het software gebeuren om). Wat zie je dan:

 

De benoeming van de Broekies.... Men is daar natuurlijk enthousiast over. Vind je het gek? Ik niet. Maar binnen dat onderwerp schrijf ik nu ook op dit forum....

De Hellumstocht. Doen we hier ook.

De souvenirs van Augustus.... Men doet daar iets enthousiaster over, maar het kan zijn dat daar veel mensen met kinderen zitten, die plakplaatjes sparen. De mijne liggen al veertig jaar op zolder.

De adoptie van de Bob Evers Serie. Met exact dezelfde tekst heeft de draadjesbeginner zich hier ook gemeld. Leuren noemen wij dat....

 

Afijn, dat zijn de vier bovenste... Daarna begint het software gebeuren. Ga mij nou niet vertellen, dat het daar "gebeurt". Ook zij zijn met dezelfde hobby bezig, waar nou eenmaal weinig over gezegd kan worden....

 

Verder heeft men op die site veel ranglijsten en zo die uiteindelijk de ondergang van het geocachen zullen inluiden. Ik verafschuw de FTF's... (welke man laat nu zijn met liefde voor hem geprepareerde biefstuk staan voor tupperware in een wilg langs het water met de wetenschap dat die wilg er al 300 jaar staat en dat dus morgen hoogstwaarschijnlijk ook nog zal doen??) de combilijsten en weet ik veel meer. Vermoedelijk zal er straks ook een lijst komen met de verzamelaars van de meeste augustus plaatjes. :-)

 

En als laatste, want het wordt weer een handleiding voor de beginnende of eindigende geocacher.... Jij mag hier te allen tijde een afwijkende mening hebben. Neem onze vriend (mijn oorspronkelijke buurmeisje van 24, waar mijn hart van oversloeg...) @Vlindertje, die daar kampioen in is. Het is waarachtig één al afwijking en men vond hem rijp voor de negeerknop (ook zo'n afschuwelijke optie binnen dit forum). Hij wordt dus regelmatig met pek en veren overgoten maar ik heb niet de indruk, dat hij zijn borrel daardoor ook maar iets minder zacht zijn strot indrukt.... Heerlijk. Op dit forum wordt hij verguisd, soms krijgt hij gelijk, hij dramt bij het leven, wil ons allemaal een grot in de Ardennen in helpen om te bewijzen wat geocaching ook kan zijn, maar zonder hem zou het hier een saaie boel zijn. 73% sympathie heeft hij in de loop der tijden bij mij opgebouwd, vooral ook omdat hij niet de mooie Vlinder bleek te zijn waarmee hij zich presenteerde. Hij openbaarde zich als ouwe stekende hommel en dat heeft hem veel procentenpunten gekost.... Datzelfde geldt voor Barny, die vaak gelijk heeft maar het op een manier brengt waardoor hij dat gelijk niet krijgt.... Het boeit hem geen seconde. Dus zeg niet, dat je hier geen afwijkende mening mag hebben. Maar áls je die hebt, blijf er dan achter staan en verdedig die mening.

 

Dat probeer ik ook, alhoewel ik hoop ik niet zo uitgesproken ben als die twee en omdat ik 66 jaar ben, word je dan onmiddellijk in de hoek van de ouwe zeikerds gezet. Terecht. Zou ik ook gedaan hebben toen ik 30 was..... Het is allemaal zoooooo betrekkelijk!

  • Top! 8
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zowel GAPP als GDAK zijn programma's, waar de Broekies een belang in hebben.

Geen idee hoe je erbij komt dat GDAK van de Broekies af komt, en gelukkig heb je die mening herzien. Maar de eerste aanmelding van de komst van GDAK, toen nog onder een andere naam, is hier op dit forum gedaan, en ik werd toen voor gek verklaard. Maar nu is GDAK toch een app die wereldwijd door vele mensen gebruikt wordt. En de app heeft niets met de Broekies te maken, behalve dan dat ik veeel feedback van Robert heb gehad. En dat hij mij een forum gedeelte beschikbaar heeft gesteld voor GDAK? Daar kan ik hem ook alleen maar dankbaar voor zijn.

Nu echter heeft GDAK een eigen forum, en het hoeft dus ook voor de global-haters geen restrictie te zijn om gdAK eens te proberen. Bevalt het niet dan gebruik je het niet verder, zowel dan heb je er een leuke app bij.

En kijk ook gerust op de site: http://gdak.wolojoli.nl . En als je ideeen of wensen hebt, gebruik het forum.

Sorry voor het off-topic gaan, maar blijkbaar is het niet eens bekend dat het eerste forum topic over GDAK hier was....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De adoptie van de Bob Evers Serie. Met exact dezelfde tekst heeft de draadjesbeginner zich hier ook gemeld. Leuren noemen wij dat....

 

De co hoopt op deze manier zijn serie te behouden voor andere cachers misschien zit op de andere forum wel iemand tussen die het over wil nemen. Op beide forums komen weer diverse mensen uit diverse gebieden

 

Ik hoop dat de discussie weer is afgelopen en dat iedereen weer lekker gaat cache. En ook naar zijn of haar forum gaat waar je je eigen prettig voelt .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@wolojoli.. Tussen "faciliteren" en "belang hebben in" zit beslist een groot verschil. Ik was te snel met het plaatsen van het bericht en heb daarvoor in het openbaar mijn excuses aangeboden. Waarom het daarna dan nog een keer ingewreven moet worden ontgaat mij....

 

We zullen het er maar op houden, dat het voor jou een mooie aanleiding was om je (prima) programma nog even onder de aandacht te brengen van de lezers. Ik heb zelf geen Android telefoon maar een iPhone. iGeoKnife doet vergelijkbare dingen met de GSAK databases voor de iPhone en iPad. Het kan eveneens van harte aanbevolen worden.

 

@jefmen.... Het is het goed recht van de CO om zijn caches onder de aandacht te brengen, al doet hij dat bij 20 fora. Daar ging het hier niet om. Het ging er om aan te tonen, dat er over het algemeen weinig of geen verschil in onderwerpen bestaat tussen de verschillende sites. Misschien is mijn intentie niet helemaal goed overgekomen. Nu hopelijk wel.

 

En inderdaad moet een ieder naar een forum gaan, waar hij of zij zich prettig voelt. Dat is een understatement, hetgeen eveneens geldt voor het gaan cachen. Dat is sowieso een plezierige bezigheid en behoeft wat mij betreft geen verdere aanbeveling! :-) Gewoon doen! Enneeee... in Krimpen is vast nog wel wat ruimte voor wat caches zodat we de pont bij Kinderdijk weer eens over kunnen..... :-) :-)

bewerkt door Team Tabak
  • Top! 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

@wolojoli.. Tussen "faciliteren" en "belang hebben in" zit beslist een groot verschil. Ik was te snel met het plaatsen van het bericht en heb daarvoor in het openbaar mijn excuses aangeboden. Waarom het daarna dan nog een keer ingewreven moet worden ontgaat mij....

Dat je je excuses had aangeboden wist ik, en dat heb ik ook al duidelijk gemaakt. Dat verschil tusssen faciliteren en balang in hebben begrijp ik niet helemaal. GDAK staat volledig los van Global, en heeft een eigen site en forum. en als je het stuk forum bedoelt dat GDAK op global heeft, dat was ook de rede van mij post. GDAK is ooit begonnen op dit forum, maar hiet werd ik voor gek verklaard. Alleen Meelhopper zag er toendertijd wat in, en hij was dan ook mijn eerste beta-tester, en ik ben hem daar nog steeds dankbaar voor. Maar de meesten bezoekers die toen reageerden hadden geen vertrouwen in een GSAK database op een telefoon en de response hier was dan ook minimaal. Gelukkig was dat op een ander forum beter...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Team Tabak schreef o.a.:

Geocaching is in de aard een simpel spel.

Het valt ook niet mee om op verjaardagspartijtjes je medegasten te boeien met het hoe of wat van jouw hobby.

Ik heb me overigens nooit gehersenspoeld gevoeld.

Ik vind echter wel, dat we althans moeten trachten het hier een klein beetje serieus te houden in zoverre je geocaching serieus kunt benaderen. Gewoon leuk in de natuur bezig zijn. That's all.

Ik verafschuw de FTF's... (welke man laat nu zijn met liefde voor hem geprepareerde biefstuk staan voor tupperware in een wilg langs het water met de wetenschap dat die wilg er al 300 jaar staat en dat dus morgen hoogstwaarschijnlijk ook nog zal doen??) de combilijsten en weet ik veel meer.

73% sympathie heeft hij in de loop der tijden bij mij opgebouwd, vooral ook omdat hij niet de mooie Vlinder bleek te zijn waarmee hij zich presenteerde.

 

Mooie analyse van het edele spel dat wij spelen, waarbij een mooie multi dikwijls bestaat uit een aantal edele delen.
Het lukt mij wel buitenstaanders te boeien, misschien omdat ik slechts de mooiste caches bespreek. en het plezier dat ik eraan heb beleefd.
En mijn hersenen zijn ook niet meer te spoelen, daar ben ik te oud voor.
Serieus en leuk kan samen gaan.
In berichtje 11 heb ik een opsomming gegeven van een aantal randverschijnselen. Het gaat mij niet om FTF of TB’s, maar om de overdosis van bijwerkingen.

Ach, eigenlijk kan er dan nog wel één bij. Een sympathie-percentage-overzicht.
Team Tabak 76 % en dat is een goede score!

 

Wel even een correctie: een wilg wordt beslist niet ouder dan 100 jaar, dikwijls nog geen 50.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

...knip...

 

Bovendien zoals elke verkiezing op internet is het niet een spelletje wie objectief die winnaar is, maar wie de meeste mensen op hem/haar kunnen laten stemmen. Dus waarom zou ik op de Broekies stemmen, puur omdat het een Nederlander is? Nee, net zo min dat ik op een andere cacher zou stemmen, wat dat betreft mag Groundspeak stoppen met deze onzin...

...knip...

 

Het recente verleden waarbij de Duitse geocacher moenk, tevens oprichter van het Duitse geoclub.de forum werd genomineerd als geocacher van de maand Maart 2013, heeft inmiddels uitgewezen dat datgene wat voorheen altijd verondersteld werd, namelijk dat van de drie genomineerden diegene wint die de meeste stemmen krijgt, niet het geval is.

Aantal getelde stemmen na afloop:
moenk: 301
WVTim: 225
Chrismaxx: 23

 

Geocacher van de maand: WVTim

 

Het was een moeilijke beslissing volgens Grondpraat.
Ik geloof daar helemaal niks van.

Dat moet m.i. helemaal geen moeilijke beslissing zijn geweest.
Nadat men in Seattle in de gaten kreeg dat moenk niet bepaald onvoorwaardelijk zijn neus dezelfde kant op heeft staan als Grondpraat, zal men waarschijnlijk zelfs spijt er van hebben gehad dat hij tot de drie genomineerden behoorde.

Duits kunnen ze wellicht niet of nauwelijks lezen, maar als men aan de andere kant van de plas, dankzij een behulpzame vertaler, uitspraken leest als "can kiss my ass", hetgeen dan woorden van moenk waren die op Grondpraat-gerelateerde zaken sloegen, zal de keuze opeens een heel stuk makkelijker zijn geworden.

Meeste stemmen of niet, jammer dan.

 

Inmiddels is het volgende toegevoegd waardoor duidelijk is dat niet (meer) het meeste aantal stemmen geldt:
"A panel of folks from Geocaching HQ will use your comments to help decide which geocacher is awarded the honor"

 

Wie van onbesproken blad richting Grondpraat is, zal een grotere kans maken te winnen dan wie zich misschien wel harder inzet voor de gemeenschap maar af en toe eens een kritische nood richting USA laat vallen.

 

Ondanks dat het op het eerste oog misschien anders lijkt, niet de cachers bepalen wie wint, Grondpraat doet dat.

En die bekijken zo'n verkiezing$wed$trijd door een hele andere bril dan dat de stemmende geocacher dat doet.

 

 

edit: typo...

 


bewerkt door Bloodwoosj
  • Top! 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...