Spring naar bijdragen

Wanneer Is Een Cache Een Goede Cache


Aanbevolen berichten

Wat mij opvalt in de teneur van de postjes, is dat er een aantal schrijvers een positieve inslag hebben, en er een aantal tussen zitten die een negatieve inslag hebben als het om met name het aantal goede caches gaat. Elke keer als wij voor een Multi gaan, worden wij niet teleurgesteld. Als voorbeeld: afgelopen vrijdag hebben wij een Multi in de omgeving van Sellingen gelopen ( Staatsbosbeheer). Een hele mooie Multi met hele mooie tussenpunten, die er qua omvang voor hebben gezorgd dat je niet lang hoefde te zoeken. Dat in combinatie met de omgeving zorgde er voor dat wij een heerlijke wandeling hebben gehad. De volgende dag zijn wij een dagje naar Texel geweest. We wilden lekker fietsen en tijdens die fietstocht hebben wij, zoals sommigen dat noemen, een 14 tal kokertjes geraapt. Tussendoor heerlijk op het strand gelegen en op een terras gezeten bij een strandpaviljoen. We hebben leuke plekjes gezien, zijn op sommige momenten aangenaam verrast, maar op zich waren de caches niet al te bijzonder.

 

Twee compleet verschillende uitersten, maar in beide gevallen hele leuke ervaringen. Hou je er nu niet van om middels kokertjes een route te maken en verrast te worden waar je terecht komt, kun je ook een Multi uitzoeken. ( Texel wederom als voorbeeld: De Mythe van Texel). Volgens mij moet dat altijd mogelijk zijn, zonder al te lang te hoeven zoeken naar mooie of bijzondere caches.

 

Ik heb het gevoel dat de '&^%$*@#%' ( persoonlijke uitdrukking) een zwarte bril op hebben gezet en om die reden bijna nooit meer positief verrast kunnen worden. Kom op mensen!!! Geniet!



merk dat er een woord wat ik gebruikt heb, niet door de censuur heen komt. Waar al die mooie tekens staan kun je lezen: negatievelingen

  • Top! 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

dus zeggende een koker naast, achter, voor, in, een paal, boom, struik, verkeersbord vinden is "genieten",

ik prijs mij zelf zielsgelukkig dat ik een andere definitie heb wat genieten is betreft

 

 

Barny

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heerlijk....alsof ik nooit ben weggeweest....
Andere tijden...nieuwe cachers.....zelfde discussie

dezelfde reacties....van dezelfde mensen...soms met andere nicknames...

Gelukkig is er tenminste nog iets wat niet veranderd...

 

Ik ben nog steeds groen..

  • Top! 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

dus zeggende een koker naast, achter, voor, in, een paal, boom, struik, verkeersbord vinden is "genieten",

ik prijs mij zelf zielsgelukkig dat ik een andere definitie heb wat genieten is betreft

 

 

Barny

 

Barny, je snapt het gewoon niet. Als je voor of na het rapen van de koker lekker hebt gegeten, een fijne fietstocht hebt gemaakt, een mooie vrouw hebt ontmoet en een boeiende film hebt gezien, dan heb je toch leuke ervaringen opgedaan? Een cache is een goede cache als je hebt genoten!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Eigenlijk zouden we de inspanningen van onze heren pessimisten positief moeten benaderen. Ik heb eens even over de grens met onze zuiderburen gekeken. Het stikt daar van de trails.

Met hen hebben we toch een fantastisch exportprodukt? Fysiek, dan wel het liefst. [:D]

Link naar opmerking
Deel via andere websites

#sorry, heb ik het toch nooit begrepen

ik dacht dat een cache iets moois was wat je vond op een mooie/interessant/indrukwekkende* plek

neergelegd door iemand die anderen graag die mooie/interessant/indrukwekkende* laat zien

geen wonder dat het voor mij steeds moeilijker word om een cache te vinden die me aanstaat

 

Barny

 

als ik na het vinden van een cache een extra rondje wil lopen, fietsen, of rijden doe ik dat zelf wel

 

* alle drie tegelijkertijd geniet de voorkeur

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als er in het buitenland meer bagger ligt, dan kan dat maar één ding betekenen: Nederlanders begrijpen over het algemeen beter wat geocaching inhoudt. Zou dat iets te maken kunnen hebben met de voorlichting op dit forum?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

Rood, geel (dus niet groen) en blauw is achterhaald. De primaire kleuren zijn magenta, cyaan en geel. Ik kan het weten als (o.a.) tekenleraar. Wanneer je de primaire kleuren op de juiste wijze mengt, dan krijg je zwart.

Ook als tekenleraar kun je nog bijleren hoor! http://nl.wikipedia.org/wiki/Primaire_kleur

 

Op dit forum zijn groen en geel de primaire kleuren :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

In mijn beleving brengt het cachen mij op plekken waar ik anders misschien niet terecht zou zijn gekomen. Als dat middels een kokertje achter een boom gebeurt, maal ik daar niet om. Het beste is om dat met een voorbeeld aan te geven. Caching Texel 27 - De Wije Blick. Na het vinden van de cache, zijn we de tuin in gegaan en hebben genoten van de rust, de beelden, de planten, etc. Zonder geocaching was ik hier waarschijnlijk niet terecht gekomen, of was ik er met een bepaald verwachtingspatroon aanbeland. Nu zonder verwachtingen en niet wetende waar de fietstocht mij brengen zou, heb ik bij die cache dus een schitterende tijd gehad.

 

Volgens de pessimisten hier aanwezig mag ik dan best genieten, maar ik mag niet zeggen dat ik aan het cachen was, immers ik heb een kokertje gevonden.

 

Het belangrijkste verschil van inzicht is m.i. dat de pessimisten hier aanwezig het vinden van kokertjes gelijk stellen aan puntjesjagers. Ik zou waarschijnlijk dezelfde mening hebben als bijvoorbeeld vlinder en Barny, als ik snel langs dergelijke 'puntjes' ga en aan het einde van de dag trots ben, heel vaak mijn naam ergens op heb kunnen schrijven. Mijn doel is anders, en om die reden vind ik het niet erg, WAT ik vind, het gaat mij erom WAAR ik het vind ( of hoe ik het vind).

 

Overigens vind ik het soms ook niet eens erg waar ik het vind, zolang mijn doel, bijvoorbeeld een lange wandeling of fietstocht in een mooie omgeving, naar tevredenheid gehaald wordt. Schrijf dit er maar even bij, anders kan iemand vast wel weer iets in mijn profiel vinden, wat lijkt op een tegenstrijdigheid.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

Het belangrijkste verschil van inzicht is m.i. dat de pessimisten hier aanwezig het vinden van kokertjes gelijk stellen aan puntjesjagers.

 

Het belangrijkste verschil van inzicht is dat een kokertje geen geocache is. Een geocache bevat ruilspullen en biedt gelegenheid tot 'trade' (handel). Er wordt gehandeld volgens de enige regel die het spel kent en wat is verhandeld wordt genoteerd in een logBOEK.

 

In het volgende filmpje zie je hoe de bedenker van het spel geocaching de eerste geocache vult en uitlegt wat de bedoeling is. Let op de enige spelregel op het logboek, die je ook terugvindt als de eerste spelregel op geocaching.com.

 

 

Nu kun je allerlei argumenten aanvoeren waarom een kokertje toch een geocache is:

  • David Ulmer is een fossiel
  • zijn emmer is in feite ook een koker
  • het spel is 'geëvolueerd'
  • iedereen speelt het spel op zijn eigen manier
  • ik geef niks om ruilspullen
  • het gaat mij alleen om de wandeling
  • dozen zijn afvalbakken
  • een kokertje laat zich gemakkelijk verstoppen
  • ik denk en doe lekker toch wat ik zelf wil

... maar dat neemt niet weg dat de 'pessimisten' het volste recht hebben om te beweren dat een kokertje niet voldoet als geocache en dat spelers, bij wie het niet om de geocache gaat, ook geen geocachers zijn. Wat tegenwoordig moet doorgaan voor geocachen is ontstaan doordat personen, die geen benul hebben van de grondbeginselen en bedoeling van het spel, zich niet informeren maar elkaar massaal na-apen. Wie paaseieren raapt voor puntjes speelt een heel ander spel en dat een paasei is gepubliceerd bij geocaching.com maakt het nog geen geocache.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ach Vlindertje toch. Je hebt gelijk hoor. Dan ben ik maar geen geocacher.

 

Overigens: volgens mij is er ook een soort van grondbeginsel dat je na het logboek getekend te hebben, je verhaal in een log op het internet plaatst. Nu heb ik wel eens begrepen dat je daar niet (meer) aan doet. Vreemd vind ik dan wel weer dat ik ergens anders lees dat je wel gebruik maakt van de logjes van anderen, indien je een cache of waypoint niet kunt vinden.

 

Tevens had je ooit de mening dat een geocache om de locatie ging. Nu gaat het om de omvang van de cache. Wat zal het volgend jaar zijn? Sorry, maar erg serieus kan ik je niet nemen, en eerlijk gezegd vind ik je fanatisme behoorlijk lachwekkend!

  • Top! 2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ben blij dat je het eindelijk snapt. En online loggen is geen grondregel, maar een richtlijn op gc.com.

 

Op je overige opmerkingen ga ik niet in, want die zijn puur bij elkaar gezocht om mijn geloofwaardigheid aan te tasten zodat je toch een beetje je gram kunt halen.

 

Ga maar lekker zitten lachen. Dat doet ik ook als jij op je step weer kokertjes gaat rapen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ben blij dat je het eindelijk snapt. En online loggen is geen grondregel, maar een richtlijn op gc.com.

 

Op je overige opmerkingen ga ik niet in, want die zijn puur bij elkaar gezocht om mijn geloofwaardigheid aan te tasten zodat je toch een beetje je gram kunt halen.

 

Ga maar lekker zitten lachen. Dat doet ik ook als jij op je step weer kokertjes gaat rapen.

De ware aard van Vlinder komt hier naar boven: een zeer gefrustreerd persoon. Ik wil je geloofwaardigheid niet aantasten, dat doe jezelf wel!

 

en om dan toch nog even een schopje na te willen geven, doe je een poging mij belachelijk te willen maken, omdat ik een keer op een step meerdere caches ( sorry kokers) heb bezocht.

 

Bedankt voor het laten zien van je ware aard!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Glup je blijft maar steeds weer terugkomen op het zelfde hoofdstuk. Misschien is de plaat inmiddels te grijs gedraaid. Jij vindt dat je gelijk hebt, prima geniet van je wandelingen en je, puntjes, kokertjes, geocaches, ja vul maar in.

 

Dit blijft maar ping pongen en het draadje liep net weer een beetje fatsoenlijk.

  • Top! 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...