Bloodwoosj Geplaatst 17 mei 2013 Auteur Share Geplaatst 17 mei 2013 (bewerkt) Dik drie jaar geleden is ook al eens zo'n voorstel gedaan. Ik heb begrepen dat Groundspeak het toen niet zag zitten. Ik denk dat het gezien de sterk veranderde populatie aan geocachers en het tempo waarin geocaches worden aangemeld ook weinig zin heeft als er niet dringend iets in de hoofden van de deelnemers gaat veranderen. Ik begrijp dat er mensen zijn die nu nog steeds moeten lachen om het voorval en die het maar belachelijk vinden dat er met zoveel materieel om niks wordt uitgerukt omdat ZIJ weten dat het verdachte pakketje niks bijzonders was, maar zich nog steeds niet kunnen voorstellen dat ANDEREN dat heel anders kunnen beoordelen. Heb je een proefloper/controleur die het ook zo nauw niet neemt, dan heb je er nog niks aan. Hey, een pagina terug had ik een voorstel maar daar leest iedereen blijkbaar overheen. Zoek vrijwilligers die bij nieuw-aangemelde caches daadwerkelijk de cacheplek (of route) gaan bekijken, en controleren of er werkelijk toestemming voor is gegeven. En daarna pas goedkeuren (hopelijk niet te vaak afkeuren ...) en publiceren. 17 mei 2013 bewerkt door Bloodwoosj Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MacDD Geplaatst 17 mei 2013 Share Geplaatst 17 mei 2013 Nog eens nagedacht over Aragorn voorstel. Zit wel iets in. Veel zelfs. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bloodwoosj Geplaatst 17 mei 2013 Auteur Share Geplaatst 17 mei 2013 Note op de cachepagina. Log Date: 5/17/2013HA,ha leg de volgende ma voor de deur van het politie bureau.Politie bureau cache :-P , Op de Duitse GC fb is dit een lach nummer geworden.we liggen slap achter de pc. Er valt hier m.i. zeer weinig te lachen. Bij deze m.i. droeve uitwas van het huidige geocachen zijn alleen maar verliezers.Als ik dan ook nog constateer dat er tot gisteren geen (nul) en sinds vandaag twee favourite points vergeven zijn aan desbetreffende cache en wel door de laatste vinders, dan vrees ik dat het kennelijk nog fouter moet aflopen voordat bij sommigen de oogkleppen van het gezicht afvallen en het gezonde verstand weer komt bovendrijven. 2 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Linkalovers Geplaatst 17 mei 2013 Share Geplaatst 17 mei 2013 Dik drie jaar geleden is ook al eens zo'n voorstel gedaan. Ik heb begrepen dat Groundspeak het toen niet zag zitten........ Zoek vrijwilligers die bij nieuw-aangemelde caches daadwerkelijk de cacheplek (of route) gaan bekijken, en controleren of er werkelijk toestemming voor is gegeven. En daarna pas goedkeuren (hopelijk niet te vaak afkeuren ...) en publiceren. Nog eens nagedacht over Aragorn voorstel. Zit wel iets in. Veel zelfs. Inderdaad prima idee, maar.......... hoe gaan 'we' de huidige problemen oplossen? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bloodwoosj Geplaatst 17 mei 2013 Auteur Share Geplaatst 17 mei 2013 Inmiddels het het nieuwsitem van vandaag ook online te zien. Zie http://www.l1.nl/video/geocaching-schietecoven-onverstandig-17-mei-2013 De nieuwslezer had het overigens weer eens over geocatching ipv geocaching. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Odlaniger Geplaatst 17 mei 2013 Share Geplaatst 17 mei 2013 Nog eens nagedacht over Aragorn voorstel. Zit wel iets in. Veel zelfs. Klopt, maar het beeld dat Bloodwoosj geeft in #61 is meer de realiteit. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
antarctica Geplaatst 17 mei 2013 Share Geplaatst 17 mei 2013 Jammer dat onze reviewers hier nooit komen en alleen maar op Twitter zitten. Ik zou hun mening wel eens willen horen. Kruimel, waar ben je gebleven? Antarctica Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Dagwacht Geplaatst 17 mei 2013 Share Geplaatst 17 mei 2013 Bij een van onze caches is ook eens de politie komen kijken. Oh, een geocache, was hun reactie. Toestemming gevraagd en wel. De cache zit op de rand van een sportveld bij een parkeerplaats, ca. 300 meter van bewoning. Bewoners vonden het verdacht dat er binnen korte tijd zoveel mensen aan het zoeken waren. Nu is dat inmiddels veel minder, naar als een cache net uit is gekomen, dan is de toeloop groot. Mensen worden kennelijk steeds banger en intoleranter. De cache dan maar weghalen? En het is niet eens een fotorolletje. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
antarctica Geplaatst 17 mei 2013 Share Geplaatst 17 mei 2013 De cache weghalen, nee, hoeft niet. Maar ik zou wel even vooraf een rondje langs de omwonenden hebben gemaakt. Waarschijnlijk zou iedereen het leuk gevonden hebben en was het probleem bij voorbaat opgelost. Communicatie, daar draait alles om. Antarctica Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Dagwacht Geplaatst 17 mei 2013 Share Geplaatst 17 mei 2013 Dat doe ik ook altijd en dat werkt prima. In dit geval was de afstand vrij groot, dat het niet bij me is opgekomen. Misschien hebben de bewoners wel een verrekijker bij de hand om te kijken wat er allemaal gebeurt. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Team Tabak Geplaatst 17 mei 2013 Share Geplaatst 17 mei 2013 Maar een stap terug, betalen om een cache te mogen leggen, is dat iets? Bijvoorbeeld € 10. Dat heeft men vast niet over voor het plaatsen van een kokertje achter een verkeersbord en helemaal niet voor een powertrail van 25 kokertjes. Onzinnig en het gaat niet werken. Als zoiets hier gesuggereerd wordt, moet het wel een beetje onderbouwd zijn. Nu is het slechts een "kreet". Wie toestemming vraagt, zal bij sommige Gemeenten of bij sommige afdelingen van Staatsbosbeheer sowieso al moeten betalen voor de vergunning. Dat is geen enkele garantie, dat er dan verantwoordelijkheden kunnen worden "afgekocht". Ik heb hier een vier pagina dik "contract" liggen van Staatsbosbeheer, waarin men toestemming verleent om een cache te plaatsen in het Alblasserbosje.... Als je de vier pagina's hebt gelezen is er slechts één conclusie.... We vinden het goed dat je een doosje plaatst, maar voor alles wat je doet ben jij verantwoordelijk. Kortom, met betalen los je niets op. Ook het idee van vrijwilligers, die caches ter plekke moeten gaan keuren kent vele haken en ogen. Wie betaalt alle gemaakte kosten van die vrijwilligers? Moet ik voor de rotsooi, die anderen plaatsen mijn tank vol met bezine gooien???? Wat is het mandaat van die vrijwilligers? Voorspelbaar gaan er oeverloze discussies volgen tussen cacheplaatsers, vrijwilligers en reviewers en de stemming tussen geocachers onderling gaat er niet vriendelijker op worden. Bovendien kun je in den lande 100 vrijwilligers aanstellen, maar die zullen 100 verschillende meningen hebben over wat wel en wat net niet kan. Wat in Noord Holland getolereerd wordt, wordt in Brabant afgewezen.... Dat gaat hem niet dus niet worden, hoe sympathiek het idee misschien ook is. En de slogan "alle micro's en nano's, die geen onderdeel vormen van een multi moeten geruimd worden" slaat echt helemaal nergens op. The limit.... Ook weer een kreet, waar we niet verder mee gaan komen. Dat betekent, dat degene die deze kreet poneert zomaar even duizenden cacheliefhebbers, die fysiek niet in staat zijn om multi's te doen afserveert en hun hobby ontneemt. Dat is wel heel merkwaardig voor iemand, die zelf (helaas) enige beperkingen ondervindt tijdens het doen van langere multi's..... Kortom, laten we voorzichtig zijn met het ondoordacht plaatsen van ideeën en gedachtespinsels. Het is allemaal niet zo eenvoudig. Vooralsnog kunnen we slechts een beroep doen op het gezonde verstand van cacheplaatsers. Voordat je een cache plaatst, beeld je dan in hoe je je zelf zou voelen als je die cache zoudt doen, wanneer hij van een ander was geweest. Voel je je ergens niet comfortabel, dan is het gewoon een slechte plek. Niet doen dus. En als je een cache in een woonwijk plaatst, waarschuw dan de omwonenden en plaats stickers op de plek waar de cache zich bevindt. Laat mensen niet onnodig rondlopen op zoek naar iets, waardoor anderen achterdochtig worden. Ook het plaatsen van caches bij kinderrijke plekken is oh zo ongelukkig. Als je daar als man alleen loopt te scharrelen, voel je je bar ongelukkig. Over al dit soort dingen (en er zijn er nog veel meer) moet door de cacheplaatser nagedacht worden, voordat hij überhaupt een verzoek indient bij een reviewer. En bij twijfel... Gewoon niet doen. Daar wordt de wereld niet ongelukkiger van. Laten we over dit soort kleine praktische dingen met elkaar discussiëren. Door elkaar aan te spreken en bewust te maken van zaken, die wellicht beter niet gedaan kunnen worden en eens eerlijk te zijn in logjes en geen favo's te geven aan omgekeerde bloempotten, die toevallig mooi beschilderd zijn kunnen we al een heel eind komen. Als ik soms logjes zie van mensen naar aanleiding van de grootste troep, die ze op geocaching gebied kunnen vinden dan denk ik wel eens... "Heeft men nou echt geen kritiek of zelfkritiek meer? Schrijft men die onzin met droge ogen neer? Wil men aardig gevonden worden of zo?" Op die manier denkt de cachelegger ook nog, dat hij (of zij) goed bezig is en volgt er nog meer van die rommel..... Heus, we weten gerust wel met z'n allen hoe het beter zou kunnen, maar de snelheid, die ons bestaan anno 2013 zo kenmerkt is ook toegetreden tot het hedendaagse geocachen.... We moeten mee in de vaart der volkeren, ook als geocacher en dus moet er na drie vondsten ook snel, snel, snel een doosje geplaatst worden. Na drie weken zijn we dat weer vergeten, want dan pakken we weer een andere hype op en zo gaat dat maar door. Vlindertje heeft natuurlijk gelijk in wat hij schrijft. Ook al hebben we er een hekel aan om het zo vaak te moeten horen, de onderliggende boodschap begrijpen we heus wel. Maar beter zou het zijn als hij aanwijzingen zou geven over hoe het beter kan (compleet met voorbeelden en lichtbeelden) in plaats van naar het verleden en geocaching.com te verwijzen. Daar worden caches niet beter van. Wel van concrete adviezen over kleine praktische zaken. De oude hap kan zich in deze bewijzen!!! Ik wacht het met belangstelling af! 4 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
@Wilbertoord Geplaatst 17 mei 2013 Share Geplaatst 17 mei 2013 (bewerkt) Bij een van onze caches is ook eens de politie komen kijken. Oh, een geocache, was hun reactie. Toestemming gevraagd en wel. De cache zit op de rand van een sportveld bij een parkeerplaats, ca. 300 meter van bewoning. Bewoners vonden het verdacht dat er binnen korte tijd zoveel mensen aan het zoeken waren. Nu is dat inmiddels veel minder, naar als een cache net uit is gekomen, dan is de toeloop groot. Mensen worden kennelijk steeds banger en intoleranter. De cache dan maar weghalen? En het is niet eens een fotorolletje. Ja dat was een aparte ervaring. Gelukkig deed ik op dat moment wat minder stiekem... Anders had ik ook de hoofdrol gehad, maar dan op Omroep Brabant! Kort praatje, eerlijk en open, en alles opgelost! 17 mei 2013 bewerkt door @Wilbertoord Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Dagwacht Geplaatst 17 mei 2013 Share Geplaatst 17 mei 2013 Helaas voor haar en vaak ook voor ons, maar mijn zus is paranoide. Zij bestookt politie, instanties, artsen en nog meer met een stortvloed aan meldingen. De politie zou er een dagtaak aan kunnen hebben om alle meldingen serieus te nemen en dat doen ze dan ook meestal niet (meer). Maar er hoeft maar iemand zo'n melding serieus te nemen en Leiden of welke plaats dan ook, is in last. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
barny Geplaatst 17 mei 2013 Share Geplaatst 17 mei 2013 Jammer dat onze reviewers hier nooit komen en alleen maar op Twitter zitten. Ik zou hun mening wel eens willen horen. Kruimel, waar ben je gebleven? Antarctica gelijk hebben dat ze hier niet komen, dan moeten ze ook op elke andere flora op komen draven, hebben ze daar een dagtaak aan maar als je met ze praat weet je ook wat hun denken, maar dat "mogen" ze niet openbaar zeggen maar als je op twitter tussen de regels leest hoef je niet veel meer te raden. helaas ontbreekt het hun aan enig lef om gezamelijk met de Duitsers een vuist te maken tegen de handel en wandel tegen Groundspeak tegen het vernielen van het spelletje geocaching op deze manier Barny Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Odlaniger Geplaatst 17 mei 2013 Share Geplaatst 17 mei 2013 Jammer dat je zo reageert. Ik dacht dat we hier gezamenlijk proberen het geocachen op een hoger niveau te tillen. De onderbouwing van mijn idee te laten betalen staat in dezelfde alinea. Maar een stap terug, betalen om een cache te mogen leggen, is dat iets? Bijvoorbeeld € 10. Dat heeft men vast niet over voor het plaatsen van een kokertje achter een verkeersbord en helemaal niet voor een powertrail van 25 kokertjes. Onzinnig en het gaat niet werken. Als zoiets hier gesuggereerd wordt, moet het wel een beetje onderbouwd zijn. Nu is het slechts een "kreet". En de slogan "alle micro's en nano's, die geen onderdeel vormen van een multi moeten geruimd worden" slaat echt helemaal nergens op. The limit.... Ook weer een kreet, waar we niet verder mee gaan komen. Dat betekent, dat degene die deze kreet poneert zomaar even duizenden cacheliefhebbers, die fysiek niet in staat zijn om multi's te doen afserveert en hun hobby ontneemt. Dat is wel heel merkwaardig voor iemand, die zelf (helaas) enige beperkingen ondervindt tijdens het doen van langere multi's..... Jammer dat je zo reageert. Ik dacht dat we hier gezamenlijk proberen het geocachen op een hoger niveau te tillen. De onderbouwing van mijn idee te laten betalen staat in dezelfde alinea. En mijn voorstel om micro's te ruimen haal je ook onderuit zonder enige onderbouwing. Inderdaad, ik heb fysieke beperkingen, maar dat rechtvaardigt niet dat er kokers worden gestrooid. Dit draadje gebruiken om het geocachen te verbeteren, daar gaat het om. Als er met modder moet worden gegooid, dan haak ik af. Maar ook: we zijn inmiddels wel erg paranoia en paniekgevoelig. Twee vlokken sneeuw en de NS past zijn dienstregeling aan. Iemand die zijn tas vergeet op het station, alarmfase 1. Vorige week ging mijn echtgenote (Angelina) met haar moeder winkelen. Daaarna nog even een terrasje pakken. Fiets gestald en om onbegrijpelijke redenen zet Angelina haar tas bij een lantaarnpaal en begeleidt haar vergeetachtige moeder naar een terrasje twee straten verder. En daar ontdekt Angelina dat ze afscheid heeft genomen van haar tas. Moeder snel gedeponeerd onder een barkruk en terug gerend naar WP1. Haar tas staat er natuurlijk nog. Een paar jaar geleden zou hij al lang zijn geroofd, maar tegenwoordig durft niemand zo'n tas op te rapen, verdacht object. Terug naar het terras, moeder weg. Na even zoeken blijkt moeder van 87 in een filmkokerrok in de modder op een tafel de sirtaki te dansen op muziek van Bach. De les: laat nooit twee vergeetachtige vrouwen achter op een terras, want je krijgt maximaal de helft terug. NB: Angelina heeft vandaag voor de 23ste keer haar huissleutel verloren. Ik heb hem gelukkig teruggevonden, mijn schoonmoeder had hem gepikt. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden