Spring naar bijdragen

Micro(caches?)


IJskimo

Wat vind JIJ van microcaches?  

85 leden hebben gestemd

  1. 1. Wat vind JIJ van microcaches?

    • GAAF!! lekker scoren !
      3
    • Wel leuk. Het lijkt een beetje op paaseieren zoeken...
      12
    • Ach! Een cache is een cache, toch?
      21
    • Teleurstellend, zeker als het er niet bijstond.
      19
    • Het zou verboden moeten worden !
      9


Aanbevolen berichten

Hallo allemaal.

 

Misschien gooi ik hiermee een beetje de knuppel in het hoenderhok maar dit houd me al een tijdje bezig, en op het laatste event hoorde ik dat ik niet de enige ben.

 

Ik stoor me namelijk verschrikkelijk aan MICROCACHES.

(vooral aan de wildgroei ervan)

 

Zelf doe ik altijd vreselijk mijn best om van een nieuwe cache iets bijzonders te maken en zou het voor mijn gevoel niet kunnen verkopen om op het eindpunt te volstaan met een filmkokertje. Ik vind er zelfs iets gierigs vanuit gaan (wat kost nu zo'n ammoboxje helemaal??) of is het soms overdreven gemakzucht?

 

Laatst ben ik gestart met een bekende 'kokertjes-serie' in het midden van het land en ben er halverwege maar mee opgehouden. Eigelijk ook omdat ik het gevoel kreeg dat de lokaties van de kokertjes vaak uit gemakzucht worden gekozen. Meestal zijn het geen mooie plekken maar liggen ze ergens in een weiland of op een parkeerplaats vol condooms. Kortom, niet de moeite waard.

 

Tegenwoordig pak ik een microcache eigenlijk alleen nog mee als ik er toevallig over struikel bij het zoeken naar een echte cache.

 

Misschien stel ik het allemaal een beetje te zwart-wit maar dat is wel hoe ik er over denk.

 

Er is 1 uitzondering....

De enige leuke microcache die ik ooit heb gevonden is 'finding nemo' geweest. Hierbij was een duidelijke reden om een kokertje te gebruiken en daar heb ik ook erg om moeten lachen.

Misschien zijn er meer leuke uitzonderingen maar die ben ik dan nog niet tegengekomen.

 

Het is niet mijn bedoeling om hier mensen voor het hoofd te stoten of een onmogelijke discussie te starten. Wel zou ik door deze poll graag eens in kaart hebben hoe jullie er over denken.

 

De mogelijkheid om tekst bij te voegen laat ik wel bestaan, maar eigenlijk om je antwoord toe te lichten.

 

Laten we, om slopende discussies te voorkomen, afspeken dat iedereen 1 weloverwogen bericht plaatst waarin alles staat dat hij/zij hierover te zeggen heeft.

 

Blijf svp bij het onderwerp, het gaat over de caches, niet over de plaatsers of hun schoonmoeders.

 

Groeten,

;)

IJskimo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

In sommige gevallen kan je niet anders dan een microcache gebruiken.

Zelf heb wij er een liggen: De Antwerp City Cache. Hier moet je een wandeling maken door Antwerpen, en zoals jullie (bijna) allemaal ;) wel zullen weten is het niet makkelijk om in Antwerpen een "grote" ammobox te verstoppen. Alleen nog maar uit veiligheidsoverwegingen... Er zijn al een aantal cachers geweest die de politie zijn tegengekomen tijdens het zoeken van deze micro. :(

Bekijk de logs maar eens...

 

Ook in Antwerpen hebben we onlangs Antwerpse Details "gelegd". Van deze hebben we een virtuele gemaakt omdat je nu eenmaal niet overal een micro kwijt kan...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is goed te zien dat jij kortgeleden geen contact hebt gehad met MiepMiep...Zoeff... ;)

 

Kortgeleden startte Miep dit draadje wat ook nogal wat loshaalde ...

 

Maar dus even inhoudelijk: Ik heb op zich niet zoveel tegen microcaches, als er een goede reden is om die te gebruiken i.p.v. een reguliere kist. Zoals ik er ook niet veel tegen heb dat iemand een virtuele "plaatst" als dat niet anders kan. Maar bij voorkeur het kistje.

 

Ik heb voor de middelste optie gekozen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben het voor een groot deel wel met je eens Eskimo.

Kheb het idee dat heel veel microcaches met name in het Westen v/h land worden neergelegd puur en alleen voor mensen die alleen maar bezig zijn met hun score op te voeren. De ene is nog makkelijker en sneller te loggen dan de andere. Heeft naar mijn inzien weinig met ECHT GEOCACHEN te maken.

 

Wel vind ik het geen probleem om een microcache te plaatsen op een plek waar je anders moeilijk een groot formaat cache kan plaatsen. Mijn eigen cache geheten "Slecht Weer Cache"is daar een voorbeeld van. Maar dit is eigenlijk alleen maar interessant bij een multicache. Een recht toe recht aan microcache achter een regenpijp vind ik weinig met geocachen te maken hebben.

 

Groeten Hoppertje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb inderdaad ook niks tegen micro's als het niet anders kan...

Wij hebben in België (gelukkig) nog geen toevloed/stormloop/lawine van microcaches...

 

Het is inderdaad een snelle manier om te scoren, maar op zich heb ik er niets op tegen...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb op zich niet zo veel tegen microcaches. Ik geef de voorkeur aan multicaches met een lekkere wandeling en aan het eind een goed gevuld kistje, maar een regular of een microcache op zn tijd vind ik ook niet verkeerd.

Ik vind dat zolang het in de beschrijving staat dat het een microcache is dat er niks mis mee is. Je weet wat je kan verwachten en je kan dan zelf bepalen of je het wel of niet doet.

Overigens ben ik het er wel mee eens dat een cache wel de moeite waard moet zijn. Dat ie op een mooie plek ligt of dat je een bijzondere methode moet gebruiken om hem op te sporen. Kedeng Kedeng bijvoorbeeld ligt nou niet echt op een plek die erg aantrekkelijk is, er zijn genoeg andere plekken waar ik liever zou willen zijn. Echter is het idee achter deze cache naar mijn mening wel erg leuk, en ik ga hem ook zeker proberen te loggen.

Conclusie: een cache is een cache en voor ieder wat wils. De een vindt het ene leuk de ander vindt iets anders leuk. Niks mis mee als er voor iedereen wat te loggen is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ijskimo,

 

Als je je eens wat beter orienteerde voordat je dit soort onzin op het forum gooit, hoef ik niet weer kwaad te worden. :(;)

 

Ik zal het nogmaals herhalen:

als ze je niet bevallen moet je er niet aan beginnen !! ;)

 

Degenen die hierover iedere keer weer beginnen te zeiken verkeren toch echt zwaar in de minderheid:

ik heb inmiddels 60 caches geplaatst, en welke worden er gelogd? .....

Al liggen er 3 multi-achtige caches rondom heen, de snelle met microcache wordt eruit gepikt!

Oftewel: als ik 1000 logs ontvang zijn er daarvan zeker 900 van de micro's.

 

En mijn multi's-waar soms maanden werk in zit- worden keurig netjes vermeden.

 

En je beledigt mij en meerdere andere cacheplaatsers door te stellen dat van de microcaches geen werk wordt gemaakt!

Net zoals er waardeloze caches zijn met een mooie grote metalen munitiekist-overigens nog zo'n onzinnig vooroordeel- zo zijn er ook waardeloze microcaches bij. Ja.

 

Dus houdt asjeblieft op met je gezeik over minderwaardige micro's, want je probeert de grote meerderheid dingen te laten zeggen die ze toch niet echt menen, want natuurlijk gaat nu de meerderheid van de stemmers getuigen dat ze liever een anderssoortige cache doen. Maar ondertussen logt Jan en Alleman en masse de door een paar mensen vermaledijde microcaches!!

 

Lees voortaan eerst de recente draadjes over een onderwerp. ;)

 

Desondanks,

 

Groet,

 

Geopatra (die lange tenen heeft als ze aan zijn caches komen!)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Complimenten! ;)

 

In deze poll vroeg ik om beargumenteerde meningen en het ziet er naar uit dat (bijna) iedereen zich daar goed aan houd ! Hopelijk kunnen we dit volhouden zodat er straks een duidelijk en eerlijk beeld is over hoe men over microcaches denkt.

 

Daarvanuit kunnen misschien nieuwe ideeën groeien (zoals een andere kleur op de kaart bijvoorbeeld).

 

Er blijkt inderdaad ook nog een ander draadje over dit onderwerp te zijn maar helaas is dat alweer ontaard in oeverloos gezeur. Daar heeft niemand iets aan...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast diamant

In een stad is een micro-cache zo gek nog niet. Een ammo-box in een stad is al gauw een verdacht pakketje.

Er zijn trouwens genoeg micro's die op een aardige manier verstopt zijn waarbij gebruik is gemaakt van

de geringe afmetingen. Wat verder opvalt is dat de inhoud van een ammobox tamelijk snel verarmt.

Men stopt er in het algemeen dingetjes in die goedkoop zijn en die makkelijk gemist kunnen worden.

De maker zelf stopt er misschien iets duurdere dingetjes in, om een eigen cache op te waarderen. Wie

heeft er b.v. wel eens een kilo goud in een cache gedaan ? Het zou natuurlijk kunnen dat een

miljonair een geocacher wordt, b.v. meneer Ikea. Een kilo goud is voor meneer Ikea niet zo veel.

Aan de andere kant zijn dit soort miljonairs vaak erg zuinig. Het is juist de zuinige mentaliteit

die het mogelijk heeft gemaakt dat zo iemand zo rijk is geworden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

In een stad is een micro-cache zo gek nog niet. Een ammo-box in een stad is al gauw een verdacht pakketje.

Neem een voorbeeld aan caches als Woerkum van team wij drie, de wandeling is een leuke st6ads wandeling en de ammobox ligt op een rustig plekjebuiten de stad, een prima de luxe ammobox die de moeite van je tocht ruimschoots beloond.

 

Bovendien gaat het mij meer om de beloning voor al je moeite, als ik een cache maak hoop ik dat andere cachers daar veel plezier aan beleven, en neem daar ook de tijd voor.

 

Aan het einde kan je dan een mooie cache trommel vinden met daarin wat leuke dingentjes, er zitten vaak genoeg dingentjes bij bijvoorbeeld snoepgoed om de inhoud grappig te houden, en anders even op de uitverkoop van de plaatselijke toystore kijken of op de rommelmarkt, en heb je niets bij je heb je altijd nog het goede waterdicht verpakte logboek waar je dan een leuke log in kan zetten ipv een rolletje wc papier wat vaak al doorweekt is voordat de micro er ligt.

 

Bovendien is een ammobox niet veel duurder dan een fotokokertje.... he wat zeg je nou fotokokertjes zijn toch gratis???

Neej die zitten om je foto rolletje en die kosten weer rond de 3 euro ( tenminste wel de rolletjes die ik gebruik)

 

Een ammobox koop je ook al voor zo'n bedrag en is veel leuker om te vinden en naar te zoeken, je kan er vanalles uitkwijt en met een fotokokertje lukt dat niet.

 

En canisters om lekker te kunnen scoren op een dag???

4 traditionals kosten evenveel tijd als 4 canisters, bedenk maar eens dat op de plaatsen van de drive- ins rond Den Bosch en Delft e.d. ook ammoboxen hadden kunne liggen....... :D

 

 

 

 

:yes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik stoor me verschrikkelijk aan ELKE cache waar duidelijk geen enkele moeite voor is gedaan. Ja, en meestal zijn dat micro’s, want als de maker te beroerd is om een route uit te zetten of een puzzel te bedenken en een mooie cachepagina te ontwerpen, dan zal hij of zij ook niets willen besteden aan een fatsoenlijke doos met leuke spulletjes.

 

Er zijn ook leuke micro’s, op interessante plaatsen, waar je geen grote doos kunt verstoppen. Maar een drive-in micro in de berm of op een parkeerplaats die niets anders te bieden heeft dan een puntje bij je score zou niet door de keuring moeten komen en verboden moeten worden. Hier mogen de approvers best wat strenger op toezien. Als je tegenwoordig een virtuele cache wilt aanmelden zal de approver vragen of je daar echt geen reguliere cache kunt neerleggen. Om verdere database-vervuiling te voorkomen zou de approver bij twijfel ook moeten vragen of een cache meer inhoudt dan een kans om te scoren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bij mij roept 'cache' iets op als bergplaats, of voorraadje. Het lijkt mij dan toch dat je in een cache iets fysieks kwijt moet kunnen. Of iets eruit moet kunnen halen wat bruikbaar is.

 

Nu is er een speciale categorie 'microcaches' in het leven geroepen, waar dit minder voor geldt. Er hoort wel een logboekje in, en dan is het op. Leuk voor een special occasion, maar als er in de buurt al weet ik hoeveel micro's te vinden zijn, hoef je het wat mij betreft daar voor de originaliteit dus niet nog een keer te doen.

 

Gr.M.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben niet tegen micro's. In tegendeel. Mijn stelling is: iedere cache moet iets toevoegen. Ofwel in lokatie, ofwel in orginaliteit ofwel in de uitvoering van de fysieke cache. Tot nu toe heeft iedere cache die ik gevonden heb dat gedaan.

 

Ik merk dat er nogal eens gescholden wordt op micro's, maar ik heb nog nooit voorbeelden gezien. Welke caches vinden jullie waardeloos, IJskimo en Hagar? Misschien dat dat de discussie wat concreter maakt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het plezier dat wordt beleefd aan een cache hoef je niet alleen te bekijken vanuit de hunter. Het is natuurlijk zo dat degene die een cache plaatst, dat ook gewoon leuk vindt. Ik heb er geen behoefte aan om dat plezier te bederven. Een hunter kan een cache ook gewoon zonder morren negeren als hij/zij dat nodig vindt.

 

Wel vind ik dat de cachedichtheid (per cache-eigenaar) een BEETJE in de gaten mag worden gehouden met het oog op toekomstige medehobbyisten die ook wel eens een cache willen plaatsen.

 

Gr.M.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...