Spring naar bijdragen

Micro(caches?)


IJskimo

Wat vind JIJ van microcaches?  

85 leden hebben gestemd

  1. 1. Wat vind JIJ van microcaches?

    • GAAF!! lekker scoren !
      3
    • Wel leuk. Het lijkt een beetje op paaseieren zoeken...
      12
    • Ach! Een cache is een cache, toch?
      21
    • Teleurstellend, zeker als het er niet bijstond.
      19
    • Het zou verboden moeten worden !
      9


Aanbevolen berichten

Daarnaast: lijk ik vooral negatieve geluiden te horen van ouders, die het zielig vinden dat hun kindjes niet in het kistje kunnen graaien. Alsof er zoveel mooi's in al die prachtige, grote, metalen koffers zit. En alsof caches alleen geplaatst worden tot vermaak van kleine kinderen. Ik dacht het niet!

Er is in dit draadje maar één ouder die er wat over zegt (volgens mij) en dat ben ik.

 

En ik vind dat je hier een zekere toon aan slaat die ik niet prettig vind. Ik zeg NIET dat ik het zielig vind; ik zeg dat een ouder het niet leuk vind om zijn/haar kinderen teleurgesteld te zien. In ieder geval ik niet. Maar zielig, nee. Kinderen die niet kunnen cachen omdat ze onderdrukt worden, ziek zijn, in oorlog leven of honger hebben; daar komt zieligheid eerst!

Jij doet het nu voorkomen of ik negatief ben over microcaches; welnu, ik stel dat ik daar genuanceerd over ben geworden. Dat is toch niet negatief? Maar daarom mag ik het toch nog steeds "niks" vinden. Modern ballet vind ik ook niks. Jazz muziek ook niet.

 

Caches worden NIET alleen geplaatst ter vermaak van kleine kinderen. Ook voor grote kinderen, bergbeklimmers, fietsers, duikers, wandelaars, luie donders (drive-in caches), invaliden, oude vandagen. Of alleen voor gepensioneerde fotografen die nog wat canisters over hebben? Dat dacht ik niet!

 

En wat betreft graaien; zolang de "waarde" van de cache enkele weken na het plaatsen is gehalveerd, concludeer ik dat mensen graag graaien. Wat met een mooie inhoud begint is no-time weg. Jammer dan, maar dat is toch niet meteen een reden om er micro's van te maken.

 

Dus als jij denkt negatieve geluiden LIJKT te horen, lees dan e.e.a. nog eens door. Er is een verschil tussen lijken en blijken. O ja, ik stemde op de middelste keuze...

 

En ja, ik kom heus nog wel naar Den Bosch en ja, ik doe er met net zo veel plezier de micro's. Maar wel zonder kinderen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Ik sluit me bij Rovel aan. De doos is niet van belang, de tocht, omgeving enz maakt een cache.

 

Toch begrijp ik de bedoeling van IJskimo wel. De meeste micro's zijn gelegd om zo snel mogelijk en zo gemakkelijk mogelijk een cache te plaatsen, juist omdat een micro een micro is :ph34r:

 

Toch kan een micro op een leuke geraffineerde plek 10 keer mooier zijn dan dan een mooi kist in een zandbak.

 

GRTZ

 

Kruimeldief :thumbup:Een verleiding weerstaan is gemakkelijker als u denkt dat ze wel weer terugkomt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Er is in dit draadje maar één ouder die er wat over zegt (volgens mij) en dat ben ik.

 

En ik vind dat je hier een zekere toon aan slaat die ik niet prettig vind.

 

Trek het je niet persoonlijk aan. Dat is helemaal niet de bedoeling.

Ik meen dat soort geluiden meer gehoord/gelezen te hebben.

 

Groet,

 

Geopatra.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben een groot kind wat dat betreft want ik vind ruilen nog steeds leuk, en als er niets leuks inzit maar de tocht de moeite waard is geweest dan stop ik er zelf wel wat in. Heb hier een grote emmer vol goodies liggen, dat moet nog een cache worden, maar zolang ik nog geen tijd voor heb om 'm te plaatsen stop ik die goodies wel in een andere cache, ik kan toch geen winkel waar ze kleine geinige dingen verkopen voorbij lopen zonder wat goodies te kopen. :ph34r:

 

Maar dan nog vind ik microcaches prima, zolang ze maar op een leuke plek liggen. Achter een electriciteitskastje op een industrieterrein hoeft van mij niet maar dat merk ik dan wel uit de logs. Twee keer per week ben ik vlakbij zo'n cache en hoewel ik die in de pauze kan doen laat ik 'm lekker liggen. Ik kom toch ammenooitnietmeer in de top 10 wat scoren betreft en dat geeft mij een heerlijk gevoel van ontsnapt te zijn aan de rat-race :thumbup:

 

Heb ik alleen nog een bedenking en dat is dat het risico bestaat dat ik straks mijn cache wil gaan plaatsen en dat ik er een mooie plek voor heb gevonden waar ik prima een 10 liter emmer kwijt kan, dat er dan al een micro vlakbij ligt. Dat zou ik dan wel weer zonde vinden. Denk dat ik dat dan oplos door toch de cache te plaatsen (het wordt toch een multi) met een hint in de tekst dat als je toch bezig bent je ook nog een snelle micro kunt oppikken. Iedereen tevreden dan? ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

.

Wil je graag veel bezoek op je website? Zet honderd keer ‘sex’ in een meta-tag, voeg wat schuttingwoorden toe en maak het geheel af met termen die verwijzen naar zuiglammeren en kleuters in ondergoed. Succes verzekerd. Zie die teller lopen. Elke ‘hit’ een boost voor je ego!

 

Snel succes in geocaching? Mik een lading filmkokertjes in de berm en meld ze aan als Official Micro Traditional Geocache. Elk logje een boost voor je ego. Eindelijk erkenning. Je voorziet duidelijk in een behoefte; je bedient met je ‘werken’ een echte ‘markt’.

 

Ze komen wel, de bloembak-hunters, die alleen hun score willen opkrikken. Hoeveel gevonden? 250? Gôh, je telt al echt mee! Maar om er helemaal bij te horen moet je zelf ook minstens één geocache plaatsen. Eéntje, ben je gek? Ik meld alle hectometerpaaltjes langs de A2 aan als Official Virtual Geocaches! Even op en neer naar Maastricht, camera op het dashboard en scoren maar. Dat tikt pas aan!

 

Voor elk wat wils. Een cache is een cache, toch? Ja hoor, je mag best ‘dam!’ roepen en proberen twee koninginnen te stapelen, maar verwacht niet dat schakers je serieus nemen.

.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Voor elk wat wils. Een cache is een cache, toch? Ja hoor, je mag best ‘dam!’ roepen en proberen twee koninginnen te stapelen, maar verwacht niet dat schakers je serieus nemen.

.

:lol::angry: Zonder op alles te willen reageren (dan blíjf je bezig), dit vind ik wel een hele goeie en rake opmerking... :yes:

Zelf niet zo bedreven in het neerzetten van mijn mening, kan ik me hier aardig in vinden. :blush:

En om anderen vóór te zijn die weer gaan schreeuwen over groepsvorming en zo.....Nee, hoor niet bij een groep, integendeel zelfs, moet er niet aan denken.. :cry:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En om anderen vóór te zijn die weer gaan schreeuwen over groepsvorming en zo.....Nee, hoor niet bij een groep, integendeel zelfs, moet er niet aan denken.. :blush:

Ik denk dat ik hier wordt aangesproken, vandaar dat ik reageer. Wie de schoen past ... :cry:

 

Wellicht heb ik in een ander draadje een wat onhandige opmerking heb gemaakt over groepsvorming.

 

Ik heb niets tegen groepsvorming. Groepsvorming zie je in het leven overal optreden, en verreweg in de meeste gevallen werkt die op een heel positieve wijze uit. Het pakt ook wel eens anders uit, zoals we in de wereld om ons heen ook kunnen zien.

In het bewuste draadje vond ik dat zich een beetje te veel een anti-stemming ontwikkelde jegens een persoon, waarbij bij mij de indruk ontstond dat er zich wat kampen begonnen te vormen (voor/tegen). Dat stond mij persoonlijk behoorlijk tegen. Vandaar dat ik heb gereageerd zoals ik heb gereageerd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb ook niks tegen groepsvorming. Zo hoor ik bij een groep zieke mensen die er lol in hebben om iets te vinden met een GPS terwijl een andere uit die zelfde groep dat stomme ding heeft verstopt. Dan kan je als gezond mens die persoon toch beter bellen waar dat ding ligt? Scheelt een hoop tijd en ergenis.

Ik hoor ook bij een groep mensen die er lol in hebben om in de stromende regen (of bloedhete zon) kinderen van 11-15 jaar te vermaken. Wij noemen dat scouting. Dan ben je toch ook niet goed wijs? Je kan met meer plezier een pilsje pakken en TV kijken.

 

Nee hoor, groepsvorming is niet erg. Hokjesgeest.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast Yvonne (GOTCHA)
Ik ben niet tegen micro's. In tegendeel. Mijn stelling is: iedere cache moet iets toevoegen. Ofwel in lokatie, ofwel in orginaliteit ofwel in de uitvoering van de fysieke cache. Tot nu toe heeft iedere cache die ik gevonden heb dat gedaan.

Kijk, daar heb je een punt.

Ik kan je een paar micro's noemen en ook een paar regular die ik beslist de moeite van het plaatsen niet heb gevonden. Ik denk echter dat we die discussie niet moeten gaan voeren hier.

Er is al genoeg onenigheid over geweest en net als ik iedere keer weer op rood spring als kruimel iets negatiefs zegt over TB hunters, krijg je dan meteen de plaatsers van dat type caches over je heen.

Gelukkig is er voor elk wat wils!

Ik vind alleen wel dat iedereen z'n best moet doen om in de cachebeschrijving een goed beeld te geven van wat er verwacht kan worden. In Nederland is er immers inmiddels keus genoeg en kan eenieder die caches waarvan ie denkt ze niet leuk te vinden gewoon overslaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik kan je een paar micro's noemen en ook een paar regular die ik beslist de moeite van het plaatsen niet heb gevonden. Ik denk echter dat we die discussie niet moeten gaan voeren hier.

Er is al genoeg onenigheid over geweest en net als ik iedere keer weer op rood spring als kruimel iets negatiefs zegt over TB hunters, krijg je dan meteen de plaatsers van dat type caches over je heen.

 

Ja dat snap ik. Ik ben het met je eens dat het olie op het vuur gooien is om slechte caches hier te gaan benoemen. Het is ook niet zo vriendelijk naar de makers toe. Het zou wel van lef getuigen om de beestjes bij de naam te noemen...

 

Zojuist heb ik 'AutHaagsch' gedaan. Een 'echte' micro, waar vele cachers niets aan zouden vinden, gezien de reacties hierboven. Ik vond het leuk! Wat was er zo leuk? Het feit dat je vlak voor een vergadering midden in Den Haag eventjes een cache kunt vinden, op steenworp afstand. Daarbij zie je ineens een gedeelte van de stad waar je anders nooit zou komen. Soms heb je geen tijd om lange routes te doen, maar wel een half uurtje of zo. Dan is een micro zoeken en vinden prima.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ijskimo,

 

Als je je eens wat beter orienteerde voordat je dit soort onzin op het forum gooit, hoef ik niet weer kwaad te worden. :ph34r:  ;)

 

Ik zal het nogmaals herhalen:

als ze je niet bevallen moet je er niet aan beginnen !! ;)

 

Degenen die hierover iedere keer weer beginnen te zeiken verkeren toch echt zwaar in de minderheid:

ik heb inmiddels 60 caches geplaatst, en welke worden er gelogd? .....

Al liggen er 3 multi-achtige caches rondom heen, de snelle met microcache wordt eruit gepikt!

Oftewel: als ik 1000 logs ontvang zijn er daarvan zeker 900 van de micro's.

 

En mijn multi's-waar soms maanden werk in zit- worden keurig netjes vermeden.

 

En je beledigt mij en meerdere andere cacheplaatsers door te stellen dat van de microcaches geen werk wordt gemaakt!

Net zoals er waardeloze caches zijn met een mooie grote metalen munitiekist-overigens nog zo'n onzinnig vooroordeel- zo zijn er ook waardeloze microcaches bij. Ja.

 

Dus houdt asjeblieft op met je gezeik over minderwaardige micro's, want je probeert de grote meerderheid dingen te laten zeggen die ze toch niet echt menen, want natuurlijk gaat nu de meerderheid van de stemmers getuigen dat ze liever een anderssoortige cache doen. Maar ondertussen logt Jan en Alleman en masse de door een paar mensen vermaledijde microcaches!!

 

Lees voortaan eerst de recente draadjes over een onderwerp. :ph34r:

 

Desondanks,

 

Groet,

 

Geopatra (die lange tenen heeft als ze aan zijn caches komen!)

IJskimo gooit geen onzin op het forum.

Zijn meningen zijn altijd goed onderbouwd.

Ik snap niet dat er zo :angry::angry::angry: op een ander zijn of haar mening gereageerd wordt.

 

En......

 

Ik vind micro's ook niets aan.

Alleen bruikbaar als ze een coordinaat bevatten en niet anders. :P

 

Het lijkt wel of je beledigd bent als mensen kritiek uitten.

 

Is dit nu narcisme ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...