Spring naar bijdragen

Fotorolkokertjes


jeroen78

Aanbevolen berichten

TP ik ben het met je eens. Wij nemen ons zelf serieus en we houden over geocaching serieuze gesprekken. De mensen waaraan we het spel geocachen aan het uitleggen zijn, luisteren altijd met aandacht. Ik neem aan dat zij ons ook serieus nemen...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Ik durf niemand te vertellen dat ik geocache. Mensen die me toch al niet voor vol aanzien, worden bevestigd in hun gedachte. En mensen die mij wel serieus nemen, verliezen direcht hun vertrouwen. Want laten we eerlijk wezen, je durft toch aan niemand te vertellen dat je jouw vrije tijd opoffert om een kokertje te vinden dat je vervolgens niet eens mee mag nemen, maar weer terug moet leggen onder een steentje.

  • Top! 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

 

... bij mijn weten ...

 

Dat is helaas jouw probleem, beste Twin Peaks: je weet het niet en neemt ook niet de moeite je te informeren. Door maar wat te roepen draag je bij aan de spraakverwarring waar je het over hebt.

 

GroundSpeak heeft niets te maken met de oorsprong van het spel (bedacht door Dave Ulmer) of zelfs de naam geocaching (bedacht door Matt Stum). Jeremy vond de eerste geocaching-website, gemaakt door Mike Teague, bij toeval toen hij op zoek was naar informatie over GPS-technologie. Jeremy beheerde toen een webshop voor relatiegeschenken en besloot om geocaching-spulletjes te gaan verkopen. Dat was het begin van geocaching.com. Bron: http://www.geocaching.com/about/history.aspx

  • Top! 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik durf niemand te vertellen dat ik geocache. Mensen die me toch al niet voor vol aanzien, worden bevestigd in hun gedachte. En mensen die mij wel serieus nemen, verliezen direcht hun vertrouwen. Want laten we eerlijk wezen, je durft toch aan niemand te vertellen dat je jouw vrije tijd opoffert om een kokertje te vinden dat je vervolgens niet eens mee mag nemen, maar weer terug moet leggen onder een steentje.

Dat heb ik gelukkig niet. Ik vertel zelfs vol enthousiasme over een not found, als ie mij maar op een mooi plekje heeft gebracht ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

:D Laatst op een CITO event kwam ik een collega-IVN'er (die daar hielp als begeleider) tegen. Ongelovige verbazing: hier was een groep mensen die zich een ochtend uit de naad kwam werken voor een COIN - een simpel stukje metaal dus. Hij wist wel dat ik veel aan geocaching had gedaan en ook ongeveer wat dat inhoudt, maar DIT ... zelfs de week erna kwam hij er nog op terug. Dat er zulke aparte mensen met zulke vreemde hobby's zijn ...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Vlindertje.... Sporten en spellen evalueren nu eenmaal. We voetballen al een tijdje niet meer met een bal met een veter er in.... En ik zie ook nog maar weinig mensen met Friese Doorlopers op het ijs.... Dat geldt ook voor geocaching. Er zijn genoeg mogelijkheden om je aan het "nieuwerwetse" te onttrekken. Niemand schrijft je voor, dat je een trail met fotokokertjes moet doen. Als jij je graag beperkt tot mooie multi's en moeilijke mysteries met een grote kist met inhoud aan het einde, dan moet je dat vooral doen. Maar daarmee moeten diegenen, die die bijv. een powertrail leuk vinden wel in hun waarde gelaten worden en hoeven zij niet ineens als zielepieten gekwalificeerd te worden. Zij beleven net zo veel plezier aan geocaching als jij dat doet (althans.... dat hoop ik maar en dat gun ik je ook...).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

:D Laatst op een CITO event kwam ik een collega-IVN'er (die daar hielp als begeleider) tegen. Ongelovige verbazing: hier was een groep mensen die zich een ochtend uit de naad kwam werken voor een COIN - een simpel stukje metaal dus. Hij wist wel dat ik veel aan geocaching had gedaan en ook ongeveer wat dat inhoudt, maar DIT ... zelfs de week erna kwam hij er nog op terug. Dat er zulke aparte mensen met zulke vreemde hobby's zijn ...

Het criterium hier schijnt te zijn de mate waarin het geaccepteerd is. Achter een bal aanhollen is minstens zo vreemd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Vlindertje.... Sporten en spellen evalueren nu eenmaal.

 

Je bedoelt waarschijnlijk 'evolueren' en zoek maar eens op wat dat betekent. Ik zal je vast vertellen wat het NIET is: van een in de bossen verstopte container vol ruilspullen en een volwaardig logboek naar een kokertje onder een kliko.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

 

Je bedoelt waarschijnlijk 'evolueren' en zoek maar eens op wat dat betekent. Ik zal je vast vertellen wat het NIET is: van een in de bossen verstopte container vol ruilspullen en een volwaardig logboek naar een kokertje onder een kliko.

 

Ja, dat bedoel ik en door de snelheid van reageren kan een tikfout snel verschijnen.... Gelukkig hebben we jou hier om de corrigerende vinger op te steken. :smartass:

 

Die ontwikkeling heeft wél plaatsgevonden, of jij dat nu leuk vindt of niet. Maar van jouw verdriet daarover zullen maar weinig mede-cachers de slaap niet kunnen vatten, want een ieder heeft gelukkig zélf de keuze om te bepalen welke caches er gedaan worden. M.a.w.: het niveau van het geocachen en de geluksbeleving daarbij wordt door iedereen zélf bepaald en door niemand anders.

 

Trouwens, jijzelf en een ieder die jouw kennelijke verdriet deelt zou natuurlijk een begin kunnen maken met het opkrikken van het niveau door in de buurt een paar fijne multi's met goedgevulde boxen aan het einde uit te zetten. Reken maar, dat je ons daar zult vinden als we in de buurt zijn! :wink2:

  • Top! 2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

M.a.w.: het niveau van het geocachen en de geluksbeleving daarbij wordt door iedereen zélf bepaald en door niemand anders.

 

Daar ben ik het niet mee eens. Mijn geluksbeleving bij het geocachen wordt in hoge mate bepaald door de cacheleggers en de andere cachers die favorites toekennen. Want ik kies weliswaar zelf welke caches ik doe, maar het is toch altijd ter plaatse maar afwachten wat je krijgt. We worden gelukkig vaak genoeg (meestal in positieve zin) verrast, ondanks het feit dat we thuis toch al de cachebeschrijving hebben gelezen. De creatieve uitspattingen van de cachelegger zijn dan dus een belangrijke factor in de geluksbeleving. Zowel in geniale puzzels en mooie plekjes als in creatieve cachebehuizingen en verstopmethoden.

 

Voor het toekennen van favorites door cachers geldt dit misschien nog wel meer. Als we naar een gebied gaan dat we niet kennen is dat toch 1 van de belangrijke selectiecriteria. Een hoog aantal favorites geeft tenslotte aan dat veel mensen plezier beleefd hebben aan een cache. Helaas komt dat niet altijd overeen met onze mening, dus het komt geregeld voor dat een cache tegenvalt omdat wij andere dingen leuk vinden dan de meeste mensen, en dan wordt de geluksbeleving dus (in dit geval in negatieve zin) bepaald door alle favorites gegeven door anderen. We hadden in die tijd immers ook een andere cache kunnen doen die wij misschien leuker hadden gevonden.

bewerkt door J-Thread
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo zie je maar... de één z'n geluksbeleving kan helemaal afwijken van die van een ander! Gelukkig maar anders worden we eenheidsworsten! Ik ben het overigens eens, dat favorietjes veel te snel gegeven worden. Dat komt m.i., omdat het te gemakkelijk is geworden. Eén klikje en het favorietje is gegeven. Toen we ooit via dit forum nog geo d'ors konden geven, lag de drempel om dat te doen een stuk hoger. De waarde van de geluksbelevingsoorkonde (mooi woord voor een favorietje...) is derhalve ook al gedevalueerd.... Zucht! Haha :) :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

Dat is helaas jouw probleem, beste Twin Peaks: je weet het niet en neemt ook niet de moeite je te informeren. Door maar wat te roepen draag je bij aan de spraakverwarring waar je het over hebt.

 

GroundSpeak heeft niets te maken met de oorsprong van het spel (bedacht door Dave Ulmer) of zelfs de naam geocaching (bedacht door Matt Stum). Jeremy vond de eerste geocaching-website, gemaakt door Mike Teague, bij toeval toen hij op zoek was naar informatie over GPS-technologie. Jeremy beheerde toen een webshop voor relatiegeschenken en besloot om geocaching-spulletjes te gaan verkopen. Dat was het begin van geocaching.com. Bron: http://www.geocaching.com/about/history.aspx

 

 

Ok je hebt me... :blush: betrapt op een onjuist feitje. I stand corrected, dank daarvoor. Nooit te oud om te leren (hooguit te dom)

Ik spit niet dagelijks in de historie en mijn geheugen is blijkbaar niet meer wat het was.

Voor het overige is het verhaal weinig bezijden de waarheid en veranderen dergelijke feitelijkheden ook niets aan mijn eerdere betoog.

 

Maarruh.....Misschien een rare vraag, maar: wie heeft jou eigenlijk ooit aan het Geocachen gebracht? Dave Ulmer of GC.com/Groundspeak?

Ik maak me sterk dat jouw eerste kennismaking met "geocachen" niet via Dave of Mike is verlopen, toch?

 

Waar, bij wie, of wat ook "de oorsprong" van het spelletje was, feit blijft, dat het fenomeen "geocachen" door Geocaching.com/Groundspeak als "Geocachen" in de wereld (op de kaart) is gezet.

Zonder GC/GS was de "GPS Stash hunt" waarschijnlijk nog steeds een spelletje van een selectief gezelschapje nerds ergens op een US use-net, toch?

 

Zonder GC/GS hadden wij er hier waarschijnlijk nog steeds amper of geen weet van gehad en ons al helemaal niet druk gemaakt over "echte geocaches" en of wat daar dan wel de oorsprong van was.

 

Commercieel of niet....ik ben blij dat ze er zijn en ook regelmatig proberen te vernieuwen. 'Natuurlijk is niet alles naar mijn smaak, maar genoeg is dat wel.

 

Ik kijk het spelletje nu ook al een jaar of 8 aan en heb me ook een poosje druk gemaakt over de vermeend negatieve invloeden van alle nieuwe ontwikkelingen.

 

Op het moment dat ik besloot me er niet meer aan te storen en gewoon dat eruit te halen wat ik leuk vond, bleek het ook allemaal eigenlijk best wel mee te vallen.

 

 

Wel weer eens leuk trouwens, zo'n "discussie" op het forum...al heeft het weinig meer van doen met het oorspronkelijke verzoek van de topicstarter, haha.

bewerkt door Twin Peaks
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...