Spring naar bijdragen

Reflecterend Geel/oranje Vest


RandoLoup

Aanbevolen berichten

Als ik ga geocachen of om andere redenen de natuur in ga, heb ik altijd een geel of oranje veiligheidsvest bij. Het is in mijn visie net zo belangrijk als het GPS apparaat.

Op de eerste plaats voor de veiligheid (het jachtseizoen gaat weer open) en op de tweede plaats om misverstanden te voorkomen (plan vigipirate geldt nog steeds in FR).

 

Eén van de Franse reviewers die ik onlangs tegen kwam op een event, raadde het dragen van een vest, bij het actief zoeken, eveneens aan. M.n. als je aan het zoeken bent op 'strategische' plaatsen in de stad, bruggen, installaties van nutsbedrijven e.d.

 

Ik heb hier een aantal tips bijeengezocht.

 

vest2a.JPG

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Goeie tip, weet je wel hoe snel nederlanders de politie bellen ?

Die bellen al als er 1 week een vreemde auto voor de deur geparkeerd staat (eigen ervaring).

Reden waarom er in duitsland meer avontuurlijke caches zijn die net even verboden zijn. Men bemoeit zich niet graag met je.

Hier wel. Waarschijnlijk zullen er direct het nutsbedrijf benaderen.

bewerkt door thex
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Voor de mensen die in Frankrijk gaan geocachen is een geel/oranje vest met klem aan te raden. Officieel geldt nog steeds het 'plan vigipirate' tegen de mogelijke dreiging van het terrorisme. Hierin wordt o.m. de bevolking opgeroepen om extra waakzaamheid en alle verdachte situaties/mensen te melden. Als mensen of autoriteiten toch iets vragen, laat dan een Franstalige uitdraai zien van een cache info A4-tje dat het geocachen uitlegt aan dreuzels die een cache toevallig vinden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Voor de mensen die in Frankrijk gaan geocachen is een geel/oranje vest met klem aan te raden. [...]

 

Lijkt mij eigenlijk alleen van toepassing bij kwetsbare objecten (vliegvelden, havens, stations, verkeersaders, drinkwatervoorziening en dergelijke) ... ik denk niet dat het op honderdvijftig meter tegen een rotswand veel meerwaarde heeft (behalve dan voor eventuele reddingswerkers).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Opvallend dat het in Frankrijk al zeven jaar op rood staat.

Nee, dat is normaal bij dat soort systemen. Je kunt niet openbaar gaan verkondigen dat minder attent op terroristen bent. Ook voor het geval dat er iets gebeurd, moet het minstens op verhoogd gevaar staan. Ook het Amerikaanse Homeland Security Advisory System is nooit onder elevated gekomen.

 

Heeft niets met veiligheid te maken, maar met veiligheidstheater, zoals Bruce Schneier http://www.schneier.com/ dat noemt.

Tip: Veel politici, zeker in verkiezingstijd, geven de voorkeur aan veiligheidstheater boven echte veiligheidsmaatregelen.

 

Tc

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Voor de mensen die in Frankrijk gaan geocachen is een geel/oranje vest met klem aan te raden. Officieel geldt nog steeds het 'plan vigipirate' tegen de mogelijke dreiging van het terrorisme.

 

Dat van dat jachtseizoen snap ik nog. Ik liep ooit ook in Frankrijk in een bos, waar zonder verdere aanduiding of aankondiging allerlei oranje vestjes met jachtgeweren ineens in het rond begonnen te schieten, maar ik heb er een beetje moeite mee om de relatie te leggen tussen het dragen van een geel/oranje vest en het plan vigipirate.

Ik bedenk me, dat, wanneer je bijvoorbeeld minder verdacht overkomt met een geel/oranje vest aan, alle terroristen in Frankrijk natuurlijk geel/oranje vestjes gaan aantrekken....

 

Ik zie de meerwaarde er dus niet zo van in die zin.

 

Kun je dat wellich een beetje toelichten?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...