Spring naar bijdragen

Paperless Caching Zonder Ondersteuning In Gps


twdi

Aanbevolen berichten

Ik ga in augustus naar canada en mijn 60csx ondersteund geen paperless caching. Hier in NL gebruik ik mijn android telefoon maar aangezien ik daar bijna 9 euro per MB moet betalen, ga ik dat daar dus niet doen.

 

Uiteraard kan ik een andere GPS kopen die het wel kan, maar mijn 60csx werkt nog prima. Op mijn android phone heb ik wel c:geo draaien, maar vooral daar caches in laden is nogal omslachtig volgens mij.

 

Heeft iemand een goede tip waarmee ik bv alle traditionals van het gebied waar ik doorheen ga in mijn telefoon kan laden voor offline gebruik?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Wat dacht je van GDAK: Linkje

 

Dan kun je thuis de caches inladen en daarna offline gebruiken. Alleen de reclames gebruiken dan nog internet (maar dataroaming kun je uitzetten). Maar je kunt GDAK ook ad-free maken...

 

Met behulp van GSAK is het ook nog eens eenvoudig om alle plaatjes van de caches offline te zetten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Met GDAK kan je GSAK-databases in je Android bekijken zonder dat het data verbruikt. De nieuwste versie kan nu ook databases bewerken en aanmaken (handig als je ergens Wifi kan vinden). GPX-bestanden (zoals PQ's) importeren kan geloof ik nog niet, maar daar wordt aan gewerkt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ga in augustus naar canada en mijn 60csx ondersteund geen paperless caching.

(...)

Op mijn android phone heb ik wel c:geo draaien, maar vooral daar caches in laden is nogal omslachtig volgens mij.

Ik heb ook een 60CSx en ook een Android telefoon met c:geo. Voor mij de prima combinatie in het buitenland. Je kan de pocket queries gewoon naar de sd kaart van je telefoon kopiëren en die vervolgens met c:geo inlezen. Dan zijn ze volledig offline beschikbaar.

Met behulp van Locus kan je zelfs een offline kaart in c:geo laten zien, dan heb je alles bij de hand op je telefoon en gps. Edit: zonder eventuele afbeeldingen, in de gpx files zit alleen tekst en links naar afbeeldingen, maar zonder internet zie je die dus niet.

bewerkt door Japiejoo
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Neem in Canada gewoon een tijdelijke abonnement. Er zijn vast wel wat mogelijkheden te bedenken. Dan heb je mobiel internet en kun je volgens mij alle kanten op.

 

Dat klinkt goed, maar ik ga naar zulke afgelegen gebieden dat er een sateliet telefoon mee gaat. Een gewone GSM is er niet bruikbaar.

 

Heb gdak op mijn android staan, maar volgens mij moet ik dan ook GSAK hebben om de data van de caches erin te krijgen?

Ik heb nog geen mogelijkheid gezien dat gdak zelf zijn informatie van bv geocaching.com kan halen.

 

of mis ik wat?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

GDAK kan gewoon de caches ophalen van .com. Je moet dan wel even de api aanzetten. Daarmee geef je GDAK toestemming om via je eigen account gegevens op te halen bij .com. Als je GDAK de toestemming hebt gegeven zoek je gewoon via de kaart het gebied op waar je de caches van wilt hebben, en kies je vervolgens via het menu voor import. Daarna kun je kiezen voor het soort caches wat je wilt importeren.

 

Overigens kun je ook bij GDAK gebruik maken van offline kaarten...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb het inderdaad voor elkaar om caches in GDAK te krijgen. Dat werkt inderdaad wel mooi incl foto.s

Weet wel dat mijn samsung S2 snel leeg is.... en opladen daar is ook lastig.

Moet nog maar s kijken wat ik wil.

 

Thx

Link naar opmerking
Deel via andere websites

[...] en opladen daar is ook lastig.

[...]

 

Ik wil niet cynisch overkomen, maar waar ga je in hemelsnaam naartoe dat je je zorgen maakt over het opladen van een mobieltje? Is daar geen netwerk? Heeft de auto geen accu? Schijnt daar geen zon? En als de locatie werkelijk zo afgelegen ligt, dan hoef je ook geen power trail te verwachten en is kans groot dat die enkele cache die daar drie maanden geleden al lag nu nog steeds op jou ligt te wachten. In dat geval is paperless cachen niet echt noodzakelijk lijkt mij.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn tip is daar een prepaid-kaartje met internet te nemen. Ik heb dat zelf gedaan door een prepaid kaartje te kopen bij een Rogers store in Montreal. Ze hebben er prima service. Vergeleken met Nederland is mobiel internet in Canada goedkoop (Canadees tarief) en vooral razendsnel. Verder is mijn ervaring dat het bereik redelijk goed is. In de bewoonde gebieden heb je overal prima bereik, zelfs beter dan Nederland. Je kunt in mijn lijst caches vinden die ik heb gevonden en gelogd in Vancouver, in de Selkirk Mountains en in Quebec. Wat betreft batterijen. Ik heb altijd oplaadbare reservebatterijen bij me. Zorg wel dat je bij je oplader een adapter hebt omdat ze in Canada een ander type stopcontact hebben. 's Avonds is het gewoon een kwestie van opladen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben in 2008 in Canada geweest, rondtrekkend in het oosten, zowel in de wildernis als in steden. Destijds met een pocket pc met cachemate en vooraf aangemaakte pq's van te bezoeken gebieden en langs routes. Dit kan ook met gdak, en dan nog eens veel makkelijker dan het destijds met cachemate was. Dit is voor mij inmiddels common practice voor elke plek waar ik heenga. De pq's voor bretagne komende zomer draaien al. Ik heb een fijne smartphone (defy), maar mobiel internet nemen, thuis of in het buitenland, heeft voor mij echt geen nut. Gdak is the way to go!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Met een powerpack als deze kun je ook een eind vooruit zonder netvoeding in de buurt. Als je die steeds aansluit op het moment dat je telefoon nog ongeveer 30% batterij heeft, en hem weer loskoppelt rond de 80%, doe je er erg lang mee, en is nog goed voor je telefoonbatterij ook

Link naar opmerking
Deel via andere websites

OFF TOPIC – maar wel een beetje de moeite waard.

 

Al je naar Canada gaat, bezoek dan als het uitkomt de cache Double Dutch? www.coord.info/GC29MC4 Erg leuk raadseltje en een van de toppers die ik vorig jaar tijdens mijn reis door Canada heb aangedaan.

 

Zilvervloot.

bewerkt door Zilvervloot
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Geloof dat het al opgelost is, maar het is op zich heel makkelijk om c:geo vol te zetten met offline caches. Als je naar zoeken gaat en daar de plaats (ongeveer) ingeeft krijg je alle caches in die omgeving. Je kunt evt. ook alleen de traditionals aanzetten. Ga dan naar het menu (bij mij linksonder) en selecteer selectiemodus. Nu kun je overal vinkjes voorzetten en opslaan voor offline gebruik aangeven. Klaar!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...