Spring naar bijdragen

Favorite Waardering


bertien

Aanbevolen berichten

Is er ook een mogelijkheid om de aantal found (logs) in verhouding met het aantal toebedeelde favorites te zien.

Je kunt wel zien als je op het aantal ontvangen favorites klikt hoeveel procent dat is tov de aantallen logs.

Ik kan me zo voorstellen dat een cache die door 50 mensen bezocht is en 40 favorites (80%) heeft ontvangen hoger in de lijst staat dan een cache die 200 logs heeft en 50 favorites (25%) heeft!

Wat ik ermee wil bereiken is dat ik juist die toppers eruit kan halen en op mijn verlanglijst kan zetten "to do"

Mvg Bertien

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Als je rechtsonderin op het zwarte driehoekje klikt dan verschijnt "61% Favorites/Premium Logs"..

Geen idee wat je bedoelt?

 

Ja hoor dat is mogelijk, maar een verwijzing naar een andere site mag geloof ik niet hier. Stuur maar ff een PB naar mijn geocaching account

mail is onderweg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hou je er wel rekening mee dat oudere caches er wat bekaaid af komen, omdat zij al langer gelogd worden door premium members, maar pas de laatste tijd Favorites kunnen verzamelen.

 

Dat is niet waar. Het systeem van favourites is voor alle caches tegelijk ingevoerd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Weet iemand of het ook vanuit GSAK kan ?

De caches-database heeft in GSAK 8 een veld FavPoints en een veld NumberOfLogs. Als je die op elkaar deelt heb je een aardige benadering. Er zijn twee problemen:

- het veld NumberOfLogs bevat vermoedelijk het aantal logs in je database. Bij de meeste mensen zal dat niet compleet zijn, omdat er maar een beperkt aantal logs per cache wordt meegenomen in de PQ's.

- het veld NumberOfLogs bevat ook not-foundlogs en andere logs. De vertekening hierdoor is wel iets kleiner dan bij het eerste punt.

 

Je kunt de database direct benaderen via de optie Tools->SQlite. Indien je nu het commando:

"select Code, Favpoints, NumberOfLogs from Caches where NumberOfLogs/FavPoints<5 and FavPoints>10" invoert dan krijg je alle caches met meer dan 10 Favpoints en een verhouding 1 favorite op 5 logs.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hou je er wel rekening mee dat oudere caches er wat bekaaid af komen, omdat zij al langer gelogd worden door premium members, maar pas de laatste tijd Favorites kunnen verzamelen.

 

Dat is niet waar. Het systeem van favourites is voor alle caches tegelijk ingevoerd.

Duuuuuhhhh

Maar de konden al tijden worden gelogd voor er favorites waren. En bijna niemand doet dat met terugwerkende kracht.

 

Zit ik het uit te leggen, lijk wel gek.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hou je er wel rekening mee dat oudere caches er wat bekaaid af komen, omdat zij al langer gelogd worden door premium members, maar pas de laatste tijd Favorites kunnen verzamelen.

 

Dat is niet waar. Het systeem van favourites is voor alle caches tegelijk ingevoerd.

Duuuuuhhhh

Maar de konden al tijden worden gelogd voor er favorites waren. En bijna niemand doet dat met terugwerkende kracht.

 

Zit ik het uit te leggen, lijk wel gek.

 

Het is toch simpel. Op de dag dat de favourites werden ingevoerd begonnen alle caches met 0 favourites. Of ze nou 10 jaar bestonden of net nieuw waren, maakt niet uit. Vanaf die dag van invoering kan elke cache evenveel cachers en favourites ontvangen.

 

Ik heb overigens mijn favourites verdeeld met terugwerkende kracht. Waarschijnlijk hebben meer cachers dat gedaan. Dus ook in dat opzicht zullen oudere caches gemiddeld wel wat meer favourites hebben dan nieuwe. Dus de stelling dat nieuwe caches per definitie meer favourites hebben gaat niet op.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hou je er wel rekening mee dat oudere caches er wat bekaaid af komen, omdat zij al langer gelogd worden door premium members, maar pas de laatste tijd Favorites kunnen verzamelen.

 

Dat is niet waar. Het systeem van favourites is voor alle caches tegelijk ingevoerd.

Duuuuuhhhh

Maar de konden al tijden worden gelogd voor er favorites waren. En bijna niemand doet dat met terugwerkende kracht.

 

Zit ik het uit te leggen, lijk wel gek.

 

Het is toch simpel. Op de dag dat de favourites werden ingevoerd begonnen alle caches met 0 favourites. Of ze nou 10 jaar bestonden of net nieuw waren, maakt niet uit. Vanaf die dag van invoering kan elke cache evenveel cachers en favourites ontvangen.

 

Ik heb overigens mijn favourites verdeeld met terugwerkende kracht. Waarschijnlijk hebben meer cachers dat gedaan. Dus ook in dat opzicht zullen oudere caches gemiddeld wel wat meer favourites hebben dan nieuwe. Dus de stelling dat nieuwe caches per definitie meer favourites hebben gaat niet op.

Maar de ratio is in het voordeel van nieuwe caches. Of de verhouding, hoe je het ook wilt noemen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hou je er wel rekening mee dat oudere caches er wat bekaaid af komen, omdat zij al langer gelogd worden door premium members, maar pas de laatste tijd Favorites kunnen verzamelen.

 

Dat is niet waar. Het systeem van favourites is voor alle caches tegelijk ingevoerd.

Duuuuuhhhh

Maar de konden al tijden worden gelogd voor er favorites waren. En bijna niemand doet dat met terugwerkende kracht.

 

Zit ik het uit te leggen, lijk wel gek.

 

Het is toch simpel. Op de dag dat de favourites werden ingevoerd begonnen alle caches met 0 favourites. Of ze nou 10 jaar bestonden of net nieuw waren, maakt niet uit. Vanaf die dag van invoering kan elke cache evenveel cachers en favourites ontvangen.

 

Ik heb overigens mijn favourites verdeeld met terugwerkende kracht. Waarschijnlijk hebben meer cachers dat gedaan. Dus ook in dat opzicht zullen oudere caches gemiddeld wel wat meer favourites hebben dan nieuwe. Dus de stelling dat nieuwe caches per definitie meer favourites hebben gaat niet op.

Maar de ratio is in het voordeel van nieuwe caches. Of de verhouding, hoe je het ook wilt noemen.

 

Daar heb je inderdaad een punt. Maar het belangrijkste is toch het absolute aantal. Dat aantal is wat afgedrukt wordt in de kolom op de site of in GSAK.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...