Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

CO benaderen kan natuurlijk altijd, maar neem ik nooit als eerste optie.

Vreemde instelling naar mijn mening, want wie anders dan de CO weet juist het antwoord? :eek:

Dat is juist altijd mijn eerste optie, werkt vaak het best en het snelst uitzonderingen daar gelaten natuurlijk :P

En nog belangrijker, je krijgt dan tenminste niet het halve forum over je heen. Kom op mensen we zijn allemaal ooit eens begonnen met geocachen en zijn wellicht tegen dezelfde problemen aangelopen. Antwoord desnoods in een pb de topicstarter! Zinloze kreten schrijven heeft geen zin daar is de topicstarter niet mee geholpen.

Team-Alf

Geplaatst

Je zou de CO eens moeten vragen...

Prima tip! Vooral omdat de vraagsteller niet alleen met deze vraag, maar ook met eventuele toekomstige vragen wordt geholpen (geef iemand die honger heeft een vis en hij staat morgen weer op de stoep, maar leer je iemand vissen … enfin).

CO benaderen kan natuurlijk altijd, maar neem ik nooit als eerste optie.

[...]

En wat is nou het nut van een hint als vervolgens niemand weet wat die dan weer betekent?

Het kan dus voor de cache-eigenaar heel nuttig zijn om te weten dat niemand zijn hint snapt … misschien is dat niet zijn bedoeling en past hij hem aan als er veel vragen over komen. Dus: vraag de eigenaar!

En nog belangrijker, je krijgt dan tenminste niet het halve forum over je heen. Kom op mensen we zijn allemaal ooit eens begonnen met geocachen en zijn wellicht tegen dezelfde problemen aangelopen. Antwoord desnoods in een pb de topicstarter! Zinloze kreten schrijven heeft geen zin daar is de topicstarter niet mee geholpen.

Inderdaad ben ook ik ooit begonnen en ook ik kreeg destijds te horen dat de cache-eigenaar de geëigende persoon was om desgevraagd duwtjes in de juiste richting te geven.

En daarmee kwam ik er nog genadig van af, want als de cache-eigenaar niet reageerde dan was je nog verder van huis. In dat ondenkbare geval moest je tot in den treuren uitleggen wat je waarom al had bedacht, waarom dat volgens jou niet het gewenste resultaat had en waarom je die puzzel zo graag wilde oplossen. Pas als dat allemaal tot tevredenheid van de goegemeente voor het voetlicht was gebracht kreeg je een miniem tipje en een gigantische kick als je het raadsel geheel op eigen kracht had opgelost.

Ach ja … dat was vroeger … toen de caches nog niet door iedereen gelogd moesten kunnen worden.

Geplaatst

Wederom een flauw antwoord :crybaby:

Ik krijg toch echt het idee dat mensen die al langer cachen, of.. inmiddels echt vergeten zijn hoe het was toen ze begonnen of.. inmiddels zo thuis zijn in de cachevriendjes dat ze het forum of de CO niet meer nodig hebben. De meerderheid van de reacties geeft niet eens antwoord op de vraag, alleen dat het not done is om een vraag te stellen. Echt jammer, we hebben toch allemaal dezelfde hobby?

Ik ben er inmiddels ook al een tijdje achter dat je hier op het forum niet moet zijn voor een beetje hulp zonder om een oplossing te vragen. Toedeledokie, fijn dat je het juiste antwoord alsnog hebt kunnen achterhalen en voor het delen hiervan (die inmiddels weer verwijderd is, maar ik heb 'm genoteerd :thumbup: )

Mocht je volgende keer een vraag hebben, je kunt me altijd een berichtje sturen, wie weet kunnen we elkaar helpen!

Geplaatst

Nogmaals als de cache zelf niet vernoemd wordt is er geen probleem.

Het is niet de bedoeling dat hier caches worden opgelost daar is een andere site voor.

Formuleer de vraag anders zet niet de GC code neer en een gewenste reactie zal veel sneller komen.

Geplaatst

Wederom een flauw antwoord :crybaby:

Ik krijg toch echt het idee dat mensen die al langer cachen, of.. inmiddels echt vergeten zijn hoe het was toen ze begonnen of.. inmiddels zo thuis zijn in de cachevriendjes dat ze het forum of de CO niet meer nodig hebben.

Heuh?!?!?!

Na mijn bijdrage nog eens overgelezen te hebben kan ik niet anders dan concluderen dat ik én de cache-eigenaar naar voren schuif als de vraagbaak bij vragen over caches én uitgebreid vertel over hoe het was toen ik begon. Ik snap jouw reactie dus niet.

Geplaatst

Quote:

Inderdaad ben ook ik ooit begonnen en ook ik kreeg destijds te horen dat de cache-eigenaar de geëigende persoon was om desgevraagd duwtjes in de juiste richting te geven.

En daarmee kwam ik er nog genadig van af, want als de cache-eigenaar niet reageerde dan was je nog verder van huis. In dat ondenkbare geval moest je tot in den treuren uitleggen wat je waarom al had bedacht, waarom dat volgens jou niet het gewenste resultaat had en waarom je die puzzel zo graag wilde oplossen. Pas als dat allemaal tot tevredenheid van de goegemeente voor het voetlicht was gebracht kreeg je een miniem tipje en een gigantische kick als je het raadsel geheel op eigen kracht had opgelost.

Ach ja … dat was vroeger … toen de caches nog niet door iedereen gelogd moesten kunnen worden

Wat ik hier uit lees? Vroeger kreeg je niet eens antwoord van de CO maar lukte het mij toch dus waarom los je het niet zelf op.

En dan met name de laatste zin: toen de caches...

Echt geen idee wat iemand met zo'n antwoord zou kunnen. Wat betekent het? 'toen de caches nog niet door iedereen gelogd moesten kunnen worden'

Maar ik heb totaal niet de intentie om de discussie hier op te zoeken/ te starten dus laat het hierbij. Ik ben blij dat Toedeledokie uiteindelijk tot zijn antwoord is gekomen, daar ging deze hele topic over.

Geplaatst

Wat ik hier uit lees? Vroeger kreeg je niet eens antwoord van de CO maar lukte het mij toch dus waarom los je het niet zelf op.

En dan met name de laatste zin: toen de caches...

Echt geen idee wat iemand met zo'n antwoord zou kunnen. Wat betekent het? 'toen de caches nog niet door iedereen gelogd moesten kunnen worden'

Maar ik heb totaal niet de intentie om de discussie hier op te zoeken/ te starten dus laat het hierbij. Ik ben blij dat Toedeledokie uiteindelijk tot zijn antwoord is gekomen, daar ging deze hele topic over.

Ik vind het oprecht jammer dat hier misverstanden over lijken te ontstaan en zal dan ook proberen om deze uit de wereld te helpen.

Het woordje als in de zinsnede want als de cache-eigenaar wijst op een uitzonderingssituatie. Met andere woorden: De cache-eigenaar hielp je op weg, maar indien deze onverhoopt door ziekte, vakantie, examens, sterfgeval, bevalling, uitbarsting van zonnewind of iets dergelijks niet in staat was om te reageren dan kon men zich wenden tot de gemeenschap.

De afsluiting van mijn oorspronkelijke bericht (Ach ja … dat was vroeger … toen de caches nog niet door iedereen gelogd moesten kunnen worden.) slaat op de tendens dat het schrijven van een found-log het doel van geocachen lijkt te zijn geworden en dat de beleving daaraan ondergeschikt is gemaakt. In mijn ogen is het log slechts een middel om voor jezelf en anderen de op weg naar de al dan niet gevonden container meegemaakte belevenissen en ervaringen vast te leggen.

Hopelijk is hiermee het één en ander verduidelijkt.

Geplaatst

Ik verbaas me voor de zoveelste keer over zowel het onbegrip bij de vraagsteller over de verkregen antwoorden als het feit dat ook dit draadje weer niet gesloten wordt terwijl de forumregels overduidelijk zijn: het is niet de bedoeling om op dit forum caches te bespreken.

Een situatie die bijna elke keer opnieuw ontstaat als iemand een cache noemt en er een vraag over stelt.

Zoals de cachepagina zelf (door de notes die sommigen er in reacties op schrijven) geen discussieforum is, zo is dit (.nl) forum geen plek om van gedachten te wisselen over caches.

Punt.

Geplaatst

Als het gaat om vragen naar mysteries/oplossingen, hints of manieren om een bepaalde cache tot een goed eind te brengen dan is het antwoord daarop: nee.

Geplaatst

Precies. Hoe vaak reageert een CO helemaal niet? Zelfs niet na herhaaldelijk vragen.

En dan nog, GS geeft ook aan dat een hint een hint moet zijn en niet iets waar je ook weer je hoofd over zou moeten breken.

• Top! 1
Geplaatst

Precies......

En wat dacht je over deze hints.....

" We geven geen antwoord op vragen."

" Hint : niet nodig toch"

" Goed zoeken"

" Het betreft hier een 5-sterren puzzel. Hulp wordt niet geboden.

Je wordt geacht het zelf op te lossen."

"Hint: Boomstronk"

Nu ben ik zelf een liefhebber van puzzels

en wil ook graag zelf een puzzel oplossen.

Maar als ik na ongeveer 3 weken nog geen idee heb wat de CO bedoeld

dan mail ik de CO gewoon even met mijn bevindingen en vraag dan om een klein duwtje

in de goede richting.

Maar ook hier is een groot verschil tussen de ene Co en de andere CO.

Ooit heb ik een mailtje gekregen ( en bewaard) van een CO dat ik een grote domme kl#$%*ak

was om een hint te vragen.(5 sterren puzzel)

Ik moest het maar lekker zelf uitzoeken wat hij nu precies bedoelde met de puzzel en hint.

Ik dacht dat Geocaching ging om lekker buiten te zijn.

Soms even een leuk en simpel puzzeltje op te lossen en dan lekker op zoek gaan

naar het mooi verstopte doosje zoeken met liefst een mooie wandeling vooraf.

Ton & Rozanne

Geplaatst

De reviewers hebben toegezegd om strenger te gaan letten op de hints.

Hier op het nederlandstalige forum van geocaching.com kan je ondermeer lezen:

- Hints dienen om mensen ter plekke uit de nood te helpen en dienen dan ook zo aangebracht te worden (uitzondering: hints ivm oplossing van een mystery)

(bericht van geoguy geplaastst door topzoekertje 21-12-2011)

Met nieuwe caches zal het dus beter gaan met de hints.

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...