Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Volgens mij wordt er - al dan niet willens en wetens - voorbij gegaan aan de intentie van de 161 meter richtlijn voor caches en fysieke waypoints. Deze richtlijn is, als we ons beperken tot het waypoint-gedeelte, vooral bedoeld om te voorkomen dat op één paaltje tig aluminiumstrookjes met slagletters komen te hangen zodat geocachers niet meer weten welke aanwijzing bij welke cache hoort. Het kokertje achter de poot waarop een bordje is geschroefd met het bouwjaar van de uitkijktoren is dus niet alleen niet tegen de richtlijn ... het is zelfs niet in strijd met de geest van de richtlijn. Nu valt er te discusieren of met de huidige nauwkeurigheid van de apparaten de afstand van 161 meter nog wel van deze tijd is, maar dat is een heel andere discussie (overigens zijn er voorbeelden genoeg te vinden van waypoints en caches waar deze richtlijn al heel losjes wordt toegepast).

Ongetwijfeld is Groundspeak er bij het opstellen van deze richtlijn vanuit gegaan dat Question to Answer waypoints over het algemeen makkelijk te vinden zijn, terwijl er voor het vinden van Stage of a Multicache waypoints of een cache meer moeite gedaan moet worden, zodat de kans dat de cacher die op zoek is naar een typeplaatje op een fysiek waypoint stuit vrij klein is. Het zou ook een beetje onrealistisch zijn als je door het laten stapeltellen van het aantal wieken van de molen een straal van 161 meter rond de kruirol "claimt".

Geplaatst

Even buiten de regels om.

Wat is de meerwaarde om meerdere keren naar dezelfde plek geloods te worden terwijl een eindje verderop, zeg zo een 161 meter of zo, ook een mooie plek is.

Er is een belangrijk verschil in wat mag en wat wenselijk is en daar zitten onderling dan ook weer grote verschillen tussen.

Ieder zijn meug, de mijne is dat het plaatsen van een cache vernieuwend en toevoegend moet zijn en niet zomaar een micro droppen.

Als dan ook gebeurt vanuit onwetendheid, omdat je al 28 trads gevonden hebt, vind ik zoiets meer dan jammer.

Verder laat ik het hierbij in dit topic anders blijven we steeds maar weer Off topic gaan.

Uiteindelijk is de vraag voor wat mij betreft beantwoord; caches in de directe omgeving van je beoogde plek doen en bij plaatsing van je nieuwe cache op WP daar respect en rekening mee houden.

:beerchug:

• Top! 5
Geplaatst

Even buiten de regels om.

Wat is de meerwaarde om meerdere keren naar dezelfde plek geloods te worden terwijl een eindje verderop, zeg zo een 161 meter of zo, ook een mooie plek is.

Er is een belangrijk verschil in wat mag en wat wenselijk is en daar zitten onderling dan ook weer grote verschillen tussen.

Ieder zijn meug, de mijne is dat het plaatsen van een cache vernieuwend en toevoegend moet zijn en niet zomaar een micro droppen.

Als dan ook gebeurt vanuit onwetendheid, omdat je al 28 trads gevonden hebt, vind ik zoiets meer dan jammer.

Verder laat ik het hierbij in dit topic anders blijven we steeds maar weer Off topic gaan.

Uiteindelijk is de vraag voor wat mij betreft beantwoord; caches in de directe omgeving van je beoogde plek doen en bij plaatsing van je nieuwe cache op WP daar respect en rekening mee houden.

:beerchug:

Ach, denk maar zo, een leuke verrassing tussendoor op jouw route. Geeft sommige puntjesjagers misschien net dat zetje om ook eens een multi te gaan lopen :ph34r:

Geplaatst (bewerkt)

Wat een vraagje toch allemaal andere vragen met zich mee brengt. Pfffff.

Ik heb alles aangeboden en antwoordt gehad.

Dit is ook de makkelijkste methode en de punten liggen nu al vast.

Nu de boel plaatsen en online zetten als alles klaar is.

Dank voor de antwoorden. (draadje kan dicht)

p.s. Tijdens een multi maken wij ook soms een ommetje om een tradi te loggen als deze dicht bij is.

bewerkt door De Zuidjes
Geplaatst

Dit draadje nog even openhouden svp. Ik heb veel verschillende meningen gelezen, dus die van mij kan er ook nog wel bij. Destijds een mailwisseling met Kruimeldief gehad. Ik zei dat de 161 metergrens niet altijd hard hoeft te zijn. Het terrein kan misverstanden soms voorkomen, bijvoorbeeld een wp aan de ene kant van een kanaal en de wp van een andere cache aan de andere kant. Kruimeldief antwoordde dat de 161 regel ook is bedoeld om geocachemakers te stimuleren steeds nieuwe interessante plekken te laten zoeken. Dat zijn dus wijze woorden volgens mij. Geocachen lijkt te verworden tot enerzijds de drang om ook caches te maken en overal filmkokertjes te verstoppen en anderzijds te behoefte bij puntenjagers om op één dag 100 traditionals te scoren. Nederland raakt binnenkort vanzelf verzadigd.

Voorstellen:

– iedereen wordt kritischer naar zijn eigen caches: geen of weinig goede reacties, dan archiveren;

– stoppen met traditionals, de meest simpele manier om een cache te plaatsen.

Ik heb nog wel meer ideeën, maar wil op dit moment niet te ver doorzeuren.

Geplaatst

.................................

.......................................................

Ik heb nog wel meer ideeën, maar wil op dit moment niet te ver doorzeuren.

Ik vraag mij af waarom bij dit soort discussies de oplossingen zo vaak gezocht worden in een beperking van het plezier van de ander en van de diversiteit van het spel.

Waarom niet: Laten we een beetje rekening houden met elkaar, met elkaar afstemmen en overleggen en nieuwelingen goed helpen en informeren?

Geplaatst (bewerkt)

Voorstellen:

– iedereen wordt kritischer naar zijn eigen caches: geen of weinig goede reacties, dan archiveren;

Helemaal mee eens!

Helemaal mee oneens!

Er zijn genoeg wel mooie/leuke/originele traditionals. Ik heb zeker traditionals gevonden waar ik veel meer plezier aan heb beleefd dan sommige multi's. Als iedereen het eerste voorstel ter harte neemt, wordt het tweede voorstel overbodig denk ik :)

bewerkt door Japiejoo
Geplaatst

Voorstellen:

Ik zag dat 85 procent van je caches een favorieten percentage onder de 10% heeft.

Ik zou zeggen geef eens het goede voorbeeld :lol:

Geplaatst

Ook hier word de vergissing gemaakt met dat een traditionele cache per definitie weer een saaie Filmkoker is neergepleurt door mensen zonder enige fantasie zonder enige doel en zonder enig respect naar de cachevinder toe om hem bij het vinden van de cache te vermaken, gewoon omdat ze het met hun beperkte denkvermogen niet beter (kunnen) weten.

Er zijn gelukkig nog steeds wel (ook beginnende) cacheleggers die wel de intentie hebben om de cachevinders te vermaken met leuke innovatieve, spannende, vermakelijke traditionele cache’s waarvan er ook nog is nagedacht over de verbergplaats

Helaas is het wel zo dat tegenwoordig de mensen die de wel prachtige cache’s neerleggen waar duidelijk over is nagedacht compleet worden ondergesneeuwd door een tsunami van cachers die zich ook maar helemaal niet de intentie hebben om zich in te lezen en zich als beginners al die troep als eerste vinden en daarmee het idee hebben dat het spelletje is om die troep vinden het ultieme cachen is, waarmee ze vanzelf ook die troep gaan leggen, omdat ze meestal ook niet gezegend zijn met enige terughoudendheid en meteen ook een cache “moeten” leggen wat natuurlijk een slechtere copy is van hetgene het treirige wat ze daarvoor gevonden hebben.

Door de logjes die ze van hun kompanen krijgen gecombineerd met de algemene tendens om vooral maar niet te loggen van wat je echt van de cache vind hebben die zielenpoten simpelweg geen idee met wat voor een onding ze nu echt hebben gefabriceerd dus komen meer sneue cacheklonen van die persoon af.

Een spiraal naar beneden in een vrije val, ik hoop, tegen beter weten in, dat deze tendens ooit eens verzadigt word en mensen een nadenken voordat ze achteloos iets dumpen, al dan niet gesteund door de moedermaatschappij Groundspeak

Ik kan me dus ook heel goed voorstellen dat als je net druk bezig ben om een prachtige cache te maken wat nu eenmaal een hoopt tijd en energie kost en dan komt er in een verkeersbord een nano met 1 regel als cachebeschrijving te liggen, je meer dan grondig baalt.

Maar ik denk zelf niet dat groundspeak het proces zo gaat automatiseren dat je met medewerking van meerder accounts je een “pusselcache” kan oplossen, er zullen dus altijd revieuers nodig blijven, ik hoop wel dat ze wel meer zeggenschap krijgen en nemen dan ze nu toebedeelt krijgen,

Barny

Geplaatst

Stoppen met traditionals, tuurlijk! De oervorm en start van geocachen was een tradional!

Klopt, maar de oerstash was geen filmkokertje...;)
  • Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...