Spring naar bijdragen

Gps Software En Windows 7


guus&mary

Aanbevolen berichten

ReizenReizen

Een netbook is niet fijn werken! :no:

Sinds ik een netboekje heb, gebruik ik de desktop eigenlijk niet meer.

Heerlijk op de bank met het netboekje op een kussentje op schoot.

Het scherm is te klein, maar het kleine doosje pakt zo makkelijk beet.

Vlot een draadloos muisje met een klein usb dongeltje erbij gekocht.

Om de systeem software te branden, heb ik maar een leeg usb doosje met voeding gekocht.

De dvd brander kwam uit de oude computer op zolder.

 

Zorg wel dat je de dual core atom neemt, N550 of N570, want dan kun je vanaf een een usbstick 64bit linux, zoals Ubuntu oif xUbuntu draaien.

Kijk in de handleiding of het geheugen van 1 gb gemakkelijk te wisselen voor 2 gb, Packard Bell is wel goedkoop, maar moeilijk uit te breiden.

Bedenk wel dat 1 gb veel te weinig is voor het winddoos vertraging systeem W7.

 

Mapsource draait super met de versie 6.13.7, natuurlijk geïnstalleerd zonder cd's of dvd's daar er alleen maar gewerkt met de OSM fietskaart.

 

Mijn netboekje heb ik 'n 2 week na aankoop geholpen, ondanks dat garantie geneuzel.

bewerkt door hendrikus
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een netbook is niet fijn werken! :no:

Sinds ik een netboekje heb, gebruik ik de desktop eigenlijk niet meer.

Ik heb dus ook ook netbook gehad, maar het scherm is echt veelste klein met Windows erop, ook het toetsenbord is te klein!

En de hardware is ook niet echt toereikend, ook al heb je een dual core atom N570 met 2GB, die ik ook had, dan nog is het allemaal te traag.

Daarom heb ik mijn netbook dus ingeruild voor een tablet, de iPad 2, het besturingssysteem dat hierop staat is speciaal voor de iPad gemaakt waardoor het allemaal perfect en snel werkt en je dus lekker op de bank of onderweg erop kan werken :yes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Al een paar jaar heb ik enorm veel plezier van mijn acer aspire one netbook met 10 inch scherm. Windows XP. Ik gebruik voornamelijk excel, word, gsak, mapsource, calibre en gebruik hem ook voor email en internet. Trager dan mijn desktop pc, maar dat kan ook niet anders. Die is bedoeld voor film- en foto- en muziekbewerking.

Netbookje is een fantastich handig ding om mee te nemen. Daarom staan gsak en mapsource er ook op en het werkt prima. Hij gaat altijd mee op vakantie en voldoet prima m.b.t. de geocachebehoefte en ereader programma. Ik zou niet meer zonder willen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een netbook is niet fijn werken! :no:

Sinds ik een netboekje heb, gebruik ik de desktop eigenlijk niet meer.

Ik heb dus ook ook netbook gehad, maar het scherm is echt veelste klein met Windows erop, ook het toetsenbord is te klein!

En de hardware is ook niet echt toereikend, ook al heb je een dual core atom N570 met 2GB, die ik ook had, dan nog is het allemaal te traag.

Daarom heb ik mijn netbook dus ingeruild voor een tablet, de iPad 2, het besturingssysteem dat hierop staat is speciaal voor de iPad gemaakt waardoor het allemaal perfect en snel werkt en je dus lekker op de bank of onderweg erop kan werken :yes:

 

Ik kan me niet echt voorstellen dat het toetsenbord op een Ipad groter is dan op een beetje netbook....GSAK lijkt me ook lastig op een Ipad...scherm is inderdaad wat groter en ongetwijfeld beter van kwaliteit....en o ja, ik hou niet van half opgegeten appeltjes.

 

 

Ook ik heb een netbook. Waar je vooraf aan moet denken is waarvoor je een netbook gaat gebruiken. Volledige vervanging van een desktop of laptop? Niet doen. Beetje mailen, surfen, msn, GSAK, niet tegelijk maar na elkaar. Net is is een prima keuze. Als ik bijvoorbeeld al bij de receptie van een camping alleen wifi heb, loop ik liever met een netbook dan met een laptop. De eneige reden dat in Windows 7 (starter in dit geval) erop laat staan is dat GSAK niet op android/linux draait. En een 'volledige' linux versie legt net zo'n belasting op je hardware als Windows dat doet.

 

Heel veel plezier dus van mijn netbook.

bewerkt door Team Gelaen
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik kan me niet echt voorstellen dat het toetsenbord op een Ipad groter is dan op een beetje netbook....GSAK lijkt me ook lastig op een Ipad...scherm is inderdaad wat groter en ongetwijfeld beter van kwaliteit....en o ja, ik hou niet van half opgegeten appeltjes.

 

Tja dat is het probleem als je niet van half opgegeten appeltjes houdt, dan weet je ook niet hoe goed het werkt ;)

GSAK zelf werkt ook niet op de iPad, maar je kunt met een App wel alle gegevens inlezen.

En op het toetsenbord van de iPad zijn de toetsen veel groter, en dus makkelijker te gebruiken, dan op een netbook!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Enige reden voor mij om m'n netbook niet te vervangen door een asus transformer (echt heel mooi apparaat) is dat gsak per se via windows moet. En zo zijn er nog wat programma's die ik toch wel vaak genoeg gebruik om in ieder geval nog 1 apparaat met windows te willen hebben.

Ik hou ook niet zo van halfopgegeten appeltjes, omdat ik er te weinig mee kan (en op bepaalde gebieden me net zo erger als aan bepaalde windows-eigenschappen). Ik heb liever tweakbaarheid met een vrij goede gebruikservaring dan weinig aan te kunnen passen met de uitstekende gebruikservaring van de appeltjes. Het is dat ik vanwege bepaalde programma's niet om de raampjes heen kan, of een nog duurder appeltje moet gebruiken, anders zou ik tegenwoordig met echt alleen linux en android werken (behalve als ik voor raampjes-helpdesk moet spelen ;) )

Typen op een netboek gaat net zo goed als op een gewone laptop is mijn ervaring. Daar kan een onscreen-keyboard echt niet tegenop. Op m'n netbook haal ik met gemak zo'n 150 aanslagen per minuut, op een onscreen-keyboard ga je dat echt niet redden, zelfs niet als je kunt swypen (hoewel dat ook alweer stukken sneller gaat dan lettertje voor lettertje moeten typen op een schermpje)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Enige reden voor mij om m'n netbook niet te vervangen door een asus transformer (echt heel mooi apparaat) is dat gsak per se via windows moet. En zo zijn er nog wat programma's die ik toch wel vaak genoeg gebruik om in ieder geval nog 1 apparaat met windows te willen hebben.

Ik hou ook niet zo van halfopgegeten appeltjes, omdat ik er te weinig mee kan (en op bepaalde gebieden me net zo erger als aan bepaalde windows-eigenschappen). Ik heb liever tweakbaarheid met een vrij goede gebruikservaring dan weinig aan te kunnen passen met de uitstekende gebruikservaring van de appeltjes. Het is dat ik vanwege bepaalde programma's niet om de raampjes heen kan, of een nog duurder appeltje moet gebruiken, anders zou ik tegenwoordig met echt alleen linux en android werken (behalve als ik voor raampjes-helpdesk moet spelen ;) )

Typen op een netboek gaat net zo goed als op een gewone laptop is mijn ervaring. Daar kan een onscreen-keyboard echt niet tegenop. Op m'n netbook haal ik met gemak zo'n 150 aanslagen per minuut, op een onscreen-keyboard ga je dat echt niet redden, zelfs niet als je kunt swypen (hoewel dat ook alweer stukken sneller gaat dan lettertje voor lettertje moeten typen op een schermpje)

Allemaal weer vooroordelen die grote onzin zijn!

Met een appeltje kun je net zoveel als met andere tablets en nog beter ook.

Android is de grootste rotzooi die er is en werkt op nog geen enkele tablet goed!

En typen op een netbook gaat niet zo snel als op een laptop!

En je hebt nog nooit met een iPad gewerkt anders zou je dat niet zeggen!

Maar goed je hebt altijd eigenwijze types die denken dat ze alles beter weten en dan alles gebruiken om het appeltje in de grond te boren!

Blijf dan maar lekker met je kop in het zand zitten, maar vertel geen onwaarheden over een appeltje als je er zelf geen stukje van hebt gegeten :nono:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik kan me niet echt voorstellen dat het toetsenbord op een Ipad groter is dan op een beetje netbook....GSAK lijkt me ook lastig op een Ipad...scherm is inderdaad wat groter en ongetwijfeld beter van kwaliteit....en o ja, ik hou niet van half opgegeten appeltjes.

 

Tja dat is het probleem als je niet van half opgegeten appeltjes houdt, dan weet je ook niet hoe goed het werkt ;)

GSAK zelf werkt ook niet op de iPad, maar je kunt met een App wel alle gegevens inlezen.

En op het toetsenbord van de iPad zijn de toetsen veel groter, en dus makkelijker te gebruiken, dan op een netbook!

 

Het niet houden van appeltjes betekend niet dat ik niet weet hoe het werkt...

 

Mijn Netbook toetsenbord is 10inch breed, lijkt me niet dat de toetsen op een Ipad veel groter zijn.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Enige reden voor mij om m'n netbook niet te vervangen door een asus transformer (echt heel mooi apparaat) is dat gsak per se via windows moet. En zo zijn er nog wat programma's die ik toch wel vaak genoeg gebruik om in ieder geval nog 1 apparaat met windows te willen hebben.

Ik hou ook niet zo van halfopgegeten appeltjes, omdat ik er te weinig mee kan (en op bepaalde gebieden me net zo erger als aan bepaalde windows-eigenschappen). Ik heb liever tweakbaarheid met een vrij goede gebruikservaring dan weinig aan te kunnen passen met de uitstekende gebruikservaring van de appeltjes. Het is dat ik vanwege bepaalde programma's niet om de raampjes heen kan, of een nog duurder appeltje moet gebruiken, anders zou ik tegenwoordig met echt alleen linux en android werken (behalve als ik voor raampjes-helpdesk moet spelen ;) )

Typen op een netboek gaat net zo goed als op een gewone laptop is mijn ervaring. Daar kan een onscreen-keyboard echt niet tegenop. Op m'n netbook haal ik met gemak zo'n 150 aanslagen per minuut, op een onscreen-keyboard ga je dat echt niet redden, zelfs niet als je kunt swypen (hoewel dat ook alweer stukken sneller gaat dan lettertje voor lettertje moeten typen op een schermpje)

Allemaal weer vooroordelen die grote onzin zijn!

Met een appeltje kun je net zoveel als met andere tablets en nog beter ook.

Android is de grootste rotzooi die er is en werkt op nog geen enkele tablet goed!

En typen op een netbook gaat niet zo snel als op een laptop!

En je hebt nog nooit met een iPad gewerkt anders zou je dat niet zeggen!

Maar goed je hebt altijd eigenwijze types die denken dat ze alles beter weten en dan alles gebruiken om het appeltje in de grond te boren!

Blijf dan maar lekker met je kop in het zand zitten, maar vertel geen onwaarheden over een appeltje als je er zelf geen stukje van hebt gegeten :nono:

 

Als Apple zo goed was, hoefde je niet af te geven op andere OS-sen lijkt me.

Daarnaast boren wij Ipad's niet de grond in, dat is wat jij met Android doet....

 

Als je bedoeld dat Android nog niet volwassen genoeg is voor tablets, heb je enigszins gelijk.

 

Daarnaast heb je in je huis meer apparaten die op een linux variant draaien dan op iOs.

 

Had ik al gezegd dat Apple bepaald welke software er op een iPad kan/mag draaien?

 

Ik ben wel van mening dat je op een onscreen toetsenbord met wat oefening even snel typt als op een netbook of welk ander toetsenbord. Behoudens wellicht de echt kleine netbooks, maar dat zelfde geldt voor kleine tablets.

bewerkt door Team Gelaen
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...