hneel Geplaatst 3 september 2011 Geplaatst 3 september 2011 We hebben vandaag een multi gelopen, maar zijn halverwege gestopt omdat we gek werden van de muggen. Het waren er ontzettend veel en ze waren vreselijk agressief. Hebben er meer mensen vandaag last van gehad? Het was wel een bos met een vennetje, misschien dat ze daar vandaan kwamen?
eitjes Geplaatst 3 september 2011 Geplaatst 3 september 2011 Ik hoorde van mijn moeder dat er een aantal weken geleden gewaarschuwd is voor een grote muggenplaag. Iedereen werd geadviseerd stilstaand water zo veel mogelijk te vermijden (emmers en bakjes in tuinen bijvoorbeeld leeggooien). Wij liepen twee weken geleden ook door een bos waar we erg veel last hadden van muggen. Hier in de stad valt het gelukkig wel mee.
Sivota Geplaatst 3 september 2011 Geplaatst 3 september 2011 Yep,....muggenplaag... Een historische zelfs:(
hneel Geplaatst 3 september 2011 Auteur Geplaatst 3 september 2011 Hier thuis valt het nog best mee, maar ik ga die tip van die olie in de regenton denk ik wel toepassen.
Twentse Mug Geplaatst 3 september 2011 Geplaatst 3 september 2011 Mijn indruk is dat vooral in Flevoland veel muggen zijn (en dan met name op de dijk Enkhuizen-Lelystad). Daarnaast de stadsparken in de vinex die overbemest zijn door hondestront en paardestront omdat het oppervlaktewater door de algen niet meer doorstroomt.
Twentse Mug Geplaatst 3 september 2011 Geplaatst 3 september 2011 Eeh een mug uit twente in Flevoland? In de stad der muggen :-)
Gast JackHoe Geplaatst 4 september 2011 Geplaatst 4 september 2011 Yep,....muggenplaag... Een historische zelfs:( Er staan een paar goede tips bij. Bedankt voor de link.
NatuurLiefhebber Geplaatst 4 september 2011 Geplaatst 4 september 2011 Ik ben de afgelopen weken regelmatig in het moeras en veengebied. Mij valt het juist op dat er zeer weinig muggen zijn in vergelijking met afgelopen maanden en jaren.
den Duit Geplaatst 4 september 2011 Geplaatst 4 september 2011 Wij zijn net terug van een motortour door Scandinavië. Wij werden gewaarschuwd dat er extreem veel muggen zouden zijn.....eigenlijk geen last van muggen gehad. Wonen zelf aan het water...en ook hier geen probleem. Kunnen gewoon lekker aan de waterkant zitten ...als het droog is. Misschien wel een plaatselijke invasie van muggen????
thex Geplaatst 4 september 2011 Geplaatst 4 september 2011 Dat vervelende experiment van de universiteit Wageningen ook, ze zouden niet ver vliegen
superstein Geplaatst 4 september 2011 Geplaatst 4 september 2011 Wij waren gister op de veluwe (niet om te cachen trouwens) en toen e op 150 meter een cache zagen opdoemen op het scherm konden we het toch niet laten. Maar........ we waren nog geen 20 meter het bos in toen we een 'bird'-achtigge aanval kregen van de muggen. Dus maar snel op onze schreden teruggekeerd.
terp1234 Geplaatst 4 september 2011 Geplaatst 4 september 2011 Een DEET-spraytje zit tegenwoordig al standaard in onze cache-tas. Helpt ook tegen de steeds vaker voorkomende teek.
De Oliva's Geplaatst 4 september 2011 Geplaatst 4 september 2011 Na een vochtige zomer was het gisteren opeens heel erg warm (hier in Limburg waren we boven de 30 graden) . Ik stel me zo voor dat mugge-eitjes massal zijn uitgekomen en de nieuwgeborenen op zoek gingen naar voedsel...
moedermuis Geplaatst 4 september 2011 Geplaatst 4 september 2011 Ook in onze regenton leek het wel een mega kraamkamer. Heb dus meteen zonnebloemolie erin gedaan, hopen dat het werkt. Bedankt voor de tip! Gr. M
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden