Spring naar bijdragen

Challenges


rhr_nl

Aanbevolen berichten

ReizenReizen

Het is bedoelt als antwoord op de virtual caches (overduidelijk). Hoewel ik er niet uit ben of dit nu de oplossing gaat zijn. Misschien hadden ze beter gewoon de virtual caches weer moeten toestaan ipv deze oplossing.

 

Ik heb in ieder geval een redelijk serieuse bijdrage gedaan:

 

http://www.geocaching.com/challenges/view.aspx?cx=CXF83

 

 

Waar ik me nu wel al aan stoor is de hoeveelheid "spam". Als in: Een restaurant waar je een photo challenge kan behalen door een foto te maken van hun menukaart... :angry:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Er mag bij een nieuwe earthcache niet meer verplicht worden om een foto bij de log te plaatsen van jezelf of je gps. Met het instellen van deze nieuwe regel wisten ze blijkbaar al dat deze zg challenges eraan kwamen. Overigens lijkt mij die challenges helemaal niets. Iedereen kan tegenwoordig heel gemakkelijk foto's manipuleren. Wat heeft dit nog te maken met coordinaten, verstoppen en zoeken?? Mischien toch maar helemaal overstappen naar Metacaching, de buren of Terracaching? Zodat we zelf wat meer invloed hebben op de regels en normen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb in ieder geval een redelijk serieuse bijdrage gedaan:

http://www.geocachin...w.aspx?cx=CXF83

 

Wat bedoel je met een redelijke serieuse bijdrage?

Een challenge maken, hem accepteren en wss hem nog completen ook.

Is alsof je een cache gaat verstoppen, hem daarna gaat zoeken en fier zijn dat je hem gevonden hebt en loggen maar...

 

Nog zó een voorbeeld ...

 

Voor mij is dit NOT DONE! :thumbdown:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb in ieder geval een redelijk serieuse bijdrage gedaan:

http://www.geocachin...w.aspx?cx=CXF83

 

Wat bedoel je met een redelijke serieuse bijdrage?

Een challenge maken, hem accepteren en wss hem nog completen ook.

Is alsof je een cache gaat verstoppen, hem daarna gaat zoeken en fier zijn dat je hem gevonden hebt en loggen maar...

 

Nog zó een voorbeeld ...

 

Voor mij is dit NOT DONE! :thumbdown:

 

True... dat is misschien not done...

 

Met serieus bijdrage bedoel ik dat het een bijzonder punt is, de teksten die er bij staan iets vertellen over het punt. Kortom er zit daadwerkelijk een verhaal achter. Oftewel, geen menukaart die je op de foto moet zetten bij een restaurant.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een challenge maken, hem accepteren en wss hem nog completen ook.

Is alsof je een cache gaat verstoppen, hem daarna gaat zoeken en fier zijn dat je hem gevonden hebt en loggen maar...

Voor mij is dit NOT DONE! :thumbdown:

Een challenge is toch wat anders als een cache. En als je de door jou bedachte opdracht ook zelf hebt uitgevoerd... Waarom dan niet loggen. Ach, er komt vanzelf een soort van etiquette rond dit topic.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Met serieus bijdrage bedoel ik dat het een bijzonder punt is, de teksten die er bij staan iets vertellen over het punt. Kortom er zit daadwerkelijk een verhaal achter. Oftewel, geen menukaart die je op de foto moet zetten bij een restaurant.

Wat ik mij afvraag: wat heeft je overhaald om van dit bijzonder punt een Challenge te maken en geen mooie multi geocache?

 

Een challenge is toch wat anders als een cache. En als je de door jou bedachte opdracht ook zelf hebt uitgevoerd... Waarom dan niet loggen. Ach, er komt vanzelf een soort van etiquette rond dit topic.

Virtual caches werden toch ook niet gelogd door de maker.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een challenge is toch wat anders als een cache. En als je de door jou bedachte opdracht ook zelf hebt uitgevoerd... Waarom dan niet loggen. Ach, er komt vanzelf een soort van etiquette rond dit topic.

Virtual caches werden toch ook niet gelogd door de maker.

Toen ik begon met cachen bestonden de virtuals al niet meer. Dus dat wist ik niet. Toch denk ik dat het mat challenges vanzelf wel goed zal komen hoor. Er is wel veel over te doen, maar er zal een gewen-periode moeten zijn. En wie weet verdwijnen ze ook wel weer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Virtual caches werden toch ook niet gelogd door de maker.

 

Het zijn dan ook geen virtual caches.

 

Het moge duidelijk zijn dat jij absoluut tegen de challenges bent. Prima.

Je mag je mening geven. Prima.

 

Maar je bent het wel een beetje aan het provoceren voor mijn gevoel.. beetje jammer.

 

Ben jij ook zo'n type dat al die challenges down vote?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maar je bent het wel een beetje aan het provoceren voor mijn gevoel.. beetje jammer.

Ben jij ook zo'n type dat al die challenges down vote?

Zolang ze meetellen in de totalen en je ze kan "completen" vanuit je luie zetel, vind ik Challenges GEEN goed concept.

Zie ook mijn avatar

 

<-----

bewerkt door DanPan
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Waarbij ook nog opgemerkt mag worden dat owners momenteel geen invloed hebben op hun eigen challenge, hetgeen m.i. niet van positieve invloed op het geheel is.

Zo zag ik er gisteren een challenge waarbij je een foto moest maken terwijl je je fysiek in drie landen tegelijk op het drielandenpunt bij Vaals moest bevinden. Inmiddels kan ik die challenge nergens meer vinden, dus ook die zal wel inmiddels gearchiveerd zijn.

Alle drie degenen die op dat moment de challenge met een "completed" plus foto hadden geupload, hadden daar een foto bijgevoegd waarop ze duidelijk zich in slechts één land bevonden en dus eigenlijk niet aan de opdracht voldeden. Waarschijnlijk een foto uit de oude doos voor de gelegenheid opgedoken.

Net zoals bij een geocache, zou je als owner dan op zijn minst de mogelijkheid moeten hebben een dergelijke log te verwijderen omdat ie gewoon niet aan de opdracht voldoet.

Echter groundspeak staat nog steeds op het standpunt dat de loggende partij zich dan zelf voor het lapje houdt.

Tegelijkertijd is bij hetzelfde groundspeak het standpunt dat bij fysieke geocaches de owner gerechtigd is een log van iemand die het logboek niet getekend heeft verwijderd mag worden. Ja sterker nog , men vindt het eigenlijk een deel van de verplichting die je als cache-owner hebt dat je dit ook controleert bij een eventuele fysieke cachecontrole.

Hoe naief kan men zijn om te veronderstellen dat dat bij challenges dan wel goed gaat.

Versta mij goed, ik gun ieder zijn challenge-plezier, maar net als waymarking horen ze mijns inziens op een andere site thuis dan bij gc.com

Greetz Bloodwoosj.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is idd een nieuwe vorm, een ander spel, wellicht. Maar ik vind het wel leuk............durf het bijna niet te zeggen......

 

Waarom niet?

 

Zie alleen niet zoveel verschil met earthcaches..... iets eenvoudiger omdat je geen vragen hoef te beantwoorden......

 

Snap de ophef niet zo goed.... vind het belang wat aan de punten wordt gehecht ook wat vreemd.

Als je het zo graag wilt weten, kijk je toch bij iemands profiel hoeveel hij aan tradi's, multi's en challenges heeft gedaan...........

 

Voor mij gaat het cachen om de lol die ik er zelf aan beleef, niet om wat anderen vinden. Misschien dat ik het daarom niet kan volgen......

  • Top! 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vind de challenges (in ieder geval die waarbij je echt ergens naar toe moet en iets leuks moet doen, of mooie plek waar je foto van moet maken) op zich een aardig idee. Maar ik doe ze niet zolang ze niet wat meer gescheiden zijn van geocaching. Wat ik eigenlijk ook wel zou willen zien (maar dat zie ik niet gebeuren) is dat ook van de oude(re) types cache waarbij je geen fysieke logmogelijkheid hebt OOK apart geteld zouden worden.... Dus alle earthcaches en virtuals die ik gedaan heb, mogen van mij van m'n totaal aantal finds afgetrokken worden. Heb ik er van het begin af aan zo over gedacht? Nee. Dat is langzaamaan zo gegroeid en ik ben hoe langer hoe meer tot de conclusie gekomen dat dergelijke 'caches' wel heel leuk zijn om te doen, in ieder geval een heel aantal ervan, maar behalve het feit dat je een gps hebt die je naar het punt wijst weinig met geoCACHing te maken hebben. Het is nog wel GPS-hunting, maar geen STASH-hunting en volgens mij vormen die twee samen geocaching. Niet slechts een van de twee. Dat je GPS moet gebruiken is een eis van groundspeak, maar dat er een stash moet zijn is dat niet, en daar gaat het imho de mist in....

(En voor wie het met me eens is: *klik*)

bewerkt door Fotogravinnetje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is nog wel GPS-hunting, maar geen STASH-hunting en volgens mij vormen die twee samen geocaching. Niet slechts een van de twee. Dat je GPS moet gebruiken is een eis van groundspeak, maar dat er een stash moet zijn is dat niet, en daar gaat het imho de mist in....

(En voor wie het met me eens is: *klik*)

Bij een Event met een 'Ben aanwezig geweest' logje krijg je er ook een puntje bij. En daar heb je ook geen GPS bij nodig en valt niemand over. Sterker nog. Men vraagt zelfs om voor een simpele bijeenkomst een officiele of echte Event-cache pagina te maken, zodat er ook een puntje te verdienen is.

 

Algemeen (dus niet naar jou Fotogravin)

Nee, geocaching gaat niet om puntjes, ranglijsten, puntjesjagen...Nee.....echt niet. Maar een puntje erbij vanwege een voltooide challenge mag niet. Waarom weet ik nog steeds niet hoor.

Heb je niets met challenges, dan doe je ze niet en blijft alles bij het oude voor je.

Doen anderen die en krijgen die een puntje erbij. So what! Mooi toch (of worden hierdoor jouw eigen puntjes minder waard?)

 

Kun je er echt niet mee leven dat geocaching.com ergens op hun site iets hebben van challenges, dan ga je toch naar een andere geocache site? Zijn er genoeg. Maar men wil blijkbaar maar 1 geocaching site en die moet precies doen wat jij wilt anders gaan we moord en brand schreeuwen (sommigen dan).

Maar snappen doe ik de ophef niet. Misschien komt dat omdat ik gewoon nog steeds de caches kan uitzoeken die ik wil en kan cachen zoals ik dat altijd al doe. Selectief, de caches die ik leuk vind. Samen met anderen of alleen. Er is eigenlijk niets veranderd.

 

- Robert

  • Top! 4
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...