Ellino Geplaatst 16 februari 2011 Share Geplaatst 16 februari 2011 Wat zou ik er morgen graag hinder van ondervinden! . . . . Dat zou betekenen dat ik aan het cachen was i.p.v. aan het werk! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Team Professor X Geplaatst 16 februari 2011 Share Geplaatst 16 februari 2011 Wat zou ik er morgen graag hinder van ondervinden! . . . . Dat zou betekenen dat ik aan het cachen was i.p.v. aan het werk! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Phoenix-night Geplaatst 16 februari 2011 Share Geplaatst 16 februari 2011 Kom maar op! Ik heb de sextant weer uit het vet gehaald. PN Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Le Comte Geplaatst 16 februari 2011 Share Geplaatst 16 februari 2011 Ik hoop dat deze zonnevlam voor het, in onze streken zeer zeldzame, noorderlicht zorgt. Ik ben vanavond al buiten geweest, maar niks gezien. De kans is ook wel heel klein in Nederland, en zeker hier in het zuiden. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Cernunnos Geplaatst 16 februari 2011 Share Geplaatst 16 februari 2011 Dat is inderdaad een mooie bijkomstigheid die er kan optreden, waar ik ze eigenlijk nog niet over gehoord heb. Onder de juiste omstandigheden moet het mogelijk zijn dus zal morgen avond zeker een blik naar boven werpen. Ben benieuwd! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
thex Geplaatst 16 februari 2011 Share Geplaatst 16 februari 2011 Ik ben vanavond al buiten geweest, maar niks gezien. De kans is er inderdaad, maar ook als je op een goede noordleijker plek staat is het een vaag verschijnsel wat enige aanpassing van het oog vraagt. Hier moet je dus echt de hei op. Je krijgt het hier niet vanachter de voorruit van de auto te zien en je zult een erg donkere omgeving en zeer heldere lucht moeten hebben. Beste tijd: 23:59 uur Beste temperatuur: zo laag mogelijk, stabiele lucht Bewolking: geen Vocht in lucht: geen Komt in vlagen van 10 minuten dus zeker een half tot een uur wachten. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
thex Geplaatst 16 februari 2011 Share Geplaatst 16 februari 2011 (bewerkt) http://www.gedds.alaska.edu/AuroraForecast/Default.asp?Date=20110217 South of 55 degrees latitude, the aurora should be visible to observers in Canada and the northern US all summer if the auroral index is 4 or more. We hebben een index 7 of 8 nodig ! 16 februari 2011 bewerkt door thex Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
t-bones Geplaatst 17 februari 2011 Share Geplaatst 17 februari 2011 Zonnevlekken maxima zijn repeterend: ongeveer elke 11 jaar is er een maximum. Radiozendamateurs worden dan helemaal enthousiast: ze kunnen met behulp van de zonnewind -een gevolg van de 'explosies' op de zon, de zonnevlekken- verbindingen maken die normaal onmogelijk zijn qua afstand. Noorder- en zuiderlicht neemt toe. Er is vanalles over te vertellen... Feit is dat niet de zonnevlekken het probleem zijn, maar wij zelf. We verzinnen dingen die slecht tegen dit soort normale verschijnselen kunnen en geven dan het verschijnsel de schuld. Maar ja, voor één keer in de elf jaar ga je niet preventief investeren in de ontwikkeling van elektronica. Dat kost geld. Ik ben wel nieuwsgierig naar de informatie die de professionele navigatie over dit fenomeen ontvangt: lezen er toevallig gezagvoerders van lucht en zee mee die daar iets over kunnen vertellen? De zonnewind: laat maar lekker over je heen komen. Zo'n hulpeloze maatschappij met onvoorspelbaar gedrag van allerlei electronica verteld iets. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Prof. Y. Lupardi Geplaatst 17 februari 2011 Share Geplaatst 17 februari 2011 Er is een soort buienradar maar dan voor "out there in space". En hier het laatste nieuws: Watch Today's Space Weather for the most recent activity. Plaatjes en grafieken hier: NOAA / Space Weather Prediction Center Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fam. Fransen Geplaatst 17 februari 2011 Share Geplaatst 17 februari 2011 En... vandaag nog mensen aan het cachen geweest...? Problemen met de GPS gehad...? Vanavond nog eens in deze topic kijken. Als er geen antwoorden zijn is het waarschijnlijk heel erg geweest en zwerven er nog een aantal collega cachers door Neerlandsch bossen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
thex Geplaatst 17 februari 2011 Share Geplaatst 17 februari 2011 (bewerkt) Wouw, ik moest van nieuwegein naar zoetermeer met tom tom. Ik kwam in delft uit. Eng gewoon, maar daar woonde dan ook een collega waar ik naar toe moest. Nee de enige wind die ik bemerkte had ik zelf gelaten Geophysical Activity Forecast: The geomagnetic field is expected to be predominately quiet on day one (February 17). An increase to unsettled to active conditions, with a chance for minor storm periods is expected late on day one into day two (18 February). The increased activity is forecast due to the expected arrival of the CME associated with the X2 flare that occurred on 15/0156Z. Day three (19 February) is expected to be quiet to active as the disturbance subsides. Alles UTC. Mmmm, wellicht toch vannacht vuurwerkje. 17 februari 2011 bewerkt door thex Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Peetee Geplaatst 17 februari 2011 Auteur Share Geplaatst 17 februari 2011 Mmmm, wellicht toch vannacht vuurwerkje. Ja, voor het slapen gaan toch nog even naar de nachtelijke hemel kijken. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Le Comte Geplaatst 17 februari 2011 Share Geplaatst 17 februari 2011 Nog steeds geen poollicht, zie hier. Ik ga slapen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
thex Geplaatst 17 februari 2011 Share Geplaatst 17 februari 2011 (bewerkt) Put Dat klopt, want sterkte is 5, en dat is niet voldoende, echter er worden wel uitschieters verwacht zoals in eerder bericht aangegeven. Iemand meldt dat de protonenflux aan het stijgen is, wellicht HET TEKEN 17 februari 2011 bewerkt door thex Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
eitjes Geplaatst 17 februari 2011 Share Geplaatst 17 februari 2011 vandaag zonder problemen twee caches gevonden, 'dus' geen last gehad van de zonnestorm. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden