Spring naar bijdragen

Loggen 'eigen Cache(S)'?


LeoCache

Aanbevolen berichten

ReizenReizen

Je eigen caches loggen is op z'n minst een vreemde bezigheid.... Zoeken naar een traditional, die je zelf achter de eik hebt gelegd? Een puzzel oplossen, die de menigte had moeten wijzen op jouw intelligentie? Of een lekkere multi lopen, waarvan je vrouw de tussenpunten heeft bedacht....???

 

En waar doe je het voor? Om jezelf te bewijzen dat het met je Alzheimer light nog wel meevalt...??? Of doe je het om een extra puntje te scoren..?? En voor wie doe je dat dan? Denk je dat er iemand binnen de cacherswereld een spontane erectie krijgt, omdat jij 1847 in plaats van 1846 puntjes hebt gescoord??? Ik kan me dat niet voorstellen.

 

Kortom, niet doen.... Voordat je het weet, word je binnen het wereldje als "zielig" weggezet en dat kun je maar beter voorkomen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

je vindt iets als je het hebt moeten zoeken. Als je al weet waar het ligt dan kun je het pakken want je zoekt niet. Ben je nu je eigen cache kwijt, en moet je zoeken waar die ligt, dan kan ik mij voorstellen dat je je eigen cache als gevonden logt. Uiteraard met uitleg in het logje. Overigens gaat dit niet altijd op. Ik heb mijn cache eens een tijdje uit de running gehaald vanwege werkzaamheden in het bos. Toen dat klaar was en ik de cache weer terug kon leggen wist ik niet meer waar in huis ik de cache had neergelegd. Die "found it" heb ik toch maar niet gelogd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kortom, niet doen.... Voordat je het weet, word je binnen het wereldje als "zielig" weggezet en dat kun je maar beter voorkomen.

Ik heb inderdaad wel gemerkt dat dit wereldje soms zo werkt. Jammer. Want wat maakt het een andere cacher nu uit hoe ik aan mijn puntjes kom? Althans, zolang het volgens de regels gebeurt en de cacher niemand hindert of kwaad doet. Ik snap eigenlijk niet wat er nu zo erg is aan het found loggen van je eigen cache.

 

Maar ff to the point. Ik heb mijn eigen cache wel als found gelogd. Niet voor het puntje want dat kan me echt niet zo veel schelen. Wel vind ik het prettig als mijn eigen cache wordt weggefilterd als ik al mijn founds weg filter in gsak. Dat maakt het filteren wat makkelijker want anders moet ik steeds weer zoeken hoe ik mijn eigen cache moet weg filteren. Daar is geen simpel vinkje voor.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wel vind ik het prettig als mijn eigen cache wordt weggefilterd als ik al mijn founds weg filter in gsak. Dat maakt het filteren wat makkelijker want anders moet ik steeds weer zoeken hoe ik mijn eigen cache moet weg filteren. Daar is geen simpel vinkje voor.

 

Nee wij loggen onze eigen caches niet, en wat betreft het filteren in GSAK:

 

Je eigen caches wegfilteren kan heel eenvoudig in het "Set Filter General" venster van "Search".

Bijna onderaan dit venster achter "Owner Name" kiezen voor "Does not contain" je ownername in te vullen.

Dit filter opslaan en voortaan eenvoudig kiezen in "select a saved filter".

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn inziens is het loggen van een eigen cache not-done. Slaat nergens op.

 

Er zijn 2 uitzonderingen:

1) je hebt de cache al gelogd als found en adopteert daarna (een keertje) deze cache

2) je eigen cache wordt door een ander geadopteert en je logt dan als found

 

Elke andere reden.......is puur om een puntje te scoren. Zielig en niet in de geest van het spel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het enige juiste antwoord op de vraag van de topickstarter was: Nee

 

23 berichtjes Nee is toch wel duidelijk zat dunkt me.

 

Na alle opmerkingen gelezen te hebben zitten we momenteel dicht bij de vraag hoe het toch kan dat de cacheeigenaar zelf het eerste schaammetaal claimt, haar 5 maanden oude kind in de buggy met eigen account het tweede schaamstaal toeeigent, en de aanwezige geohond het laatste restje belangrijkelijke staal wat van de cache overgebleven was als “verdiend” krijgt

 

Het is allemaal mogelijk, en geloof me, dit duurt niet lang meer en het is realiteit

 

 

Barny

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het enige juiste antwoord op de vraag van de topickstarter was: Nee

 

23 berichtjes Nee is toch wel duidelijk zat dunkt me.

Dus nu gaat er al door andere besloten worden welke cache's ik wel en niet mag doen?

 

Mag ik dat zelf niet even uitmaken?

 

Ik kan bovenstaande quotes niet helemaal rijmen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank voor de tip. "Set filter general" had ik niet. In de tab "search" had ik alleen "filter". Maar zo kon ik wel een filter maken, instellen en opslaan zoals je beschreef.

 

 

Is natuurlijk prima, maar je kunt ook voor je "eigen caches" even een aparte database aanmaken binnen GSAK. Ik vind dat een heerlijk optie. Je plaats je zelf uitgezette caches in een database met als titel bijvoorbeeld "eigen caches" en dan heb je toch nergens meer last van. En voor wat betreft het aanmaken van statistieken binnen GSAK via de macro findsatgen maakt het ook niet uit, zolang je je eigen caches daadwerkelijk als eigen caches kenmerkt (groen). De macro zoekt ze wel op, in welke database ze ook staan.

 

Je enige motivatie die overblijft is, wanneer je op de google maps binnen geocaching.com kijkt. Dan zie je een paar sterretjes in plaats van lachebekjes. So what?

 

Ik blijft het absoluut "not done" vinden om je eigen caches te gaan loggen. Ik vind het een onaanvaardbare goedkope truc om aan wat puntjes te komen....

 

Maar zoals in dit forum zo vaak wordt gezegd.... Ieder doet het op zijn eigen manier (ik heb al heel wat merkwaardige manieren de revue zien passeren, dus deze kan er ook nog wel bij....) en wanneer iemand na het loggen van zijn eigen caches met een volledig bevredigd gevoel en een smile van hier tot Tokio thuis komt en achter de computer gaat zitten om een puntjes te scoren, dan moet hij (of zij) dat vooral doen toch??? Who cares!! Als je die avond maar lekker slapen kan!!! :dribble:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank voor de tips mbt gsak. Ik lig niet wakker van een puntje meer of minder, zoals ik al schreef. Anderen liggen wellicht wel wakker van cachers die niet in de geest van het spel spelen. Daarom heb ik de found omgezet in een note.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@wirholt

Ik snap ook niet wat die Qwoots met elkaar te maken hebben,

 

Bij de ene geef ik een antwoord op een vraag die gesteld was door de topickstater van dit draadje namelijk “Zijn daar richtlijnen voor?” het antwoord is dus : Nee, er zijn geen richtlijken voor.

 

Alle andere 22 berichten heeft te maken hoe andere cachers het loggen van hun cache wel of niet denken te verantwoorden, leuk voor hun, maar mag de topickstarter zelf bedenken wat hij er van vind, dat was de vraag niet namelijk.

 

De tweede qwoot van mij geef ik aan dat een ander niet te beslissen heeft welke cache’s ik wel of niet mag bezoeken

 

Kan jij mij even uitleggen wat je nu bedoeld met die post, dan kan ik beter antwoord geven

 

Barny

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...