Spring naar bijdragen

Loggen 'eigen Cache(S)'?


LeoCache

Aanbevolen berichten

Een forum is bedoeld als een discussieplatform. Als we alle vragen af zouden doen met één antwoord, zonder de mogelijkheid te mogen hebben om dit antwoord nader toe te lichten en/of te nuanceren dan zouden we snel klaar zijn op dit forum.

 

Voor wat betreft jouw eigen motivatie om wat en hoe te cachen kunnen we wél kort zijn met z'n allen. Dat is jouw keuze en jouw goed recht. Zelfs de meest eenvoudige nadere toelichting is te veel :rolleyes: :rolleyes: ......... haha

 

Veel plezier!!!

bewerkt door Gerrit Tabak
Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

@barny

 

Dan was het onduidelijk op welke vraag je nee zei. Ik dacht dat het deze vraag uit de eerste post van dit draadje was.

vraag ik me af of je je eigen caches óók als 'found' opneemt in je listings.

Maar blijkbaar ging je alleen op de vervolg vraag in:

Zijn daar richtlijnen voor?

Dat was uit je reactie niet duidelijk (voor mij).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vind antwoorden als 'dat mag niet' en 'dat kan echt niet' behoorlijk aanmatigend. Het mag namelijk best, maar het komt op velen (ook op mij overigens) nogal sneu over.

Overigens weet ik afgezien van het adoptiegebeuren, waarbij je bijvoorbeeld een cache adopteert die je eerder al eens gevonden hebt (ik denk niet dat veel mensen zullen vinden dat je die found dan eerst moet verwijderen), nog wel een uitzondering: het is ook heel gebruikelijk om een Attend-log te schrijven voor event caches die je zelf georganiseerd hebt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Aan alle reacties te zien ben ik wel blij dat ik de vraag heb gesteld, want zo te zien houdt zoiets toch ergens wel de gemoederen bezig. Ik zie dus dat de gemeenschap hier eenduidig over denkt (en dat was precies op de lijn die ik in gedachten had). Wel mooi dat hier nu weer een draadje is die een prima ongeschreven richtlijn weergeeft voor de startende cachers die een kijkje op dit forum komen nemen.

 

Aan allen nogmaals mijn hartelijke dank voor de reacties.

 

Groet, Leo

 

P.s. En ik ben niet zielig! :thumbup::D:D:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zomaar een inbreng, een cacher legt een moeilijke of lastige cache.

Een teamlid die van niets weet gaat deze daarna alleen lopen of proeflopen.

De cache wordt daarna door dat teamlid gelogd.

:beerchug:

bewerkt door Team WilP
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hierover wordt in de GC guidelinges het volgende gezegd:

 

6.5. Logging My Own Cache

 

Can I log a find on my own cache? What about when I go back to visit?

 

It is considered "bad form" to log a find on your own cache, no matter when you do it. The same is true if you re-visit another traditional cache (for example to place or retrieve a travel bug). Use the "post a note" log option to record your visit in these circumstances.

 

In either case, you're not "finding" a cache because you already know where it is. Save the smiley face for use when you've truly discovered a hidden cache.

 

Link naar artikel: HIER

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zomaar een inbreng, een cacher legt een moeilijke of lastige cache.

Een teamlid die van niets weet gaat deze daarna alleen lopen of proeflopen.

De cache wordt daarna door dat teamlid gelogd.

:beerchug:

 

Je logt als één team dus zou ik denken dat je ook legt als één team?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hierover wordt in de GC guidelinges het volgende gezegd:

 

6.5. Logging My Own Cache

 

Can I log a find on my own cache? What about when I go back to visit?

 

It is considered "bad form" to log a find on your own cache, no matter when you do it. The same is true if you re-visit another traditional cache (for example to place or retrieve a travel bug). Use the "post a note" log option to record your visit in these circumstances.

 

In either case, you're not "finding" a cache because you already know where it is. Save the smiley face for use when you've truly discovered a hidden cache.

 

Link naar artikel: HIER

 

Hoe eenvoudig kan het antwoord zijn!

Daarom is het dus niet de bedoeling is om caches te loggen die ik heb laten adopteren. Net alsof je een al eerder gevonden cache als gevonden wil loggen, onzin dus. Dat die nu toevallig op een andere naam staat maakt daarvoor niet uit. (wel voor het wel of niet not-done zijn, want het is nu een cache van iemand anders dus zou het wel mogen)

 

De topic starter was er al veel eerder uit, maar dit antwoord werkt dus ook voor mijn vraag.

En het is nu niet moeilijk meer te bedenken waarom een mede-organisator wel het event mag loggen, daar gaat het niet om het vinden van een door jou verstopte cache maar om het bij een bijeenkomst van cachers aanwezig zijn.

bewerkt door Goedweerloper
Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

 

Na alle opmerkingen gelezen te hebben zitten we momenteel dicht bij de vraag hoe het toch kan dat de cacheeigenaar zelf het eerste schaammetaal claimt, haar 5 maanden oude kind in de buggy met eigen account het tweede schaamstaal toeeigent, en de aanwezige geohond het laatste restje belangrijkelijke staal wat van de cache overgebleven was als “verdiend” krijgt

 

Het is allemaal mogelijk, en geloof me, dit duurt niet lang meer en het is realiteit

 

 

Barny

 

Willem,

 

ik heb die optie al eens overwogen cq gebruikt om FTF-jagers uit Maaskantje te weren :)

 

Zonnig spoor

 

Zuurtje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zomaar een inbreng, een cacher legt een moeilijke of lastige cache.

Een teamlid die van niets weet gaat deze daarna alleen lopen of proeflopen.

De cache wordt daarna door dat teamlid gelogd.

:beerchug:

Een teamlid van wat niets weet??? Dan leest hij de cachebeschrijving ook niet goed. Daar staat altijd boven door wie de cache is gemaakt. Tenzij het onder een nick-nickname is aangemaakt :blink:

Ik heb ook de caches van mijn teamleden gelopen en gecontroleerd, maar die log ik niet. Een cachemaker (lees ook teamnaam) logt gewoon zijn eigen caches niet. En daar is niets aanmatigends aan, dat is eerder wijzen op een fatsoensnorm cq. goed gebruik!

Maar waar heb ik het over, Groundspeak zelf heeft het al lang geleden uitgelegd zoals Moose61 aangeeft!

Laten we dit draadje gewoon weer lekker aan de wilgen bij de rest van alle welles-nietes draadjes hangen en naar buiten gaan B)

Gisteren een heerlijke super goeie powertrail gelopen (15km) en mijn scepsis is momenteel even verdwenen over powertrails (in zo'n uitvoering tenminste) :thumbup:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kijk dat is nu eens leuk, na het berichtje van moose61 ben ik een stuk wijzer, en ik hoop de rest ook,

 

Groundspeak vind het loggen van de eigen cache’s getuigen van een slechte smaak, (Vrije vertaling) en schaart dit onder het zelfde tabblad als het vrijgeven van coördinaten,

 

Het mag en het kan wel, maar is niet helemaal de bedoeling

 

Weer wat geleerd,

 

 

Barny

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een cachemaker (lees ook teamnaam) logt gewoon zijn eigen caches niet. En daar is niets aanmatigends aan, dat is eerder wijzen op een fatsoensnorm cq. goed gebruik!

Ik reageer even omdat ik degene was die het word 'aanmatigend' hanteerde. Ik ben het helemaal met je eens, Prof. Het is not done en je doet het gewoon niet. Maar 'het mag niet' en 'het kan niet' vind ik wel aanmatigend klinken. Het mag wel en het kan wel, maar je zet jezelf wel redelijk voor schut ermee (bijzondere omstandigheden daargelaten, maar eerlijk gezegd: dan nog...kun je dat puntje echt niet missen?)

bewerkt door kdv
Link naar opmerking
Deel via andere websites

In de begin jaren werden wel eens eigen caches gelogd omdat de toenmalige kaarten op nl niet de stipjes weghaalden, of konden veranderen dat het een cache betrof die door jezelf gelegd was. Later is dat aangepast, zodat die reden niet meer van toepassing kon wezen . . .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En wat vinden jullie er dan van als je een cache legt onder een algemene teamnaam bv geofamilie Janssen en dat Pa, Ma en de 3 kinderen allemaal onder hun eigen cache naam geopajanssen, geomajanssen enz. logt... dit gebeurt volgens mij nog regelmatig.. :thumbdown:

 

Voor mij blijft het een duidelijke zaak.. met een paar duizend caches in Nederland... waarom zou ik dan degene 'zoeken' die van mezelf zijn..? Wel gebeurd het regelmatig dat ik er een vind waarvan ik zou willen dat hij van mezelf was :dribble:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En wat vinden jullie er dan van als je een cache legt onder een algemene teamnaam bv geofamilie Janssen en dat Pa, Ma en de 3 kinderen allemaal onder hun eigen cache naam geopajanssen, geomajanssen enz. logt... dit gebeurt volgens mij nog regelmatig.. :thumbdown:

 

Voor mij blijft het een duidelijke zaak.. met een paar duizend caches in Nederland... waarom zou ik dan degene 'zoeken' die van mezelf zijn..? Wel gebeurd het regelmatig dat ik er een vind waarvan ik zou willen dat hij van mezelf was :dribble:

 

Tja ach, zolang ze niet het eremetaal opeisen zou het mij niet uitmaken (en het eremetaal eerlijk gezegd ook niet, maar ja daar zijn nou eenmaal wel echte liefhebbers voor en daarom zou ik het in dat geval wel storend vinden).

Het spelletje is nu eenmaal nogal flexibel van aard en als je naar de 'scores' wilt kijken, blijft het toch appels met peren vergelijken. Ikzelf heb een acocunt gewoon in mijn eentje, soms ga ik met niet-cachers op stap, en soms met andere cachers die dan onder hun eigen accountnaam loggen. Maar in het geval van teams die uit meerdere personen bestaan, bestaan de gevonden caches vaak uit een aantal caches die doo het hele team gevonden zijn, een aaltal door lid 1, een aantal door lid 2, enzovoort. In principe kunnen de diverse teamleaden ook tegelijkertijd los van elkaar gaan cachen en zo meer caches loggen dan iemand in zijn eentje kan loggen. Pa op zakenreis vindt een paar caches in het buitenland terwijl ma in eigen land gat cachen met de kids. Lijkt me prima denkbaar en er wordt volgens mij door niemand moeilijk over gedaan. Het is nu eenmaal niet als competitief spelletje opgezet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...