Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Al een tijd loop ik met plannen en cache op een (denk ik) interessante locatie te leggen.

Na wat voorwerk blijkt dat punt op zich nog steeds leuk, maar ze is slechts via 2 wegen te benaderen en die zijn eigenlijk beide, na ja, saai te noemen.

Het gaat dus om de locatie zelf.

Ik kan overwegen om de cache dan maar op exact de locatie te plaatsen, maar 1) er is dan entree (ik geloof 3 euro of zo) en B) ze is dan zeer beperkt in de week te benaderen in verband met openingstijden.

Even los van toestemmingen en dergelijke; is het gezien bovenstaande wenselijk de moeite te nemen en door te gaan of laat maar gaan?

Geplaatst

Ik denk dat wij hem over zouden slaan ... het ligt er een beetje aan waar je die entree voor betaald en voor wie je moet betalen, maar als wij met ons gezinnetje gaan cachen ga ik geen 12 euro (vier personen entree) betalen om een cache te mogen loggen. Kun je hem niet net buiten het "betaalgebied" leggen?

Geplaatst

Kijk eens bij dit lijstje van BaJo. Er zitten caches bij waar je toegang moet betalen, je kunt ook zien hoe vaak die worden bezocht.

Het is een keuze die jij maakt en daarna is het de keuze aan de cacher om de cache te doen of niet. Zo is één van mijn nearest not found de Dom. Nu ben ik daar al wel eens op geweest, maar voordat ik aan geocachen deed. En om even een puntje te scoren vind ik EUR 8,- een beetje duur.

Geplaatst

In Egmond aan Zee wilde wij een cache doen in het duin/natuur-gebied. Daar moest je ook €1,50 p.p. betalen om te mogen komen en dat heben we ook gedaan. Ik zou het even afwegen of de plek ook bezocht zou worden als er geen cache ligt, ik zou idd ook geen €3,- p.p. gaan betalen om alleen een cache te mogen loggen. Die van de Dom zou ik dan bijvoorbeeld weer wel doen, maar gewoon omdat het me leuk lijkt om hem te beklimmen.

Geplaatst

Ik vraag me af of je nog wel een cache ergens neer mag leggen, waar je entree voor moet betalen.

Ik meende dat het niet meer mocht.

Ooit is dit wel ter sprake geweest op het forum, want er ligt bijv. ook een cache in de dierentuin van Amersfoort.

Misschien kun je het nog vinden op het forum, wat er toen gemeld is.

Geplaatst (bewerkt)

Handig die bookmark van *BaJo*, maar een specifieke bookmark voor caches waarvoor je entree moet betalen lijkt me oon niet onhandig.

Dit draadje is een mooie aanleiding eens zo'n bookmark te maken. Bij deze dus:

http://www.geocaching.com/bookmarks/view.aspx?guid=42e9f621-2b76-4ac7-b6cd-bbb793b93d94

Ik probeer er zoveel mogelijk caches aan toe te voegen, compleet met entreeprijzen en openingstijden, maar houd me aanbevolen voor tips.

bewerkt door kdv
Geplaatst

Ik vraag me af of je nog wel een cache ergens neer mag leggen, waar je entree voor moet betalen.

Ooit is dit wel ter sprake geweest op het forum, want er ligt bijv. ook een cache in de dierentuin van Amersfoort.

Dit was ook mijn eerste gedachte. Met entree mag toch helemaal niet meer. :no::no:

Geplaatst

Dat klopt, daar is destijds een behoorlijke discussie over geweest.

Het resultaat ervan was dat de reviewers besloten dat er geen caches meer werden goed gekeurd waarvoor entree moest worden betaald.

Dierenpark van Amersfoort is een cache die stamt uit maart 2006.

Soms zie je wel dat de toegang op bepaalde dagen gratis is en andere dagen weer niet (bijvoorbeeld de Japanse Watertuin)

Entree betalen om bij een cachelocatie te komen vind je dus soms nog bij caches die voor 2006 gelegd zijn.

Ze worden echter niet meer goed gekeurd.

Geplaatst (bewerkt)

@kdv: Op/in Nationaal Park De Hoge Veluwe liggen er ook een paar (ik meen "Oude Beuk" en "Nature Pure" maar kijk maar even op de map).

Bedankt solletjes, ik heb ze gevonden en toegevoegd, en nog een derde ook: the tomb of the forest animals.

Entree betalen om bij een cachelocatie te komen vind je dus soms nog bij caches die voor 2006 gelegd zijn.

Ze worden echter niet meer goed gekeurd.

Jawel hoor, deze stamt bijvoorbeeld uit 2008 - of misschien ligt het aan het verschil tussen "goed keuren" en "goedkeuren" :)

bewerkt door kdv
Geplaatst (bewerkt)

Jawel hoor, deze stamt bijvoorbeeld uit 2008.

:blush: Inderdaad, ik zie het.

Voor mij een reden om dat eens na te vragen.

Toevoeging: Vraag gesteld aan een van de reviewers; ik laat hier later weten wat het antwoord is.

bewerkt door Sivota
Geplaatst

Als de cache op een plek ligt waar ik zonder cachen ook wel heen zou willen zou ik gewoon entree willen betalen.

Zo gaan wij dit jaar op vakantie naar de veluwe. En ik wil ook heel graag naar het nationaal park de hoge veluwe. De entree maakt me dan niet uit. Ik ga daar zeker 1 of meer caches doen.

Geplaatst

Als wij toevallig ergens komen waar een cache ligt, pikken we die mee, zoals enkele jaren terug in EuroDisney, maar we gaan geen entree betalen om een cache te kunnen doen.

Wij moeten voor een sms service bij onze caches ook geld vragen. Dat vind ik al spijtig. Als het gratis kon zou ik dat zeker aanbieden.

Het cachen op zich moet altijd gratis blijven. Lidmaatschap en donateur is een ander verhaal.

Geplaatst

Ik denk dat iedereen zelf wel kan bepalen of hij/zij geld wil betalen om een cache te kunnen loggen.

Als het maar duidelijk in de cache omschrijving is aangegeven.

Zelf zijn we ook op 'de Dom' geweest en ook op de Hoge Veluwe. Beide caches waren zeer de moeite waard.

Superstein

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...