Spring naar bijdragen

Lange Afstand Cache Route


Rovel

Aanbevolen berichten

bij het hebben afgelegd van alle routes

Geen slecht idee, want dan is dat een soort beloning voor de prestatie. Maar het moet een bonus zijn alleen voor hen die de hele route hebben afgelegd.

En hoe zorg je er nou voor dat zij die met de auto alle cache op zich hebben gedaan, zonder de route te volgen, die bonus niet krijgen (=niet vinden)?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Ik denk, dat dit in elke afzonderlijke route kan worden gerealiseerd, door de lokatie/coordinaten van de cache per traject onderweg door vragen ( o.i.d. ) te laten bepalen. Doordat de meeste trajecten toch over fietspaden etc. zullen lopen, lijkt het mij nog een hele klus om dit met de auto te doen.

En als met zo vele vragen die ik al in het forum heb gelezen, als er mensen zijn die caches alleen maar doen om te scoren, dan moeten ze dat toch lekker zelf weten. Het gaat om het spel en niet om de pegels. Als dat hun ultieme bevrediging is, so be it ( dat is Engels, hoop ik !)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

lijkt het mij nog een hele klus om dit met de auto te doen.

Deels mee eens. De cache zullen in de buurt van overnachtingsplaatsen komen te liggen en die zijn wel met de auto te bereiken. Anderszijds is het wel zo, dat er trajekten zullen komen, waarbij de locatie van de cache onderweg gevonden moet worden. Als we nu de aanwijzingen van de bonus-cache in die caches stoppen, dan zullen de auto-cachers deze niet kunnen vinden.

Het gaat om het spel, inderdaad. Maar er zullen ongetwijfeld van die cache jagers zijn die dat anders zien. Die zullen er de pest in krijgen dat ze die ene (bonus)cache niet kunnen scoren. En dat vind ik nou wel zo leuk. En dat zal deze route ook wel bijzonder maken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zit me net te bedenken hoe we de autobezitters een loer kunnen draaien. Hoe ze niet aan de eindcoordinaten kunnen komen.

 

Het is natuurlijk mogelijk om 2 vragen te maken die je alleen kan oplossen als je onderweg bent geweest. :huh:

 

Als alle deelnemers zo enkele vragen maken onderweg. Wordt het vrijwel onmogelijk om de tocht alleen met de auto te volbrengen.

Ik ben overigens toch aan het hersenspinselen over de tocht. De cache komt zowiezo in een autoluw gebied. en misschien wordt het nog wel leuker door enkele minicaches onderweg. of puzzels.

 

De hersenen draaien op volle toeren ;)

 

Je moet er wel wat voor doen.

 

Ook ENLARGE vindt ik wel wat overigens :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

waarom mensen uitsluiten die met de auto gaan. Misschien goed idee om aan de bonus cach te werken voor de fietsers. Wat mij betreft mag iedereen de cache doen.

Vraag?

Opzet fietsroute impliceert al enige uitsluiting. Is dit nog een vorm van discussie. Hoge Veluwe witte fietsen route is lopend dan wel met fietsje te doen. Anders kom je niet langs de goede bordjes. :o

Met geocaching vind ik persoonlijk dat het plezier op de eerste plek komt.

Willen mensen hun score omhoog halen best. Ieder heeft zo een reden om te lopen, te fietsen, met auto te doen, skeelers, paardjes, hondjes, dan wel elandjes ;)

Ik ben dus niet zo voor uitsluiting, wel voor bonus. En voor extra bonus als je de cach non stopt doet. :D

Het laatste is mijn freaky idee. Dus... De bestuurder van mijn luchtgekoelde bezem heeft al toezeggingen gedaan :eek:

Dat wordt zadel :huh:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Autogebruikers uitsluiten? Dat wordt dan net zo'n hetze als tegen rokers.

 

Je hebt nu eenmaal mensen die met een auto wel bij een cache kunnen komen maar niet op een fiets of lopend. Dat zijn geloof ik gehandicapten enz. Of zullen we direct maar in de cachebeschrijving zetten dat gehandicapte cachers niet welkom zijn?

 

GRTZ

 

Kruimeldief :DAnd always remember the last words of my grandfather, who said, "Shit! A truck!"

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tja, ik vond het ook al wat stil. Ben erg benieuwd waar het Lex en Leo team gaat eindigen, want dan kan ik ( eventueel ) aansluiten. Ben al driftig bezig om rondom Bilthoven en dan naar jouw toe op de kabouter kaarten een mogelijke route uit te stippelen. 1 ding weet ik al zeker, Hoenderloo ga ik niet halen. Afhankelijk van mijn startpunt zal ik waarschijnlijk maximaal kunne uitkomen in de omgeving van Scherpenzeel/Lunteren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 ding weet ik al zeker, Hoenderloo ga ik niet halen. Afhankelijk van mijn startpunt zal ik waarschijnlijk maximaal kunne uitkomen in de omgeving van Scherpenzeel/Lunteren.

 

Mijn start zou ongeveer driebergen zijn.

Heb je daar iets aan. Ik woon in Utrecht. Mag ook nog wel iets naar NO. Op kaart van Rovel staat Dwarreltje wel erg oostelijk getekend. Hoenderloo is meer naar NO.

Je kan mij persoonlijk mailen voor overleg. Via mail van mijn profile. PB hier is snel vol... dus.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oekaze:

Ik heb een route in mijn hoofd, waarvoor het noodzakelijk is dat Kruimeldief zijn route eindigd bij de Sbb schuur buiten Elp en dat Twinlife zijn route kan laten beginnen ten westen van het Zuidlaardermeer.

ik vind het prima,ik hoor het wel als het mijn beurt is

heb wel een route in gedachten en die kan ook langs het zuidladermeer.

 

 

twinlife (die wacht z'n beurt gewoon af)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb er lang over nagedacht, maar ik kan niet wennen aan de naam ENLARGE.

Ten eerste is de volledige naam te lang, en te lang gemaakt met het doel er een woord van te maken. Het woord zelf vind ik weinig connectie hebben met de route. En het is een engels woord.

Dus zou ik het liefste niet met die naam doorgaan.

Maar wat dan wel? De naam die we hebben, LACR is kort en bondig en nog uit te spreken ook.

Ik heb veelvuldig zitten husselen met de eerste en tweede letters van de woorden die in aanmerking kunnen komen om in de naam te worden opgenomen: eerste, nederlandse, lange, grote, afstand, fiets, cache, geocache, route, pad, estafette, trajekten. Maar iets behoorlijks kan ik er niet van bakken.

Omdat ik dus geen alternatief kan aanbieden, wil ik aan iedereen de keuze voorleggen welke naam het wordt::

ENLARGE (Eerste Nederlandse Lange Afstand Route voor Geocaching Estafette).

of

LACR (Lange Afstand Cache Route)

of

LAFCR (Lange Afstand Fiets Cache Route)

 

De meeste stemmen…

Of er moeten nog originele ideën komen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...