Spring naar bijdragen

Lezen Cache Beschrijving


masterchef

Aanbevolen berichten

Het is toch van de zotte dat IK als cache legger evt mijn cache zou moeten aan passen omdat de cacher niet leest.

Dit lijkt mij de omgekeerde wereld.

Dit is inderdaad de omgekeerde wereld, maar helaas misschien wel nodig om de cache op die plek te kunnen behouden. Op één van de bovengenoemde manieren er een mini-multi van maken lijkt wel een hele mooie manier om mensen langs het bedoelde pad te laten lopen. De enige mensen die je daar nog niet mee bereikt, zijn de mensen die de eindcoördinaten van multi's en mysteries van anderen overnemen...

 

Een andere die er nu vanaf 13-11-09 ligt en wel een PM cache is is sinds dien 65 keer gevonden. Oja voor de laatste moet je 1 km heen en 1 km terug lopen...

...Waar gaat het nou mis dan? Mijn conclusie PUNTJES!!

Je zou er natuurlijk ook een PM cache van kunnen maken, maar ik vraag me serieus af of premium members wel de cache pagina lezen en niet-premium members dat niet doen. Eerlijk gezegd denk ik dat er genoeg premium members zijn die ook hoofdzakelijk voor de puntjes gaan.

 

Ik zit er nu aan te denken om de titel van de cache te maken GA NIET VIA HET ERF EN PARKEER NIET OP HET ERF

Dit lijkt mij de minst ingrijpende oplossing. Als ze het dan nog niet lezen... :beerchug:

 

Succes

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Een andere die er nu vanaf 13-11-09 ligt en wel een PM cache is is sinds dien 65 keer gevonden. Oja voor de laatste moet je 1 km heen en 1 km terug lopen...

...Waar gaat het nou mis dan? Mijn conclusie PUNTJES!!

Je zou er natuurlijk ook een PM cache van kunnen maken, maar ik vraag me serieus af of premium members wel de cache pagina lezen en niet-premium members dat niet doen. Eerlijk gezegd denk ik dat er genoeg premium members zijn die ook hoofdzakelijk voor de puntjes gaan.

 

Van de laatste 4 founds zeggen er 3 dat ze eerst de verkeerde route (ik neem aan dus het erf) hebben genomen. Laten dat nou net allemaal premium members zijn... :beerchug:

Misschien moet je er juist een cache van maken die NIET voor premium members is?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zit er nu aan te denken om de titel van de cache te maken GA NIET VIA HET ERF EN PARKEER NIET OP HET ERF

 

Ik zal even uitleggen hoe ik tot vorige maand gecached heb. Tot vorige maand had ik een e-trex. Daar heb ik de caches als waypoints ingezet. Je kunt daarin zo uit m'n hoofd 12 karakters kwijt voor de titel en 60 voor het commentaar.

Cachen ging op twee manieren:

1) Ik doe een cachedag: Ik zoek uit welke caches ik ga doen, draai de beschrijvingen uit en de een of meer mooie multies.

2) Ik ga fietsen (mij GPS heb ik in eerste instantie gekocht als luxe fietskaart) Dan zet ik mijn GPS vol met traditionals van de omgeving waarin ik kan fietsen. In de naam komt dan de GC code (min de letters gc) een letter voor de grote van de box een cijfer van 1 tot 9 voor de moeilijkheidsgraad, hetzelfde voor het terrein en wat er dan nog beschikbaar blijft, de titel van de cache. In het commentaarveld zet ik zoveel tekst van de hint als mogelijk is en daarna, als er nog ruimte voor is, de naam van de cache.

Als ik dan langs een cache rijd, ga ga ik toch even kijken of ik hem kan vinden. Dan heb ik dus alleen het coordinaat mij me, waarschijnlijk de hint, en maar een heel klein stukje van de cachenaam. Thuis gekomen vind ik het dan wel altijd interessant om te de cachepagina van de gevonden caches te lezen. Da's dan inderdaad te laat voor het lezen van aanwijzingen hoe je bij een cache moet komen (daar moet ik dan gezond verstand voor gebruiken) en ook te laat om te beseffen dat dat "krot" op een tiental meters van de cache een hele interessante geschiedenis had. Dat zijn de risico's van met weinig informatie op pad gaan.

 

Conclusie: Zelfs als je de cache "Ga niet via het erf" noemt kun je er niet zeker van zijn dat mensen dat lezen.

 

Tc

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Misschien doen wij het dan toch helemaal verkeerd, maar wij lezen alle cachebeschrijvingen VOOR we op pad gaan en opmerkingen en/of parkeercoords e.d apart op een papiertje noteren.

Nee hoor, ik ben gewoon te lui om die honderden* caches waar ik eventueel langs zou kunnen komen door te lezen. Dat heeft de bovengenoemde consequenties en die neem ik dan ook voor lief.

 

* Als ik voor de lol een stukje ga toeren, bepaal ik mijn route onderweg op basis van wat er ter plekke leuk uitziet. Voorbeeld: Links Paadje langs riviertje => Laat ik eens links afslaan. Op die manier weet ik dus ook niet van te voren welke caches ik tegen zal komen, en laad ik voor het gemak een heel gebied in de GPSr.

 

Tc

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Waar gaat het nou mis dan? Mijn conclusie PUNTJES!!

 

Wel vreemd om af te katten op puntjes jagers.

in zijn log van 13 mei staat het volgende

 

An diesem Tag verließen wir um 07.30 Uhr aus Swifterbant.

An diesem Tag wir 85 Caches gefunden haben.

An diesem Tag haben wir 518 km gefahren.

An diesem Tag waren wir am 21.45 Uhr wieder zu Hause.

 

85 caches op een dag, is dat geen punten jagen dan?

 

(trouwens wel een kunst hoor, petje af)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Even voor de goede orde; Wij zijn degene die deze cache hebben gelopen op 13-06 en in eerste instantie het verkeerde pad hebben gekozen. (Dus een stukje op het erf gelopen)

Wij vinden het ook niet fijn voor de bewoners die vlak bij een cache wonen, dat zij overlast hebben. Reden voor ons om zo sneaky mogelijk te doen en bij voorkeur niet gezien te worden door omstanders/bewoners.

Hoe kan het dan verkeerd gaan? Wij hebben gewoon niet goed opgelet, de cachepagina niet (goed) gelezen, en in een gesprek met de bewoner onze excuses aangeboden.

Wat kan er veranderd/verbeterd worden? Een kleine multi van maken, Op een andere plek leggen, Misschien nog aangeven dat je het pad aan de RECHTERKANT van de sloot moet hebben? Dit pad is niet duidelijk te zien. verder weten wij het ook niet.

Als je bij de cache aankomt gaat de hond van het betreffende perceel toch blaffen. Die ziet ons of die ruikt ons, dus we zijn bang dat deze overlast blijft.

 

Hopelijk wordt dit probleem goed opgelost.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Is het niet zo dat je ook bij een tarditional een parkeer coordinaat kunt opgeven?

 

Er een multi van maken, en het een stuk verderop laten beginnen zou wellicht wel kunnen helpen.

Maar helemaal voorkomen dat er niet bedoelde wegen worden gevolgd kun je nooit.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik denk ook dat een multi de beste oplossing is.

Ik heb zelf ook een PQ gedefeinieerd waar enkel trads in zitten. Als ik die in mijn gps laad en hier mee ga cachen, dan heb ik vaak ook geen beschrijvingen en/of hints bij me. Enkel de coordinaten. In principe hoeft dat ook niet, omdat je bij een trad aan de coördinaten genoeg hebt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb mij voorgenomen als dit ooit met een cache van mij zou gebeuren, ik dan geheel naar voorbeeld van deze cache owner zou handelen: GCW7Q4.

Niet leuk voor je cache, niet leuk voor alle cachers die je cache nog hadden willen bezoeken, maar ja, als het echt moet, dan moet het maar ...

Greetz Bloodwoosj.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zit er nu aan te denken om de titel van de cache te maken GA NIET VIA HET ERF EN PARKEER NIET OP HET ERF

 

Gr. Masterchef

PS misschien moeten we gewoon lege pagina's aanbieden zonder info bij een tradi is het probleem ook opgelost. ;)

Noem de cache GOED LEZEN!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja dan wordt het duidelijk. ;)

GOED LEZEN nr 1, GOED lezen nr 2, GOED LEZEN nr 3,GOED LEZEN nr 4, GOE...........

:blush:

bewerkt door MariSun
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...