Spring naar bijdragen

Lezen Cache Beschrijving


masterchef

Aanbevolen berichten

Het gaat in dit draadje direct om GC25FD2, maar ik denk dat Masterchef dit in het algemeen bedoeld. Wij hebben de bedoelde cache al heel vroeg gelogd, al voor dat de waarschuwing in de beschrijving was opgenomen. Zoals bij zoveel caches geldt hier ook: Gebruik je gezonde verstand, ga niet over prive terrein als dat niet uitzonderlijk is vermeld! In het uitzonderlijke geval dat wij geen cache beschrijving bij ons hebben, en we weten niet zeker of we het gebied mogen betreden doen we het ook niet.

Wij gaan graag paperless op pad, en weten dan ook vaak niet waar we die dag uit komen. Wij hebben hiervoor niet de goedkoopste maar in onze ogen wel een van de meest efficiëntste manieren gekozen: Alle caches in Nederland (zo'n 9500), plus beschrijvingen laten bijhouden in gsak en periodiek als tourguide in de Garmin Zumo 550 opslaan. Met deze methode heb je gewoon alle gegevens altijd bij je, inclusief de beschrijving, hints en laatste logjes.

Maar ik blijf er toch bij, gebruik je verstand!

Aan de andere kant kan ik me voorstellen dat er mensen zijn die een andere hobby hebben dan wij geocachers, die laten ergens op een rustige plek een enorm complex bouwen en worden zowat dagelijks gestoord door een stelletje maniakken die een spelletje spelen. Die mensen hebben die plek ook alleen maar uitgezocht omdat ze daar in rust willen wonen. Ook al loop je de cache zoals Masterchef hem heeft bedoeld dan kan je gespot worden door de mensen die daar wonen.

Ik denk dan ook dat als we dit spel willen blijven spelen dat wij (zoekers en leggers) , rekening moeten blijven houden met mensen die dit spel niet spelen. Als er omwonenden van een cache blijven klagen over overlast van zoekende cachers moet je in mijn ogen als maker de cache opheffen.

En zeg nou zelf Masterchef, je hebt al zoveel succesvolle caches in en rond de polder dat het niet zo'n probleem is om er eentje iets eerder te archiveren.

 

Mvrgr CeciKla

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Het is toch vanzelfsprekend dat je niet klakkeloos het erf van een ander opgaat, dat je je auto niet parkeert voor een uitrit of poort of wat dan ook???

Paperless cachen is wat mij betreft dan ook geen excuus om je gezonde verstand maar niet meer te gebruiken.

Wij cachen ook paperless, maar met de hele beschrijving in de Colorado.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

85 caches op een dag, is dat geen punten jagen dan?
Tja zo zou je het kunnen zien maar voor mij was het de beleving van de dag en de omgeving. Voor deze dag zit een planning van ruim 2 weken. En ja alles is gelezen en alle belangrijke punten zijn op papier gezet om zo niet de fout in te gaan.

 

En NEE ik cache niet voor de puntjes, maar voor de beleving en de plekjes waar ik anders niet kom. En ik probeer nog wat te leren van de cache die ik doe.

 

Maar om terug te komen op mijn vraag.

We leven dus echt in een omgekeerde wereld. Maar toch frappant dat bijna iedereen de makkelijke optie kiest maak er een multi van!

Laat ik dat nou niet gaan doen. Want zo is deze cache niet bedoeld.

 

Hopelijk wordt dit probleem goed opgelost.
Ja het word wel op gelost deze staat nu op niet te doen en over 1,5 mnd zal deze in het archief verdwijnen met dank aan de mensen die niet gelezen hebben.

 

Komt dit misschien ook door het paperless cachen?
Ik denk dat hier wel een behoorlijke oorzaak ligt. Maar ja wat doe je aan de nieuwe ontwikkelingen?

 

En zeg nou zelf Masterchef, je hebt al zoveel succesvolle caches in en rond de polder dat het niet zo'n probleem is om er eentje iets eerder te archiveren.
Ik vind dat wel erg want ik neem tijd en moeite voor een leuke cache. En mijn insteek is dat een cache minimaal een 1/2 jaar er ligt.

 

Nou dan nog maar de vraag hoe kan ik iemand de cache pagina laten lezen die bij een Tradi hoort?

En het omzetten naar een ander cachtype is geen optie!

Kom maar op met jullie goede ideeen :dribble:

 

Masterchef

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik cache traditionals ook paperless en weet daarvoor een oplossing: het parkeercoordinaat en/of tussenpunt. Als dat bij de additional waypoints zit dan zie ik dat mooi op de kaart van de GPS en zal ik gaan zoeken naar waypoints en niet naar geocaches. Bij "dichtsbijzijnde volgende" zie je dat niet, maar zo wordt je alle kanten uit gestuurd en een handige cacher doet het dus niet zo maar kijkt op de kaart.

 

Nu zal je natuurlijk nog de malloten overhouden die zich nergens iets van aantrekken, maar daar is weinig tegen te doen.

bewerkt door Goedweerloper
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha Masterchef,

ik heb de cache gelogd nadat de opmerking boven de cache is geplaatst. Duidelijk te zien dus het lijkt mij dan ook niet meer dan logisch dat je je als cacher daaraan houdt.

Daarnaast, op de bijna cache-locatie is het overduidelijk welk pad je moet nemen. Met een beetje boerenverstand wat wij hier allemaal toch wel zullen hebben lijkt het mij absoluut niet moeilijk je naar het juiste te punt te begeven VIA het juiste pad.

Iedereen blij: de buren, de cacher maar vooral de maker ervan.

Maar goed, ik zal wel te simpel denken. Als ik je goed heb begrepen gaat hij in het archief. Jammer, het was een leuke plek om ook eens te komen.

 

Oh ja... nog een tip.

 

Plaats een foto bij de cache met een ENORM GROTE RODE PIJL, dat is het 'startpunt', het begin van het juiste pad, op het punt waar je ook je auto kunt parkeren. Mocht het niet genoeg zijn, misschien kun je zelf een bordje met pijltje maken en die daar in de grond zetten, dames en heren medecachers, HIER beginnen...... Maarja of iedereen dan nog snapt wat je bedoelt.

 

In ieder geval heel veel succes!

De Bu(n)gels

bewerkt door De Bu(n)gels
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jammer, dat hij om deze reden het archief in gaat, had hem klaar liggen om dit weekend te gaan doen, maar gelukkig liggen er nog genoeg :dribble: , toch raar, wel begrijpelijk, dat de goede onder de kwade moeten lijden. :dribble: je gaat toch niet over iemands erf heen denderen??De mentaliteit van tegenwoordig en dat heeft niets alleen maar met de jeugd van tegenwoordig te maken. Ik zou veels te bang zijn om een waakhond aan m'n broek te krijgen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maar om terug te komen op mijn vraag.

hoe kan ik iemand de cache pagina laten lezen die bij een Tradi hoort?

Het is gewoon niet mogelijk om te verplichten de pagina te lezen. Helaas, het zij zo...

Dan moet je het in de hint verwerken, die wordt 9 van de 10 keer wel gelezen...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...