Spring naar bijdragen

Lezen Cache Beschrijving


masterchef

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

 

Hoe kan ik een cacher een pagina van een tradi laten lezen??

 

Waarom deze vraag, nou in een van mijn caches staat duidelijk dat er een bepaald pad genomen moet worden.

Nu blijkt doordat veel cachers de tradi's gewoon in de gpsr pompen. Dit niet gedaan wordt.

 

Hoe kan ik er dus voor zorgen dat dit wel gedaan wordt?? En zo deze cache kan behouden en niet binnen een korte periode in het archief moet.

 

Met geogroet Masterchef

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Je kunt er een eenvoudige multi van maken, zodat ze persé bij dat pad moeten beginnen.

 

Ik zie zo gauw geen andere oplossing, er wordt inderdaad veel in de gps'sen gepompt en daar doe je volgens mij heel weinig aan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Er staat dus geen enkel verkeersbord in de buurt? Geen algemeen bekende boom? Geen lantaarnpaal? Want dan kun je al werken met kleur of naam of code, daar een bepaald getal van maken, evt wat optellen/aftrekken en voilá, je hebt een mini-multi

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoe kan ik een cacher een pagina van een tradi laten lezen??

Waarom deze vraag, nou in een van mijn caches staat duidelijk dat er een bepaald pad genomen moet worden.

Nu blijkt doordat veel cachers de tradi's gewoon in de gpsr pompen. Dit niet gedaan wordt.

 

Zet dat in de hint. Die wordt vrijwel altijd wel gelezen.

 

Tc

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een multi er van maken is geen optie want er is weinig in de buurt om wat mee te doen.

 

Masterchef

Je kunt in ieder geval de schijn van een multi geven. Laat ze via het WP naar de stuw lopen en laat daar een projectie maken met de cijfers die je op de stuw vind. Eventueel wordt dat een projectie van 0 meter. De teksten van multi's worden altijd gelezen, bij traditionals waarschijnlijk vaak niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is jammer dat je bij een tradi. altijd het coordinaat bovenaan de pagina moet zetten, anders had je daar het via punt neer kunnen zetten, en dan het coordinaat van de cache handmatig in laten voeren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is toch té gek voor woorden, dat een traditional niet gelezen wordt. Waar gaat het cachen nu eigenlijk om, toch om nieuwe, leuke, mooie, aparte, weet ik veel wat voor plekjes te zien, het gaat toch niet alleen om de puntjes. En de cachelegger besteedt toch ook aandacht aan de pagina en probeert er iets leuks van te maken, het minste, dat je dan kunt doen is dit even te lezen. Misschien dat, als je het dik rood op de pagina aangeeft, dat er dan naar gekeken wordt, maar eigenlijk zou dit niet nodig moeten zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik gooi mijn Oregon 550 ook vol met tradi's, multi's en Mysti's. Ik lees altijd de info bij de cache want om er wat van op te steken is altijd leuk.

Bij de cache zal ik niet lukraak door de bosjes lopen, ik hou altijd de omgeving in de gaten... zonde als deze gesloopt wordt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik kom in het buitenland vaker traditionals tegen waar de parkeercoördinaten boven aan de pagina staan en er vervolgens een of meerdere via punten gegeven worden.

Weet niet of dit geheel volgens de regeltjes is maar het werkt wel.

 

evion

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De tradi laten zoals deze nu is of hier een unknown of multi van maken, iets anders zit er volgens mij niet op als je de cachers via een bepaald pad naar de cache wilt laten lopen. Mogelijk kun je de coördinaten van de cache op of nabij het begin van het te nemen pad plaatsen (filmkokertje, plaatje met eindcoördinaat) op een voor cachers zeer herkenbare plek, is een strip (i.e. drampex) of fotocache een optie?

 

Wat betreft het lezen van de tekst van de cache (ongeachte het type) dat doe ik altijd wanneer ik de coördinaten in de GPS zet. En nogmaals als ik vast kom te zitten bij een tradi of unknown of bij de start van een earthcache of multi. De hint gebruiken om een pad aan te geven werkt niet voor mij. Alleen wanneer ik na lang zoeken de cache niet kan vinden vertaal ik de hint in het veld. Een verwijzing naar het te nemen pad zal mij dan ook niet of te laat bereiken wanneer hier de hit voor wordt gebruikt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo allemaal,

 

Het is toch van de zotte dat IK als cache legger evt mijn cache zou moeten aan passen omdat de cacher niet leest.

Dit lijkt mij de omgekeerde wereld.

 

Als legger steek je-

  • tijd
  • energie
  • passie
  • geld
  • en nog veel meer

In deze mooie hobby, maar door dat er niet gelezen wordt.

Ik heb momenteel ca. 175 caches gelegd. En ik merk aan alles dat men voor de puntjes gaat. want mijn moeilijke puzzels en multi's worden bijna niet gedaan. Maar een serie van 13 stuks waarbij je de hele polder door moet rijden gaat als de bliksem.

 

De cache waar het hier om gaat heeft in 1,5 mnd 88 founds op geleverd en is ca 200 meter heen en 200 meter terug. Een andere die er nu vanaf 13-11-09 ligt en wel een PM cache is is sinds dien 65 keer gevonden. Oja voor de laatste moet je 1 km heen en 1 km terug lopen.

 

Waar gaat het nou mis dan? Mijn conclusie PUNTJES!!

 

En voor de duidelijkheid er staat boven aan de pagina het volgende;

 

LET OP!!

GA NIET VIA HET ERF MAAR LOOP LANGS HET WATER OVER HET BOSPAD VIA WP N52 34.559 E5 47.657

 

Ik zit er nu aan te denken om de titel van de cache te maken GA NIET VIA HET ERF EN PARKEER NIET OP HET ERF

 

Gr. Masterchef

PS misschien moeten we gewoon lege pagina's aanbieden zonder info bij een tradi is het probleem ook opgelost. :beerchug:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...