Spring naar bijdragen

Brandnetel Cachen


Broosha

Aanbevolen berichten

En mocht je dan toch aangevallen zijn door een kudde brandnetels, geeft de volgende link een paar tips.

 

Succes.

 

http://www.omaweetraad.com/tipview.php?rub...andnetel%20jeuk

 

;) "Plas over de plek met jeuk heen..." Tijdens het loggen van het voornoemde brandneteleiland zwiepte me een netel in de nek.... ik zie me al proberen..... :lol1:

 

Ons is gebleken dat naast alle huismiddeltjes ook de meeste anti-muggen spullen, met name azaron (mag ik hier wel een merknaam noemen :o ), heel aardig helpt tegen brandneteljeuk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

In voortuin caches kom je raar of zelden brandnetels tegen hoor :o

 

 

Ik heb geen cache in m'n voortuintje, maar wel heel veel brandnetels.

Toch eens gaan nadenken over het verstoppen van een doosje dan.

Waarom heb ik daar nu niet eerder aangedacht, worden ze vanzelf platgetrapt ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een ander iets wat de topicstarter aanroert en wat ons wel hogelijk irriteert is het zwerfafval dat je veel ziet, zelfs in de mooiste bossen zie je nog plastic zakjes en zo.

Kijkj en daar helpen manshoge brandnetels nou weer tegen :o

Link naar opmerking
Deel via andere websites

;) "Plas over de plek met jeuk heen..." Tijdens het loggen van het voornoemde brandneteleiland zwiepte me een netel in de nek.... ik zie me al proberen..... :lol1:

 

Simpel, Flesje meenemen. Netjes zonder morsen vullen met urine, om het vervolgens in je nek te gieten.

 

Life IS simple :o

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bestaat resistentie tegen brandnetels?

 

Ik maak me misschien wijs dat ik “vroeger” voordat ik door het cachen veel met brandnetels in aanraking kwam, slechter tegen brandnetels kon. Ik had toen als ik werd geprikt ook bultjes. Tegenwoordig heb ik dat niet meer. Ik heb geen bultjes meer en de jeuk is ook vrij makkelijk te negeren.

 

- als het waar is dat je resistent kan worden tegen brandnetels, dan zou geocachen in brandnetelveldjes de beste remedie zijn tegen brandneteljeuk.

 

Zilvervloot.

bewerkt door Zilvervloot
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Simpel, Flesje meenemen. Netjes zonder morsen vullen met urine, om het vervolgens in je nek te gieten.

 

Life IS simple :o

 

Had ik me toch ook wel bedacht, maar.... dan PLAS (werkwoord) je niet over de jeuk heen..... Misschien neem ik dingen te letterlijk ;) .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

azijn werkt inderdaad prima. Bij een parfumerie zaak kun je van die kleine lege navul flesjes met verstuiver kopen met een mine trechtertje. Deze kun je makkelijk in je (rug)tas stoppen. Verder heb ik ook gemerkt dat ik er weinig tot geen last meer van hem omdat ik er al heel veel mee aanraking ben gekomen. Dus dat je er minder gevoelig voor zou worden zou goed kunnen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

In voortuin caches kom je raar of zelden brandnetels tegen hoor :o

 

 

Ik heb geen cache in m'n voortuintje, maar wel heel veel brandnetels.

Toch eens gaan nadenken over het verstoppen van een doosje dan.

Waarom heb ik daar nu niet eerder aangedacht, worden ze vanzelf platgetrapt ;)

 

Gaat niet werken. Er is maar 1 manier om definitief van brandnetels in je tuin af te komen.

 

Verhuizen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...

Brandnetels hebben wel een groot nadeel, ze vertonen erg snel cachepaadjes.

voordeel is dan weer dat ze zich erg snel herstellen(dag of 2).

 

remedie tegen brandnetels? meer interesse in de cache(koppigheid) dan in brandnetels(ontkenning) :thumbup:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...