Spring naar bijdragen

Open Street Maps Via Mapsource Naar Garmin Overzetten


emiledk

Aanbevolen berichten

Hoe zit het met de maximaal drie keer naar je gps sturen van de kaarten?

Ik heb daar nog nooit van gehoord. Waar heb je dat vandaan? Is dat nieuw beleid van Garmin bij de nieuwere kaarten?

 

Maar als ik dan de OSM-kaarten van Frankrijk en Spanje wil laden, moet ik dan ook weer de wandelkaart en de fietskaart erbij laden? Of kan dat wel weer als ik weer in Nederland ben en weer wil cachen?

Als je op vakantie enkel de OSM kaarten nodig hebt, dan hoef je de andere kaarten niet te laden. Na thuiskomt kun je dan de wandel- en fietskaart weer laden.

Maar je kunt natuurlijk ook een tweede geheugenkaartje kopen en daar de OSM kaarten zetten.

bewerkt door Peetee
Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Tja, hoe ik nu weer bij die maximaal drie keer kom... ik dacht dat ik dat ergens was tegengekomen, maar wáár....... geen idee meer. Ik heb de website van Onroute afgezocht en gekeken op forum.gps.nl, maar ik denk dat dit een geval was van de klok hebben horen luiden etc. Goed idee van die microkaart, die kan ik nog wel even aanschaffen.

Frankrijk en Spanje, here we come.....

Veel dank voor het advies!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Graag gedaan.

 

Nog even over die drie keer:

Je koopt de kaarten voor een bepaalde gps. Of anders gezegd: je unlockt ze voor die ene gps.

In principe zou het dus kunnen gebeuren dat je nieuwe kaarten zou moeten kopen als je gps stuk gaat en niet gerepareerd kan worden. Maar dat zou natuurlijk erg sneu zijn, en dat is volgens mij daarom ook niet het geval.

Volgens mij kun je dan namelijk contact opnemen met Garmin om de unlockcodes van de kaarten over te zetten naar de nieuwe gps.

Misschien is dat hetgeen dat maximaal 3x kan.

bewerkt door Peetee
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja! Zoiets kan het best zijn, ik denk om te voorkomen dat je één keer de kaarten aanschaft en ze vervolgens bij Jan en alleman op de gps gaat zetten.

bewerkt door Cernunnos
overbodige quote verwijderd
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...
Aha, dank julliewel, dat ga ik zo meteen proberen, na het grasmaaien ;) . Maar als ik dan de OSM-kaarten van Frankrijk en Spanje wil laden, moet ik dan ook weer de wandelkaart en de fietskaart erbij laden? Of kan dat wel weer als ik weer in Nederland ben en weer wil cachen? Hoe zit het met de maximaal drie keer naar je gps sturen van de kaarten?

 

Ik heb zelf de Oregon 300 en laad de OSM kaarten op de memory chip. De originele kaarten laat ik gewoon staan via de mapsource tool.

 

Gewoon de .img van de OSM site keihard op de memorychip zetten zonder mapsource te gebruiken (USB_drive) . Bij het opstarten zie je dat ie herkend word en je hebt dan een gratis routable map.

Imiddels heb ik diverse landen erop staan en welke ik niet gebruik een andere ext gegeven zodat ik ze niet steeds hoef te laden maar alleen te hernoemen naar de .img.

 

Hoop dat het je een beetje helpt.

 

groeten

 

Frank

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...

Wij, SolidRock777 en Lighthouse777, gaan binnenkort naar Portugal.

Natuurlijk hebben wij ook gehoord over de OpenStreetMaps. We hebben een prima beschrijving gevonden en wilden vanavond aan de slag, maar lopen gelijk bij de link, http://garmin.na1400.info/routable.php, vast. We komen niet verder en steeds moeten we internet explorer weer opnieuw opstarten. Zo komen wij dus nooit bij de kaarten. Klopt die link nog wel (ook gezocht via google) of zijn er problemen als je probeert de site met internet explorer te openen? We zijn al even bezig, dus balen nu wat ... kan iemand ons op weg helpen?

Alvast bedankt!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

Even terug naar het topic van dit draadje: Weet iemand een truc om de naam van de gemaakte kaart in Mapsource te wijzigen?

Want anders wordt de oude kaart overschreven als je een andere maakt. Ze heten namelijk allemaal "OSM World Routable".

Wie weet raad?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De naam van de kaart wordt tijdens het samenstellen van de kaarten in de diverse bestanden gezet. Wellicht dat er externe tooltjes zijn die dit nog kunnen aanpassen. Je kunt maximaal 50 kaartdelen tegelijk selecteren op de eerder genoemde site. Dit zou voor niet-wereldreizigers voldoende moeten zijn :)

 

De eerder genoemde site werkt inderdaad niet op internet explorer. Ik dacht dat dit gemeld werd, maar helaas laadt de pagina niet. Of lijkt internet explorer een beetje vast te lopen. Nja, goede reden om eens een andere browser te proberen....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Met Google-Chrome lukte het inderdaad wel, maar de kaarten van Portugal vielen erg tegen.

Die hebben we er dus maar niet op gezet.

Gelukkig heeft Haakmeer ons geholpen, zodat we op één van onze Garmins een goede kaart hadden we Portugal - Spanje.

Dit bleek toch wel heel handig te zijn en zo hebben we tijdens onze vakantie in Portugal (en ook Spanje) 40 caches gevonden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 weeks later...

De site werkt wel met Internet Explorer 6, 7 en 8 maar omdat de JavaScript in IE erg langzaam is duurt het erg lang voordat de vierkantjes op de kaart verschijnen. Ik denk dat IE9 beter zal werken, MS heeft voor die versie een snellere JS engine beloofd. Overstappen op een browser die wèl standaarden volgt, zoals Firefox, Opera en Chrome, is zowieso wel een goed idee. :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

Even ene vraagje.

Ik ben misschien blod, maar dat ben ik ook.

 

Ik heb de eerste stappen prima doorlopen.

Alles via email binnengekregen en daarna gaat er iets fout.

Ik kan alles in mijn download terugvinden en dan krijg ik het install-programma.

Echter vind ik niet meer terug waar alles geïnstalleerd is.

 

Weet iemand wat ik misschien fout doe en hoe ik dit op kan lossen??

 

Vanmiddag krijg ik mijn GPS, eeen Etrex Legend Hcx en dacht alvast wat voorwerk te doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...