Spring naar bijdragen

Open Street Maps Via Mapsource Naar Garmin Overzetten


emiledk

Aanbevolen berichten

Suzan, tot zover is kennelijk alles goed gegaan. De kaart installer voor MapSource maakt geen nieuw menuitem aan, het verteld alleen MapSource (in de Windows Registry) waar de kaart op de hardeschijf staat.

 

Als je nu MapSource start kunnen er twee dingen gebeuren:

- Je vind een pull-down lijst met geinstalleerde kaarten in de menubalk van MapSource. Selecteer de OSM Routable kaart.

- Er is maar één kaart geinstalleerd en de OSM Routable kaart is automatisch geselecteerd.

 

Zoom nu uit naar 3000km. Als het goed is zie je ergens in het grijze grid een paar lichtgekleurde rechthoekjes. Zoom daarop in en je ziet de kaartdetails langzaam verschijnen.

 

Veel plezier met je nieuwe Etrex en OSM kaart!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...
ReizenReizen

best emile

tot het ophalen van de kaarten gaat alles goed, ze staan op de pc, maar krijg ze niet in mapsource

bij mijn mapsource staat er naast de in/uitzoomtekens niets. bij het voorbeeld "osm world routable"

ik kan dus mijn kaarten niet invoeren in mapsource

is daar een oplossing voor

alvast bedankt

 

bernard

  • Top! 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je kunt altijd de zip-file downloaden ipv de mapsource exe.

 

De zipfile kun je uitpakken en de inhoud gmapsup.ing (of zoiets) kopieren naar je GPS (evt. hernoemen, zolang de extensie maar img is). Let wel op de directory. Ik weet even uit mijn hoofd niet welke dat is op de gps (of sd kaart), maar er staan meer img bestanden in. (basemap bv)

 

De mapsource exe gaat er vanuit dat mapsource c:\garmin gebruikt!

 

Jan

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 5 weeks later...

Ik heb inmiddels een aantal keren een aanvraag gedaan op de site http://garmin.na1400.info/routable.php . Mijn e-mailadres ingegeven maar ik krijg steeds de melding dat er nog X aanvragen in de wachtrij staan. Van de week waren dat er ruim 960 en nu meer dan 1100. Heeft iemand dezelfde ervaring? Of doe ik iets verkeerd?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb inmiddels een aantal keren een aanvraag gedaan op de site http://garmin.na1400.info/routable.php . Mijn e-mailadres ingegeven maar ik krijg steeds de melding dat er nog X aanvragen in de wachtrij staan. Van de week waren dat er ruim 960 en nu meer dan 1100. Heeft iemand dezelfde ervaring? Of doe ik iets verkeerd?

Je doet niks verkeerd. Er zijn gewoon meer aanvragen dan de server kan verwerken. Bij je aanvraag geeft de server aan hoe lang je ongeveer moet wachten, de melding van het aantal mensen in de wachtrij nadat je de aanvraag ingediend hebt is dus geen foutmelding. Het beste is gewoon eenmalig je aanvraag in te dienen en rustig af te wachten tot de email komt. Over het algemeen klopt de te verwachten vertraging redelijk.

 

Ondertussen probeer ik bij de sponsor een snellere server los te peuteren, dat zou de wachtrij moeten verkorten voorlopig. Ben ook met een lange termijn oplossing bezig die de wachtrij helemaal op moet lossen (een applicatie die de kaart op de pc van de gebruiker maakt i.p.v. op de server), maar dat is allemaal nog erg prematuur.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 year later...

Denk dat er bedoelt wordt dat middels een exe bestand mapsource van de topo wordt voorzien. De vraag is nu: waarom krijg je geen exe als je die gewoon kunt downloaden ?

Of bedoel je dat na weken wachten de lamberts site niet met een kaart komt. Kan zijn dat je email wegegfilterd wordt doro je provider. Al eens regelmatig gekeken hoever je in de wachtrij staat ? Het is zomervakantie, dus die site heeft het druk.

bewerkt door thex
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik denk dat het ondertussen is gelukt.

Ik heb een kaart geïnstalleerd op de gps.

Kan ik nu een kaart erbij installeren waar we met vakantie gaan? Zodat ik deze ook ginder kan gebruiken?

Kan ik deze beide installeren op de garmin etrex 20 ?

 

Bedankt

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...