Sletje Paula Geplaatst 30 augustus 2009 Geplaatst 30 augustus 2009 Dan hou ik het bij deze: GC18WQB Geisterstunde 's Nachts lopend over een rooster voor onderhoudspersoneel, -onder- het wegdek van een snelweg Donker, hoog, smal, reflectortjes volgend....... kortom adrenalinekick. Aanrader. Sletje Paula
Goedweerloper Geplaatst 30 augustus 2009 Geplaatst 30 augustus 2009 Ik vond DEZE cache al meer dan eng genoeg!
Team Professor X Geplaatst 30 augustus 2009 Geplaatst 30 augustus 2009 Nou vooruit dan maar. Met angst en beven heb ik ooit deze gelogd. In een wolk van vreemde nevels en een hels kabaal van de cachebehuizing heb ik kennis mogen maken met de cache eigenaar, ook niet ongevaarlijk! Wat was ik blij toen ik een krabbel had gezet in het "boekje". Sindsdien word ik op elk event gestalkt...................
Casteel Geplaatst 30 augustus 2009 Geplaatst 30 augustus 2009 James Bond 007 - Goldfinger (Lostplace Nachtcache) Deze gearchiveerde cache was vooral angstaanjagend omdat hij plaatsvond op een voormalig legerterrein in Duitsland. Lugubere gedachte. Prachtige cache waarbij je allerlei gebouwen kon betreden, allerlei electronica kon inschakelen en allerlei dingen moest openen. Toch leek het of er toch nog bedrijvigheid was. De raketverffabrief was bijvoorbeeld zo schoon. Alsof er overdag nog gewerkt werd...
Travel Wolf Geplaatst 2 december 2009 Geplaatst 2 december 2009 (bewerkt) In Zweden - GC12DTF - een ijscobakkie gezocht... boven op een oude roestige havenkraan !! Ik moet zeggen... wel beetje eng als je een beetje hoogtevrees hebt en de boel flink doorgeroest is... Op de foto op de cachepagina leek het allemaal wel mee te vallen "een kraantje, niet zo hoog", maar toen we er echt stonden... en zagen dat het slechts 1 bonk roest was... leek hij opeens veel hoger!!! Oh ja, en de ladder was natuurlijk verwijderd, om te voorkomen dat er ongenode gasten omhoog gingen... maar tja, dan moet je geen ijscobakkie bovenop leggen voor een geocacher! haha. ja, dat was toch wel één van de spannendste caches die ik heb gedaan denk ik... 2 december 2009 bewerkt door Travel Wolf
RandJe @ stipjesjacht Geplaatst 2 december 2009 Geplaatst 2 december 2009 Onze engste (of mijn engste) is Dome View GC1095F in Montenegro. Je moet hier door een oud fort heen om de cache te vinden. Het fort is omringd door een droge gracht en de cache ligt bovenop het fort. In het fort zitten allemaal vleermuizen. Het is er heel donker met verschillende kamertjes en de trappen naar boven zijn half kapot. Er is nog 1 trap waarmee je de cache kunt bereiken, ik vond het doodeng!
Spiderwoman Geplaatst 4 december 2009 Geplaatst 4 december 2009 Vorig jaar winter na een paar dagen ijs eilandcache De Dode Hond GCH5E9 op de schaats proberen te bereiken. Het is uiteindelijk gelukt maar het constante gekraak van het ijs was toch wel heel erg spannend. Dat niet iedereen veilig de overkant haalde kan je lezen in de logjes van 10 en 11 januari 2009.
GuitarArnie Geplaatst 4 december 2009 Geplaatst 4 december 2009 Descent to Salamander Cave in Luxemburg. Is een geweldige grot waar je met een abseil(tje) ingaat. Ook moet je je ergens door een smalle doorgang persen; met name dat is eng, maar dat ligt natuurlijk ook aan mij (ben niet zo dol op doorgangetjes waarin je klem kunt komen te zitten ). Daar in de buurt ligt de Klein Zwitserland serie (vier abseilcaches) die door de hoogte toch ook redelijk eng zijn. Toppertjes dus!
t-bones Geplaatst 4 december 2009 Geplaatst 4 december 2009 De cache Tunnel-Tastic GCRRB0 vlak bij Stoke-on-Trent in Engeland. Een oude spoortunnel. Stikkedonker, je moet er ongeveer 400 meter in. Zaklampen helpen maar weinig, want alles is zwart. Als het regent lekt hij en is het nog erger...
De Wijngemachtigde Geplaatst 4 december 2009 Geplaatst 4 december 2009 Ik vond SDINSALA wel heftig. Een niet al te diepe grot, maar aan het eind moet je toch wel een zaklamp hebben om nog iets te zien. Voordat je de cache kan bereiken moet je via de zijkanten een gat in de grond oversteken (>10m diep!!) en vervolgens over gladde stenen omhoog klauteren om een nis te bereiken, waar de cache moest liggen. Overigens konden we hem niet vinden en bleek de cache later op een verkeerde plek te liggen (veel dichter bij de ingang...). Die 2 sterren terrein is overigens schandalig. De kids hadden met gemak in dat diepe gat kunnen vallen. Gelukkig durfden zij de grot helemaal niet in, en hebben pa en ma zo'n 20 minuten in elke nis gekoekeloerd alvorens de handdoek in de spreekwoordelijke ring te gooien. Was wel een leuk avontuur.
parreg Geplaatst 4 december 2009 Geplaatst 4 december 2009 De engste cache? Daar heb ik niet lang over nagedacht .. twee maanden geleden in Cernovice (Czechië) 's avonds laat in mijn eentje op een begraafplaats voor oorlogsslachtoffers. Ja .. daar heb ik een paar keer op het punt gestaan om af te haken.
BaMoMa Geplaatst 2 februari 2010 Geplaatst 2 februari 2010 Voor mij is de engste cache zeker deze : Link Deze is in Zwitserland en je moest heel erg steil een bergwand aflopen. Onderaan aangekomen stond ik direct naast de cache, maar dat wist ik natuurlijk niet. Niet goed gekeken met mn stomme kop, dus ik op hele smalle padjes gelopen met mijn rug tegen een bergwand en mijn tenen over het randje. Toen het me echt te smal werd, 40 meter onder mij was een snelstromende rivier, ben ik terug gegaan en zag de cache. Achteraf misschien stom gedaan, maar tevens ook eens van mijn spannendste avonturen. En ik leef nog.
Twentse Mug Geplaatst 3 februari 2010 Geplaatst 3 februari 2010 Ik heb een cache geprobeerd in de buurt van Clatskanie, Oregon. Ik wist van de logs dat het een lastige cache zou worden. Vele DNF's met daartussen af en toe een found. De hint was dat er een touw aan een tak zou hangen boven de cache. Kortom: zeer uitdagend. De locatie was langs een woest kolkende rivier. Een stil landweggetje liep op een bepaalde hoogte langs het water. Juist rondom de plek van de cache was constructiewerk. Er waren geen wegwerkers te zien, maar wel linten en wegenbouwmaterialen. Allereerst liep ik vanaf de weg op een soort van plateau dat als het ware als een balkon boven de rivier hing. Rechts zag ik inderdaad een touw hangen, maar hoe kwam ik daar? Wat gevaarlijk klauterwerk, vasthoudend aan takken die zomaar konden afbreken zocht ik of ik iets zag wat op zoeksporen wees. Niets. Maar ik ontdekte wel dat lager langs de wand het ook mogelijk was te kijken net naast het water. Flink klauteren naar beneden tot ik ongeveer op waterhoogte was, zag ik 2 horizontale boomstammen hangen over het water. Ik ben over de gladde stammen gelopen als evenwichtskunstenaar en het lukte mij om de wand te benaderen onder het touw, zo'n 10 meter lager als waar ik eerst keek. Opnieuw zoeken, helaas weer niks. En ook voor mij na flinke tijd klimmen en zoeken niets gevonden. Een DNF. Ik kan op de site de cache overigens niet meer terugvinden, volgens mij is hij verwijderd. Gelukkig had ik wel andere leuke finds in de omgeving dus dat maakte de dag weer goed.
de vanVeentjes Geplaatst 6 februari 2010 Geplaatst 6 februari 2010 Deze: GC1HFGJ Lagoa do Fogo [sao Miguel-Açores] Het pad er naar toe was verschrikkelijk glad, ik kon er haast niet komen. Op de terugweg ben ik nog een stukje naar beneden gegleden. Ik was van plan om er onze eerste travelbug te lanceren, maar ik had hem in de auto laten liggen. Ik heb niet het risico genomen om opnieuw naar de cache te gaan, hoewel het maar een stukje was van 50 meter.....
pannekoek en prot Geplaatst 12 april 2010 Geplaatst 12 april 2010 ongetwijfeld deze cache in frankrijk. GC1T94N
Aanbevolen berichten