Spring naar bijdragen

Waarom Geen Provincie Opdelingvan Nederland?


Ivo-tje

Aanbevolen berichten

Ik vroeg het me af, waarom is Nederland niet in provincies opgedeeld op GC.com?

Ongeveer elk land is in regio's gehakt, maar Nederland niet.

Terwijl het voor pocket queries toch wel handig zou kunnen zijn....

 

Iemand een idee waarom en of dit ooit nog komt?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Het Atari, hier c64 LOL.

Even zonder gekheid, ik zou het niet weten waarom dat zo is. Wel zijn onze provincies wel wat kleiner natuurlijk.

Misschien zou je eens een mailtje kunnen sturen aan GS om hen te vragen hoe en wat.

 

In de queries moet ik zeggen heb ik er geen last van, zijn genoeg mogelijkheden om queries aan te vragen zoals ik het wil dus moet zeggen dat ik zelf het niet echt mis.

 

grtzzz

bewerkt door Cernunnos
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat "omzetten" is anders geen werk wat gc.com hoeft te doen.

Volgens mij is het bij het invoeren van deelstaten in Duitsland en provincies in België ook zo gegaan dat nieuwe caches vanaf dat moment verplicht voorzien moesten worden van een deelstaat/provincie en dat reeds bestaande cachers vriendelijk gevraagd werd dat alsnog te doen voor hun reeds gepubliceerde caches. En dat laatste duurt nogal effe, ze zijn nog steeds niet allemaal aangepast en erg verwondelijk is dat eigenlijk niet.

Greetz Bloodwoosj.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat "omzetten" is anders geen werk wat gc.com hoeft te doen.

Volgens mij is het bij het invoeren van deelstaten in Duitsland en provincies in België ook zo gegaan dat nieuwe caches vanaf dat moment verplicht voorzien moesten worden van een deelstaat/provincie en dat reeds bestaande cachers vriendelijk gevraagd werd dat alsnog te doen voor hun reeds gepubliceerde caches. En dat laatste duurt nogal effe, ze zijn nog steeds niet allemaal aangepast en erg verwondelijk is dat eigenlijk niet.

Greetz Bloodwoosj.

 

Ach, als het gros al is gedaan, is dat restje vanzelf al minder werk voor de mensen van gc.com :thumbup:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Er is op gc.com een flink debat aan de gang over het introduceren van regio-indelingen voor alle landen ter wereld.

Kennelijk heeft het nogal wat voeten in de aarde, los van de vraag of het daadwerkelijk veel nut heeft voor een land als Nederland.

Een van de twistpunten is het gebruik van regionale namen (bv. "Noord-Holland") of Engelstalige ("North-Holland").

 

Daarnaast is het inderdaad zo dat je twee systemen door elkaar krijgt als je switcht naar een dergelijke opdeling.

Dat hoeft weer niet erg te zijn als je landen- en regio-info netjes los van elkaar zou gebruiken, maar ik heb het idee dat het in één dataveld staat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vind die provincie opdeling eerlijk gezegd helemaal niets. De provincies beslaan een klein gebied. We zijn toch allemaal Nederlanders? Laat ons maar lekker cachen in Nederland. En niet apart in Gelderland, Friesland, Overijssel etc. Ik vraag me af waarom wij mee willen doen met de andere landen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vind die provincie opdeling eerlijk gezegd helemaal niets. De provincies beslaan een klein gebied. We zijn toch allemaal Nederlanders? Laat ons maar lekker cachen in Nederland. En niet apart in Gelderland, Friesland, Overijssel etc. Ik vraag me af waarom wij mee willen doen met de andere landen.

 

Toch zou het in een query handig zijn, door de limiet van 500 moet je nu allemaal locaties prikken om uiteindelijk een heel land te krijgen...

Andes maak je 12 queries, 1 voor elke provincie.... (tenzij er eentje is met meer dan 500 results)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Toch zou het in een query handig zijn, door de limiet van 500 moet je nu allemaal locaties prikken om uiteindelijk een heel land te krijgen...

Andes maak je 12 queries, 1 voor elke provincie.... (tenzij er eentje is met meer dan 500 results)

 

Gezien het aantal van 8000+ actieve caches in Nederland lijkt het me wel dat er provincies in NL zijn met meer dan 500 caches, dan zul je m.i. toch ook meerdere queries per provincie moeten maken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vind die provincie opdeling eerlijk gezegd helemaal niets. De provincies beslaan een klein gebied. We zijn toch allemaal Nederlanders? Laat ons maar lekker cachen in Nederland. En niet apart in Gelderland, Friesland, Overijssel etc. Ik vraag me af waarom wij mee willen doen met de andere landen.

 

Toch zou het in een query handig zijn, door de limiet van 500 moet je nu allemaal locaties prikken om uiteindelijk een heel land te krijgen...

Andes maak je 12 queries, 1 voor elke provincie.... (tenzij er eentje is met meer dan 500 results)

Queries voor heel nederland maak je niet door middel van lokaties, maar door middel van plaatsingsdatum. Ergens op dit forum staan daar wel voorbeelden van.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...