Spring naar bijdragen

Garmin Nuvi 550


loek2007

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

We zijn van plan om een navigatietoestel aan te schaffen. Hierbij zijn we gestuit op de Garmin Nuvi 550. Volgens de specificatie's kan er ook Cheochaching mee gedaan worden. Heeft een van jullie hier ervaring mee? Er wordt ook gesproken van een batterijduur van 8 uur. Klopt dit?

We zijn benieuwd naar de reacties. Gr. Loek

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Ik heb hem een tijdje terug bekeken, omdat ik het ook zelf een heel mooi apparaat vind. Alleen heb ik hem destijds toch niet gekocht, omdat hij geen projectie-mogelijkheid biedt. En dat is een optie die je toch regelmatig bij het geocachen nodig hebt.

Ik weet niet of deze optie inmiddels is toegevoegd.

 

In dit draadje wordt ook de Nuvi 550 besproken.

bewerkt door Peetee
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb een paar weken terug een nuvi 765 gekocht, omdat je hier, zolang je het toestel hebt, ook lifetime-update bij hebt. Althans bij deze dus, want je kunt ook zonder kopen. Ik heb er lang over na gedacht, maar weet hoe ik met mijn spullen omga, dus vandaar deze keuze.

Ook mij werd verteld dat ik zeker wel 5 uren met de batterijen zou kunnen doen.

Mijn eerste lange reis met de auto was richting SolidRock, dus richting Zeeland. Ik vanuit de Noordoostpolder op pad, maar bij Meerkerk, net toen ik wilde gaan koffiedrinken, kreeg ik al het signaal: batterij bijna leeg. Dit was voor mij ongeveer een uur en een kwartier rijden. Hij is dan wel in actie, maar eigenlijk steeds snelweg ... bij lange na geen vijf uren en zeker niet acht.

Of je er mee zou kunnen cachen? Ik heb het zelf nog niet geprobeerd, maar gezien de korte duur dus eigenlijk dat hij zonder opladen kan, zal het nooit lang zijn. Of hij echt precies is hierin met lopen weet ik ook niet, maar wel dat het superhandig is om de coördinaten in te voeren en zo, met de auto, bij je cachelocatie te komen. Dat bevalt me prima en zo heb ik met SolidRock in het donker ook nog rondje Pooh gaat ter kerke kunnen doen. Dat is dus wel superhandig.

Op zich wil ik morgen gaan cachen, waarschijnlijk alleen. Stel dat mijn vriendin meegaat, dan zal ik de nuvi ook eens erbij gebruiken, om te zien hoe dat met het lopen gaat. Wie weet, misschien gaat dat dus wel goed ... nu weet ik dat nog niet zo goed.

Maar batterijen acht uur mee?! Ik zou dan wel eens willen weten hoe, want ik red dus net een uur en een kwartier.

Succes met het maken van een goede keuze,

 

Lighthouse 777

Link naar opmerking
Deel via andere websites

In de 550 zit een ander soort batterij. Van de 765 is bekend dat ze korte tijd mee gaan. wij hebben getwijfeld tussen de 550 en de 765 en zijn uiteindelijk gegaan voor de 765. Moet wel zeggen dat geocachen niet prioriteit is met deze navigatie, daar hebben we een Oregon voor.

De 550 is ook gemaakt voor gebruik op de motor en op de fiets, de 500 serie is dan ook als enige Nuvi waterdicht.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sinds een half jaar de trotse eigenaar van een Nuvi 550. Heb de batterij nog niet tot het eind uitgetest, maar een 6 uur op de motorfiets was geen probleem.

Voor het geocache gebruik ik hem niet echt, al is het meer om er naar toe te rijden, vanaf parkeerplek gaat het dan meestal op de 60csx. Maar de hints bekijken, beschrijving etc gaat prima ermee. Moet eerlijk bekennen dat ik er diverse topo kaarten op heb staan, hem gebruik op de motor,auto en fiets en dit voor mij de beste oplossing was. Kan hem dus alleen maar aanraden.

Maar is toch een hoop geld, dus denk er goed over na...kan maar 1 keer rollen he!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Garmin Nuvi ed. zijn gemaakt om mee te navigeren en dat doen ze dan ook heel prima!

Wil je geocachen dan zijn ze niet bepaald ideaal, vanwege een aantal beperkingen die zo ongeveer wel vernoemd zijn, maar waarbij ik toch wel wil wijzen op het gebrek aan technische mogelijkheden om de leukere geocaches te kunnen doen.

Tenzij je alleen maar puntjes wil rapen langs de weg.

Kortom: navigeren = prima, maar voor geocaching te beperkt.

 

Geopatra.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wij gebruiken een nuvi 550 en een 60csx. Mooie combinatie. De nuvi is gebruiksvriendelijk, makkelijk met coordinaten invoer en de cacheinformatie staat erin. Papierloos (min of meer) cachen is hierdoor mogelijk. Naar de cachelokatie navigeren met auto, fiets gaat prettiger met de nuvi dan met de 60csx. Projecteren kan met de nuvi niet. Als het puur om het cachen gaat, kies dan voor de 60 CSX. Gaat het om gebruiksgemak en eventueel papierloos cachen kies dan de nuvi. Overigens, als je in het bezit bent van een pda kun je pgct gebruiken om coordinaten te bepalen. De combinatie pda met pgct en de nuvi werkt daan ook prima.

De 60csx ligt wel plezieriger in de hand. Maar voor op de fiets is de nuvi weer fijner.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

WE hebben toch maar voor de NUVI 550 gekozen. Op de eerste plaats vanwege het navigeren in de auto/fiets en lopen. Daarnaast willen we voorzichtig proberen iets te gaan doen aan het cachen. De duur van de batterij wordt inderdaad opgegeven voor +- 8 uur, wat voor ons op de fiets heel belangrijk is.

Over een poosje kan ik jullie wel iets meer laten weten over dit apparaat. Prettig weekeinde. Loek

Link naar opmerking
Deel via andere websites

We zijn van plan om een navigatietoestel aan te schaffen. Hierbij zijn we gestuit op de Garmin Nuvi 550. Volgens de specificatie's kan er ook Cheochaching mee gedaan worden. Heeft een van jullie hier ervaring mee? Er wordt ook gesproken van een batterijduur van 8 uur. Klopt dit?

We zijn benieuwd naar de reacties. Gr. Loek

 

Ik heb zeer goede ervaringen met dit toestel en heb er al honderden caches mee gevonden en zeker niet alleen oprapertjes maar juist veel multi's.

De intuitieve bediening is een zegen; het touchscreen werkt nauwkeurig en perfect.

Met de beloofde waterdichtheid zit het wel goed want ik liet 'm al op de eerste dag in een beek vallen... had 'm na een kwartiertje pas terug en hij gaf geen krimp.

De batterijduur is uitstekend indien je de helderheid van het scherm niet de hele dag voluit (100%) zet en het bij 30% houdt.

Over de weg naar een parkeerplaats is uiteraard een sterk punt van iedere Nuvi en deze vormt daarop beslist geen uitzondering.

Daarna zet je 'm op 'te voet' en 'niet over de weg' en volg je de de pijl waarbij de afstand keurig wordt afgeteld tot aan het nulpunt.

De optie Wherigo is een fijn extraatje. De geluidskwaliteit vind ik uitstekend.

De mogelijkheid tot paperless cachen werkt vrijwel altijd probleemloos (inclusief beschrijving, hints en logjes), behalve bij caches met een veel te lange naam en/of allerlei symbolen in de titel - in dat geval kan de gps wel 'es op hol slaan. Die bug halen ze er vast nog wel uit.

Minpunt is inderdaad het ontbreken van een projectiemogelijkheid; voor die caches neem ik een andere GPS mee.

Wie kleine handjes heeft zal 'm minder prettig draagbaar vinden; maar met mijn kolenschoppen is dat geen bezwaar.

Het robuuste apparaat is oerdegelijk; ik heb 'm al talloze malen een paar meter laten vallen, ook op stenen en dat deed 'm niks.

 

Groet,

Vagebond

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 6 months later...

(oud topic aan het recyclen)

 

dus ik begrijp dat je de nuvi550 op lopen kan zetten, en dat ie dan de kaart gewoon "vergeet", en alleen maar een pijl geeft? Ofterwijl: als ik nou alleen maar een autokaart erin heb zitten, en een groen vlak in ga waar volgens de kaart geen wegen zijn, kan ik dan alsnog het apparaat op lopen zetten, en dan de pijl volgen?

 

Nog zo'n praktische vraag: Op de tomtom kan ik van te voren een "multi-point-route" maken. Gewoon op de kaart kijken waar de geocaches liggen. Aanklikken en er langs navigeren. De nuvi550 die ik in de mediamarkt kon bevoelen (haha) crashte zeer hard als ik een route van Amsterdam naar DenHaag via Almere wilde maken. Laat staan als ik meen route via 10 caches maak?

 

Bedankt voor reacties!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...