Spring naar bijdragen

Geocaching versus SBB


monie

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Vandaag is een filmploeg van het NOS met ons meegeweest tijdens een geocache. Vanmiddag hebben ze ook nog een gesprek bij SBB. Er is bij ons thuis gefilmd en in het Zandbos in Deurne. Leuk om een keer mee te maken, jammer dat we zelf niet veel invloed hadden in het verhaal. De filmploeg heeft mooie beelden gemaakt, we hopen dat het een beetje leuk uitkomt. Uitzending is vanavond 18.00 (08-11-2003)

 

Groeten

 

Team Monie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

HET IS TOCH NIET TE GELOVEN HÈ? Ik zit dit topic te lezen, denk: "Hé, da's leuk om te kijken. Wanneer?!? HEUH.... DA'S NU!!!!!"

Ik zet subiet de TV aan, er komt beeld en ik hoor nog net het woord geocaching, zie een paar mensen met kind weglopen, en WEG is het onderwerp. Kun je het meer precies missen?!?!? @#$!%@#%

Link naar opmerking
Deel via andere websites

sbb reageert wel weer tamelijk negatief op de "vrijbuiters".

gewoon doorgaan met cachen, en met praten met die mensen

tot ze het echt gaan snappen.

bij ons voor de buis was wel enige verbazing:

"ïk wist niet dat je zo'n vrijbuiter was".

Link naar opmerking
Deel via andere websites

"SBB niet blij , moet in overleg"

"NOS sport voor vrijbuiters."

 

 

Duidelijk blijkt hieruit de noodzaak tot een goede lobby willen we voorkomen dat gebieden gewoon hermetisch gesloten gaan worden. Jammer alleen dat SBB zo moeilijk benaderbaar is.

 

We proberen al weken met een beheerder van een gebiedje in contact te komen, maar daar zit weinig voortgang in.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Net gezien in het 6 uurjournaal. De NOS laat het inderdaad een beetje overkomen alsof het de geocachers tegen SBB is....

:angry:

 

Eerst zie je team Monie naar een cache op zoek gaan en daarna komt iemand van SBB aan het woord die opsomt wat de enorme nadelen van geocachen zijn. De reportage wordt beeindigd met de melding dat SBB wil dat caches in overleg worden geplaatst; dan pas wordt duidelijk voor de kijker dat SBB dus niet tegen geocachen in het algemeen is, want in het begin wordt het wel zo gedaan. Maar ja, een reportage moet zo kort zijn, dan wordt het vanzelf wel ongenuanceerd.

;)

 

Wel een leuk optreden van jullie, team Monie! Wel jammer dat er nu een enorme spoiler voor die cache op TV is geweest (geintje). Welke cache was dat eigenlijk?

 

Op wiens initiatief kwam deze reportage eigenlijk? NOS? SBB? Geocachers?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Betekent dat, dat de reportage gaat over de problemen die SBB met het cachen zou hebben ?

Ja dus ;) Kan ik zelf dus antwoord op geven.

 

Toch vond ik het een mooie, positieve reportage met een uitstekende hoofdrol voor Team Monie. ;)

 

Ook de reactie van de SBB-woordvoerder is, zo blijkt weer, geenszins negatief t.a.v. het verschijnsel geocaching op zich, maar wel bezorgd om de natuur. Dus graag in overleg. Maar goed, dat wisten we al. :angry:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee niet volstrekt negatief maar toch lijkt het begin van een gedegen oppositie tegen geocaching.

 

Gezien de anarchische reacties op dit Forum niet helemaal onbegrijpelijk. En de anarchie binnen de community zal hun nu ook niet veel vertrouwen geven in de gespreken met de stichting.

 

De gang van zaken van de laatste weken zal gecompenseerd moeten worden door met dubbele energie en intensiteit de lobby te vervolgen. En nu maar hopen dat de grootste anarchisten zich een beetje koest gaan houden. Of denken die bij zich zelf dat het zo'n vaart niet zal lopen ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ook de reactie van de SBB-woordvoerder is, zo blijkt weer, geenszins negatief t.a.v. het verschijnsel geocaching.

Wel bezorgd om de natuur, dus graag in overleg. Maar goed, dat wisten we al.  ;)

Kun jij mij dan het positieve in de reactie van de SBB woordvoerder uitleggen ? Ik zie dat namelijk niet.

 

Monie, heb jij de NOS crew wel voldoende koekjes gevoerd onderweg ?

:angry:

 

Danny

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb net de uitzending bekeken.

Ik denk dat er (globaal) een aardig beeld is neergezet over wat geocachen inhoud.

Leuk dat men nu gewoon een wandelende familie als voorbeeld heeft genomen, het is per slot van rekening iets wat je met de hele familie kan doen. Wandelingen door de natuur, die je door de confrontatie beter gaat waarderen. Je komt op plaatsen die je anders niet ziet. Positief toch?

 

Jammer dat de SBB daar anders over denkt.

De desbetreffende boswachter is bang voor verstoring van de kwetsbare natuur........

Wat ik me afvraag, ik lees dat er nogal wat pogingen zijn om met SBB afspraken te maken en dat zij min of meer voet bij stuk hun eigen club verdedigen.

Als je ziet dat er zoveel mensen behoeften hebben om zich anders in de natuur te bewegen is het dan niet slimmer om in overleg daarover afspraken te maken.

Of zou je meer bereiken door vanuit je ivoren toren te prediken?

 

En nog ff wat, van wie is de uitspraak dat geocachers een sport voor vrijbuiters is ? ;)

Ik voel mij hierdoor redelijk aangevallen, alsof alle geocachers de de regels aan hun laars zouden lappen?

 

Ik zou best met de persoon die verantwoordelijk is voor deze domme uitspraak in debat willen, hij snapt er wat mij betreft nog niet veel van.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...