Spring naar bijdragen

Geocaching versus SBB


monie

Aanbevolen berichten

ReizenReizen

Nee niet volstrekt negatief maar toch lijkt het begin van een gedegen oppositie tegen geocaching.

Dat hangt ervan af van wie deze reportage is uitgegaan. Als de reportage gewoon gemaakt is omdat de NOS het tegenkwam als interessant actueel onderwerp is er niets aan de hand; geocachers en SBB leggen gewoon hun standpunten uit.

 

Als deze reportage n.a.v. SBB is gemaakt (bijv. persbericht van SBB???) lijkt het inderdaad op een oppositie, of in ieder geval een publieke waarschuwing aan het adres van geocachers.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kun jij mij dan het positieve in de reactie van de SBB woordvoerder uitleggen ?

Je hebt gelijk. De getoonde reactie was niet positief. Maar naar mijn idee sloeg dat vooral op de manier waarop het nu gaat (zonder enige vorm van overleg een cache plaatsen, waardoor cachers op plekken komen waar men ze liever niet ziet).

 

De woordvoerder zette zich niet af tegen de hobby op zich. Ik zie e.e.a. vooral als een oproep van SBB aan de cachers om toch bij het plaatsen vooral vooraf in overleg te gaan.

 

Ik denk dan ook dat de reportage op verzoek van SBB is gemaakt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wij vonden het ook niet echt positief, dan ga ik toch denken waarom SBB zelf ook een aantal caches heeft geplaatst. Want ja als je er niet echt achter staat dan moet je wel het goede voorbeeld geven, toch???

Of zal er zoveel in de opnames zijn geknipt dat het anders overkomt dan de bedoeling was??? ;) Petra.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Geocaching ontwikkeld zich stormachtig.

 

De contacten en bereikbaarheid met het SBB blijven daarop duidelijk nog achter. De medewerker kan dus evengoed de hand in eigen boezem steken. Waar op de website's zijn de contactadressen met de beheerders te vinden.

Want die moesten toch de boel coördineren.

Waarom is er op dit forum nog geen contacten lijst?

Heeft de bestuursproblematiek bij de stichting hierin een rol gespeeld.

Waarom plaats SBB hier dan geen lijst, want meelezen kunnen ze toch ook.

 

En dat ze zelf "struinen" met satelieten publiceren, is om de boel in de hand te kunnen houden. Al is het woord sruinen dan wat ongelukkig gekozen, want dat associeer ik toch al snel met anarchisch van de paden gedrag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vind dat het e.e.a. nog al negatief over komt.

 

De boswachter somt een helelijst met dingen op die we (eventueel) allemaal fout doen.

Het verweer is dat Geocacher vrijbuiters willen zijn (dus niet naar regels willen luisteren).

 

Dat 99 % van de caches gewoon via de vrij toegankelike paden te brijken zijn wordt niet vermeld.

Geen weer en weder hoor dus.

 

Maar als je het zelf nog een wilt zien hier de reportage. (5 MB) om op je eigen HD te zetten.

 

Maar zo als altijd "alle publisiteit is goede poblisitiet"

Nu komen er nog meer Geocacher en dan kan SBB helemaal niet meer om ons heen.

Dat wordt dus samen werken voor SBB.

 

En niet zo als hier in het midden van het land nul op het rekest geven als je om toestemming vraagt.

 

Want dat Geocaches in samen werking moeten worden gemaakt zeggen ze wel, maar ze doen het niet.

 

Nu hebben we een stok om mee te slaan. :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Staatsbosbeheer maakt op de eigen website reclame voor “struinen met satellieten”. Hierbij geven ze de volgende omschrijving:

 

Staatsbosbeheer heeft een nieuwe, avontuurlijke manier van wandelen geïntroduceerd. Met behulp van Global Positioning System (GPS) wijkt u af van de geijkte paden en komt u op verborgen en onbekende plekjes terecht. U gaat zelf op pad door de natuurgebieden van Staatsbosbeheer. De weg wordt gewezen door een apparaatje ter grootte van een mobiele telefoon.

 

Dus in die bewuste gps wandelroutes wordt van de “geijkte paden” afgeweken. Dan moet het voor een geocacher toch mogelijk zijn om in samenspraak met SBB ergens cache achter te laten? Zo onwelwillend kunnen ze dan toch niet zijn?

 

Thea

Link naar opmerking
Deel via andere websites

:D Zelfs het jeugdjournaal is gehaald. Zij hebben het erg duidelijk uitgelegd maar lieten het stukje van de boswachter achterwegen, wel werd verteld dat zij en niet blij mee waren. Ik vond het stuk zelf hier wel positiever overkomen.

Petra

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja hoor, hier was ik al weer bang voor.

Boswachter Snorremans krijgt de gelegenheid om te suggereren dat geocachers massaal dassenburchten verstoren en zeldzame flora lopen te vertrappen.

Team Monie heeft niets verkeerds gedaan hoor, integendeel, maar de "tegenpartij" krijgt wel mooi de bal toegespeeld ....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maar zo als altijd "alle publisiteit is goede poblisitiet"

Nu komen er nog meer Geocacher en dan kan SBB helemaal niet meer om ons heen.

Dat wordt dus samen werken voor SBB.

 

En niet zo als hier in het midden van het land nul op het rekest geven als je om toestemming vraagt.

 

Want dat Geocaches in samen werking moeten worden gemaakt zeggen ze wel, maar ze doen het niet.

 

Nu hebben we een stok om mee te slaan. :D

En zo is het maar net!

 

Zoals met alles, je moet niet alles geloven wat in de krant staat en een variant met de TV... :dribble:

 

Leuk stukje trouwens van de geocache ambassadeur! :D

 

Geocacher houden van de natuur, zo is mijn stelling. Dus de meesten zijn wel zo verstandig om ervoor te zorgen dat die natuur geen schade oploopt. En zoals altijd zijn er vast een paar die het niet zo nauw nemen. Maar dat is toch met alles? Zo hebben sbb en nm ook de hetze nog tegen mountainbikers en verder verzinnen ze wel weer wat. Wie zijn er nu eigenlijk hun klanten? :eek:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

:dribble: Nee, maar wel gezien. Het eerste deel was identiek. Alleen de boswachter kwam niet aan het woord. Er werd volstaan met de mededeling dat SBB niet blij was (vrij vertaald dan). Maar wanneer zijn ze dat nu wel? :D
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...