Spring naar bijdragen

Geocaching versus SBB


monie

Aanbevolen berichten

Heb het stukje pas vandaag gezien. Op zich wel leuk, maar de meeste reacties zijn al wel gegeven. Zelf viel ik een beetje over de zinsnedes:

"Het lijkt een onschuldige hobby...." hetgeen bij mij overkomt als "Het is geen onschuldige hobby".

 

Verder doet men voorkomen dat ALLE caches in de natuur liggen (bij voorkeur diep in de natuur) en altijd op plekken waar je niet komt. Kolder!

Aan team Monie heeft het geenszins gelegen.

 

Wat denken jullie: Is het goed om geocachen zo bekend te maken. Wanneer het aantal geocachers hand over hand toeneemt, dan zal er zeker schade gaan ontstaan aan de natuur. Zijn we met z'n allen niet bang dat geacaching ten onder gaat aan zijn eigen succes? Ik ben er bang voor.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Zijn we met z'n allen niet bang dat geacaching ten onder gaat aan zijn eigen succes? Ik ben er bang voor.

Ik ben er ook bang voor. D.w.z. als we in de toekomst de vrijheid van het individu zo belangrijk vinden dat we ons niet willen (of kunnen) organiseren. Maar dat heb ik in een ander draadje al aangehaald.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

foei <_<

 

 

Nog even terugkomend op het eigendom van gebieden, en de contact adressen.

 

www.natuurkaart.nl

NM, de landschappen en enkele gemeentes zijn hier verzameld.

Zoeken op postkode is mogelijk

 

Verder beheerd de stichting recreatie en recreatie-gis met daarin shape files van NM en SBB gebieden. Toegang tot de database hebben de medewerkers van het ministerie van landbouw.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als ik de link http://www.stichtingrecreatie.nl/nederland...is/submenu.html volg dan kom ik een tekst tegen over het gebruik van de data :

Nog geen BORIS-gebruiker?

Alle organisaties die ressorteren onder het ministerie van LNV mogen gebruik maken van BORIS. Nog geen gebruiker? Neem dan contact op met...

Wat we nodig hebben is een organisatie. Hadden we niet een Stichting? Als die zich laat ressorteren: no problemo.

Of een verwante LNV-org vinden die de data door kan spelen naar een andere org (onze Stichting) die er daar getrapt weer onder ressorteert. Zo iets?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gaan we achteraan, prof. SBB werkt zelf met BORIS: ze maken shapefiles voor ons van alle gebieden. Dat scheelt een boel werk, vooropgesteld dat Ozi goed overweg kan met ArcView ESRI files.

 

Wat betreft de Stichting Recreatie gaf SBB aan dat dit een Haagse club is van 'mensen die ervoor hebben doorgeleerd', die (o.a. voor SBB) beleidsplannen samenstellen. Zie hier een intro waarin in grote lijnen het beleid van SBB aangaande recreatie in de door hen beheerde gebieden wordt geschetst:

http://www.stichtingrecreatie.nl/nederland...sbosbeheer.html

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...