Spring naar bijdragen

Nieuwe Site Voor Geocachers


Remunj

Aanbevolen berichten

ReizenReizen

Ik zwijg ook maar even over initiatieven die maar niet van stal worden gehaald, dit soort ontwikkelingen zijn dan vervolgens een logisch gevolg.

 

Juist geformuleerd, oorzaak en gevolg!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het gaat hard achteruit met gc.nl. Jammer. :beerchug:

 

hmmm dat is een aardige.

er zit wel vooruitgang in maar dat gaat heel langzaam. het probleem zit denk ik in de manier waarop gc.nl werkt. (geen kritiek hier maar just some facts)

De stichting is in handen van 2 personen, de rest van de mensen daar omheen zijn slechts vrijwilligers die eigenlijk niets met de stichting te maken hebben (officieel althans) ze zijn geen bestuurder of wat dan ook. Een stichting kan geen leden hebben en dus door bv 2 mensen worden bestiert.

De reviewers hebben een link naar gc.com want daar doen ze hun (heel goede) werk voor.

 

Met deze ontwikkelingen van de afgelopen tijd is het misschien eens goed dat de stichting kijkt wat men nu wil, in een aantal andere landen werkt men samen met de andere geocache vormen en zie je dat mensen dichterbij elkaar komen. Moddergooien naar elkaar heeft geen nut.

de buren... tuurlijk zolang die geen WW organisatie zijn en noem maar op dan is het meer Poldercaching en geen bedreiging.

 

Voor mijn gevoel komen wij op crossroads om te bepalen wat wij als geocachend Nederland willen doen met onze hobby en hoe wij als "wat voor een vorm dan ook"iets willen gaan doen.

 

GC.com is steeds makkelijker als het gaat om contacten, eerst was de goodiesshop het punt voor de geocache spullen, inmiddels zijn er 5 shops in Nederland die officieel distributeur zijn voor Nederland. Concurrentie? nee hoor helemaal niet vrije marktwerking komt eerder.

 

Maar wat nu dan.

De stichting heeft allerlei initiatieven om geocaching te promoten. Het geplande event is een goed voorbeeld en ik ben er van overtuigd dat dit gaat slagen.

 

Maar om de "concurrent" voor te zijn is er meer nodig dan een mooie site, forumregels enz enz. Waarom gaan we niet samen zitten met andere partijen en proberen in Nederland 1 set van afspraken te maken en dit met de diverse partijen als SBB te bespreken. Zodat dit de gouden standaard is voor xxxcaching in Nederland. Initiatieven als hier in dit draadje moeten dan aan dit pact deelnemen om succesvol te zijn.

 

Exclusiviteit is niet meer te garanderen en te behouden dat is nu eenmaal een feit, maar in je eigen wereld blijven en anderen veroordelen is ook geen goede weg vooruit.

 

Voor mij is GC.nl een faciliterende partij die mij een portaal bied naar geocaching gerelateerde informatie en fora waar ik informatie verzamel over mijn hobby. Dit moet dan ook in de breedste zin van het woord en als het even kan met meer inbreng van mensen die bv Donateurs zijn.

 

Nogmaals, de stichting is op de juiste weg met de meest recente activiteiten maar de basis is en blijft smal, verbreding is noodzakelijk als je de slagkracht wilt vergroten.

bewerkt door Track_leader
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het gaat hard achteruit met gc.nl. Jammer. :beerchug:

 

Want?...

 

Wat een kul weer...

 

Ik spreek hier namens mezelf hoor..niet namens GC.NL

 

Leiding? Nou dat heeft een team-member al helemaal niet. Het feit dat ik "team-member" ben betekent beslist niet, dat ik namens hen spreek. Dat betekent in mijn geval niet meer, dan dat ik vrijwilliger ben, die achter de schermen "meehelpt" aan bijv. een event en nog wat andere zaken. Een vrijwilliger met een eigen mening die vaak losstaat van die van GC.NL en zelfs vaak haaks staat op die van GC.NL.

 

Dat kan en dat mag.

 

Als GC.NL vrijwilligers zou selecteren die allemaal precies zo dachten zoals zij, zou het een saaie boel worden. Niet in de laatste plaats omdat er dan nog veel minder vrijwilligers zouden zijn.

 

Want meepraten en meebeslissen wil iedereen hier op het forum wel, maar meehelpen....ho maar!...

 

Ik ben dus nooit te beroerd om iemand te helpen, maar dat betekent niet dat ik dan ook maar gelijk mijn mond hou...

 

Als men mij dat zou verplichten, zou de lol er voor deze vrijwilliger snel van af zijn.

bewerkt door Twin Peaks
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maar zoals ik al eerder aangaf..

 

Het gaat me niet om om een welles / nietes discussie over wie er eventueel achter zit.

 

Het gaat me om het idee wat erachter zit, en of we dat als geocachers als een positieve ontwikkeling zien.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maar wat nu dan.

De stichting heeft allerlei initiatieven om geocaching te promoten. Het geplande event is een goed voorbeeld en ik ben er van overtuigd dat dit gaat slagen.

 

Maar om de "concurrent" voor te zijn is er meer nodig dan een mooie site, forumregels enz enz. Waarom gaan we niet samen zitten met andere partijen en proberen in Nederland 1 set van afspraken te maken en dit met de diverse partijen als SBB te bespreken. Zodat dit de gouden standaard is voor xxxcaching in Nederland. Initiatieven als hier in dit draadje moeten dan aan dit pact deelnemen om succesvol te zijn.

 

Exclusiviteit is niet meer te garanderen en te behouden dat is nu eenmaal een feit, maar in je eigen wereld blijven en anderen veroordelen is ook geen goede weg vooruit.

 

Voor mij is GC.nl een faciliterende partij die mij een portaal bied naar geocaching gerelateerde informatie en fora waar ik informatie verzamel over mijn hobby. Dit moet dan ook in de breedste zin van het woord en als het even kan met meer inbreng van mensen die bv Donateurs zijn.

 

Nogmaals, de stichting is op de juiste weg met de meest recente activiteiten maar de basis is en blijft smal, verbreding is noodzakelijk als je de slagkracht wilt vergroten.

:beerchug:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maar zoals ik al eerder aangaf..

 

Het gaat me niet om om een welles / nietes discussie over wie er eventueel achter zit.

 

Het gaat me om het idee wat erachter zit, en of we dat als geocachers als een positieve ontwikkeling zien.

Dat laatste sjoerd, daar is een ieder het over eens dat dat niet helemaal het geval is. Alleen maar een stem op dit forum helpt niet, er is een schone taak voor SGN om op te staan en misschien de leiding te nemen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kom net thuis en wat zie ik???

 

Ach wat leuk...Robert (Broekies) z'n nieuwe speeltje is online.

 

't zal mij benieuwen...

 

 

Maar zoals ik al eerder aangaf..

 

Het gaat me niet om om een welles / nietes discussie over wie er eventueel achter zit.

 

Het gaat me om het idee wat erachter zit, en of we dat als geocachers als een positieve ontwikkeling zien.

 

Als het niet om het welles/nietes spelletje gaat had je de eerste uitspraak m.i dan beter anders kunnen formuleren.

 

Zie ik het als geocacher als positieve ontwikkeling?

Nee, ik zie tot nu toe bij alle "afsplitsingen" nog geen meerwaarde t.o.v gecaching.nl, het enige wat het doet is discussie oproepen en commentaar op hoe "slecht" geocaching.nl is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zie ik het als geocacher als positieve ontwikkeling?

Ik ben me er van bewust dat mijn volgende opmerking wat negatief zal klinken. Maar goed, dat moet dan maar. :beerchug:

 

Het positieve dat ik zie in de ontwikkelingen zoals die er nu zijn, is dat de geocachers die zich hier al lang niet meer thuis voelen, nu alternatieve plekken hebben om als geocacher beter aan hun trekken te komen.

 

Het aantal cachers dat hier blijft komen zal dan ongetwijfeld wat afnemen, maar als dat betekent dat de overheersende toon op dit forum wat positiever wordt, dan is het dat wat mij betreft zeker waard. :crybaby:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maar zoals ik al eerder aangaf..

 

Het gaat me niet om om een welles / nietes discussie over wie er eventueel achter zit.

 

Het gaat me om het idee wat erachter zit, en of we dat als geocachers als een positieve ontwikkeling zien.

 

Nee! Het gaat om de achterliggende oorzaak Twin Peaks, wat een voedingsbodem heeft gegeven voor enkelen om iets op te gaan zetten. Dat is waar het om gaat en nergens anders om. Hoe gaat GC.nl hierop reageren? Gaat die ijskast nog open of blijft het geval hermetisch op slot?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

het blijft leuk om het forum van die nieuwe site te lezen

 

#13 Gepost : maandag 1 juni 2009 21:10:10

 

Rang: Administration

 

 

 

Groep: Administrators , Registered

 

Lid sinds: 25-5-2009

Berichten: 6

DiedB schreef:

Het ziet er leuk uit, vraag me alleen af wat het nut is om caches te gaan plaatsen vanuit deze site.

 

Het nut is, dat het een ieder hier vrij zal zijn om caches te plaatsen in welke vorm dan ook.

Geen restricties. Geen reviewer die je aan regeltjes (welke regels dan ook) zou willen houden, nog toestemming of bevestiging van mede cachers.

 

Hoe en wat moet nog bepaald worden. Het liefst doen we dat met de bezoekers van deze site. Komende tijd gaan we dus eens rustig beraden hierop. Het zal waarschijnlijk na de zomer worden, dat we hiermee van start gaan.

 

Underground

 

is er iemand in de laatste paar maanden door de mangel gehaald ofzo...... het klinkt redelijk frustie.

 

Maar mij eerste cache idee is al geboren. Een magnetische micro onder een vrachtauto die levensmiddelen van een fabriek hier in de polder naar distributiecentra brengt....... :beerchug: Ga die maar eens vinden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kom net thuis en wat zie ik???

 

Ach wat leuk...Robert (Broekies) z'n nieuwe speeltje is online.

 

't zal mij benieuwen...

 

 

Maar zoals ik al eerder aangaf..

 

Het gaat me niet om om een welles / nietes discussie over wie er eventueel achter zit.

 

Het gaat me om het idee wat erachter zit, en of we dat als geocachers als een positieve ontwikkeling zien.

 

Als het niet om het welles/nietes spelletje gaat had je de eerste uitspraak m.i dan beter anders kunnen formuleren.

 

Zie ik het als geocacher als positieve ontwikkeling?

Nee, ik zie tot nu toe bij alle "afsplitsingen" nog geen meerwaarde t.o.v gecaching.nl, het enige wat het doet is discussie oproepen en commentaar op hoe "slecht" geocaching.nl is.

 

Tja...weet je..ik ben ook maar een mens..

 

Je hebt wellicht gelijk, maar ik heb de discussie destijds op Metacaching gevolgd (en daar ook mijn zegje gadaan)

Die discussie is destijds gestart door Robert met zijn idee voor deze nieuwe site.

 

Als je dan die nieuwe site ineens ziet, tja...dan denk ik......nou ja...datgene wat ik dus schreef en dat floept er dan zo uit.

 

Ik had het wellicht zorgvuldiger kunnen formuleren. Maar dan was het misschien niet meer geweest wat IK op dat moment dacht. Ik zal MIJN gedachten wel weer voor me houden.

Ik veronderstelde dat het, gezien de discussies op diverse andere fora, iedereen wel duidelijk was, misschien niet precies wie, maar in elk geval wel uit welke hoek de wind waaide.

 

Assumption is the mother of all f*ck-ups, dat blijkt maar weer.

 

Mijn excuus voor alle commotie. :beerchug:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maar zoals ik al eerder aangaf..

 

Het gaat me niet om om een welles / nietes discussie over wie er eventueel achter zit.

 

Het gaat me om het idee wat erachter zit, en of we dat als geocachers als een positieve ontwikkeling zien.

 

Nee! Het gaat om de achterliggende oorzaak Twin Peaks, wat een voedingsbodem heeft gegeven voor enkelen om iets op te gaan zetten. Dat is waar het om gaat en nergens anders om. Hoe gaat GC.nl hierop reageren? Gaat die ijskast nog open of blijft het geval hermetisch op slot?

Damn fox :) dat verhaal van die ijskast daar kon ik nu net niet opkomen....... maar dat is het natuurlijk wel.

 

Mischien kunnen de mannen in Munchen met z'n alle ff brainstormen als ze aan het cachen zijn. :) of is dit off limit

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...