Spring naar bijdragen

Nieuwe Site Voor Geocachers


Remunj

Aanbevolen berichten

Heel jammer vind ik dat er na het sporenonderzoek op WWW, Robert hier niet open en eerlijk zijn wel of niet terecht vermeende betrokkenheid kan toelichten. Een discussie met open visier, is dat niet ook beter voor geocachend Nederland?!

 

Nelleke

 

Dat viel mij ook al op Nelleke.

 

De globale cachers zijn begonnen zich globaal aan de wereld voor te stellen en gaan al vanaf dag één mank aan een waas en miscommunicatie richting de bezoekers. Lijkt me niet zo'n gezond begin.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

En om daad bij woord te voegen. Ik heb de site bekeken en het ziet er netjes uit. Maar volgens mij leunt het erg op Geocaching.com/nl. Ook wanneer je van alle onderdelen van de tool gebruik wil maken zal je premiummember van geocaching moeten zijn.

 

Geef het een kans.

 

Overigens blijf ik lekker hier, heb nog ruim 7000 caches te gaan

 

Goed, dan ik ook maar...mijn belangrijkste argument heb ik al genoemd.

 

De site komt ongetwijfeld met een aantal handige tools (die inderdaad leunen op GC.com funvtionalteit en dus membership vereisen)

Tot zover dus nog weinig nieuws.

 

Het enige vernieuwende wat ik dus zie is het "ongereguleerde caches plaatsen" met een soort kwaliteitslabel door de cachers.

Dat ongereguleerd plaatsen moet dus buiten de bestaande cachevormen om.

 

Er komt dus een database bij met met caches die iemand ergens moet gaan bijhouden? die door iemand moeten worden ingebracht in die database?

Gereviewed? Oh nee, geen regels dus reviewen hoeft natuurlijk niet.

Binnen de wet en appellerend aan het gezonde verstand was het.

 

Maar op zeker moment moet toch iemand kijken naar die kwaliteitslabels en op basis daarvan gaan beslissen wat blijft en wat niet?

 

Nee, het een voegt (naar mijn idee) te weinig toe aan wat er al is en het ander vind ik dus geen goed idee, dat mag duidelijk zijn.

 

Ik wil dus appelleren aan hetzelfde gezonde verstand van de cachers / cacheleggers:

 

Geef dit initiatief GEEN kans.

 

Het doet geheid meer kwaad dan goed. (let wel: dit is MIJN mening)

Ik ben het met je eens Twin Peaks, hier kan een of andere spammer zoveel cachepagina's aan gaan maken als ie wil, en als ze zeggen dat er niet gereviewed wordt dan 'mogen' ze die pagina's volgens hun eigen regels niet verwijderen. En ik vind het onzin, ik ga die caches van een andere site niet zoeken, alleen maar nageaapt van het echte Geocaching.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Best TP (en natuurlijk alle anderen)

 

Ik ben het eens met je argumenten (had die zelf ook al bedacht), en mijn opmerking "geef het een kans" is met een wat cynische ondertoon geplaatst.

 

Het enige verschil is dus het vrije cache leggen en daarbij je gezonde verstand te gebruiken. Nu verschilt dat gezonde verstand van persoon tot persoon (en niet altijd in de positieve zin).

Door de regels en reviews op GC.nl weet je dat je (bijna) nooit voor onaangename verassingen komt te staan. Dat caches normaal bereikbaar zijn, dat je geen boze boer met een jachtgeweer achter je aan krijgt enz.

 

Het idee van het kwaliteitslabel is op zich een prima idee. Maar heet dat hier niet Geo d'or? Weer niets nieuws dus. Maar ook kwaliteit is een persoonlijk iets (zegt de kwaliteitstechnicus). En wat voor de een fantastisch is zal een ander niet kunnen waarderen.

 

En het blijft eng om als eerste aan een multi of mistery te beginnen, wanneer er een fout in zit ben je mooi in de aap gelogeerd. En wanneer dit een paar keer gebeurt zal je zien dat er vanzelf regeltjes komen. Waar mensen weer ontevreden over zijn en terugkeren naar GC.nl (of sla ik nu door :dribble: )

Nee, je slaat niet door, je hebt gelijk! :thumbup:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Misschien nog even voor alle duidelijkheid wat over het de buren

tool.

Nu kan IEDEREEN GPX files aanmaken. Je hoeft hiervoor geen premium

member te zijn van geocaching.com.

 

Wat zou Groundspeak hier eigenlijk van vinden??

 

Als de gegevens niet rechtstreeks van hun site afkomen, niets. Zoja dan hebben ze een strek punt en kunnen ze de zaak blokkeren. Tenminste als ze weten waar ze dan wel vanaf komen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als de gegevens niet rechtstreeks van hun site afkomen, niets. Zoja dan hebben ze een strek punt en kunnen ze de zaak blokkeren. Tenminste als ze weten waar ze dan wel vanaf komen.

 

Je zou je kunnen afvragen of het verspreiden van GPX file's zonder toestemming van Groundspeak wel is toegestaan. Dezelfde vraag, maar wat scherper geformuleerd :thumbup:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Even voor iedereen die het uit het oog is verloren: hier begon de discussie mee:

 

Er is een nieuwe loot aan de geoboom.

 

de buren.nl

 

Ben benieuwd wat het gaat worden

 

Inmiddels zijn we, op pagina 6 en aardig of topic. Kunnen we weer terug naar het onderwerp.

sorry:pagina 7

excuses pagina 8

Sorry, ik lees langzaam

 

Vind deze discussie wel interessant, zeker gezien de vele meningen en zorgen die men aandraagt.

Deze discussie zal nog wel een tijde doorgaan denk ik en daar is niets mis mee.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als de gegevens niet rechtstreeks van hun site afkomen, niets. Zoja dan hebben ze een strek punt en kunnen ze de zaak blokkeren. Tenminste als ze weten waar ze dan wel vanaf komen.

 

Je zou je kunnen afvragen of het verspreiden van GPX file's zonder toestemming van Groundspeak wel is toegestaan. Dezelfde vraag, maar wat scherper geformuleerd :dribble:

 

Dan nog moet je eerst traceren wie de gpx file's gemaakt heeft en ze heeft door verstrekt. Nu weet ik dat iedere gpx file een uniek volgnummer heeft, maar dat is volgens mij gemakkelijk te wijzigen, niet door zo'n it digibeet is beter (diabeet) :thumbup: als ik, maar er zijn zeker slimmere jongens binnen onze grenzen.

bewerkt door Remunj
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Door de regels en reviews op GC.nl weet je dat je (bijna) nooit voor onaangename verassingen komt te staan. Dat caches normaal bereikbaar zijn, dat je geen boze boer met een jachtgeweer achter je aan krijgt enz.

 

gc.com bedoel je, neem ik aan

 

Oeps, uiteraard. Newbie he :thumbup:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als de gegevens niet rechtstreeks van hun site afkomen, niets. Zoja dan hebben ze een strek punt en kunnen ze de zaak blokkeren. Tenminste als ze weten waar ze dan wel vanaf komen.

 

Je zou je kunnen afvragen of het verspreiden van GPX file's zonder toestemming van Groundspeak wel is toegestaan. Dezelfde vraag, maar wat scherper geformuleerd :dribble:

 

Dan nog moet je eerst traceren wie de gpx file's gemaakt heeft en ze heeft door verstrekt. Nu weet ik dat iedere gpx file een uniek volgnummer heeft, maar dat is volgens mij gemakkelijk te wijzigen, niet door zo'n it digibeet is beter (diabeet) :thumbup: als ik, maar er zijn zeker slimmere jongens binnen onze grenzen.

 

Nog scherper dan maar?

 

Het gaat er niet om wie de GPX file's ontvangt, maar om de site de buren die ze nu volledig gratis beschikbaar stelt aan iedereen. Het Premium membership bij GC.com is dan nu voor dat bestandje niet langer noodzakelijk. Auteursrechtelijk zou de buren zich dan schuldig maken aan het verspreiden zonder toestemming van een feature van GC.com, zonder daar ee noemenswaardige afdracht voor te doen. Vergelijk het met GC.nl die de GPX file's voor niets aan de bezoekers van haar site beschikbaar zou stellen. Ik denk dat GC.nl vervolgens een flinke tik op de vingers van Groundspeak gaat krijgen :)

bewerkt door Team Firefox
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb net nog even het forum van de buren doorgenomen en kwam daar het volgende antwoord van Underground (initiatiefnemer) tegen:

 

Start Quote:

 

Het nut is, dat het een ieder hier vrij zal zijn om caches te plaatsen in welke vorm dan ook.

Geen restricties. Geen reviewer die je aan regeltjes (welke regels dan ook) zou willen houden, nog toestemming of bevestiging van mede cachers.

 

Hoe en wat moet nog bepaald worden. Het liefst doen we dat met de bezoekers van deze site. Komende tijd gaan we dus eens rustig beraden hierop. Het zal waarschijnlijk na de zomer worden, dat we hiermee van start gaan.

 

Underground

 

Eind Quote

 

En dan gaat het vooral om: Hoe en wat moet nog bepaald worden. Het liefst doen we dat met de bezoekers van deze site.

 

Dit lijkt toch verrekte veel op afspraken (regels?) maken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nog scherper dan maar?

 

Het gaat er niet om wie de GPX file's ontvangt, maar om de site de buren die ze nu volledig gratis beschikbaar stelt aan iedereen. Het Premium membership bij GC.com is dan nu voor dat bestandje niet langer noodzakelijk. Auteursrechtelijk zou de buren zich dan schuldig maken aan het verspreiden zonder toestemming van een feature van GC.com, zonder daar ee noemenswaardige afdracht voor te doen. Vergelijk het met GC.nl die de GPX file's voor niets aan de bezoekers van haar site beschikbaar zou stellen. Ik denk dat GC.nl vervolgens een flinke tik op de vingers van Groundspeak gaat krijgen :thumbup:

 

Ik heb toch sterk het idee dat de tool een schil om geocaching.com is. Voorzover ik nu kan zien wordt alle data daarvandaan gehaald onder je eigen inlognaam bij geocaching.com.

 

Zou handig zijn als team underground en/of theflyingdutchies hier of op hun eigen site wat info zouden geven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als de gegevens niet rechtstreeks van hun site afkomen, niets. Zoja dan hebben ze een strek punt en kunnen ze de zaak blokkeren. Tenminste als ze weten waar ze dan wel vanaf komen.

 

Je zou je kunnen afvragen of het verspreiden van GPX file's zonder toestemming van Groundspeak wel is toegestaan. Dezelfde vraag, maar wat scherper geformuleerd :dribble:

 

Dan nog moet je eerst traceren wie de gpx file's gemaakt heeft en ze heeft door verstrekt. Nu weet ik dat iedere gpx file een uniek volgnummer heeft, maar dat is volgens mij gemakkelijk te wijzigen, niet door zo'n it digibeet is beter (diabeet) :thumbup: als ik, maar er zijn zeker slimmere jongens binnen onze grenzen.

 

Nog scherper dan maar?

 

Het gaat er niet om wie de GPX file's ontvangt, maar om de site de buren die ze nu volledig gratis beschikbaar stelt aan iedereen. Het Premium membership bij GC.com is dan nu voor dat bestandje niet langer noodzakelijk. Auteursrechtelijk zou de buren zich dan schuldig maken aan het verspreiden zonder toestemming van een feature van GC.com, zonder daar ee noemenswaardige afdracht voor te doen. Vergelijk het met GC.nl die de GPX file's voor niets aan de bezoekers van haar site beschikbaar zou stellen. Ik denk dat GC.nl vervolgens een flinke tik op de vingers van Groundspeak gaat krijgen :)

 

 

Nog scherper dan maar?

 

Het gaat er niet om wie de GPX file's ontvangt, maar om de site de buren die ze nu volledig gratis beschikbaar stelt aan iedereen. Het Premium membership bij GC.com is dan nu voor dat bestandje niet langer noodzakelijk. Auteursrechtelijk zou de buren zich dan schuldig maken aan het verspreiden zonder toestemming van een feature van GC.com, zonder daar ee noemenswaardige afdracht voor te doen. Vergelijk het met GC.nl die de GPX file's voor niets aan de bezoekers van haar site beschikbaar zou stellen. Ik denk dat GC.nl vervolgens een flinke tik op de vingers van Groundspeak gaat krijgen ;)

 

Ik heb toch sterk het idee dat de tool een schil om geocaching.com is. Voorzover ik nu kan zien wordt alle data daarvandaan gehaald onder je eigen inlognaam bij geocaching.com.

 

Zou handig zijn als team underground en/of theflyingdutchies hier of op hun eigen site wat info zouden geven.

 

 

Het zijn gpx file's die je onder je eigen nickname van de com site haalt, dus zij geven geen gpx file's door.

Je haalt ze zelf op via een of meer ingevulde velden, de tool zet ze dan voor je netjes om in gpx standaard.

Niks mis mee dus.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het zijn gpx file's die je onder je eigen nickname van de com site haalt, dus zij geven geen gpx file's door.

Je haalt ze zelf op via een of meer ingevulde velden, de tool zet ze dan voor je netjes om in gpx standaard.

Niks mis mee dus.

 

Daar lijkt het inderdaad op.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...