Spring naar bijdragen

Nieuwe Site Voor Geocachers


Remunj

Aanbevolen berichten

ReizenReizen

Als op één kaart alle caches staan van alle organisaties dan zie je onmiddelijk of er caches vlak bij elkaar liggen. En dat vind ik nu netjes geregeld bij Metacaching. Het maakt mij namelijk niet uit waar de cache geregistreerd is, als we maar lekker kunnen wandelen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als op één kaart alle caches staan van alle organisaties dan zie je onmiddelijk of er caches vlak bij elkaar liggen. En dat vind ik nu netjes geregeld bij Metacaching. Het maakt mij namelijk niet uit waar de cache geregistreerd is, als we maar lekker kunnen wandelen.

 

Je ziet ze niet liggen, dat zijn de 'listing coordinaten' en niet de werkelijke coordinaten. Dat zou het wel erg makkelijk maken :) , hoef je niet te puzzelen. :) Dus het zegt nog niets, helaas.

 

-Marco

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou, het kaartje bij metacaching waarschuwt je in ieder geval welke caches er in de regio liggen. Even kijken in de cachebeschrijving, en je kunt meestal al redelijk goed inschatten hoe de route ongeveer loopt. Bovendien weet je dan meestal ook hoe de route is uitgezet: of er onderweg vragen moeten worden beantwoord, of dat er aluminium plaatjes zijn aangebracht, of micro's met aanwijzingen zijn verstopt. Je kunt dan kiezen voor een afwijkende methode zodat cachers niet in de war kunnen raken. Lijkt me alleen maar service naar je klanten toe.

 

Uit sommige reacties krijg ik de indruk dat men denkt dat alleen GC-caches legaal liggen, of dat terreinbeheerders alleen GC-caches willen toestaan. Dat is zeker niet waar. In mijn eigen omgeving (Eindhoven e.o.) heb ik meer qualitycaches dan GC-caches liggen. Alle caches liggen er met toestemming. De boswachters van SBB en Brabants Landschap weten ook dat het om qualitycaches gaat, al vanaf het begin van het toestemmingstraject. Dat was voor hen geen probleem. Toestemming is namelijk persoonsgebonden. Als er iets niet goed gaat met één van mijn caches, word ik daarop aangesproken, niet GC of QC. Dat zijn enkel platforms waar je je beschrijving publiceert.

 

Groetjes, Fangorn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou, het kaartje bij metacaching waarschuwt je in ieder geval welke caches er in de regio liggen. Even kijken in de cachebeschrijving, en je kunt meestal al redelijk goed inschatten hoe de route ongeveer loopt. Bovendien weet je dan meestal ook hoe de route is uitgezet: of er onderweg vragen moeten worden beantwoord, of dat er aluminium plaatjes zijn aangebracht, of micro's met aanwijzingen zijn verstopt. Je kunt dan kiezen voor een afwijkende methode zodat cachers niet in de war kunnen raken. Lijkt me alleen maar service naar je klanten toe.

 

Uit sommige reacties krijg ik de indruk dat men denkt dat alleen GC-caches legaal liggen, of dat terreinbeheerders alleen GC-caches willen toestaan. Dat is zeker niet waar. In mijn eigen omgeving (Eindhoven e.o.) heb ik meer qualitycaches dan GC-caches liggen. Alle caches liggen er met toestemming. De boswachters van SBB en Brabants Landschap weten ook dat het om qualitycaches gaat, al vanaf het begin van het toestemmingstraject. Dat was voor hen geen probleem. Toestemming is namelijk persoonsgebonden. Als er iets niet goed gaat met één van mijn caches, word ik daarop aangesproken, niet GC of QC. Dat zijn enkel platforms waar je je beschrijving publiceert.

 

Groetjes, Fangorn.

 

Bedankt voor de aanvulling Fangorn.

 

Ik heb die indruk zelf in elk geval beslist niet willen wekken. Ook andere caching sites werken vaak met bepaalde "regels" waar in veel gevallen ook toestemming van een grond- of andersoortige eigenaar bij hoort.

 

Maar ik maak me toch sterk (en zorgen), dat wanneer beheers-organisaties, ook in jouw gebied, waar jij in zorgvuldig overleg een aantal caches hebt mogen plaatsen opeens ook "ongereguleerde" caches gaan tegenkomen op plaatsen waar zij dat niet willen, ze jou daar weliswaar misschien niet persoonlijk op aanspreken, maar waarschijnlijk toch minder positief tegen het fenomeen "cachen" gaan aankijken, waarmee het dus ook van negatieve invloed kan zijn op caches / cacheplaatsers met de beste bedoelingen.

Dan zou het voor jou misschien ook lastiger gaan worden om tzt weer toestemming te krijgen.

 

Zo...nu nog even heel snel iets voor de baas doen, dan naar huis, douchen en eten en vanavond ben ik weer van de partij :)

bewerkt door Twin Peaks
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Even voor iedereen die het uit het oog is verloren: hier begon de discussie mee:

 

Er is een nieuwe loot aan de geoboom.

 

de buren.nl

 

Ben benieuwd wat het gaat worden

 

Inmiddels zijn we, op pagina 6 en aardig of topic. Kunnen we weer terug naar het onderwerp.

sorry:pagina 7

excuses pagina 8

Sorry, ik lees langzaam

bewerkt door fam. Fransen
Link naar opmerking
Deel via andere websites

En om daad bij woord te voegen. Ik heb de site bekeken en het ziet er netjes uit. Maar volgens mij leunt het erg op Geocaching.com/nl. Ook wanneer je van alle onderdelen van de tool gebruik wil maken zal je premiummember van geocaching moeten zijn.

 

Geef het een kans.

 

Overigens blijf ik lekker hier, heb nog ruim 7000 caches te gaan

bewerkt door fam. Fransen
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Even voor iedereen die het uit het oog is verloren: hier begon de discussie mee:

 

Er is een nieuwe loot aan de geoboom.

 

de buren.nl

 

Ben benieuwd wat het gaat worden

 

Inmiddels zijn we, op pagina 6 en aardig of topic. Kunnen we weer terug naar het onderwerp.

sorry:pagina 7

excuses pagina 8

Sorry, ik lees langzaam

 

Maarruhh...heel de discussie gaat toch over: "waar dit nu weer vandaan komt" en "waar dat eventueel naartoe gaat"

m.a.w wie is de grondlegger van dit door topicstarter bekendgemaakte initiatief en wat zou dit voor het geocachen kunnen betekenen?

 

overigens....langzaam lezen mag hoor, hoef je geen excuus voor te maken. Langzame lezers nemen vaak meer tijd om de boodschap door te laten werken.

 

Wellicht was je nog niet aan het berichtje toe waarin de moderator aangeeft, geen moeite te hebben met een zekere mate van spin-off, aangezien het een zinvolle discussie oplevert, die niet helemaal, maar zijdelings toch met het hoofdonderwerp te maken heeft / had? (ik meen berichtje 100)

 

Zo...en nu eerst een eeehh...nee...ik ga toch eerst maar een stukje hardlopen... (lekker met dit weer) :thumbup:

bewerkt door Twin Peaks
Link naar opmerking
Deel via andere websites

En om daad bij woord te voegen. Ik heb de site bekeken en het ziet er netjes uit. Maar volgens mij leunt het erg op Geocaching.com/nl. Ook wanneer je van alle onderdelen van de tool gebruik wil maken zal je premiummember van geocaching moeten zijn.

 

Geef het een kans.

 

Overigens blijf ik lekker hier, heb nog ruim 7000 caches te gaan

 

Zoals de buren er nu nog uitziet is het één van de vele geocaching-sites die iets extra's bieden, bijv in de vorm van een tooltje. Zoals ook daar zijn de sites van Willxi en Geogek, van Sweetlake/PGCTools, Gatecacher en niet te vergeten geocaching startpagina en de vele vele sites van geocachers die hun ervaringen/logs en verhalen met ons delen. Dus daar kan geen bezwaar tegen zijn, de andere sites wekken trouwens nooit zoveel reacties op :dribble:

 

De intentie om caches "onder eigen paraplu" te plaatsen is ook niet uniek meer, helaas. Ik heb de indruk vaak geboren uit frustraties, verschillende invalshoeken en moeizame communicatie. :thumbup:

 

Metacaching heeft de intentie om alle soorten geocachers, ongeacht label van gc, tc of qc te verenigen. Dát spreekt me wel aan, zeker omdat het de bedoeling is leden (geen donateurs dus) mee te laten denken en beslissen. Zoals al eerder opgemerkt is/was dat bij GC.nl niet de intentie.

 

Heel jammer vind ik dat er na het sporenonderzoek op WWW, Robert hier niet open en eerlijk zijn wel of niet terecht vermeende betrokkenheid kan toelichten. Een discussie met open visier, is dat niet ook beter voor geocachend Nederland?!

 

Nelleke

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En om daad bij woord te voegen. Ik heb de site bekeken en het ziet er netjes uit. Maar volgens mij leunt het erg op Geocaching.com/nl. Ook wanneer je van alle onderdelen van de tool gebruik wil maken zal je premiummember van geocaching moeten zijn.

 

Geef het een kans.

 

Overigens blijf ik lekker hier, heb nog ruim 7000 caches te gaan

 

Goed, dan ik ook maar...mijn belangrijkste argument heb ik al genoemd.

 

De site komt ongetwijfeld met een aantal handige tools (die inderdaad leunen op GC.com funvtionalteit en dus membership vereisen)

Tot zover dus nog weinig nieuws.

 

Het enige vernieuwende wat ik dus zie is het "ongereguleerde caches plaatsen" met een soort kwaliteitslabel door de cachers.

Dat ongereguleerd plaatsen moet dus buiten de bestaande cachevormen om.

 

Er komt dus een database bij met met caches die iemand ergens moet gaan bijhouden? die door iemand moeten worden ingebracht in die database?

Gereviewed? Oh nee, geen regels dus reviewen hoeft natuurlijk niet.

Binnen de wet en appellerend aan het gezonde verstand was het.

 

Maar op zeker moment moet toch iemand kijken naar die kwaliteitslabels en op basis daarvan gaan beslissen wat blijft en wat niet?

 

Nee, het een voegt (naar mijn idee) te weinig toe aan wat er al is en het ander vind ik dus geen goed idee, dat mag duidelijk zijn.

 

Ik wil dus appelleren aan hetzelfde gezonde verstand van de cachers / cacheleggers:

 

Geef dit initiatief GEEN kans.

 

Het doet geheid meer kwaad dan goed. (let wel: dit is MIJN mening)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik kan me in je mening vinden TP.

Ik vraag me ook af wat de meerwaarde van dit nieuwe cachesysteem gaat hebben.

Waarom moet er zoiets komen zonder regels?

Om makkelijker puntjes te kunnen scoren, makkelijker caches te leggen?

Totaal geen controle wat waarschijnlijk meer problemen voor de bestaande cacheorganisaties op gaat leveren als dat er goeds van komt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Misschien nog even voor alle duidelijkheid wat over het de buren

tool.

Nu kan IEDEREEN GPX files aanmaken. Je hoeft hiervoor geen premium

member te zijn van geocaching.com.

 

Dus ideaal als je op pad wil. Zoek de caches mbv tool (zoekt door de

de buren database, dus niet via geocaching.com) en geeft je

razendsnel de lijst met caches. bekijk ze op de kaart, bekijk de

beschrijving etc. Heb je een selectie gemaakt. Gewoon met een druk op

de knop wordt er een GPX file gemaakt (incl. enkele logs per cache) en

je kunt dan deze GPX file op jouw GPSr zetten.

 

Dan zal het met de rest ook wel goed komen lijkt me

 

Dit laatste roept een bekend verhaal op van een persoon die hier al een paar keer genoemd is........ destijds was er al een discussie of je GPX files kan gebruiken voor iedereen en of er geen copyright op rust.

 

het sporen onderzoek is dus redelijk goed opweg.

 

Oja, ik verwijs niet naar 1 of meerdere personen maar naar referenties in postings hier waar ik zelf een linkje naar leg. Dit is mijn mening en gedachte en wordt niet gevoed door enig ander persoon hier op het forum.......... :thumbup::dribble: maar dit slechts als een disclaimer

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Best TP (en natuurlijk alle anderen)

 

Ik ben het eens met je argumenten (had die zelf ook al bedacht), en mijn opmerking "geef het een kans" is met een wat cynische ondertoon geplaatst.

 

Het enige verschil is dus het vrije cache leggen en daarbij je gezonde verstand te gebruiken. Nu verschilt dat gezonde verstand van persoon tot persoon (en niet altijd in de positieve zin).

Door de regels en reviews op GC.nl weet je dat je (bijna) nooit voor onaangename verassingen komt te staan. Dat caches normaal bereikbaar zijn, dat je geen boze boer met een jachtgeweer achter je aan krijgt enz.

 

Het idee van het kwaliteitslabel is op zich een prima idee. Maar heet dat hier niet Geo d'or? Weer niets nieuws dus. Maar ook kwaliteit is een persoonlijk iets (zegt de kwaliteitstechnicus). En wat voor de een fantastisch is zal een ander niet kunnen waarderen.

 

En het blijft eng om als eerste aan een multi of mistery te beginnen, wanneer er een fout in zit ben je mooi in de aap gelogeerd. En wanneer dit een paar keer gebeurt zal je zien dat er vanzelf regeltjes komen. Waar mensen weer ontevreden over zijn en terugkeren naar GC.nl (of sla ik nu door :thumbup: )

bewerkt door fam. Fransen
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...