Spring naar bijdragen

Nieuwe Site Voor Geocachers


Remunj

Aanbevolen berichten

Wegenwacht / Route mobiel

TomTom / VDO

Openbare school / Islamitische school

Grolsch / Heineken

Voetbal / Hockey

Scouting / Jong Nederland

 

lang leve de vrije keuze

 

Zonnig spoor

 

ZUURTJE

 

Alternatieven vallen bij mij vrijwel altijd af ;) .

Natuurlijk is het leuk om een alternatief aan te bieden, maar zorg dan voor een uitdaging om mensen te trekken!

Ik blijf sowieso bij een database en dat is .com.......dus de rest valt eigenlijk per definitie af!

bewerkt door Team Professor X
Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Voetbal / Hockey

Dit vind ik wel een mindere vergelijking. In het geval van voetbal en hockey hebben we het over 2 totaal verschillende hobbys, niet over 2 organisaties of 2 smaken.

 

Om de vergelijking met voetbal maar eens te maken... in Nederland heb je ook alleen maar de KNVB, en internationaal is er naast de FIFA ook geen organisatie die zich bezig houdt met voetbal. Stel je eens voor dat er een aantal teams zeggen van ach we zijn het niet eens met de buitenspel-regel, we organiseren onze eigen competitie, zonder die regel...

 

Aan de ene kant zijn initiatieven goed, sites met tooltjes, statestieken prima. Maar laten we de kern gecentraliseerd houden, dat voorkomt dat er illegale caches liggen in bosgebieden. Of caches van 2 organisaties pal naast elkaar, want ja zowel Pietje van de buren als Keesje van Terracaching en Willem van Geocaching vinden hetzelfde stukje natuur erg geschikt voor een cache. Natuurlijk is dan de vraag wie als eerste toestemming regelt: "Nee meneer, er ligt al een andere doos van uw vereniging. Wist u dat niet" En als cacher sta je ook dan voor een raadsel, denk je hem gevonden te hebben, word je log gedelete door de eigenaar omdat je hem per ongeluk in het logboek van de buurman hebt gezet!

 

Natuurlijk zijn de meeste inititatieven nog maar kleinschalig en betwijfel ik of ze uitgroeien tot iets levensvatbaars. Je moet eerst een aantal caches hebben die men kan vinden voor men zich aanmeldt, maar men gaat pas caches aanmelden als er genoeg cachers zijn...

 

Pfff......Gelukkig maar dat alleen terrein/natuurbeheerders bepalen of een cache ergens wel of niet mag liggen en niet de geocachers. ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kom net thuis en wat zie ik???

 

Ach wat leuk...Robert (Broekies) z'n nieuwe speeltje is online.

 

't zal mij benieuwen...

 

Misschien beter eerst even goed informeren voor je zoiets roept?

 

Ik heb net een operatie achter de rug en heb wel wat anders aan mijn hoofd (letterlijk) dan een website beginnen.

Quote van Robert.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kom net thuis en wat zie ik???

 

Ach wat leuk...Robert (Broekies) z'n nieuwe speeltje is online.

 

't zal mij benieuwen...

 

Misschien beter eerst even goed informeren voor je zoiets roept?

 

Ik heb net een operatie achter de rug en heb wel wat anders aan mijn hoofd (letterlijk) dan een website beginnen.

Quote van Robert.

 

Eehhh... Ik wil niet carambalig doen...maar...qoute dan de rest van het topic er ook even bij?

 

En ook het eerdere topic (op Metacaching), waar Robert om meningen vraagt voor dit experiment met exact dezelfde omschrijving als die nu voor de site wordt gebruikt?

 

En het feit, dat in dat topic ook melding wordt gemaakt van het feit dat de IP adressen van Broekies en "Underground" (van de "Global" site) dezelfde zijn?? toeval??

 

Als iemand al Roberts idee heeft gejat? heeft die persoon dan ook het IP adres gejat?

 

Mmmm....en het feit dat datzelfde draadje over de ideeen voor deze site van destijds, nu niet meer te vinden is??

Is dat soms verwijderd van dat "ongemodereerde forum"? wat zou daar de reden van zijn? en wie zou dat nou gewist hebben???..(tenminste....als het is gewist, want ik kan het niet meer vinden)

 

Ik doe beroepsmatig tamelijk veel "kansberekeningen", maar bij zoveel "toevalligheden" in de berekening, gaan we toch naar eehhh "een zeer grote mate van waarschijnlijkheid, grenzend aan zekerheid"

bewerkt door Twin Peaks
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ach, ik weet wel meer onwaarschijnlijkheden te verzinnen. Hoeveel wil je er hebben? :-)

 

Ach...ik heb er wel weer genoeg letters aan besteed.

Het idee is enkele weken geleden door Robert geopperd......en nu is het er....in no time, zoals ik toen al voorspelde.

Wie er met het idee aan de haal/slag is gegaan vind ik niet eens zo interessant....

Weer een site erbij, die meent op hun manier "orde in de chaos" te moeten scheppen.

Lang leve de vrije keuze en er zal best wel publiek voor zijn...

 

Of het er voor de cacher allemaal duidelijker op wordt? ik weet het niet....

 

Of het er voor de diverse natuurbeheerders en andere instanties duidelijker op wordt? Ik weet het niet...

 

Ik zeg al (en meer zeg ik niet) : het zal mij benieuwen....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zou hier toch willen vragen om enige beleefdheid te houden ten aanzien van het speculeren welke personen die deze nieuwe site hebben gebouwd.

Of dat nu om Robert van de Broekies gaat of om iemand anders.

Er is wel een fijne lijn tussen je mening geven of speculeren of iemand IP adressen jat, wel of niet zijn ziekte gebruikt om..... etc, etc. Laten we die kant maar niet op gaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zou hier toch willen vragen om enige beleefdheid te houden ten aanzien van het speculeren welke personen die deze nieuwe site hebben gebouwd.

Of dat nu om Robert van de Broekies gaat of om iemand anders.

Er is wel een fijne lijn tussen je mening geven of speculeren of iemand IP adressen jat, wel of niet zijn ziekte gebruikt om..... etc, etc. Laten we die kant maar niet op gaan.

 

Niets aan toe te voegen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zou hier toch willen vragen om enige beleefdheid te houden ten aanzien van het speculeren welke personen die deze nieuwe site hebben gebouwd.

Of dat nu om Robert van de Broekies gaat of om iemand anders.

Er is wel een fijne lijn tussen je mening geven of speculeren of iemand IP adressen jat, wel of niet zijn ziekte gebruikt om..... etc, etc. Laten we die kant maar niet op gaan.

 

Niets aan toe te voegen.

 

Ach...zijn we weer lekker snel uitgepraat...toch?

 

Laten we het weer gezellig over koetjes en kalfjes hebben, over verjaardagen en zo ,e over kilocachers, over je nieuwe auto, of welke cacher jouw TB al drie weken heeft.

Laten we het vooral niet over dit soort initiatieven hebben en welke effecten dit nu weer op het hele cachegebeuren zou kunnen hebben.

..en waar dat dan vandaan komt?....laten we het daar al helemaal niet over hebben.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Speculeren?

 

forumscreendump1.jpg

 

en

 

forumscreendump2.jpg

 

is wat ik als MC-teamlid zie ... de IP-nummers staan rechts onderaan de posts.

 

Groetjes, Fangorn.

 

Dank je Fangorn...

 

Zo ver wilde ik net niet gaan, maar ik ben blij dat jij even laat zien, dat ik zelden ongefundeerde uitspraken doe.

 

Maar zoals ik al aangaf, en of het nou wel of niet van welke cacher dan ook afkomstig is....of we het een positieve ontwikkeling moeten noemen....daar valt denk ik over te discussieren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...