Spring naar bijdragen

Nieuwe Site Voor Geocachers


Remunj

Aanbevolen berichten

ReizenReizen

Vreemd! De initiatiefnemers hebben andere nicknames aangenomen dan in het GC wereldje en via een whois kom je ook (nog) niet verder. Wel is dit te vinden:

 

IP: 145.99.180.4

IP Location: Utrecht, Netherlands

 

 

En de locatie van de server?

 

Name: www.de buren.nl

IP Address: 145.99.180.4

 

Location: Utrecht (52.083N, 5.133E)

 

Network: NET145

 

Registrant contact information is not available.

 

We houden het in de peiling.

Misschien wordt het wel de moeite waard om deze site te volgen.

Deze hobby wordt door steeds meer mensen ontdekt dus "geocaching.nl" zal ook steeds vaker vast lopen.

Geef het een kans zou ik zeggen.

Het ziet er zeker goed uit !!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Geef het een kans zou ik zeggen.

 

Laat de discussie maar losbarsten dan:

 

Er zullen geen regels zijn wat betreft plaatsen van caches. Alleen de beperkingen die de wet voorschrijft en natuurlijk gezond verstand van de cache legger.

 

Ik vraag me in ieder geval af of we blij moeten zijn als de hobby de illegaliteit wordt ingetrokken!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Geef het een kans zou ik zeggen.

 

Laat de discussie maar losbarsten dan:

 

Er zullen geen regels zijn wat betreft plaatsen van caches. Alleen de beperkingen die de wet voorschrijft en natuurlijk gezond verstand van de cache legger.

 

Ik vraag me in ieder geval af of we blij moeten zijn als de hobby de illegaliteit wordt ingetrokken!

 

Hoezo illegaliteit, ik heb dat nergens gelezen. Beperkingen die de wet voorschrijft is toch geen illegaliteit?

En gezond verstand is een goed ding.

Waarom steeds zo negatief als er iets nieuws gelanceerd wordt?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Laat de discussie maar losbarsten dan:

 

Er zullen geen regels zijn wat betreft plaatsen van caches. Alleen de beperkingen die de wet voorschrijft en natuurlijk gezond verstand van de cache legger.

 

Ik vraag me in ieder geval af of we blij moeten zijn als de hobby de illegaliteit wordt ingetrokken!

 

Ach zo zijn wij hier in NL ooit ook begonnen.

Je maakte je pagina in het Nederands en die Yankee's vonden het prima.

Je mocht waar ook ter wereld caches plaatsen en zo dicht bij elkaar als je maar wilde.

Helaas gaat het op een gegeven moment niet anders dan dat er meer gereguleerd gaat worden, want pionieren is naar mijn idee het mooiste dat er is.

In den beginne hadden we in NL ook nog de site geocaching.nu , die plaatste alleen geen nieuwe caches maar had wel een eigen forum en tools.

 

Lang leve het pionieren Sjorren%20toren.jpg

 

Zonnig spoor

 

Zuurtje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vraag me in ieder geval af of we blij moeten zijn als de hobby de illegaliteit wordt ingetrokken!

 

Illegaliteit ? ? ? ? ?

 

WELKE illegaliteit ? ? ? ? ?

 

Hebben we voor deze hobby een vergunning of ontheffing nodig dan?

 

Dan zou het illegaal kunnen zijn maar verder zie ik geen problemen !!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

WELKE illegaliteit ? ? ? ? ?

 

Hebben we voor deze hobby een vergunning of ontheffing nodig dan?

 

Dan zou het illegaal kunnen zijn maar verder zie ik geen problemen !!!

 

Gewoon even lezen op hun site plus forum, daar wordt gesteld dat de cache plaatser wel toestemming moet hebben voor het plaatsen van een cache, maar dat men niet gaat reviewen. Dat is min of meer een vrijbrief voor de plaatser om (weliswaar met gezond verstand) te plaatsen waar hij maar wil, want enige vorm van controle ontbreekt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat er illegale praktijken middels die nieuwe site ontstaan betwijfel ik.

Wel zijn er een aantal basisregels waar men zich niet aan hoeft te houden daar.

 

Denk aan afstand tot spoor en snelweg, afstand tussen 2 caches, afstand tot militaire objecten.

Daarnaast weet ik niet of het wettelijk verplicht is een cache aan te melden (toestemming) bij SBB bijvoorbeeld.

Als het niet wettelijk verplicht is, en het dus van deze nieuwe site niet hoeft.... of zie ik nu spoken?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat er illegale praktijken middels die nieuwe site ontstaan betwijfel ik.

Wel zijn er een aantal basisregels waar men zich niet aan hoeft te houden daar.

 

Denk aan afstand tot spoor en snelweg, afstand tussen 2 caches, afstand tot militaire objecten.

Daarnaast weet ik niet of het wettelijk verplicht is een cache aan te melden (toestemming) bij SBB bijvoorbeeld.

Als het niet wettelijk verplicht is, en het dus van deze nieuwe site niet hoeft.... of zie ik nu spoken?

 

Voor het on-line krijgen van een cache bij Gc.com is er de regel dat om toestemming gevraagd moet worden bij de beheerder/eigenaar van de grond. Dat is een regel, geen wet, maar wel een keiharde voorwaarde. Heb je geen toestemming dan zal de cache niet on-line komen. De reviewer zal dat kunnen beamen.

 

Wil je op andere wijze, of via een hele andere site/club een cache neerleggen dan hoef je wellicht daarvan geen toestemming te krijgen, maar dan kan je wel te maken krijgen met de terrein beheerder/eigenaar. Alle natuurbeheerders kunnen op grond van de natuurbeschermingswet (1998; herzien in 2005), onder artikelen m.b.t. bijvoorbeeld 'Schadebeperking en Beheer', iedere cache waarvoor geen toestemming ,door hen, is verleend weghalen (zij kunnen ook mensen beboeten).

 

Overleg met een natuurbeheerder lijkt mij trouwens de meest wijze oplossing. De natuurbeheerder weet als geen ander waar de meest kwetsbare plekken in het gebied zijn. Wij denken het vaak te weten, maar dat valt nogal eens te betwijfelen. Je wilt toch in je onwetendheid niet de natuur beschadigen? Ik hoop dat nieuwe clubs/sites daaraan denken. Hoe dan ook de cache-legger blijft de verantwoordelijke. Het is dan aan hem/haar om daarover na te denken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Daarnaast weet ik niet of het wettelijk verplicht is een cache aan te melden (toestemming) bij SBB bijvoorbeeld.

Als het niet wettelijk verplicht is, en het dus van deze nieuwe site niet hoeft.... of zie ik nu spoken?

 

Jammer dat je nu openlijk het beleid van GC.com en de afspraken van GC.nl met de natuurbeheerders afvalt en dat als ex-teammember!

 

Maar om maar weer in herinnering te brengen de woorden van Kruimel:

 

Ieder stukje grond in Nederland heeft een eigenaar en wil je daar iets neerleggen dan heb je daar gewoon toestemming voor nodig van de grondeigenaar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jammer dat je nu openlijk het beleid van GC.com en de afspraken van GC.nl met de natuurbeheerders afvalt en dat als ex-teammember!

Doe gerust normaal :blush:

 

Lees nou eens goed wat ik schrijf...

Volgens mij bevestig ik juist het 'deurbeleid' van gc.com vwb SBB.

Ik vraag of ik misschien spoken zie omdat ik bang ben dat de soepele manier van plaatsing bij de andere site juist schade toebrengt aan SBB en andere organisatie's.

Alleen vroeg ik me af of het wettelijk verboden is om caches te plaatsen bij bijv. SBB.

 

Dat je in je betoog als argument gebruikt dat ik ex-teammember ben vind ik helemaal onder de gordel.

Probeer ik een periode van m'n vrije tijd te spenderen aan het plezier van anderen (ook voor jou dus!) en dat krijg ik nu terug recht in mn gezicht? :lol1:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jammer dat je nu openlijk het beleid van GC.com en de afspraken van GC.nl met de natuurbeheerders afvalt en dat als ex-teammember!

Doe gerust normaal :blush:

 

Lees nou eens goed wat ik schrijf...

Volgens mij bevestig ik juist het 'deurbeleid' van gc.com vwb SBB.

Ik vraag of ik misschien spoken zie omdat ik bang ben dat de soepele manier van plaatsing bij de andere site juist schade toebrengt aan SBB en andere organisatie's.

Alleen vroeg ik me af of het wettelijk verboden is om caches te plaatsen bij bijv. SBB.

 

Dat je in je betoog als argument gebruikt dat ik ex-teammember ben vind ik helemaal onder de gordel.

Probeer ik een periode van m'n vrije tijd te spenderen aan het plezier van anderen (ook voor jou dus!) en dat krijg ik nu terug recht in mn gezicht? :lol1:

 

Volgens mij vraagt Lepman zich af of toestemming nodig is. Hij schrijft letterlijk: Daarnaast weet ik niet of het wettelijk verplicht is een cache aan te melden (toestemming) bij SBB bijvoorbeeld. Is duidelijk een vraagstelling.

 

Daarnaast vind ik het niet gepast om iemand als ex-teammember aan te vallen als hij zich openlijk iets afvraagd. Wat heeft het ex-teammember zijn daarmee te maken?

 

Ik zie dat Lepman zelf ook al gereageerd heeft in de tijd dat ik mijn berichtje schreef. Ik schrijf niet zo snel met een nachtvlindertje op schoot. :)

bewerkt door de vlinders
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als eerste denk ik dat het goed zou zijn als mensen niet zo snel conclusies trekken, of oordelen over iets of iemand. Geef iemand een kans om het uit te leggen, vraag het eens na. Vaak heel verhelderend en het is ook beter voor de gemoedsrust en het "wij"-gevoel...denk ik :lol1:

 

Over de nieuwe site...tja. Persoonlijk vind ik het een beetje kansloos. Ik denk dat de makers er heel veel beter aan gedaan hadden, om gewoon een mooie site te maken voor hun tooltje. Ik heb de tool nog niet geprobeerd, maar ik weet wel zeker dat alles behalve het tooltje niet uniek zijn (al die dingen bestaan elders al, beter, groter, mooier).

 

Verder denk ik ook dat gc.nl het al moeilijk genoeg heeft om naast gc.com te leven. Zelf gebruik ik .nl niet zo heel veel, althans, niet voor tecnische dingen of het zoeken van caches. Het community-gevoel, het wij-gevoel...daar kom ik wel af en toe even voor buurten. Kortom: ik denk dat een variant op gc.nl (die het al moeilijk heeft) realistisch gezien vrijwel kansloos is. Ik begrijp wel de drang, de wens, het organiseren, het doen, het bedenken....maar vaak vervaagt dat wel weer na een paar maandjes....meestal als wordt ingezien dat het toch wel heel veel werk is.

 

Mijn idee voor de makers van de nieuwe site: ontwikkel je tool naar iets heel moois, voor al de rest: sluit je aan bij gc.nl.

 

Just my 2 coins :blush:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lees nou eens goed wat ik schrijf...

Volgens mij bevestig ik juist het 'deurbeleid' van gc.com vwb SBB.

Ik vraag of ik misschien spoken zie omdat ik bang ben dat de soepele manier van plaatsing bij de andere site juist schade toebrengt aan SBB en andere organisatie's.

Alleen vroeg ik me af of het wettelijk verboden is om caches te plaatsen bij bijv. SBB.

 

Het lijkt me toch vrij simpel Lepman (en sorry dat je je nu aangevallen voelt!). Als jij bij de buurman een cache in de tuin wil plaatsen, zal je eerst toestemming van de beste man moeten vragen en krijgen. Datzelfde geldt voor een cache op SBB terrein of waar dan ook. Wettelijk zal er echt niets over caches in de wet staan, maar er is ook nog zoiets als mijn en dijn. Als SBB niet wil, heb je geen poot om op te staan. Aan het begin van een bos staat altijd wel ergens een bordje dat je verzocht wordt om geen troep achter te laten, doe je dat bewust zonder toestemming dan is een cache container in de ogen van de natuurbeheerder ook troep. Heb je toestemming, dan is het opeens 'gewenste troep' ;)

 

Eerlijk gezegd ben ik wel eens benieuwd wat GC.nl van de ontwikkelingen de laatste tijd vindt; er zijn de laatste tijd een paar meer vrijere vormen van caching ontstaan. Wat is het standpunt van GC hierover?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...