Spring naar bijdragen

Paperless cachen


marijtje

Aanbevolen berichten

Mijn hp ipaq pda is afgelopen week kapot gegaan. Was al langer op zoek naar een vervanging. Het is jammer dat pda's niet meer te koop zijn althans pda's zijn dood.

Heb nu de oplossing gevonden in de tomtom go 630. De folder met html files van gsak zet ik er gewoon in (te lezen via de document reader) de spoilers en alle poi's - makkelijker kan het niet. Eventueel kun je de coordinaten van traditionals of begin coordinaten laten wegschrijven in de titel van de poi naam: makkelijk als je op je tomtom een geocache ziet en de coordinaten niet in gps hebt zitten. Op youtube heb ik een filmpje gezet waarin je kunt zien hoe de document reader werkt, foto's kunt bekijken en vanzelf sprekend hoe de poi's er instaan. http://www.youtube.com/watch?v=TkhUGRQ0o9g

 

De html-bestanden, foto's kun je ook op een sd-kaartje zetten.

bewerkt door mlsn1975
Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Bestaat er ook een geocaching programma voor een samsung telefoon met het samsung besturingsysteem erop?

 

EDIT: Whoops, verkeerde draadje. wie kan mn bericht eff verwijderen?

bewerkt door petervw
Link naar opmerking
Deel via andere websites

bedankt voor het snelle antwoord, maar dat is niet wat ik bedoel.

 

ik heb geen GSM, ik heb een PDA.

en inplaats dat ik al die A4 tjes meeneem op vakantie of een laptop, wil ik alle gegevens in mijn pda kwijt.

 

ik heb al wel keurig een POI voor tom tom kunnen maken, maar ik wil de gegevens van de cache kunnen lezen.

 

gr

bet

Link naar opmerking
Deel via andere websites

prachtig filmpje van misn 1975.

 

dat is precies wat ik wil op mijn PDA.

 

en zo te zien heb ik het al aardig voor elkaar.

 

ik heb ook zo'n index file gesoorteerd op name ect ect.

 

alleen bij mij wil de tekst niet openen, dat is mijn feitelijke probleem

 

gr

bert

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Van iedere geocache wordt een apart html-bestandje gemaakt, kun je die openen? Heb je wel een gpx file of gebruik je een loc file? Als je met gsak de gegevens exporteert naar html zie je ergens een folder cache staan - die folder kun je in het geheel op een flashkaartje, sd of wat dan ook zetten - als je het via active sync doet gaat het volgens mij niet lukken.

 

Nog maar eens effe een snelle edit. Ik weet niet hoeveel geheugen je pda heeft. Als je ervoor kiest om alles in een folder te exporteren wordt de index file groot, je kunt dan beter kiezen om alle caches van een land op te splitsen in bepaalde regio's. Je kunt met een filter een selectie op afstand van bijvoorbeeld een stad maken.

bewerkt door mlsn1975
Link naar opmerking
Deel via andere websites

prachtig filmpje van misn 1975.

 

dat is precies wat ik wil op mijn PDA.

 

en zo te zien heb ik het al aardig voor elkaar.

 

ik heb ook zo'n index file gesoorteerd op name ect ect.

 

alleen bij mij wil de tekst niet openen, dat is mijn feitelijke probleem

 

gr

bert

 

Bert,

 

Als je bekend met GSAK zou je ook even naar Pocket PC Geocaching Tools kunnen kijken: http://www.andreasgreifeneder.com/?=downloads

 

Je kunt dan een GSAK database op je geheugenkaart van je PDA zetten (bv een selectie vanuit je volledige database). Je krijgt dan "GSAK functionaliteit" op je PDA, denk daarbij aan het raadplegen van de cache beschrijving, maar je kan ook een cache als centre point definieren en dan de dichtbijzijnde caches zien.

 

Help: http://www.andreasgreifeneder.com/download...mme/info-en.htm

 

gr, Martin

bewerkt door ML1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

BINGO.

 

Het is gelukt, de oplossing komt van misn1975.

het is het syncroon programatje wat roet in het eten gooit. active sync.

 

ik vond al dat hij het zo snel had overgestuurd naar mijn HP pda.

 

geheugen kaartje eruitgehaald en vergeleken met de chace op mijn harde schijf, ja dat scheelde wel even wat MB.s

nu het kaartje in de pc gestoken, en opnieuw gekopieerd , dat duurde wel even langer dan gisteren.

 

kaartje weer in de HP en verdomd, als ik nu op het blauwe cash nummer klik opent alles keurig.

 

nu heb ik keurig alles bij me,

 

de hint van ML1 ga ik ook nog even bekijken, ben al blij dat dit werkt.

 

heel hartelijk bedankt voor het meedenken.

gr

bert

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Ik ben ook beziggeweest om gegevens van caches op te slaan in mijn MDA. Op zich geen probleem, zeker niet met de uitvoerige beschrijving van DaVince. Echt heel duidelijk. Alleen nu één probleem. Ik sla op zoals aangegeven, dus als 'webpagina - volledig'. Ik kan het bestand ook terugvinden op mijn MDA, maar ik kan het niet lezen. Met welk programma moet ik dat doen? Misschien een domme vraag, maar ik heb al van alles geprobeerd en krijg het niet voor elkaar. Ben op het gebied van MDA / PDA ook een echte leek. Wel heb ik gekeken of ik het ook kan doen door op te slaan als een pocket-word-bestand en dan gaat het wel goed en kan ik het ook wel lezen (meer werk). Want als ik het op de eerste manier opsla, dan krijg ik de hints er ook niet bij, alleen als een code. Is hier nog een oplossing voor?

 

Lighthouse777

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb er idd. internet explorer op staan en ga dit morgen eens proberen.

Maar moet ik daarvoor dan online? Want het is juist de bedoeling om dat niet te moeten (kan ik wel hoor).

Misschien weer een domme vraag, maar al doende leer ik weer.

Bedankt trouwens voor de snelle reactie en ik ga dit morgen zeker uitproberen,

 

Lighthouse777

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb er idd. internet explorer op staan en ga dit morgen eens proberen.

Maar moet ik daarvoor dan online? Want het is juist de bedoeling om dat niet te moeten (kan ik wel hoor).

Misschien weer een domme vraag, maar al doende leer ik weer.

Bedankt trouwens voor de snelle reactie en ik ga dit morgen zeker uitproberen,

 

Lighthouse777

 

Op mijn HP iPaq heb ik naast internet explorer ook het programma file explorer er op staan (zit bij de standaard geleverde software) en daarmee bekijk ik de op mijn pda opgeslagen html files. Gaat prima

succes

ko en de catman

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb er idd. internet explorer op staan en ga dit morgen eens proberen.

Maar moet ik daarvoor dan online? Want het is juist de bedoeling om dat niet te moeten (kan ik wel hoor).

Misschien weer een domme vraag, maar al doende leer ik weer.

Bedankt trouwens voor de snelle reactie en ik ga dit morgen zeker uitproberen,

 

Lighthouse777

 

Op mijn HP iPaq heb ik naast internet explorer ook het programma file explorer er op staan (zit bij de standaard geleverde software) en daarmee bekijk ik de op mijn pda opgeslagen html files. Gaat prima

succes

ko en de catman

Dat komt dan omdat je File Explorer zo slim is om Internet Explorer te starten ... :rolleyes:

Om de html files middels Internet Explorer te lezen hoef je niet online te zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik cache al sinds 2003 met mijn PPC. Heb sinds enkele maanden ook een Garmin Oregon, maar als het om paperless cachen gaat vind ik een PPC het beste. Er zijn heel wat Windows Mobile-programmaatjes gemaakt voor geocaching. Sommigen daarvan zijn ook genoemd in dit draadje. Ik heb er ook al velen uitgeprobeerd. Hoewel smaken verschillen steekt er voor mij eentje bovenuit en die is hier nog niet genoemd: GCzii (hier gratis te downloaden).

Het programma is nog vrij jong: begin dit jaar kwam de eerste versie uit. Het is nog vollop in ontwikkeling: elke week komen er wel 3 of 4 updates uit met verbeteringen en extra mogelijkheden. Hierbij een kleine greep uit de vele mogelijkheden die het programma te bieden heeft:

 

- caches zoeken op 9 verschillende manieren, zoals: cachenaam, huidige locatie, waypoint, plaatsnaam ed.

- importeren en exporteren gpx-files

- samenstellen en opslaan van cachelijsten

- cachelijsten kunnen thuis worden voorbereid waardoor er in het veld geen internetverbinding noodzakelijk is

- vele sorteeropties te gebruiken in cachelijsten, zoals op locatie, terrein ed.

- navigeren naar cache/child waypoints

- koppeling met Google maps

- mogelijkheid tot downloaden plaatjes (en spoilers) op de cachepagina

- mogelijkheid tot direct loggen in het veld (iets wat met de Oregon bijvoorbeeld niet kan)

.... en dus nog veel meer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

idd. is de Pocket PC Geocaching tool van Andreas Greifender een goeie voor Windows Mobile apparaten.

Echter kan GCzII tegenwoordig ook gewoon .GPX bestanden lezen, dus ook offline gebruikt worden. Hiermee kunnen ook cachelistings worden gedownload en opgeslagen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...