Spring naar bijdragen

Paperless cachen


marijtje

Aanbevolen berichten

Weet iemand welk programma ik nodig heb om in 1 keer van een hele berg caches de beschrijvingen te downloaden ?

Ik wil ze in mijn garmin nuvi 350 zetten om op vakantie te gaan cachen zonder een laptop mee te hoeven nemen.

 

In principe heb je hier geen software voor nodig maar een premium account, je kunt dan Pocket Queries definieren die je dan per mail kunt ontvangen. Ik ken echter de nuvi 350 niet en weet derhalve niet of deze rechtstreeks GPX of LOC files kan inlezen. Erg handig is....daar zijn we weer.....GSAK. Deze kan de Pocket Queries (GPX files) inlezen en in vele formaten weer exporteren naar diverse merken GPS of HTML and many many more, vast ook naar de Nuvi.

 

Maar puur voor downloaden van grote hoeveelheden cachebeschrijvingen in GPX formaat heb je geen additionele software nodig.

 

Zelf gebruik is een macro binnen GSAK om mijn pocket queries naar mijn Garmin Nuvi over te zetten. Hier een stap voor stap tutorial:

paperless cachen met nuvi

Je moet wel de software versies gebruiken die je kunt binnenhalen van deze site. Een nieuwere versie van POI loader werkte bij mij niet.

 

De batterij van de Nuvi is wél binnen een paar uur leeg. Ik gebruik soms een externe batterijpack om verder te kunnen. De nuvi roept bij het inpluggen van de usb die is aangesloten op de batterij eerst dat hij verbinding heeft met de computer waarna je niets meer kunt. Vervolgens trek ik de usb stekker er uit waarna de nuvi opnieuw opstart. Als je op het scherm ziet dat de nuvi kaarten aan het laden is kun je de usb er weer insteken waarna je wel kunt navigeren én cachepagina's kan bekijken. Dit werkt overigens alleen als je de PIN beveiliging uit hebt staan.

bewerkt door zoekert
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 year later...
ReizenReizen

Hallo Allemaal

Aangezien we over een maand naar Amerika gaan voor vakantie lijkt me paperless cachen ideaal. Nu heb ik pas een Tomtom go 950 live gekocht omdat Amerika er al opzit. Is deze geschikt voor paperless cachen? En zoja moet ik dan eerst een memorycard kopen of kan ik ze ook zo erop zetten?

Ik heb het eerst via me telefoon geprobeerd maar weet niet waar ik ze moet zetten (ik heb een htc magic). Het makkelijkt zou natuurlijk de tomtom zelf zijn.

Mocht ik geen memorycard nodig hebben weet iemand dan in welke map ik ze moet zetten?

Ik ben premium member en en had gsak al geinstalleerd om caches om me tomtom te krijgen.

Dankjewel alvast voor jullie hulp

Groetjes Geertje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

De vista HCx kan vrij weinig info per cache weergeven. Wat ik zelf doe als ik paperless wil cachen is caches in m'n vista HCx laden, netbook mee (met gsak) voor de omschrijvingen. Mis ik dan nog info, dan kijk ik met m'n nokia 5230 via mobiel internet wat ik mis. Maar ik blijf toch voorkeur houden voor cachen met op z'n minst een papier voor de opgaven (als ik een multi loop)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...