Spring naar bijdragen

Slow Owner Seeker?!?


gpsgek

Aanbevolen berichten

Ja, die SOS is lekker bezig. Profiel aangemaakt op 21 januari met direct daaronder al een behoorlijk lompe verklaring voor zijn gedrag. En dan gelijk alle disabled caches afgaan (niet allemaal trouwens :) ). Ik vind het een rare actie omdat SOS niet weet wat er speelt per cache. Ik denk dat hij/zij probeert op eigen wijze het cache bestand op te schonen. Of hij/zij wil graag een cache neerleggen waar nu iets op disabled staat. Op het moment dat jij je cache archiveert is een gebied weer cache-vogelvrij. Bedenk dat dus goed voordat je een cache n.a.v. zo'n agressief mailtje archiveert.

 

Bij echte achterblijvers is het wel een goede zaak dat e.e.a. wordt opgeschoond.

 

Maar................dit is weer een storm in een glas water. In ieder geval wordt er aan mijn caches gewerkt.

 

Heeft iemand ook al gezien of er buiten Nederland ook logjes worden geplaatst?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Ik had de volgende mailwisseling waaruit blijkt dat cachen je #1 prioriteit moet zijn.

 

SOS

Don't get frustrated when you're being made aware of your own lazyness.

Use your energy and time to fix your caches.

Greetings SOS

 

Q

How do you know how my life looks like? Maybe there are some circumstances you do not know of. Maybe other people got the same.

 

SOS

Than you should archive the cache and ask the reviewer to restore it when you have the cache up and running again.

Greetings SOS

 

Q

I don't think much people agree with that groundspeak rule.

 

SOS

Maybe.

Why should someone make or bend the rules that are made to our benefit.

Act by the rules, all rules, and not only the ones you like.

Greetings SOS

 

Q

You have much trust is Groundspeak. How does this benefit us? Does it really mather if a cache in unavailable or archived? The archiving brings a lot of 'bureaucratic' stuff along for the already overworked reviewers.

 

SOS

Archiving gets the dots of the map.

Cachers don't get frustrated by caches they can see but aren't able to log for a often long period of time.

Furthermore, if owners don't restore the cache at all, other cachers get the chance to place a cache when it's archived.

Maintenance for a short time, disable it. Otherwise archive it.

Greetings SOS

 

Q

I agree with that. But I've got a short busy period in my life, so I have little time for mainatinance. So that's why your actions are annoying to me. Do you understand that?

 

SOS

Sure I do.

I'm only human just like you.

Still, the time we spend on this discussion you could have archived 25 caches...

Not pushing you, just showing you the other side of the medal.

Greetings SOS

bewerkt door Quaerens
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ook ik heb zo'n bericht gehad. Volgens mij is het een robot die dit soort berichten verzend. Deze robot is geprogrammeerd om iedere cache die langer dan X-dagen offline staat een berichtje te bezorgen.

Op de pagina en in mijn laatste posting staat heel duidelijk wat de reden is dat de cache langer dan gemiddeld offline is.

Tijdje terug stond er op dit forum dat Kruimel dit een lage prio geeft dus zou me geen zorgen maken en ik zal eens proberen om wat Twin peaks schreef het bericht te verwijderen. Kijken wat die "robot" daar van vindt :)

 

 

Kijk dat is nou leuk hé, ik had het robot mailtje verwijderd en . . . . . Goh de robot kan praten/schrijven of in ieder geval reageren.

Jammer dat hij nog geen Nederlands kan maar wellicht komt dat ook nog. (nou ja, het leest het NL forum dus het zal wel meevallen)

 

O ja, aan mijn cache omgeving wordt ook gewerkt maar dan door Flevolandschap, tis maar dat de het robotmens het weet, gr. een langzaame schildpad

 

Dit was de reactie;

Langzaam

 

Me robot, you human?

 

Sure, you can brag about removing my note on the Dutch forums.

But than you're missing the point. Instead of discussing about me, you should take care of your caches.

I really dig why you've got the nick you have...

 

Greetings SOS

bewerkt door langzaam
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Yep, gewoon de note deleten en er verder geen aandacht aan geven lijkt mij het verstandigst.

Als de klager niet de moeite neemt om te kijken waarom een cache disabled is,

hij runt een script, waarom zou jij dan moeite doen om het uit te leggen ?

bewerkt door jowi
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou nou, een beetje discussie mag wel, 't is tenslotte een forum.

In eerste instantie reageert deze persoon alleen maar lomp, dus ik dacht, ik reageer lomp terug. Toch is deze persoon blijkbaar wel klaar voor een discussie, dus kom maar online hier zou ik zeggen SOS, en verklaar je nader. Liever in het Nederlands en onder je eigen naam om jezelf wat geloofwaardiger te maken ajb, dat zou de nuance in de discussie goed bevorderen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tja, ik had vandaag ook een logje van SOS. Ben benieuwd hoe er op mijn berichtje wordt gereageerd:

 

Hello Slow Owner Seeker,

 

Thanks for reminding me that my cache (GC18DZR) needs maintenance. I almost forgot it. It's so nice to see that there is someone there to take care of business for me. But maybe it would be better to contact a cache-owner before you log a needs archived.

Sure I could archive the cache. But the reviewer would have to review the cache again in a short time. And I think our reviewer is very busy at the moment. I know caches should be there to be found, but sometime owner's don't have the time or the ability to do the maintenance. Unfortunately I can't exchange the time I'm spending on this message for maintenance. I can send messages from my current position, but I can't do maintenance.

How about you don't spend so much time searching disabled caches and posting notes and ask if you can help to restore a cache instead? That would really help. I'm so busy at the moment.

 

Greetings

 

Jersepe

bewerkt door Jersepe
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hij runt een scriptje ja, lijkt me erg veel werk om alles met de hand te doen. Maar waarom ie dat doet? Ik vind het raar, sommige caches waarbij hij dat heeft neergezet zijn nog niet eens een week offline volgens mij... :thumbdown:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Allereerst is bewuste Slow Owner Seeker geen botje zoals eerst gesuggereerd hier en later al als waarheid aangenomen.

 

Verder is het niet alleen ene Slow Owner Seeker die dit soort komkommertijdacties heeft, maar een hele grote groep van jullie collega geocachers.

 

Ik vermoed dat het dus een geocacher is die om te ouwehoeren een ander account heeft aangemaakt. Waarschijnlijk iemand die of de stipjes irritant vindt, of al die rode strepen in zijn GSAK vervelend vindt.

 

Het is geen botje, het is niet "iemand" van geocaching.com, en dus ook geen reviewer.

 

Als een reviewer vindt dat het te lang duurt, dan zal hij een note op de cachepagina plaatsen met het verzoek zsm er iets aan te doen, of dat anders de cache binnen een maand het archief in gaat. Of... wat ik zo nu en dan doe, gewoon zonder pardon gelijk archiveren, met de mededeling dat het op disabled stan bedoeld is voor eigen onderhoud aan eigen cache en dat volgens geocaching.com dat ongeveer 14 dagen kan/mag duren.

 

Ik archiveer zo'n cache mety de mededeling dat als de cache of zijn omgeving weer hersteld/gerepareerd is, of als de cache weer teruggeplaatst is, je een mailtje naar me kunt sturen en ik haal het weer uit het archief.

 

Caches met een winterstop, of waar de omgeving buitend e schuld van de eigenaar gerenoveerd wordt en men niet bij de cache kan komen, of een eigenaar die te ziek of te druk is, geen probleem. Als het echt langer gaat duren, dan even archiveren en in het archiveringsnote vermeldend at de cache wel weer terug komt maar dat hetw at langer duurt. Dat is dus de juiste werkwijze. Vergeet niet dat 10% van alle caches die nu nog geplaatst zijn allemaal al langer op disabled staan. Ikz ag dat er caches bij zitten die al bijna een jaar op disabled staan. Dat is te lang, die gooi ik binnenkort ook in het archief.

 

Er zijn nu eenmaal cachers die in een disabled logje vermeld hebben dat de cache niet terug komt of andere reden als verhuizen en ikw eet al niet wat. Het is een feit dat als ik 100 of 200 caches in een dag archiveer omdat ze te lang op disabled staan, dat er dan hooguit maar 10 a 20 terug komen. Dus de rest wilde de cache wel kwijt, wilde geen ouderhoud meer plegen. Ik kreeg zelfs al eens een bericht vban iemand die me bedankte omdat hij totaal vergeten was dat hij daar nog een cache had liggen........

 

 

Let wel, van iedere "needs maintenance note" en iedere "Need archived note" die geocacers bij een geocache van iemand anders plaatsen, krijg ik een afschrijft van. Ik heb dus de afgelopen 2 dagen van alleen Slow Owner Seeker meer dan 100 (!!!!) verzoekjes via emailnotification gehad om caches te archiveren. Dat is vervelend. Ik zal geen namen noemen maar er is ook geregeld een forumbezoeker die me ook maar zo in een week 10tallen van die berichtjes stuurt, dus ook onder 10tallen van de cachepagina's en dus ook naar 10tallen geocachers. Het effect dat ze willen bereiken, lees wat er geschreven is, de reviewer de caches laten archiveren, bereiken ze er juist NIET mee.

En wat een werk. Iedere keer weer een emailtje via de cachepagina sturen. OK, het was steeds een copy/paste, maar toch. Wel iedere cachepagina openen en iedere keer weer klikken op de optie een mail te sturen. Daarom lijkt het ook alsof het mailtje van geocaching.com komt.

Als iemand van geocaching.com een mailtje stuurt dan zien die er echt anders uit.

 

Ik heb de 100 van Slow Owner Seeker, en de 25 van 2 andere cachers, zonder te lezen allemaal verwijderd uit mijn emailbox. Dat wil niet zeggen dat de optie geen effect heeft, maar de bedoeling wordt verkeerd gebruikt.

 

Het is alsof men via GSAK willekeuringe caches aanklikt, caches zowel vanuit het Noorden van het land, als het Zuiden van het land. Eigenlijk denk ik, wat wil je bereiken? Waar bemoei je je mee? Solliciteren als reviewer?

 

Ik kan me voorstellend at als er een cache al heel lang disabled staat en je graag de plek wilt overnemen, dat je een verzoek tot archiveren gaat indienen. Maar om maar zo even een heel bestand langs te fietsen? Laat dan maar aan mij over :thumbdown:

 

Waarschijnlijk was het te koud het afgelopen weekend om te gaan geocachen en wilde men toch graag bezig zijn met het geocache en dacht men dat ik hulp nodig ben. Dat is dus niet zo.

 

Cache in onderhoud en onderhoud duurt 14 dagen tot een maand? Disabled

 

Cache in Onderhoud en onderhoud duurt langer dan een maand en kan wel maanden duren? Archiveren en reviewer op de hoogte brengen via de archiveringsnote.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou nou, een beetje discussie mag wel, 't is tenslotte een forum.

In eerste instantie reageert deze persoon alleen maar lomp, dus ik dacht, ik reageer lomp terug. Toch is deze persoon blijkbaar wel klaar voor een discussie, dus kom maar online hier zou ik zeggen SOS, en verklaar je nader. Liever in het Nederlands en onder je eigen naam om jezelf wat geloofwaardiger te maken ajb, dat zou de nuance in de discussie goed bevorderen.

 

Gewoon niet op reageren. Hoe meer reacties zowel hier op het forum als op de acties van SOS des te meer ophef deze cacher teweeg brengt. Daar is hij/zij gewoon op uit. In een kleine vier uur tijd al bijna 30 reacties. Discussie? Tuurlijk: dat kan op een forum, maar ik denk dat dit alleen maar extra koren op de molen van SOS is...

 

Daarom topic closed. Mits SOS zich via pm bereid is te melden bij ondergetekende en aangeeft discussie hierover met ander gebruikers wil voeren in deze topic.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...