Spring naar bijdragen

Stemmen over cache kwaliteit


CeilingCat

Aanbevolen berichten

Rating-systeem wel of niet? Ik bekijk nu de logjes van caches die ik zou willen doen, zeker bij de multy's, bij de tradies vind ik het minder interessant . Zijn die lovend dan wil ik de cache wel doen en maak ik wat meer werk van mijn log.

Of een rating mij meer kan vertellen over een cache weet ik niet, iedere cacher heeft immers een andere smaak.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Overigens viel mij op de Wherigo cartridges pagina's onlangs dit op:

 

 

De Walsberg

Average Rating: * * * * *

Created by: Limbowalker & Fryslanwalker

Submitted by: LimboWalker

Start at: N 51° 16.639 E 006° 03.781

Location: Netherlands

Play Time: 2 to 3 hours

Date Added: 11/3/2008 7:59 AM

Last Updated: 11/8/2008 2:53 AM

Downloads: 25

Completions: 3

 

Ze hanteren bij Groundspeak dus wel een dergelijk waarderingssysteem.

Dat moet dan toch ook makkelijk op de gewone cachepagina's zijn in te bouwen?

 

 

Vraag me trouwens wel af of dit een waarderingsysteem, dan wel een moeilijkheidsrating betreft, dat haal ik er zo niet uit op het eerste gezicht

 

-edit- op tweede gezicht: de rating is ingevuld bij de logs, dus afkomstig van degenen die hem hebben gelopen. (dus een waarderingssysteem)

 

Hoi Sjoerd,

Dit schermpje krijg je wanneer je wilt "waarderen". Is dus vrij algemeen, niets over lengte, moeilijkheid etc.

1 star: hated it

2 stars: didn't like it

3 stars: it's okay

4 stars: liked it

5 stars: loved it

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tja, maar wat heeft het voor zin om je vakantiecache geo d'ors te geven? De eigenaar kent het systeem niet, en zal ze niet op zijn cachepagina vermelden. Om er dan achter te komen dat er een geo d'or is toegekend, is lastiger dan het installeren van een firefox-extensie, wat een heel gewone handeling is voor firefox gebruikers.

Voor Nederlandse caches is het geo d'or systeem geweldig, en ik hoop dat het snel weer gebruikt kan worden. Maar of die hoop terecht is, weet niemand... Voor buitenlandse caches zou dit systeem beter kunnen werken. Ik herinner mij nog een aantal Franse caches die ik iedereen aan wil bevelen. En mijn logje in steenkolenEngels is daar wellicht niet het beste middel voor.

Ook ik heb geen enkel belang bij of betrokkenheid met deze extensie. Ik vind het alleen jammer dat er vaak bij voorbaat al negatief gereageerd wordt zonder iets ook maar een kans te geven. Ook vind ik dat mooie logs de beste reclame zijn voor een cache, en een puntenssysteem kan dat zeker niet vervangen. Maar het kan wel een makkelijke aanvulling zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het script werkt, maar ik heb tevens het script geïnstalleerd dat ik alle logs te zien krijg (ipv de eerste 5) en bij het inladen van de pagina met alle logs verdwijnt de rating weer.

 

Hoe pas ik dit aan?

 

NB. Als ik de lijst cache finds klijk, dan krijg ik wel de Quality rating en kan ik een score geven.

 

850869fb-2330-4c2e-9993-16b66fdfc5e8.jpg

bewerkt door Ringeling
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ach, ik vermeld ze ook niet op mijn cachepagina. Als iemand op basis van geo d'ors een cache wil kiezen, zal hij daarvoor de betreffende functionaliteit moeten gebruiken (of ze in GSAK zetten).

 

Op dezelfde manier zal ik wellicht een cache in het buitenland ook eerder kiezen als er een geo d'or aanzit, maar dat zie ik dan via GSAK wel. Er zijn trouwens veel meer deo d'ors aan Belgische en Duitse caches toegekend dan ik had gedacht. Zag net zelfs een duitse cache met 58 geo d'ors (Die ligt wel in het grensgebied).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Smaken verschillen, dus er zal verschillend gestemd worden. Maar goed ook, als een ieder dezelfde mening en smaak had was het maar een saaie boel in het leven.

 

Maar juist door stemmen denk ik dat je wel een redelijk beeld krijgt. Gemiddelde wordt berekend. Een deel zal uit principe niet stemmen, de ander vindt het leuk om zo een cache te beoordelen.

 

Ik denk dat als er een puntensysteem komt het wel gebruikt zal worden. Maar hier is dus de drempel en firefox moeten hebben, greasmonkey moeten installeren en het script installeren. Voor mij overigens geen probleem, anderen zullen al afhaken als ze het lezen.

 

Dus wat ik denk, bruikbaar idee, als het in de site verwerkt wordt zodat het zonder installatieprocedures gebruikt kan worden zal het meer gebruikt gaan worden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Sjoerd,

Dit schermpje krijg je wanneer je wilt "waarderen". Is dus vrij algemeen, niets over lengte, moeilijkheid etc.

1 star: hated it

2 stars: didn't like it

3 stars: it's okay

4 stars: liked it

5 stars: loved it

 

Ha...bedankt voor de aanvulling. Erik

Ik heb er nog nooit een gelogd, dus dit had ik niet gezien.

 

Qua waarderingssysteem indardaad tamelijk oppervlakkig, maar in elk geval iets.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maar hier is dus de drempel en firefox moeten hebben, greasmonkey moeten installeren en het script installeren. Voor mij overigens geen probleem, anderen zullen al afhaken als ze het lezen.

 

En de - grotere - groep niet-forumbezoekers ziet er al helemaal niets van.

 

Maw.: goeie kans dat er geen deugdelijk gemiddelde uit komt dat de subjectiviteit enigszins afvlakt.

 

Logs en in mindere mate Geo d'Ors en een aantal bookmarks maken een dergelijke rating overbodig.

 

Mocht het standaard op iedere logpagina komen - dus via GC.com - dan maakt het meer kans, want je hoeft het niet apart op te roepen.

 

Voorlopig overbodig.

 

Geopatra.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zou ook een beetje oppassen met al te veel waarde toekennen aan gemiddelden. Zoals elke statisticus je zou kunnen vertellen, zegt een gemiddelde waarde niet zo gek veel.

 

Persoonlijk hoeft van mij ook niet overal een waarde oordeel aan te worden gehangen- zeker niet als dat in hoge mate subjectief is- maar ach, wie het leuk vind mag z'n gang gaan...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...