Spring naar bijdragen

Idee - "coordineren" proeflopen rondom Eindhoven


Xaa

Aanbevolen berichten

ReizenReizen

Ik ben het daar helemaal mee eens, Xaa. Waarom dacht je dat ik een cache als Het Eerste Vinder Gevoel heb gemaakt?

En bij deze meld ik me ook aan als lid van de proefloperbende. HTML op cachesite-niveau beheers ik bovendien ook.

Het Brabantse kennende zou ik nog één extra ding in de gaten (willen) houden: ervoor zorgen dat routes die op verschillende sites zijn gepubliceerd elkaar niet in de wielen rijden.

 

Groetjes, Fangorn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb naar aanleiding van de discussie over kwaliteit van caches een week of wat geleden eens wat ideeën op papier gekrabbeld, maar het lijkt wel alsof bij Xaa een kopietje van dat papier is ingestraald :thumbup:

Alleen zou ik het niet willen beperken tot multi's maar tot ieder cachetype.

Ik weet bijna zeker dat in vrijwel iedere regio ervaren cachers te vinden zijn die html en beschrijving best willen checken en eventueel ook nog de cache willen proeflopen / testen / controleren, alvorens dat de legger hem ter review aanbiedt.

Lijkt me twee vliegen in één klap.

De reviewer krijgt minder werk voor zijn kiezen (immers, veel fouten en problemen zullen voor aanmelding eruit gehaald kunnen worden) en de beginnende cachelegger kan bij een ervarener iemand te rade gaan.

 

Ik ben dus voor en wat mij betreft mag (Zuid) Limburg er dan ook best bij.

 

Greetz, Bloodwoosj.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het Brabantse kennende zou ik nog één extra ding in de gaten (willen) houden: ervoor zorgen dat routes die op verschillende sites zijn gepubliceerd elkaar niet in de wielen rijden.

 

Eeh, ik wilde eerst iets anders reageren en toen snapte ik pas wat je zei. Nou ja, inderdaad, lijkt me ook wel iets om mee te nemen. Zou voor mij dan weer een flinke klus betekenen, want dan zal ik mijn kennis op dat gebied moeten opvijzelen. Maar ja, wat moet, dat moet :thumbup:

Gaat het om de routes of de opgegeven coördinaten die gecontroleerd zouden moeten worden. De routes kan je als beheerder volgens mij niet vergelijken en is denk ik ook niet zo heel nodig. Het zal er toch vooral om gaan dat niet twee caches 'van verschillende bronnen' binnen 20 m van elkaar komen te liggen. Maar daarvoor heb je dan alle eindcoördinaten nodig. Dat twee verschillende routes van dezelfde parkeerplaats vertrekken lijkt mij totaal geen probleem.

 

Het lijkt mij dus dat je het niet echt over een flinke klus hebt, maar over een schier onmogelijke klus...

 

Sterkte dan dus!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het zou er mij om gaan dat niet twee (tussen)caches, WP-plaatjes enz. van verschillende caches met elkaar verward kunnen worden. Vanmorgen bij Veldhoven zat op de tussencaches nog een sticker waarop vermeld was bij welke cachebeschrijving het potje hoorde. Op WP-plaatjes staat zoiets in het algemeen niet!

 

Groetjes, Fangorn.

 

PS In mijn eigen regio zou ik zo'n controle wel aandurven hoor. Heb ik die 16 mappen met volgekladderde oude cachebeschrijvingen tenminste niet voor niets bewaard!

bewerkt door Team Aragorn
Link naar opmerking
Deel via andere websites

PS In mijn eigen regio zou ik zo'n controle wel aandurven hoor. Heb ik die 16 mappen met volgekladderde oude cachebeschrijvingen tenminste niet voor niets bewaard!

De info in de mappen heb je niet veel aan, dat kost je te veel moeite om precies na te zoeken.

WP's uit de papieren gaan digitaliseren zal wel een hoop kunnen schelen.

Maar dan loop je weer tegen het punt aan dat een route gewijzigd kan zijn sinds jullie eigen found.

Het lijkt me dat enkel een reviewer de info makkelijk bij de hand heeft, maar blijkbaar kan het in de praktijk dus toch misgaan. :thumbup:

 

Groeten Jan-Willem.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Er komt als afscheid van deze regio nog een multi-cache bij met een (iig voor mij) origineel idee waarbij de route niet altijd hetzelfde is.

Dit idee van een bond van proeflopers zou dan wel goed uitkomen, het zou handig zijn als de cache meer dan 1x wordt proefgelopen.

 

De cache zal qua waypoints in ieder geval een laag POK gehalte hebben, en daarmee bedoel ik dat er geen andere cache wordt gekruist.

Het wordt zoals het er nu uitziet begin 2009 voor deze cache.

bewerkt door Goedweerloper
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kijk dit sterkt mij om (ooit) eens een cache te maken, want dan weet ik dat er mensen willens zijn om 'm te testen voordat ik hem echt ter review aanbied (tenminste ik ga ervan uit dat je de proefloop als een soort preview moet zien).

 

Hier in Midden-Limburg (omgeving dunste punt van Nederland) zie ik maar 1 proefloper (Bloodwoosj).. Al ken ik bij mijn huidige opdrachtgever en mijn werkgever (en in mijn oud-collega-kring) wel een aantal ervaren lopers die ik (mischien) wel zover zou kunnen krijgen om ook naar het zuiden af te reizen om een proefwandeling te doen.

 

 

Noot om de mensen gerust te stellen die vinden dat ik een veel-te-newbie ben: Ik loop wel met een 3-tal ideeën rond, maar zal voorlopig (eerste 16-46 caches die ik nog moet doen) nog niets indienen. Ik heb gewoon te weinig gelopen, wil dus voorlopig meer zien. Maar ik denk dat ik wel al een goed idee heb (na de gelopen caches) hoe ik het eruit wil laten zien (en wat ik als KWALITEIT zie (dus geen flutcache op een poep-veldje), maar een mooie wandeling door (mooi) natuur(-gebied) of een cache waar duidelijk een thema (b.v. geschiedenis of architectuur) vanaf druipt (ook in de beschrijving) of een leuke (multi-cache) mystery waarbij je niet gefrustreerd raakt tijdens het oplossen, maar waarbij de mystery alle gegevens bevat om het op te lossen, maar toch nog een uitdaging vormt (en jup, mijn 3 ideeën gaan in die 3 richtingen)

 

Noot 2: Als ik meer ervaring had zou ik graag mee willen doen, maar die ervaring heb ik (nog) niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...