Spring naar bijdragen

Idee - "coordineren" proeflopen rondom Eindhoven


Xaa

Aanbevolen berichten

Gast Proefloper
Mijn vragen: wat denkt men van dergelijke initiatieven? En wellicht nog belangrijker: wat vinden cachers in het Brabantse van dit idee en zouden ze graag met een dergelijk initiatief samenwerken?
Mmmmm....ik moet zeggen dat ik (Twin Peaks) dit wel een heel interessante ontwikkeling vind.

Ruim 3 weken geleden heb ik "als tamelijk ervaren cacher, met ca 180 podiumplaatsen" (dus ook aardig wat foutjes gecorrigeerd, :rolleyes: ) in het kader van de discussie rondom "kwaliteitscaches" en onder het motto van "niet langer l u l len, maar pellen" of om meer vanuit mijn regio te spreken "geen woorden maar daden" het account "Proefloper" aangemaakt.

 

Het idee achter dit account heb ik aan Geocaching.NL uitgelegd / voorgelegd. Op verzoek van Rick de Kikker is inmiddels zijn cache "Smurfenbos" proefgelopen. Dat was direct een mooie pilot.

 

k kreeg van GC.NL een enthousiaste reactie terug en men zou het idee vorig weekend in de groep bespreken.

Ik heb daarop gemeld, dat ik zou wachten met een aankondiging, c.q. het aanbieden van mijn diensten op het forum, tot ik van hen bericht terug had ontvangen.

 

Ik heb nog geen bericht gehad.

Het feit dat een teammember van GC.NL nu met dit idee naar buiten komt is natuurlijk toeval.....uit de reacties merk ik dat al meerdere cachers met dit idee rondliepen.

En wie het ook naar voren brengt: ik blijf het een prima idee vinden.

 

Wat ik minder prima aan het voorstel vind, is dat de topicstarter het idee blijkbaar wil beperken tot Brabant.

Waarom niet in alle regio's een aantal Proeflopers. Wellicht gecoordineerd vanuit GC.NL of gewoon, op verzoek van de legger van een nieuwe cache?

 

Ik stel me beschikbaar voor het proeflopen van caches in de regio Rotterdam/Randstad/Rijnmond/Europoort.

bewerkt door Proefloper
Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Welkom op dit forum Proefloper :rolleyes:

 

Geweldig dat je je diensten aanbied (en vooral in mijn regio). Een goed initiatief. Laten we allemaal hier wat van maken.

 

Wherigo's horen ook in het rijtje thuis van caches die proefgelopen zouden moeten worden. Er kan zoveel fout gaan bij het ontwikkelen van die dingen dat je dat als maker niet allemaal kan voorzien.

bewerkt door delta123
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik begrijp dit niet helemaal maar dat zal waarschijnlijk aan mij liggen.

Begrijp ik het goed dat de intensie is om ook bestaande caches te gaan proeflopen? Er zijn caches die al meer dan 100 keer "proefgelopen" zijn.

Als een cache al meerdere keren met succes gelopen is lijkt mij dat er alle kinderziektes wel uit zijn.

 

Dat iemand die een nieuwe route weglegt om een proefloper vraagt kan ik me voorstellen maar om alle caches te gaan controleren?

Ik hoop niet dat dit als een verkapte strijd bedoeld is tegen (weer) de flutcaches.

 

Rini

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast Proefloper
Welkom op dit forum Proefloper :rolleyes:

 

Geweldig dat je je diensten aanbied (en vooral in mijn regio). Een goed initiatief. Laten we allemaal hier wat van maken.

 

Wherigo's horen ook in het rijtje thuis van caches die proefgelopen zouden moeten worden. Er kan zoveel fout gaan bij het ontwikkelen van die dingen dat je dat als maker niet allemaal kan voorzien.

 

Tja Paul..ik ben toch bang dat men voor Wherigo's een appel aan jouw vaardigheden zal moeten doen.

 

Where I go, I go uuhhh....met mijn Magellan, en die kan daar niet mee overweg (en ik dus ook niet)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik begrijp dit niet helemaal maar dat zal waarschijnlijk aan mij liggen.

Begrijp ik het goed dat de intensie is om ook bestaande caches te gaan proeflopen? Er zijn caches die al meer dan 100 keer "proefgelopen" zijn.

Als een cache al meerdere keren met succes gelopen is lijkt mij dat er alle kinderziektes wel uit zijn.

 

Dat iemand die een nieuwe route weglegt om een proefloper vraagt kan ik me voorstellen maar om alle caches te gaan controleren?

Ik hoop niet dat dit als een verkapte strijd bedoeld is tegen (weer) de flutcaches.

 

Rini

Zoals ik de intenties lees (en zoals ik hoop dat ze zijn) is dat niet het geval. Het is alleen de bedoeling om (net) nieuwe caches te gaan proeflopen. Dus net voordat ze ter review zijn aangeboden (=preview) of NET nadat ze zijn goed gekeurd, maar dat een cache-owner graag wil dat de cache wordt gecontroleerd (ik denk niet dat je het kunt afdwingen).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast Proefloper
Ik stel me beschikbaar voor het proeflopen van caches in de regio Rotterdam/Randstad/Rijnmond/Europoort.

 

....en binnenkort kan er ook proefgevaren worden:

 

4468d90b-eff9-476a-be9a-df414f40ca9f.jpg

 

 

"TB the Nomad"

bewerkt door Proefloper
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn vragen: wat denkt men van dergelijke initiatieven? En wellicht nog belangrijker: wat vinden cachers in het Brabantse van dit idee en zouden ze graag met een dergelijk initiatief samenwerken?
Mmmmm....ik moet zeggen dat ik (Twin Peaks) dit wel een heel interessante ontwikkeling vind.

Ruim 3 weken geleden heb ik "als tamelijk ervaren cacher, met ca 180 podiumplaatsen" (dus ook aardig wat foutjes gecorrigeerd, :thumbup: ) in het kader van de discussie rondom "kwaliteitscaches" en onder het motto van "niet langer l u l len, maar pellen" of om meer vanuit mijn regio te spreken "geen woorden maar daden" het account "Proefloper" aangemaakt.

 

Het idee achter dit account heb ik aan Geocaching.NL uitgelegd / voorgelegd. Op verzoek van Rick de Kikker is inmiddels zijn cache "Smurfenbos" proefgelopen. Dat was direct een mooie pilot.

 

k kreeg van GC.NL een enthousiaste reactie terug en men zou het idee vorig weekend in de groep bespreken.

Ik heb daarop gemeld, dat ik zou wachten met een aankondiging, c.q. het aanbieden van mijn diensten op het forum, tot ik van hen bericht terug had ontvangen.

 

Ik heb nog geen bericht gehad.

Het feit dat een teammember van GC.NL nu met dit idee naar buiten komt is natuurlijk toeval.....uit de reacties merk ik dat al meerdere cachers met dit idee rondliepen.

En wie het ook naar voren brengt: ik blijf het een prima idee vinden.

 

Wat ik minder prima aan het voorstel vind, is dat de topicstarter het idee blijkbaar wil beperken tot Brabant.

Waarom niet in alle regio's een aantal Proeflopers. Wellicht gecoordineerd vanuit GC.NL of gewoon, op verzoek van de legger van een nieuwe cache?

 

Ik stel me beschikbaar voor het proeflopen van caches in de regio Rotterdam/Randstad/Rijnmond/Europoort.

 

Het is inderdaad in de team meeting van GC.NL besproken. Het is alleen nog even wachten op de nieuwsbrief die nav de meeting gemaakt wordt. Daarin zal ook het proeflopen aan de orde komen. Maar om even op de zaken vooruit te lopen, het is zeker een goed plan en ook vanuit GC.NL zien we graag dat caches proef gelopen worden.

Ik wil best voor de regio Groningen/Drenthe caches proeflopen.

 

Voor iedereen die wil proef lopen zal ik een topic aanmaken in "Plaatsings Vragen, Problemen & Contacten" waar men aan kan geven welke regio. Dan kunnen de mensen die een cache willen aanbieden daar vinden wie in die regio proef kan lopen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoewel het tegenwoordig waarschijnlijk zo hoort te zijn dat alles van te voren gecontroleerd, gecorrigeerd, hoort te zijn om maar vooral de komende geocachers geen vouten te laten tegenkomen.

Vind ik toch altijd als de cache niet is proefgelopen en je als ontmaagder een beter gevoel er aan overhoud.

Nu is de spanning er eigenlijk al van af dat je de concurrentiestrijd met je opponenten net wel dat ingeslopen voutje kan takkelen in het veld en de andere niet.

Maar bij deze constructies is de ontmaagding al voor je gedaan ( hier doen we niet aan herstel operaties, mag ik toch hopen) en loop je al een gestreden hunt.

 

Maar omdat ik het dondersgoed in de gaten heb dat ik duidelijk in de minderheid ben en de meeste gewoon de voetstappen van de ander wil volgen ( om daarna toch nog vol trots in grote letters te willen zetten FTF STF en TTF ) waarbij er natuurlijk geen enkele error (waar is de tijd dat je gewoon nog eens pech kon hebben, zonder dat men persee iemand anders de schuld moest geven) in past zal dit wel weer in de doofpot cq genegeerd worden, iemand die iets tegendraads post word al snel gezien als een dissident, en men kapt schrijfsels af zonder ook maar een Kleijn pbtje omdat het in de “regeltjes” staat dat het mag.

Een gebruik dat helaas sommige heersers in deze wereld nog steeds graag en gretig gebruik van maaken.

 

Maar een ding, laat het dan ajb geen verplichting worden, er mag toch echt wel wat avontuurlijks in het geocachen blijven zitten.

 

Barny b50c08bc-e26d-4d78-99d2-acb52f6a2315.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...